מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר 2019 ירד ב-0.1%
מדד המחירים לצרכן ירד בחודש ינואר 2019 בשיעור של 0.1%, כך על פי נתונים שמפרסמת היום (ו') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. ירידות מחירים נרשמו במיוחד במחירי הלבשה והנעלה אשר ירדו ב-7.0%. מנגד, עליות מחירים נרשמו במיוחד בסעיפי ירקות ופירות טריים אשר עלו ב-3.5% ומחיר תחזוקת הדירה שעלה ב-1%.
בשנים עשר החודשים האחרונים עלה מדד המחירים לצרכן ב-1.2%.
מחירי הדירות שוב עלו
בהסתכלות על שנים עשר חודשים אחרונים נמצא כי מחירי הדירות ירדו ב-1.4%, אולם מהשוואת מחירי העסקאות שבוצעו בחודשים נובמבר-דצמבר 2018 לעומת מחירי העסקאות שבוצעו בחודשים אוקטובר-נובמבר 2018 נמצא כי מחירי הדירות עלו ב-0.2%. מנגד, מדד מחירי דירות חדשות ירד ב-0.1%, כאשר שיעור העסקאות בתמיכה ממשלתית עמד על 36.2% מהעסקאות בשוק הנדל"ן בהשוואה ל-34.4% בחודש הקודם.
.
- 7.לדעתי 17/02/2019 08:40הגב לתגובה זולדעתי כשהמדד מחירי הדירות ,כולל בתוכו את מחיר למשתכן ,הוא לא משקף את המצב בשוק החופשי . *הוא כולל בתוכו ,באופן יחסי ,את מחיר למשתכן.
- 6.הצלף 17/02/2019 06:53הגב לתגובה זואם מדד המחירים לצרכן רק יורד מחירי הדירות יורדים הדלק יורד באופן יחסי מה מעלה את המדד באופן קבע חזק שמישהו ממשרד האוצר יסביר סוף סוף
- 5.מחירי הדירות עלו עם מחיר למשתכן!! מחוץ למחיר למשתכן (ל"ת)המחירים טסו!! 16/02/2019 20:55הגב לתגובה זו
- 4.מקורבי ביבי אין אמון בכם (ל"ת)יעקב 16/02/2019 19:44הגב לתגובה זו
- 3.תגובה שהמדד שקר והמחירים כל הזמן עולים בעוד 1,2,3.. (ל"ת)ניר 15/02/2019 19:06הגב לתגובה זו
- 2.גיורא 15/02/2019 14:31הגב לתגובה זוהכל מתייקר בעשרות אחוזים והמדד עלה ב 1.2 בשנה החולפת.
- לרון 17/02/2019 04:12הגב לתגובה זואם המדד"משופץ" זה עוזר להרגשת הקהל ש"אין" אינפלציה דבר המונע ריצה לדולר ושביתות על רקע דרישות לעליית שכר.
- 1.רק הדיאטה הבריאה הזו. גוגל: דיאטה מתכון הוראות (ל"ת)מנסיון 15/02/2019 14:28הגב לתגובה זו
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות
חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים
במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.
ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.
מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף" בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.
בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.
- רשות המסים הצליחה - 10 מיליארד שקל ממיסוי רווחים כלואים זורמים לקופה
- עתירה נגד החוק על רווחים כלואים - האם יש סיכוי למנוע את החוק?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025 והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.

וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026
בתום ביקור בארץ של מנכ"ל וויזאייר חברת הלואו קוסט ההונגרית מאשרת כי היא מקדמת תוכנית לפתוח בסיס מקומי, צעד שעשוי להגביר תחרות ולהוזיל את מחירי הטיסה - מניות חברות התעופה הישראליות בירידות
התרחבות שוק הלואו-קוסט בישראל מקבלת היום איתות משמעותי, אחרי שמנכ"ל וויז אייר הודיע בתום פגישה עם שרת התחבורה מירי רגב כי החברה מתכננת לפתוח מרכז פעילות מקומי באפריל 2026. ההכרזה מציבה את הענף לקראת חודשים של דיונים רגולטוריים, מתיחות עם החברות הישראליות, ושאלות פתוחות לגבי מיקום הבסיס החדש - נתב"ג או רמון.
בפגישה שנערכה בירושלים הצהירה וויז אייר כי כבר בחורף הקרוב תתחיל להיערך להקמת המרכז, צעד שמוגדר במשרד התחבורה כמהלך שיוכל לשנות את מבנה השוק. הקמת בסיס בישראל תאפשר לחברה להציב מטוסים וצוותים באופן קבוע בארץ, לנצל סלוטים בשעות העמוסות ולהגדיל את מספר היעדים. לצד ההבטחה להגברת התחרות ולהוזלת מחירי הכרטיסים, הצדדים מודים כי חסמים רגולטוריים עדיין דורשים טיפול, והם יעמדו במוקד סבב דיונים נוסף בינואר.
בענף מציינים כי שאלת מיקום המרכז היא עדיין במחלוקת: וויז אייר מעדיפה לפעול מנתב"ג בשל הביקוש הגבוה והנגישות, בעוד במשרד התחבורה שוקלים את שדה רמון כאופציה שתעניק דחיפה לתעופה הדרומית ותפחית את הלחץ בנתב"ג. החברה אף בוחנת הפעלה של טיסות פנים לאילת וקידום מסלול טיסה מעל עומאן, שיוכל לקצר משמעותית את זמני ההגעה לתאילנד ויעדים נוספים במזרח.
על רקע התוכניות החדשות, חברות התעופה הישראליות לא מסתירות את אי־נוחותן. בימים האחרונים נשמעו איומי השבתה מצד ועדי העובדים, לצד טענות שלפיהן המהלך יוצר אפליה לטובת חברה זרה שתזכה בתנאי בסיס זהים לאלו של חברות ישראליות - אך בלי הרגולציה הביטחונית המחמירה שמוטלת עליהן.
- בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
- יו"ר ועד עובדי אל על נגד רגב: "מהלך מסוכן"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרת התחבורה הביעה הבנה לחששות, אך הדגישה כי מדיניות המשרד נועדה להגביר תחרות ולהוזיל מחירים, במיוחד בתקופה שבה - לדבריה - מחירי הטיסות הורגשו כמופקעים. במשרד מודעים לרגישות הביטחונית, והנושא יעמוד כחלק מהמשא ומתן מול וויז אייר, במיוחד בכל הנוגע להתחייבות שלא להפסיק פעילות בימי חירום.
