
הפודקאסטרים המיליונרים - כמה משלמות להם החברות?
ספוטיפיי חשפה לראשונה נתון רבעוני שמראה כי החברה שילמה כ-100 מיליון דולר לפודקאסטים בפלטפורמה, בהמשך ל-10 מיליארד דולר ששילמה למוזיקאים ב-2024; כמה משלמות החברות האחרות?
פודקאסטים כבשו את העולם בשנים האחרונות, והפודקאסטרים מגלגלים מיליונים - לפי דיווח של ספוטיפיי Spotify -3.7% , ברבעון הראשון החברה שילמה לפודקאסטרים בפלטפורמה שלה כ-100 מיליון דולר, כשזו הפעם הראשונה שחברה חושפת את הנתון הזה על בסיס רבעוני. בעוד החברה לא פירטה כמה שילמה לכל אחד, רוב הסכום ככל הנראה הגיע ליוצרים המובילים - ג'ו רוגן, אלכס קופר ות'יאו וון, שהפודקאסטים שלהם היו המושמעים ביותר ב-2024.
לרוגן וקופר היו הסכמים בלעדיים עם ספוטיפיי שפגו לאחרונה. רוגן חתם על הסכם חדש ורב שנתי עם החברה ששווה כ-250 מיליון דולר, ואילו קופר סגר עסקה עם המתחרה SiriusXM.
עם זאת, הסכום עליו דיווחה ספוטיפיי היום לא כולל הסכמי בלעדיות, ומהווה את הסכומים ששילמו במסגרת "תכנית השותפים" של החברה, שמתגמלת את היוצרים לפי מספר ההאזנות של התוכן שלהן בפלטפורמה לפי מדרגות.
הדיווח מגיע כחודש לאחר שספוטיפיי חשפה כי שילמה ב-2024 תמלוגים של כ-10 מיליארד דולר למוזיקאים בפלטפורמה שלה, הסכום השנתי הגבוה ביותר אי פעם ששולם בתעשיית המוזיקה, כשמעל 1,500 אומנים הרוויחו מעל 1 מיליון דולר.
כמה משלמות המתחרות?
חברות אחרות שמעלות פודקאסטים לא חשפו נתונים נתונים רבעוניים, אבל הם כן חשפו נתונים אחרים בעבר - פטריאון למשל ציינה כי ב-2024 שילמה לפודקאסטרים שלה סכום כולל של כ-472 מיליון דולר, כשבמקביל היו לה כ-6.7 מיליון מנויים משלמים באותה שנה.
גם יוטיוב של גוגל משלמת ליוצרי התוכן שלה אם כי אצלה מדובר ביוצרי תוכן רחב יותר, ובעיקר יוטיוברים שמעלים סרטוני וידאו. מנכ"ל החברה, ניל מוהן, ציין בעבר כי החברה שילמה סכום עצום של כ-70 מיליארד דולר ליוצרים שלה בין 2021-2024, כשאחד היוצרים הבולטים בפלטפורמה הוא "מיסטר ביסט".
ג'ימי דונלדסון, המוכר כמיסטר ביסט, ידוע בסרטונים שלו בהם הוא מחלק כמויות אדירות של כסף למשתתפים במשחקים שלו, ולאחרונה הוא אף ניסה לגייס כמה
מאות מיליוני דולרים, כשהשאיפה היא ששווי העסק שלו יקפוץ לכ-5 מיליארד דולר.
- סיטי בהמלצה על NIO - אפסייד של 88%; המניה קופצת
- מאסק דואג למאסק - חסך מעל 2 מיליארד דולר לחברות שלו בזכות DOGE
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
לקראת הדוחות של ספוטיפיי
ספוטיפיי תדווח על תוצאותיה לרבעון הראשון מחר לפני המסחר, כשהאנליסטים צופים לה הכנסות של כ-4.2 מיליארד דולר לצד רווח של כ-2.33 דולר למניה, מה שיהווה צמיחה של כ-15.5% ושל פי 2.4 בהתאמה לעומת הרבעון המקביל.
הדוחות מגיעים על רקע דיווחים כי ספוטיפיי צפויה להעלות מחירים הקיץ, כשהצפי הוא להעלאה של כ-1 אירו במחיר המנוי באירופה, מרכז אמריקה ודרום אמריקה, אם כי החברה לא תעלה מחירים בארה"ב, השוק הגדול ביותר שלה.
בארצות הברית למשל, מנוי פרימיום לשירותי מוזיקה עולה כיום 11.99 דולר, לעומת 9.99 דולר בלבד בעת השקת השירות לפני יותר מ-14 שנים. לשם השוואה, מנוי
לנטפליקס עלה ב-2011 שמונה דולרים בלבד, אך מאז זינק ל-18 דולר. הנתונים האלו תומכים בטענות המנהלים שהמוזיקה הסטרימינגית נשארה מאחור בכל הקשור להתאמת מחירים למציאות הכלכלית.
בדוחות האחרונים ספוטיפיי דיווחה לראשונה על רווח שנתי שהתסכם ב-5.5 דולר למניה, לעומת הפסד של 2.73 דולר למניה ב-2023. ההכנסות השנתיות של החברה הסתכמו ב-15.67 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של 13.25 מיליארד דולר ב-2023. מניית ספוטיפיי נסחרת לפי שווי של 123.8 מיליארד דולר אחרי שעלתה ב-35% מתחילת השנה.