מדדי אירופה לשיא של 5 שבועות: הדקס הוסיף 1.2%; "משבר החובות יכול להיפתר"

יום המסחר שנפתח בירידות שערים עבר מהר מאוד לצד הירוק. אנליסטים בסוסייטה ג'נרל העלו המלצה לבנקים
רקפת גלילי | (14)

המדדים המובילים בבורסות אירופה סגרו את המסחר בעליות, זאת לאחר פתיחה חלשה בירידות שהגיעו עד ליותר מ-1%. גם החוזים בוול סטריט שינו כיוון עם המדדים וכעת מטפסים בשיעור של קרוב ל-1%.

העליות מובלות על ידי סקטור הבנקאות שקיבל המלצה מצד ובנוסף המשקיעים מועדדים מהתבטאות נציב האיחוד האירופי, הולי רן, כי "משבר החובות באירופה יכול להיפתר" .

מבין המדדים, המדד האיזורי ה-Stoxx Europe 600 עולה 0.3%, הדקס הגרמני עולה 1.2%, הפוטסי הבריטי עולה 0.6% והקאק הצרפתי עולה 1.5%.

האנליסטים של ענקית ההשקעות סוסייטה ג'נרל הוציאו היום העלאת המלצה לבנקים בצרפת. "מחירי המניות של הבנקים משקפים כעת מצב של תספורת משמעותית מצד חוב מדיני ובנוסף לכך גם תרחיש של מיתון חמור והיזדקקות להזרמת הון. אם כל אלו אכן ייקרו, אז מחיר הבנקים כעת הוא סביר. עם זאת, אנחנו מאמינים שהפוליטיקאים יבצעו לבסוף את הרפורמות הנחוצות בכדי להימנע מתחרישים אלו". מניית BNP מקבלת 'קניה' ומצד שני הם מורידים את קרדיט אגריקורל ל'החזק'. גם מניית הבנק האיטלקי Intesa Sanpaolo מקבלת 'קניה'.

במרכז העניינים: סלובקיה. אחת המדינות העניות מבין 17 המדינות של גוש האירו, היא גם המדינה היחידה אשר לא אישרה את קרן היציבות הפיננסית האירופית המורחבת. היום ההצעה תובא להצבעה שנייה לאחר שלא הצליחה לקבל אישור אתמול.

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    קליפת השום 12/10/2011 16:03
    הגב לתגובה זו
    סה" כ טעות חשבונאית של הפקידה....שעשתה אהבה ולא הקלידה את נתוניי יוון כהלכה.הסבר:היוונים שונאים! אז מי מצפה שיחזירו חובות אבודים?סה" כ מיני תספורת,החלקת תלתלים....חפיפה ומקלחת
  • 11.
    קדימה להחזיר הפסדים ברציווו בוםםםםםם (ל"ת)
    הנביא 12/10/2011 15:23
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    פיזדאץ 12/10/2011 13:18
    הגב לתגובה זו
    אים המלצות על בנקים זות אומרת רוצאים למקור לנו פיתיון זה מריח לא טוב.
  • 9.
    העצבני 12/10/2011 13:16
    הגב לתגובה זו
    מישהו באמת חושב שזה יפתור את בעיית האבטלה באירופה?זה יעודד צמיחה?הכול שטויות.עובדים על הציבור המטומטם בעיניים.עד שלא תהיה מפולת רצינית לא יהיה שיקום.היום רק מעבירים חוב ממקום למקום ובדרך רק מגדילים אותו.
  • 8.
    חוזה 500 מתפוצץ (ל"ת)
    עוקב מקרוב 12/10/2011 11:59
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    ספרטה 12/10/2011 11:13
    הגב לתגובה זו
    רקפת עד היום היית 10 היום סערה תמונות הדקס אתמול סגר בקטנה בירוק היום בבוקר ירדו כעת עולים תבדקי . דבר שני הבעיה בסלובקיה היתה פוליטית אלקוה אלומניום הרויחה כפול על כפול מרבעון השלישי שנה שעברה תחזית להמשך טובה צניחה מצנח מה הוא אומר לא הבנתי ידוע יעזרו הכול היה טוב לא יעזרו יתרסקו לא מבין כתבה על מה על דבר ידוע מראש אני בלי תואר בכלכלה מבין אז בשביל מה הטרנדו רקפת היקרה כנראב שאת מושפעת מסתיו היקר חג שמח
  • ספרטה 12/10/2011 11:42
    הגב לתגובה זו
    אנחנו גאים בך.תמשיכי להיות כמו שאת בלי כותרת .החשוב זה מה שאת רושמת שתמיד כייף לקרוא.
  • 6.
    תעדכנו : עליות 12/10/2011 11:12
    הגב לתגובה זו
    עליות של 0.75% ב DAX
  • 5.
    ma26 12/10/2011 11:06
    הגב לתגובה זו
    כבר מזמן התהפכה המגמא ויש עליות באירופה נא לעדכן
  • 4.
    דוד 12/10/2011 10:53
    הגב לתגובה זו
    המדדים עפים.. ביז להתעורר!!!
  • 3.
    יגאל 12/10/2011 10:40
    הגב לתגובה זו
    מעניין את הישבן שלי.
  • 2.
    השור הזועם 12/10/2011 10:35
    הגב לתגובה זו
    ההצבעה בסלובקיה היתה צפויה (מי ציפה שיוותרו על הפרסום ועמדת הכח?). הדוחות של AA היו מעורבים במקרה הרע (נכון שהם פיספסו ברווח אבל ההכנסות והמחזור עלו דבר שמרמז על תחילת ההתאוששות) . מספר שורטיסטים ניסו ליצר יש מאין אבל השוק לא מתרגש. הדוחות המשמעותים יגיעו היום ומחר והם יקבעו את כיוון השוק..
  • 1.
    משקיע פרוקוגניה 12/10/2011 10:25
    הגב לתגובה זו
    אני לא מצליח להבין איך חברה עם כל כך הרבה פוטנציאל מתנהלת בצורה כל כך קלוקלת שגורמת נזק מהותי לבעלי המניות שלה 4 דילולים בשנתים זה מוגזם על פני כל קנה מידה כל עוד החברה לא מצליחה ליצר שיתופי פעולה עם חברות גדולות לצורך המשך פיתוח ושיוק של ערכות לבדיקת סרטן (שם הפוטנציאל הגדול) שיתופים שיכניסו כסף לחברה וכל עוד החברה לא מצליחה להגדיל את המכירות בצורה משמעותית (כמה מליונים לפחות ברבעון) החברה צריכה לנהוג באחריות ולא לשרוף מזומנים בצורה כל כך גדולה ולהתמקד אך ורק בשני הנושאים שכבר צינתי ולא לקפוץ מהפופיק ולהתימר לחברה שיש לה את המשאבים לפתח תרופה לסרטן או תאי גזע החברה קיבלה הזדמנות אחרונה להוכיח את עצמה למשקיעים והיא חיבת להתמקד אך ורק במה שצריך בנוסף כדי למנוע דלול נוסף מבעלי המניות המלצתי שתוריד את שער המימוש של אופציות 3 ו 4 בצורה משמעותית נגיד ל 20 אגורות ולגיס כסף באמצעותם בפעם הבאה
  • irda76 12/10/2011 12:02
    הגב לתגובה זו
    מה אתה לא מבין? תסתכל מי הבעלים, ומה הוא עשה למניה בעלת פוטנציאל אדיר כמו מודיעין. זהו עושק נוראי ונמשך של המשקיעים במניה שהפוטנציאל שלה כיום הוא לפחות פי שמונה מהשער הנוכחי שלה. זו כנראה מסקנה חשובה - אמור לי מי הבעלים ו/או בעלי המניות העיקריים, ואומר לך מה מצבה של המניה. חג שמח
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.