פפסי
צילום: טוויטר

פפסיקו עקפה בשורת הרווח - אז למה המניה נופלת?

החברה הודיעה כי תגדיל את הדיבידנד השנתי שלה ל-5.42 דולר למניה מ-5.06 דולר. פפסיקו מצפה לספק צמיחה אורגנית של 4% בהכנסות השנה עם צמיחה של 8% ברווח למניה
אדיר בן עמי | (1)

מניית ענקית החטיפים והמשקאות פפסיקו PEPSICO INC נסחרת בירידות שערים למרות שדיווחה על רווחים טובים מהצפוי, לאחר שהחברה רשמה ירידה מפתיעה בהכנסות הרבעוניות. המכירות של פפסיקו ירדו ב-0.5% ברבעון הרביעי ל-27.9 מיליארד דולר. בוול-סטריט ציפו לעלייה של 1.4% ל-28.4 מיליארד דולר. 

בשורת הרווח פפסיקו רשמה רווח למניה של 1.78 דולר, בעוד צפי האנליסטים היה לרווח למניה של 1.72 דולר. החברה הודיעה גם כי תגדיל את הדיבידנד השנתי שלה ל-5.42 דולר למניה מ-5.06 דולר. פפסיקו מצפה לספק צמיחה אורגנית של 4% בהכנסות השנה עם צמיחה של 8% ברווח למניה. יחידת המשקאות של פפסי בצפון אמריקה הציגה ירידה של 6% בנפחים ברבעון, בנוסף לחטיבת ה-Quaker Foods שהציגה ירידה של 8% בנפחים. החברה ביצעה ריקול לחטיפי הגרנולה והדגנים שלה, מהלך שפגע לה במכירות בנוסף לצמיחה חלשה יותר בקטגוריה כולה. 

"בהמשך, נשפר יותר את המיקוד שלנו באספקת מוצרים בעלי טעם נהדר המציעים נוחות וערך משכנע", אמר המנכ"ל רמון לגוארטה. המנכ"ל ציין גם כי הצרכנים האמריקאים משנים את התנהגותם מאכילה ושתייה בבית לאיסוף החטיפים והשתייה שלהם מחנויות הנוחות השונות. לגוארטה עדיין אופטימי בנוגע למצב הכללי של הצרכנים ומציין אבטלה נמוכה ותקווה כי הריבית תרד עד הקיץ והשכר יעלה מהר יותר מהאינפלציה. 

בכירים בפפסיקו ציינו כי עלויות אשראי גבוהות וחסכונות אישיים נמוכים סחטו את תקציב הצרכנים, במיוחד בצפון אמריקה. הבכירים הוסיפו גם כי הצרכנים מעדיפים אריזות קטנות יותר מטעמי נוחות ומחירים נמוכים יותר. בפפסי סבורים כי בתקופה הקרובה הצרכנים ימשיכו להיות מודעים יותר לתקציב ולרכישות שלהם. 

 

העלאות המחירים והחששות להמשך

כמו רבות מחברותיה לתעשיית החטיפים והמשקאות, פפסי נאלצה לפעול בזהירות ולמצוא את הדרך הנכונה להעלות מחירים בסביבה אינפלציונית מבלי לאבד את הלקוחות שקונים את המוצרים הפופולאריים שלה, כמו דוריטוס, Lay's וכמובן פפסי. בשלושת החודשים שהסתיימו בספטמבר, מחיריה של פפסי היו גבוהים ב-11% לעומת הרבעון הקודם. זהו היה הרבעון השביעי ברציפות בו החברה מעלה מחירים ב-10% לפחות לעומת הרבעון התואם אשתקד. 

עליות המחירים בהם נקטה פפסי עלו בהרבה על עליות המחירים של הקטגוריה הרחבה יותר: המחירים לצרכן עבור כל המזון לבית עלו בממוצע של 3% במהלך אותה תקופה של שלושה חודשים. 

לטווח הארוך, המשקיעים חוששים מכך שהתרופות לירידה במשקל כמו אוזמפיק יפגעו במכירות החטיפים והמזון הארוז. עם זאת, עד כה השימוש בתרופה מוגבל בעקבות הגבלות של מדינות והיצע שעדיין לא עומד בביקוש הרב. בוול-סטריט מעריכים כי הנזק למכירות המזון לא יהיה משמעותי כפי שהמשקיעים חוששים. למרות זאת, חברות המזון מתכוננות לאפשרות של עתיד בריא יותר. פפסי החלה להשקיע באריזות של מנות קטנות יותר, משקאות ללא סוכר ומזונות בעלי נתרן ושומן רווי נמוכים עד לא קיימים.  

קיראו עוד ב"גלובל"

החברה נסחרת לפי שווי של 231.6 מיליארד דולר, זאת לאחר שמניית החברה ירדה ב-0.5% מתחילת השנה ועלתה רק ב-1.5% ב-12 החודשים האחרונים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    הצרכנים רוצים אוכל בריא ופחות גנק (ל"ת)
    לירן 10/02/2024 08:24
    הגב לתגובה זו
פארוק פתיח אוזר (רשתות)פארוק פתיח אוזר (רשתות)

הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות בכלא הטורקי

מנכ"ל פלטפורמת הקריפטו שקרסה נמצא מת בכלא בטורקיה. ההערכות שזו התאבדות; ומנגד, בארה"ב: טראמפ מספק חנינה למלך זירות הקריפטו

רן קידר |
נושאים בכתבה הונאה

פארוק פתיח אוזר, שהורשע בהונאה ונידון ליותר מ‑11 אלף שנות מאסר, נמצא מת בכלא בטורקיה. הנסיבות עדיין נחקרות, ההערכה הרווחת היא שהוא התאבד. פארוק פתיח אוזר יזם ועד מאחרי הקריסה של פלטפורמת הקריפטו, Thodex שהפכה לאחת מההונאות הגדולות בעולם הקריפטו. ההונאה מוערכת במעל 2 מיליארד דולר. 

Thodex נוסדה בשנת 2017 והציגה עצמה כפלטפורמה חדשנית למסחר במטבעות דיגיטליים. אוזר, שעזב את לימודיו בגיל תיכון, הצליח למשוך מאות אלפי משתמשים טורקים שהשתמשו בזירה לצורכי השקעה, מסחר והמרת מטבעות\ עמד בראש הפלטפורמה שהיתה בעצם סוג של פרמידה. 

באפריל 2021, הפעילות הופסקה באופן פתאומי. אוזר נמלט מהמדינה לאלבניה והותיר את המשתמשים  בלי כיסוי לנכסים שלהם.  בהתחלה התביעה העריכה כי מדובר בהונאה של עשרות מיליוני דולרים אך מהר מאוד הבינו שמדובר  בהונאה של מעל 2 מיליארד דולר.

הרשעה תקדימית

בשנת 2022, לאחר הסגרה מאלבניה, הועמד אוזר לדין יחד עם בני משפחתו ומקורבים נוספים. ב‑2023, בית המשפט הטורקי גזר עליו עונש דרמטי: 11,196 שנות מאסר - עונש סימבולי שמשקף את החומרה שהרשויות מייחסות לעבירות מסוג זה.

הקריסה של Thodex והיקף הנזק שגרמה עוררו דיון נרחב בטורקיה ובעולם לגבי הצורך בפיקוח רגולטורי הדוק יותר על תחום הקריפטו. במדינה שבה שיעור האינפלציה גבוה, מטבע הקריפטו נתפס בעיני רבים כחלופה להשקעה, מה שהגביר את החשיפה לסיכונים משמעותיים והוביל להצלחה גדולה של הפלטפורמה הזו לצד פלטפורמות אחרות. חשוב להבין כי פלטפורמות אלו יכולות להיות לא מפוקחות, ולספק נתונים שקריים לחלוטין. דמיינו שתאם רוכשים מטבעות קריפטו תחת פלטפורמה לא מפוקחת. אתם רואים את המטבעות בחשבון הפלטפורמה - אבל אף אחד לא מתחייב שמה שאתם רואים באמת נמצא שם. זה לא בנק שמפוקח באופן שוטף וידוע שהכסף קיים. כאן, אפשר לייצר תמונת שווא של נכסי קריפטו למרות שהמנהלים יכולים משוך את הכסף לחשבונם הפרטי. 

ביל אקמן (רשתות)ביל אקמן (רשתות)

ביל אקמן מחייך - הרץ מציגה רווח מפתיע, המניה מזנקת ב-33%

הרץ היא מהמניות הבולטות בתיק של ביל אקמן

רן קידר |
נושאים בכתבה ביל אקמן הרץ

חברת השכרת הרכב הרץ Hertz . 34.92%   הציגה רווח מפתיע ברבעון האחרון, וזאת הודות למהלכי התייעלות מקיפים שמובילה ההנהלה, בדגש על הפחתת עלויות צי הרכב, לצד שיפור בתהליכי תפעול. למרות ירידה של 3.8% בהכנסות, שהסתכמו ב-2.48 מיליארד דולר, הרווח והתחזיות קדימה מובילים לעלייה של 33% במניה. 


ביל אקמן - האקטיביסט השאפתן

החברה שלאחרונה נכנס להשקעה גדולה בה ביל אקמן (ביל אקמן צופה תשואה של 400% ב-4 שנים - האם תרצו להצטרף ומהם הסיכונים?) רשמה רווח מתואם של 12 סנט למניה - לעומת הפסד של 68 סנט בתקופה המקבילה אשתקד. מדובר בתוצאה טובה, לעומת תחזיות שעמדו על רווח של 3 סנט בלבד למניה. הרווח הגיע בעקבות ירידה חדה בהוצאות הפחת על רכבים, שהסתכמו ב-273 דולר לחודש לכלי רכב, נמוך מהיעד הפנימי של 300 דולר, ובערך מחצית מהעלות שנרשמה לפני שנה.

מאחורי המספרים עומד מהלך אסטרטגי שמוביל המנכ"ל ג׳יל ווסט, בעידודו של אקמן, הכולל החלפה הדרגתית של דגמים שמאבדים ערך במהירות, במיוחד רכבי חשמל שהתקשו להשתלב בשוק ההשכרה, ברכבים שמחזיקים ערך גבוה יותר לאורך זמן. בנוסף, החברה התאימה את היקף צי הרכב לביקושים בפועל, צמצמה הוצאות והטמיעה שיפורים תפעוליים.

מהלך חשוב נוסף הוא המעבר למכירה קמעונאית של רכבים שיצאו מהשימוש. הרץ פיתחה אתר ייעודי למכירת רכבים, ואף משתפת פעולה עם אמזון, במטרה להתחרות בשחקנים כמו קארוואנה. המכירה הקמעונאית צפויה להניב מחירים גבוהים יותר לעומת מכירה במכירות פומביות סיטונאיות.