קיש קרור תספק מיניבוסים בישראל ב-43 מיליון ש'

הוזמנו על ידי אגד, חברת קווים הפועלת בגוש דן, חברת נתיב אקספרס הפועלת באזור חדרה וחברות אשר מפעילות קווי תחבורה ציבוריים במזרח ירושלים
שי פאוזנר |

חברת קיש קירור, אשר מניותיה נסחרות בבורסה בתל אביב, זכתה במכרזים לייצור ואספקת 140 מיניבוסים לתחבורה ציבורית בין-עירונית, בהיקף כספי של כ-43 מיליון שקל. האספקה תושלם במהלך השנה הנוכחית. המיניבוסים הוזמנו על ידי אגד, חברת קווים הפועלת בגוש דן, חברת נתיב אקספרס הפועלת באזור חדרה וחברות אשר מפעילות קווי תחבורה ציבוריים במזרח ירושלים.

חברת קיש קירור עוסקת בייצור ובשיווק של מרכבים להובלה בקירור, מרכבים סגורים לרכב, יחידות קירור עצמאיות עבור הובלה בקירור, וכן בייצור והתקנה של מידי-בוסים ומיניבוסים. החברה מעסיקה 120 עובדים. גרעין השליטה בחברה מוחזק, בחלקים שווים, על ידי יו"ר הדירקטוריון, דורון שורר, ומנכ"ל החברה, צפריר בכנר.

מדובר במיניבוסים המבוססים על שלדות מתוצרת מרצדס, אשר פותחו בתמיכת דימלר קרייזלר (מרצדס) הגרמנית וקיבלו את אישורה. בנייתם מתבצעת במפעל קיש קירור באור עקיבא, כולל שינוי הנדסי קונסטרוקטיבי והתאמה לדרישות התקן הישראלי המחמיר.

שינוי והתאמת כלי הרכב למיניבוסים מתבצע לראשונה בידיעה ובפיקוח של משרד התחבורה, כמגמה חדשה לעידוד התעשייה הישראלית והתאמת דרישות התקינה לתקן הבינלאומי המודרני. מעבר לשינוי המבני העמוק שהרכב עובר, מיוצר ומעוצב מחדש פנים הרכב, כולל מערכת מיזוג האוויר, באמצעות טכנולוגיה חדשה אשר בידי קיש קירור.

צפריר בכנר, מנכ"ל קיש קירור, אומר כי החברה קיבלה את ההזמנות לאחר שעמדה בתקנים של משרד התחבורה בארץ, אשר תומך בתהליך העברת חלק מהתחבורה הציבורית, הן עירונית והן בין-עירונית, לקווי מיניבוסים.

המיניבוסים, המיועדים לכ-20 נוסעים, נועדו לתת מענה לביקוש הגובר לקווי תחבורה ציבורית באזורים צפופי אוכלוסייה, בעיקר לקישור בין שכונות מרוחקות למרכזי ערים, במקום שימוש באוטובוסים.

לדברי בכנר, שיתוף הפעולה עם מרצדס ומפעלי רכב מובילים נוספים בעולם יאפשר לקיש קירור לבצע בעתיד גם יצוא של מיניבוסים. בחודש שעבר הודיעה החברה כי חתמה על הסכם יצוא ראשון של מיניבוסים, בהיקף כספי של כ-18 מיליון שקל, עם חברת BUSiness, עבור חברות רכב גדולות באירופה.

בתחילת החודש הודיעה קיש קירור, כי הגיעה להסכם עקרוני להקמת מיזם משותף בסין. המיזם יקים מפעל באזור שנחאי לייצור אוטובוסים, מיניבוסים מרכבי קירור לרכב ומזגני אוויר לרכב מסחרי, אוטובוסים, אמבולנסים וכלי רכב להובלת כסף. במיזם שותפים קונצרן משנחאי, מהגדולים בסין, וחברות אירופיות. חלקה של קיש קירור במיזם הוא 22.5%. המפעל, שיחל לייצר כבר השנה, צפוי להגיע למחזור מכירות של 100 מיליון דולר בשנת עבודה מלאה ולרווח של למעלה מ-8 מיליון דולר.

דורון שורר, יו"ר הדירקטוריון של קיש קירור, אומר כי החוזים האחרונים עליהם חתמה החברה מהווים קפיצת מדרגה משמעותית בפעילותה. "אנו צופים, כי זו תהיה פריצת דרך חשובה להזמנות נוספות במהלך השנה", אומר שורר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חומוס
צילום: רותם ליברזון

כמה מנות חומוס צריך למכור כדי להעלים הכנסות של כ-4 מיליון שקל?

רשות המסים הגישה כתב אישום חמור נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות, בטענה שבמשך שלוש שנים דיווח על מחצית בלבד ממחזור עסקיו; לפי האישום, המע"מ שלא שולם עומד על יותר מ־700 אלף שקל

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמות מס

בפרשה נוספת של העלמת הכנסות, הגישה רשות המסים כתב אישום נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות בת"א, נתניה ומודיעין, ונגד החברה שבבעלותו “יגאל פדלון מסעדות בע"מ”. על פי כתב האישום, בין השנים 2022 ל-2025 ביצע הנאשם עסקאות בהיקף כולל של מעל 9 מיליון שקל, אך דיווח לרשות המסים על עסקאות בהיקף של כ־4.8 מיליון שקל בלבד. בכך, נטען, השמיט פדלון עסקאות בסכום כולל של למעלה מ-4 מיליון שקל, תוך ניהול פנקסי חשבונות כוזבים והגשת דוחות כוזבים לרשות המסים. 

סכום המע"מ שנמנע מהמדינה כתוצאה מהשמטת העסקאות מוערך ביותר מ־700 אלף שקל, והוא מבוסס על נתונים כוזבים שהוגשו במשך 38 דוחות תקופתיים לרשות המסים, במטרה להתחמק מתשלום מס אמת.

מבט על הנתונים שצורפו לכתב התביעה מראה כי הממוצע החודשי עליו דיווח פדלון היה כ-125,000 שקל ואילו הממוצע החודשי שעליו לא דיווח היה כמעט 112,00 שקל. 

אם נעשה חישוב קצר, ונשערך שהזמנה ממוצעת של לקוח היא כ-50 שקלים, נראה שמדובר בכ-2250 לקוחות שעברו מדי חודש ברשת ולא דווחה עליהם הכנסה. בחישוב יומי ובחלוקה לשלושת הסניפים, מדובר על כ-25 לקוחות מדי יום בכל אחד מהסניפים שלא דווחו עבורם הכנסות. כמובן שזהו מידע משוערך בלבד, אבל הוא נותן סדר גודל לגבי היקף ההעלמות שבהן מואשם פדלון. 

רשת "חומוסים" נפתחה לפני כ-20 שנה במודיעין, ומאז התרחבה. הרשת מציעה אתר אינטרט, אפליקציה בחנות אפל ועובדת עם אפליקציות משלוחים חיצונית כגון וולט ותן ביס. ניתן רק לשער שהסכומים שלא דווחו לא עברו דרך הערוצים הדיגיטליים.

חותים בים
צילום: טוויטר

החות'ים חיבלו בכבלים ופגעו באינטרנט במדינות המפרץ, הודו ופקיסטן

כבלי תקשורת תת־ימיים שנפגעו סמוך לג'דה, סעודיה, הובילו לשיבושים חמורים בגישה לאינטרנט בהודו, פקיסטן ומדינות המפרץ; החשד הוא חבלה מכוונת מצד החות'ים, אם כי הם מכחישים; בנוסף, מיקרוסופט דיווחה על שיבושים בפלטפורמת Azure, אך עדכנה כי המצב התייצב; ממשלת תימן הגולה מאשימה את החות'ים בנסיונות פיתוח נשק כימי
רן קידר |
נושאים בכתבה חות'ים

פעולת חבלה בים האדום גרמה לשיבושים משמעותיים באינטרנט במדינות רבות באסיה ובמזרח התיכון, ביניהן איחוד האמירויות, הודו ופקיסטן. לפי הדיווחים חיתוך של כבלי תקשורת תת־ימיים העוברים סמוך לג'דה שבסעודיה הוביל לפגיעה בקישוריות האינטרנט באזור רחב. אמנם הגורמים הרשמיים טרם הצביעו על מבצע החבלה, האצבע המאשימה מופנית לעבר המורדים החות'ים בתימן, שפעלו בשנים האחרונות נגד מטרות ימיות באזור, בין היתר במסגרת מאבקם המדיני־צבאי על רקע המלחמה בעזה. 

החות'ים כבר הכחישו בעבר כל קשר לפגיעות בכבלים, אך ערוץ החדשות החות'י "אל מסירה" דיווח אתמול על חבלה באותו אזור.

החבלה פגעה גם במיקרוסופט, /הודיעה באתר הרשמי שלה על שיבושים צפויים למשתמשי פלטפורמת Azure במזרח התיכון. החברה ציינה כי "חתכים בכבלים הסיביים בים האדום משפיעים על תעבורת מידע במספר אזורים", אך הבהירה כי משתמשים מחוץ לאזור אינם צפויים להיפגע. שעות לאחר מכן, פרסמה עדכון לפיו הבעיה טופלה והגישה חזרה להתייצב.

שירות הענן של מיקרוסופט משרת מאות מיליוני משתמשים פרטיים, מוסדיים וביטחוניים , לרבות גופים ממשלתיים, ובכללם גם מערכת הביטחון הישראלית. פגיעה בפלטפורמה מהווה אירוע רגיש במיוחד, בעיקר בתקופה של לחימה מתמשכת בדרום.

כבלים קריטיים, תיקון מורכב

הכבלים שנפגעו כוללים את מערכת SEA-ME-WE 4, המחברת בין דרום מזרח אסיה, המזרח התיכון ומערב אירופה, וכן את מערכת IMEWE, המחברת בין הודו לאירופה דרך המזרח התיכון. שתי המערכות נשלטות על ידי תאגידים מהודו ומאירופה, אך נכון לעכשיו לא התקבלו מהם תגובות פומביות.