רכבים תחבורה מכוניות
צילום: תמר מצפי

היבוא לישראל הסתכם ב-7 מיליארד שקל ביוני; עלייה של 6% ביבוא רכבים ב-2023

רשות המסים פרסמה היום את נתוני היבוא לישראל. לפי הנתונים, ביוני נרשמה ירידה של 18.7% לעומת היבוא ביוני בשנה שעברה. לעומת זאת במחצית הראשונה של השנה נרשמה ירידה קלה יותר של 13.6%. בחודשים ינואר-יוני 2023 הסתכם יבוא כלי רכב נוסעים ב-140,547 לעומת 132,779 בתקופה מקבילה אשתקד. ביבוא טלוויזיות נרשמה ירידה של 38.1%. ביבוא סיגריות נרשמה ירידה של 12.1%. ביבוא טבק לעישון, נרשמה  ירידה  של 46.1%
 
נחמן שפירא | (1)

רשות המסים פרסמה היום את נתוני היבוא לישראל לחודש יוני. לפי הנתונים, בחודש יוני האחרון הסתכם יבוא הרכבים ב-23,303 כלי רכב פרטיים, לעומת 23,354 ביוני בשנה שעברה. כאשר היבוא הרכבים המסחריים עמד על 763 כלי רכב לעומת 582 ביוני בשנה שעברה, עליה של 31.1%.

בחודשים ינואר-יוני 2023 הסתכם יבוא כלי רכב נוסעים ב-140,547 לעומת 132,779 בתקופה המקבילה בשנה שעברה, עליה של 5.9%. כשאר יבוא כלי הרכב המסחריים ירד ב-8.1% והגיע להיקף של – 6,019.

ביוני 2023 נצפתה גם ירידה בכמויות יבוא סיגריות בשיעור של 12.1%. בהכנסות ממס קניה על יבוא סיגריות נרשמה ירידה של 6%. ביבוא טבק לעישון, טבק לנרגילות, טבק למקטרת, סיגרים ויחידות טבק לחימום, נרשמה ירידה בחודש יוני האחרון  של 46.1% לעומת יוני בשנה שעברה.

היבוא לישראל בחודש יוני האחרון הסתכם ב-7.1 מיליארד דולר. ירידה של 18.7% לעומת היבוא ביוני 2022. במצטבר בינואר – יוני 2023 נרשמה ירידה של 13.6% לעומת ינואר – יוני 2022.

ברשות המסים מסרו נתונים גם לגבי יבוא מוצרי חשמל. כאשר לפי הנתונים, בחודש יוני  האחרון נרשמה ירידה ביבוא מקררים של 26.6%, ביבוא מכונות כביסה נרשמה ירידה של 22.2%, במייבשי כביסה נרשמה ירידה של 11.4% ובמדיחי כלים נרשמה ירידה של 42.7% בהשוואה לחודש יוני בשנה שעברה.

במצטבר במחצית השנה הראשונה נרשמה ירידה ביבוא מוצרי החשמל הלבנים בירידה מתונה יותר בהשוואה לתקופה מקבילה בשנה שעברה, פרט למכונות כביסה. יבוא של מקררים, מייבשי כביסה ומדיחי כלים ירד ב- 13.8%, 8.6% ו- 40.9% בהתאמה.

ביבוא הטלוויזיות נמשכה מגמת הירידה שהחלה בחודש מרץ ובחודש יוני נרשמה ירידה בשיעור של 18.5% לעומת יוני בשנה שעברה. במצטבר ישנה ירידה משמעותית יותר בשיעור של 38.1%.

קיראו עוד ב"בארץ"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    שאול 09/07/2023 17:55
    הגב לתגובה זו
    המדינה סתומה . עשו מבצע לגריטת רכבים ישנים . להעדיף שיפור מסיבי של תחבורה ציבורית מזמינה נוסעים שישאירו את הרכבים בבית ..
מותגי השנה - 2025מותגי השנה - 2025
המותגים של השנה

מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025

שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?

רונן קרסו |
נושאים בכתבה דירוג

כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה. 

זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג

השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.

אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:



לאומי

השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.

2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.

אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.

מילואימניקים. קרדיט: Xמילואימניקים. קרדיט: X

בנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות

מה העלות של חודש מילואים? ומה הנזק הכלכלי באי גיוס חרדים? ולמה בנק ישראל מבקר את הצעת החוק? על התמריצים (הקטנים), על הסנקציות (המעטות) ועל היקפי יעדי הגיוס (הנמוכים)
רן קידר |

בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.

על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים,  תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול. 

"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.

"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.

"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.