טוויטר רשת חברתית אפליקצייה פלאפון
צילום: Istock
דוחות

טוויטר: הלילה נגלה עד כמה החסימה של טראמפ הזיקה לחברה

אם לשפוט על פי התנהגות של המניה, טוויטר מצליחה להותיר את הצרות מאחוריה. המשקיעים ירצו לקבל תוכנית ברורה של החברה להגדלת ההכנסות 
אלמוג עזר | (1)
נושאים בכתבה טוויטר

טוויטר (סימול: TWTR) תפרסם הערב את הדוח האחרון לשנת 2020. הרשת החברתית צפויה להציג רווח נקי של 31 סנט למניה. הרווח השנתי החזוי עומד על 77 סנט למניה. הרווח ברבעון הרביעי של 2019 היה 15 סנט והרווח השנתי עמד על 1.71 דולר למניה והרווח השנתי צפוי לגדול אף יותר מכך. כלומר הצפי הוא שהרווח הרבעוני יעלה ביותר מ-100% שנה על פני שנה ההכנסות השנתיות עמדו על 3.46 מיליארד דולר. ההכנסות ברבעון עמדו על 0.9 מיליארד דולר. 

הרשת החברתית נקלעה בחודשים האחרונים למאבק על חופש הדיבור. בהחלטתה לחסום את הפרופיל של דונלד טראמפ לאחר הפריצה לבית הנבחרים, היא ופייסבוק שרטטו את הגבול בעולם המערבי בין הסתה נגד הדמוקרטיה לבין החופש להביע עמדות שנוגדות את הקונצנזוס גם על ידי מובילי דעה כמו מי שהיה עד נובמבר האיש החזק במערב. 

אך בניגוד לפייסבוק, טראמפ היה סופרסטאר בטוויטר ואת רוב החלטותיו המדיניות תיווך לעולם דרך הרשת החברתית. טוויטר תפרסם את הדוח הרבעוני שלה היום לאחר המסחר ותציג בין היתר את גודל הפגיעה שחוותה בהכנסות בהחלטתה להרחיק את טראמפ מהרשת. 

נזכיר כי טוויטר לא חוותה עזיבה משמעותית של משתמשים לאחר ההחלטה להרחיק את טראמפ וזאת בעיקר בשל שיתוף פעולה של שאר ענקיות הטכנולוגיה. אפל הורידה את האפליקציה של פארלר, כך גם גוגל ואמזון. השוק הבין במהירות שמעמדה המוביל של טוויטר בפלח השוק אינו מאוים, והסוחרים חזרו לרכוש את מניית החברה.

אם לשפוט על פי התנהגות של המניה, טוויטר מצליחה להותיר את הצרות מאחוריה, כאשר בימים אלו הן נסחרות במחיר של 58 דולר. שיא כל הזמנים עומד על 75 דולר והוא התרחש קרוב להנפקת החברה.

התחזקות המניה נעשתה בין היתר על בסיס דיווחים שהחברה תציע ללקוחות מנוי לרשת, כדי להגדיל את הכנסותיה. טוויטר לא הצליחה לבנות עד כה עסק מנויים מצליח. החברה עשויה להציע מנויים לחלק משירותיה או תכניה, אך עדיין לא פורסמו החלטות קונקרטיות. 

האם החברה תסביר על תוכניותיה בדוח? אם כן, סביר להניח שאלו ירכזו תשומת לב רבה יותר מזו של תוצאות הרווחים ויביאו להתחזקות המניה. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לא בדיוק 10/02/2021 04:49
    הגב לתגובה זו
    ברבעון הרביעי שבו גם הרוויחה טוויטר מהשיח בבחירות ולאחריהן.
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.