היית יורה בחברים שלך מטווח אפס? אם שותים לא נוהגים - הגרסה המקסיקנית
פרסומת חדשה שעלתה לאחרונה במקסיקו מציגה את הביטוי הגרפי, השחור-לבן והגס ביותר לנהיגה תחת השפעת אלכוהול. הרעיון של משרד הפרסום (Anonimo) מנסה להעביר מסר פשוט מאוד שאומר - להרוג את החברים שלך, זה להרוג את החברים שלך, לא משנה איך.
הפרסומת, במסגרת הרעיון הכללי של "אל תשתו ותנהגו" מראה חבורה של צעירים שמסיימת לילה של בילוי בבר ונכנסת לרכב. הנהג, שיכור לאחר ששתה, פונה לתא המטען של הרכב ומוציא משם רובה אימתני. המקסיקנים לא ממש מרחמים על רגשות הצופים, ובפריים הבא הנהג יורה בכל חבריו מטווח אפס בעוד הם ישובים ברכב.
בחלוקה המקובלת של פרסומות מסקטור הנהיגה בשכרות - הסרטון הזה לוקח באופן קיצוני את הגישה הפחות סלחנית, זו שבמקום להציג את ההשלכות באופן דידקטי מתון מעדיפה למרוח לכם את המציאות ישר על הפנים. המותג שעומד מאחורי הפרסומת הוא ארגון מקסיקני מכוון צעירים בשם 'דו-קיום ללא אלימות' ששם לעצמו למטרה לקדם את נושא הנהיגה האחראית. למרות שם העמותה שלא תואם את הקו הבוטה של הסרטון, הנקודה מומחשת היטב: "זה לא משנה איך, להרוג את החברים שלך, זה להרוג את החברים שלך".