הטבות מס לחלק מהיישובים שהגישו בג"ץ יינתנו עד 31.1.2015
בעקבות החלטת בית המשפט העליון מיום 2.11.2014 יש להמשיך ולתת זיכוי ממס על פי סעיף 11(ב)(3)(ה) לפקודת מס הכנסה לישובים הבאים: מועצה אזורית ערבה תיכונה, מועצה אזורית אילות ובית שאן. שלושת ישובים אלה כאמור יוותרו ברשימת הישובים שתושביהם זכאים להטבות מס וזאת עד ליום 31.1.2015.
בעקבות החלטת בית המשפט העליון מיום 2.11.2014 יש להמשיך ולתת זיכוי ממס על פי סעיף 11(ב)(3)(ה) לפקודת מס הכנסה לישובים הבאים: מועצה אזורית ערבה תיכונה, מועצה אזורית אילות ובית שאן. שלושת ישובים אלה כאמור יוותרו ברשימת הישובים שתושביהם זכאים להטבות מס וזאת עד ליום 31.1.2015.
להלן רשימת הישובים במועצות האזוריות שלהם יש להמשיך ולתת את הטבת המס:
מועצה אזורית אילות - כוללת את היישובים הבאים: אילות, אליפז, באר אורה, גרופית, יהל, יטבתה, לוטן, מחנה עובדה (יוכבד), נאות סמדר (שזפון), נוה חריף, סמר, קטורה, שחרות, שיטים), בית שאן.
מועצה אזורית ערבה תיכונה - כוללת את היישובים הבאים: חצבה, ספיר, עדן, עין יהב, עיר אובות, פארן, צופר, בלדד (צוקים).
מהאמור לעיל בהתאם להחלטת בית המשפט העליון עולה כי לישובים ערד וחצור הגלילית בוטלה הטבת המס החל מיום 1.11.2014. תוקף הטבת המס לתושבי ערד וחצור הגלילית פג ביום 31.10.2014.
כזכור רשות המסים בהנחייה מספר 5423013 מיום 13/5/2013, הודיעה על פסיקתו של בית המשפט העליון בנושא שבנדון. בית המשפט העליון פסק כי הישובים הבאים יגרעו מרשימת הישובים בחלק ב' לתוספת הראשונה לפקודה ביום 23/2/2014: מועצה אזורית ערבה תיכונה, מועצה אזורית אילות, ערד, חצור הגלילית ובית שאן.
בעקבות פניה מחודשת לבית המשפט, ניתנה ביום 20/2/2014 החלטה לפיה נדחה מועד כניסתה של הצהרת הבטלות לגבי הישובים הנ"ל, עד ליום 1/11/2014.
לאור האמור, לתושבי הישובים הנ"ל ניתן זיכוי ממס עפ"י סעיף 11(ב)(3)(ה) לפקודה עד ליום 31/10/2014.
בעקבות פניה נוספת של מועצה אזורית ערבה תיכונה, מועצה אזורית חבל אילות ובית שאן לבית המשפט העליון להמשך קבלת הטבות המס נתקבלה כאמור ההחלטה אך ורק לגבי הישובים שלהלן שהגישו בקשה בעניין. להלן נוסח החלטת בית המשפט העליון.
החלטה
מועד כניסתה לתוקף של הצהרת הבטלות, ככל שמדובר ביישובים הבאים )שהגישו בקשה בעניין): המועצה האזורית ערבה תיכונה, המועצה האזורית חבל אילות ובית-שאן, יידחה פעם נוספת. שלושה יישובים אלה ייוותרו ברשימת. היישובים שתושביהם זכאים להטבות המס עד ליום 31.1.2015.
ניתנה היום, ט' בחשון התשע"ה . 2/11/2014
הערת מערכת: בתזכיר חוק לחוק ההסדרים לשנת המס 2015 מוצעים שינויים מהפכניים בהטבות המס לישובים וכן גריעת ישובים מרשימת הישובים הזכאים להטבות המס. מערכת כל מס תעדכן את כל השינויים ביום פרסומם הרשמי ברשומות
הכותב - עורך מקצועי אתר "כל מס" וירחון "ידע למידע" ומרכז תחום המסים בחברת חשבים ה.פ.ס מידע עסקי בע"מ

משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףהממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים
התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף
הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.
בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.
הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים
עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.
התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.
- שיא- 361,255 נוסעים ברכבת ביום חמישי האחרון
- בעלות של 35 מיליון שקלים: מסוף אוטובוסים חדש יחובר לכביש 412
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.
עובדים בתעשיית הביו מד קרדיט: גרוקהאבסורד של תקציב 2026: האחות תשלם יותר, המנהל יקבל הטבה - כך נראית מדיניות מיסוי עקומה
הציבור חיכה לבשורה כלכלית, אבל הממשלה הציעה "פלסטר קוסמטי" שפוגע בעובדים - הפחתת שכר כפויה למגזר הציבורי במקביל להעלאת שכר לבעלי משכורות גבוהות
בעוד הציבור הישראלי ממתין לבשורה כלכלית לקראת שנת התקציב הבאה, הממשלה הניחה על השולחן במסגרת חוק ההסדרים ל-2026 הצעת חוק ל"ריווח מדרגות המס". על פניו, כותרת מפתה - מי לא רוצה לשלם פחות מס? אבל הפרטים חושפים תמונה מטרידה: הצעד הזה אינו תרופה לחוליי המשק, אלא פלסטר קוסמטי שמסתיר שבר עמוק.
כשבוחנים את הדוחות של רשות המיסים וה-OECD שפורסמו בחודש החולף, ניתן לראות שמערכת המיסוי הישראלית סובלת מעיוות יסודי: היא מכבידה על האדם העובד, אך נוהגת בכפפות של משי בבעלי ההון.
הדוח האחרון של רשות המיסים הוא כתב אישום כלכלי נגד השיטה. הוא מראה כיצד עקרון הפרוגרסיביות – ההנחה שמי שיש לו יותר משלם יותר – קורס בקצה הפירמידה. בעוד שמעמד הביניים והשכירים הבכירים משלמים מס אפקטיבי של כ-30%, דווקא המאיון העליון נהנה משיעור מס מופחת של כ-26.5% בלבד.
הסיבה היא הארביטראז' בין עבודה להון. שכר עבודה ממוסה עד 50%, בעוד הכנסות פסיביות מהון – דיבידנדים, ריבית ושכירות – נהנות משיעורים מופחתים. כש-63% מהכנסות המאיון העליון מגיעות מהון, התוצאה היא מערכת שמענישה עבודה ומתגמלת צבירת נכסים. גם בהשוואה בינלאומית, ישראל חריגה: נטל המס הכללי נמוך (26.8% מהתוצר), אבל התמהיל שגוי – יותר מדי מיסים עקיפים שפוגעים בחלשים, ומעט מדי מיסוי על ההון.
- המנהלים שלכם כבר לא צריכים אתכם - "כולם ניתנים להחלפה": השינוי הגדול בשוק העבודה
- מספר המשרות הפנויות בארה״ב נותר גבוה - אך שוק העבודה מאותת על האטה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על הרקע הזה, הצעת האוצר הנוכחית נראית מנותקת מהמציאות, במיוחד כשבוחנים את "המורשת" הכלכלית שאנו סוחבים מהגזירות שהונחתו בתקציב 2025. עוד לפני שהתחילה השנה החדשה, ציבור השכירים בישראל כבר סופג מכה משולשת כואבת מכוח החקיקה הקודמת:
