סין מפילה את אירופה - הטלת המכסים של סין, מורידה את אירופה ב-4%
מלחמת הסחר מתעצמת - אחרי שאירופה פתחה בירידות מתונות, היא נופלת ב-4% בגלל המכסים הסינים
הבורסות המרכזיות באירופה יורדות על רקע החרפה דרמטית של מדיניות הסחר האמריקאית. הכרזת טראמפ על מכסים כלליים של 10% על כל היבוא לארה"ב, לצד מכסים ייעודיים של 34% על סין ו-32% על טייוואן, שלחה גלי הדף לשוקי המניות בעולם – והתגובה באירופה לא איחרה לבוא.
מדובר בירידות המשך לירידות החדות אתמול, והן התחלו כירידות "רגועות יותר", אבל התגובה של סין - החוזים נופלים עד 2.5% - סין מטילה מכס על יבוא מארה"ב בשיעור של 34% טרפה את הקלפים - כל השווקים באדום בוהק.
מדדים מובילים: מגמה ברורה שלילית
מדד FTSE 100 בלונדון רושם ירידה של 3.6%. מדד DAX בפרנקפורט מאבד 5%, ואילו מדד CAC 40 בפריז יורד ב-4.2%
בשווקים מעריכים שבמקרה שמדינות האיחוד האירופי יבחרו להחזיר בצעדי מגן או להעלות מכסים מצידן, הפגיעה תעמיק במיוחד במדדים הגרמני והצרפתי – שם מרוכזות החברות היצואניות הגדולות של היבשת.
- אירופה בעליות, החוזים בוול סטריט בירוק בוהק
- החוזים מצביעים על פתיחה שלילית, ומה קורה בקריפטו?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מניות בולטות: הבנקים והטכנולוגיה בראש הירידות
המניות שנמצאות במוקד הן מניות הבנקים והטכנולוגיה. מניות של בנקים גדולים עם חשיפה לאסיה, כמו סטנדרד צ'רטרד, נחתכות בלמעלה מ־5%, על רקע החשש שמהלך המכסים יפגע במערכת הבנקאית הגלובלית ויקשה על גיוסי חוב באזורים המתפתחים. מניות טכנולוגיה דוגמת אינפיניאון הגרמנית ו-STM הצרפתית מאבדות גובה, כשאנליסטים מצביעים על רגישות גבוהה למכסים על רכיבים ומעבדים, בעיקר אלו המיוצרים בטייוואן.
גם חברות הרכב, התעשייה והכימיקלים חוטפות – לאור התלות שלהן בשוק האמריקאי ובחומרי גלם מיובאים. ההערכה בשוק היא שהמכסים יפגעו ברווחיות התפעולית של חברות רבות שנסחרות באירופה, ושהן עלולות להעביר חלק מהעלויות לצרכנים.
נפח המסחר גבוה מהרגיל לשעות הבוקר, בעיקר על רקע גל מכירות של קרנות זרות שהחלו להפחית חשיפה לשוק האירופי. נכון לעכשיו אין התייצבות ברורה, ונראה שמגמת השוק תיקבע לפי ההכרזות והראיונות של כלכלנים, אנשי ממשל באירופה ובארה"ב.
- 4.דודי 05/04/2025 10:00הגב לתגובה זוכל הישראלים החמדנים ללא עמוד השדרה שקונים רכבים סינים ומשתפים פעולה עם האויב הרשעסין. בושה!
- 3.אנונימי 04/04/2025 14:33הגב לתגובה זוכמו סעודיה ברזיל טורקיה. אירופה תוכל הכי הרבה חצץ ארהב בשבילה כמו אוויר לנשימה. הסתמכה על הספונסר האמרקאי של נטו גבתה מכסים דרקונים. עכשיו נראה את הסל הסוצאליסיתי שהם נותנים למהגרים.
- 2.בא 04/04/2025 12:37הגב לתגובה זוגדול...אמת...העניין שאולי הוא שכח שיש פציינטים שמתים בניתוח ..השוק לא שכח!!!
- במקרה הזה ... 04/04/2025 14:27הגב לתגובה זושהמנתח ימות .
- 1.אנונימי 04/04/2025 11:16הגב לתגובה זולא לחכות כל יום לתפוס תחתית.
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
וול סטריט השוק האמריקאיוול-סטריט ננעלה באדום: הנאסד״ק נפל ב-2.2%, אנבידיה איבדה 3%
שווקי המניות בארה"ב ממשיכים לאבד גובה, כשההתאוששות שנרשמה לאחר דוחות אנבידיה התפוגהה במהירות. מדד S&P 500, שטיפס בתחילת היום כמעט 2%, מחק את העליות ועבר לירידה של כ־1.5%. הנאסד״ק 100 נפל בכ־2.2%, ואנבידיה עצמה ירדה 3% לאחר שהמשקיעים חזרו לחשוש מהסיכונים בבינה מלאכותית ומהשאלה האם ההשקעות העצומות בתחום באמת יצדיקו את עצמן.
התמחור הגבוה של שוק המניות הוא אחד הגורמים המרכזיים ללחץ. ה־S&P 500 נסחר בשווי של 22 פעמים הרווח החזוי, גבוה משמעותית מהממוצע בעשור האחרון ורבים בוול סטריט חוששים שמדובר בחזרה לתקופות של אופטימיות מוגזמת. גם מדד הפחד, VIX, עלה מעל רמת 20 שנחשבת סימן אזהרה למסחר תנודתי. מניות השבבים הובילו את הירידות, עם ירידה של 1.7% במדד הסמיקונדקטור.
במקביל למסחר התנודתי, המשקיעים קיבלו גם נתוני תעסוקה בעייתיים. הדוח הרשמי לחודש אוקטובר בוטל בשל השבתת הממשלה, כך שהנתונים היחידים שמתפרסמים הם חלקיים ומבוססים על חודש ספטמבר. הם הצביעו על עלייה במשרות לצד עלייה באבטלה, שילוב שמשאיר את התמונה מעורפלת. ירידה במספר מבקשי דמי אבטלה מלמדת שהמעסיקים עדיין שומרים על עובדים, אך אי־הוודאות סביב החלטת הריבית הבאה של הפדרל ריזרב מתגברת.
אורקל הופכת למדד החדש לסיכוני ה-AI: שוק האשראי שולח אותות אזהרה - היקף גיוסי החוב, קפיצה חריגה במחירי ה-CDS ונפילה של כשליש במניה מציבים את אורקל
במרכז הוויכוח על היציבות הפיננסית של מהפכת הבינה המלאכותית ומהווים אינדיקציה לסיכונים שמסתתרים מאחורי מרוץ ההשקעות בתשתיות AI
- נעילה חיובית בוול-סטריט; אנבידיה עלתה ב-3% לקראת הדוחות
- נעילה שלילית בוול-סטריט; סיוה צנחה ב-15%, נייס נפלה ב-12%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מאקרו
הטור של זיו סגל: בתוך
הסייקל הכללי של וול סטריט ישנם סייקלים משניים ולכן אנחנו צריכים לעבוד במספר מימדים: המימד הכללי של מידת החשיפה שלנו למניות, מדינות ומטבעות ובתוכו מימד הסקטורים, הענפים והמניות שמרכיבות אותן. עין אחת רואה סיכונים. עין שניה רואה הזדמנויות אלו הם החיים של מנהל
ההשקעות - מורכבים אבל מעניינים - לחזור למניות הקוואנטום?
