ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

הנפט טיפס 4.4% וחצה את גבול ה-40 דולר לחבית

החלשות הדולר בעולם מקפיצה את מחיר הנפט באופן יחסי, כשגם דו"ח המלאים דוחף אותו
אסדת נפט, צילום: Getty images Israel
מחיר הנפט, שעד לפני כחודש הגיע לשפל של 13 שנים וטלטל את שוקי ההון - המשיך את מסעו צפונה גם היום (ה'). החוזים על חבית נפט מסוג 'קרוד' זינקו בכ-4.4%, למחיר של 40.4 דולר, שיא בשנת 2016. זאת, בין היתר בשל עדכון הריבית אמש של הפד', כשהנגידה יילן החליטה להותיר את הריבית על כנה. מבחינה פסיכולוגית, הנפט מתקרב מאוד לרף של 40 דולר לחבית, רמה אליה לא הגיע מאז סוף 2015.
בעוד בתקופה האחרונה מחיר הנפט הושפע באופן קיצוני מאמירות אלו ואחרות של שרי נפט בעולם  (על רקע הניסיונות החוזרים ונשנים להקפיא את התפוקה), נציין כי ההתחזקות הנוכחית מגובה בסיבות "אמיתיות", ולא רק ספקולציות:
עקב החלטת הפד', הדולר נחלש מול המטבעות בעולם, והדבר משפיע גם על מחיר הנפט, שמתומחר בדולרים. נדגיש כי החלשות הדולר אינה הסיבה היחידה לזינוק במחיר הזהב השחור, כשאתמול פורסם מלאי הנפט הגולמי בארה"ב, והביא גם כן לעלייה במחירו: לפי דו"ח המלאים של ארה"ב, היצע הנפט במדינה עמד על גידול של 1.317 מיליון חביות, הרבה מתחת לצפי שעמד על גידול 3.414 מיליון חביות. מעבר להבדל החד בציפיות, הנתון הקודם עמד על 3.88 מיליון חביות, כך שניתן לראות ירידה חדה בגידול במלאי, מה שכמובן משפיע באופן ישיר על מחירו של הנפט.
מאז השפל אותו רשם הזהב השחור באמצע פברואר האחרון (שכינוי כ-"זהב" מתחיל לאט לאט להצדיק את עצמו..) טס מחיר הנפט ב-50%: ממחיר של 26.2 דולר לחבית ב-11 לפברואר, ועד 39.5 דולר הבוקר. הדבר כמובן היה אחד הגורמים להתאוששות המרשימה בשוקי ההון, כשאלו רשמו את התחתית אליה הגיעו השנה במקביל לתחתית במחיר הנפט.
תגובות לכתבה(11):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    להמשיך לקנות
    אנשו 18/03/2016 04:57
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ימשיך לעלות
    סגור
  • 8.
    רק בישררל ..ת.הסל של הנםט כלל לא עולות כפי שהנפט עולה (ל"ת)
    דניאל 18/03/2016 03:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    אין שיויון בין עלית הנפט לתעודות סל נפט (ל"ת)
    יעקב 18/03/2016 03:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    שימו לב שתעודת הסל של הנפט לא מגיבות כלח (ל"ת)
    רונן 18/03/2016 03:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    בקיצור לא להאמין לשוטים שמנבאים כי יגיע ל 20 דולר
    בקיצור 18/03/2016 00:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נעלמו כלא היו. הנבואה ניתנה לשוטים
    סגור
  • 4.
    המלך הוא "ערום" אמר הילד
    מסתכל מלמעלה 17/03/2016 22:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפני כמה חודשים כאשר הנפט היה בדרכו לשיא השפל נשאל המנתח הטכני (של ביז) האם הנפט הגיע לקרקעית? לא ענה בבטחון מלא (אני נביא) הנפט ימשיך למטה והוא לא מגלה שום סימן שהוא יעלה בקרוב. (הסתכלתי על CCI ועל בולינגר - והם אמרו לי שאני צודק... ציטוטים מהעבר) אך מה לעשות למחרת הנפט התחיל לעלות יום אחרי יום ... עד היום. כתבתי לו שהוא טועה ומטעה... לא עזר ... כתבתי שיסביר מה היה, לא יגיד מה יהיה (כי הוא לא יודע להסתכל נכון על הגרף)... לא עזר. והוספתי וכתבתי שהנפט יגיע ל 50$ בטח אז תצא ותסביר שעכשיו הוא פרץ התנגדות ונכון להכנס ... ואבל אז כרגיל יקרה מה שקורה בדרך כלל (הפוך)... חבל שהרבה תמימים ולא מנוסים נכנסו לשורט על הנפט ... ועד היום לא מבינים מתי נכון לצאת (כשנגמר הכסף)... זה שמישהו רוצה לקדם את עצמו - הוא לא חייב לפגוע באחרים. אף פעם לא ראיתי שהוא בא ואומר טעיתי - תצאו מזה זה מסוכן.
    סגור
  • 3.
    הנפט עלה כי רוסיה יצאה מסוריה
    סוחר 17/03/2016 11:10
    הגב לתגובה זו
    0 7
    ולא מלאים ולא דולר המלאים גדלו ב1.36 ולא ירדו כמו שרשמת
    סגור
  • ייצור אין ספק הייצור יצומצם
    יש אינדקציות 17/03/2016 11:26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    השורטיסטים פשוט נעלמו לא שכחנו הנפט היה גם א140 דולר לחבית מחירו. יום 40 דולר מגוחך סה מחיר לפני עשר שנים ראלי הנפט חג מתכלה נשרף אין לו תחילף לבנזין תחליפו גז טבעי פחם לייצור חשמל תעשייה לפי דעתי ימשוך מחיר הגז למעלה
    סגור
  • 2.
    איפה הם ?
    יאיר 17/03/2016 11:09
    הגב לתגובה זו
    10 0
    היכן הם כל "המומחים" שסיפרו לנו כאן שהנפט בדרכו ל - 20 דולר לחבית ? איפה הם כל המומחים (אלון גלזר) שסיפרו לי לפני 3 שנים שהזהב דוהר ל - 4000 דולר לאונקייה. קשקשנים בגרוש.
    סגור
  • 1.
    1) התערבות חיצונית כינוס אופק
    עליית מחיר הנפטסיבות 17/03/2016 10:57
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ומדינות אחרות יצרניות נפט כ73% מהיצרניות הקפאת תפוקה 2) כלכליות היצע ביקוש נפט. התערבות חיצונית רוסיה נפגעה קשות עקב קריסת הנפט םוטין הב חין את הגורם סעודיה נכנס לסוריה אחת ממטרותיו לאצץ את סעודיה להקפיא תפוקה מצליח ועוזב את סוריה זוהי אחת ממטרותיו משיג מטרתו כינוס ב17.4 להקפיא תפוקה סעודיה נאלצת כידי לשמור מעמדה בסוריה תמ כה במורדים. 2) ההיצע לנפט קטן עקב חוסר כדאיות ייצור פצלים מספר הפקה צומצמו מ16000 ל400 בארהב חלק מהייצור ברמות 45 דולר לא כלכלי ויסגר . מצד הביקוש עקב קריסתו הביקוש גדל למוצרי נפט בנז ין נוסעים יותר קמ ובגלל רמת הצריכה הגבוה בארהב .אין סיבות כעת לירידות גם הגז הטבעי וכל. מוצרי אנרגיה יהנו יעד 50 דולר
    סגור
  • מה עם אירן? היא דופקת הכל? מניאקים צריך לדפוק אותם (ל"ת)
    יודע. דבר מבאר שבע 17/03/2016 22:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור