הלפיד האולימפי המשחקים האולימפיים האולימפיאדה
צילום: צילום: ערוץ 1
רייטינג

שישי מוצלח לערוץ 1: 20% צפו בטקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים

במצעד המשלחות שהחל בחצות ונמשך עד 2:00, צפו 15% עם פיק של 17.5% בזמן צעידתם של הישראלים. 'יומן' עם כמעט חצי מהרייטינג של 'אולפן שישי'
אלכסנדר כץ | (3)

טקס הפתיחה המרשים של משחקי לונדון 2012 אמש (יום ו'), הניב 20% רייטינג לערוץ 1, על אף השעה המאוחרת יחסית בה החל - כמעט 23:00 בלילה. כך עולה מנתונים ראשוניים בקרב משקי בית באוכלוסייה היהודית, כולל צפייה נדחית עד 2:00 בלילה.

ערוץ 1 חילק את המשדר ל-3 רצועות שונות: המשדר שהחל ב-21:50 וכלל את הטקס עצמו בהשתתפות קנת בראנה, רואן אטקינסון בתפקיד מיסטר בין, וקליפ עם המלכה אליזבת המלווה בג'יימס בונד, הלוא הוא דניאל קרייג. משדר זה נמדד עד 00:20 והניב 20% רייטינג, כולל פיק צפייה של 24.1% בשעה 23:33.

* לדף הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

* וכמה אנגלים צפו בטקס הפתיחה של המשחקים?

חלקו השני של המשדר - מצעד המשלחות, נמדד מ-00:20 ועד 1:58, והניב רייטינג של 15%. בעת שצעדה המשלחת הישראלית, הציג ערוץ 1 את חללי אולימפיאדת מינכן והתייחד עם זכרם לחצי דקת דומייה בשעה 1:05 בלילה. הרייטינג בדקות אלו עמד על 17.5%.

חלקו השלישי של הטקס הוא הדלקת הלפיד האולימפי, שהתרחש בין 1:58 ל-2:48 וננעל בהופעה של סר פול מקרטני. לחלק זה אין עדיין נתוני צפייה, וזאת משום שהוועדה למדרוג מודדת רייטינג נדחה עד 2:00 בכל יום נתון.

בלב הפריים-טיים רשם 'שישי עם טל ברמן' (ערוץ 1) 6.4% גבוהים, מול 13% ל'משאבת הכסף' (רשת, ערוץ 2). שידור חוזר של 'אחד העם 101' (רשת, ערוץ 2) רשם 5.3%, הסדרה 'כאן גרים בכיף' (ערוץ 10) זכתה ל-4.6%, 'מחוץ לחוק' (ערוץ 10) עם 3%. היומן האולימפי לפני תחילת הטקס (ערוץ 1) רשם 8.9%.

לפני החדשות: 'שישי בגג' (רשת, ערוץ 2) עם 5.5%, 'אהרוני' (ערוץ 10) קיבלה4%.

בגזרת החדשות: 'אולפן שישי' (חדשות 2) רשמה 15.1% בלבד, מול 7% ל'יומן' (ערוץ 1) עם אילה חסון, נתון גבוה יחסית לרוממה. מבזק החדשות של ערוץ קיבל 10 4.5%, לקט של 'לונדון וקירשנבאום' (ערוץ 10) עם 3.1%.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    עידית 29/07/2012 20:07
    הגב לתגובה זו
    סוף סוף יש מה לראות ביום שישי. טל ברמן- אחלה אלי פיניש - מצויין. בואו לאכול - יופי יופי. יאללה תמשיכו ככה ותקבלו אותי בתור צופה קבועה .
  • 2.
    שישי עם טל ברמן אחלה תכנית ! (ל"ת)
    עוזי 29/07/2012 13:40
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    pix37 29/07/2012 10:14
    הגב לתגובה זו
    אז אנשים נזכרו שערוץ 1 קיים - אבל אין לו שום תוכניות אחרות ברות צפיה שאינן האולימפיאדה אז הם כמובן יבזבזו את כל הקרדיט הזה.
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.