שיפור במדד אמון הצרכנים - אך הציבור עדיין פסימי
לפי נתונים שפרסמה היום הלמ"ס, המאזן שמתייחס למצב הכלכלי של משקי הבית בשנה האחרונה עלה ל-18%- (לעומת 24%- במרץ), והציפיות לשנה הקרובה טיפסו ל-0% - מה שמעיד על כך שכמחצית מהציבור מאמין שמצבו לא ישתנה, ואולי אף ישתפר. המאזן שמתייחס לכוונות לרכוש מוצרים גדולים, כמו רהיטים ומוצרי חשמל, הגיע ל-32%-. מה שמצביע על כך שהציבור עדיין מהסס לבצע רכישות יקרות
מדד אמון הצרכנים הגיע באפריל ל-21%-. מדובר בנתון שמהווה שיפור קל לעומת מרץ, שבו ניצב המדד על 25%-. המשמעות של הנתון היא שהציבור עדיין פסימי, אך מעט פחות. כך עולה מנתונים שפרסמה הלמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה) היום. כאמור, מהמדד עולה תמונה מעט מעודדת, אך עדיין רחוקה מאופטימיות גדולה.
הנתון הבולט ביותר הוא העלייה בציפיות של משקי הבית: המאזן שמתייחס למצב הכלכלי של משקי הבית בשנה האחרונה עלה ל-18%- (לעומת 24%- במרץ), והציפיות לשנה הקרובה טיפסו ל-0% - מה שמעיד על כך שכמחצית מהציבור מאמין שמצבו לא ישתנה, ואולי אף ישתפר. במרץ המדד ניצב על 8%-. לעומת זאת, התחזיות לגבי מצבה הכלכלי של המדינה כולה עדיין עגומות: המאזן בנושא זה נותר נמוך מאוד ועומד על 36%-. בנוסף, המאזן שמתייחס לכוונות לרכוש מוצרים גדולים, כמו רהיטים ומוצרי חשמל, הגיע ל-32%-. מה שמצביע על כך שהציבור עדיין מהסס לבצע רכישות יקרות.
הבדלים משמעותיים ניכרים בין קבוצות אוכלוסייה שונות:
- בקרב המועסקים, המדד ניצב על 21%-, ואילו אצל הלא מועסקים הוא הגיע ל-22%-.
- האוכלוסייה
הערבית מדווחת על פסימיות גבוהה יותר: 30%-, לעומת 19%- בקרב היהודים.
- לפי רמת השכלה, הפסימיות כמעט זהה: בעלי השכלה אקדמית עם נתון של 22%-, בעלי תעודת בגרות עם 21%- ואילו חסרי תעודת בגרות עם נתון של 20%-.
מדד אמון הצרכנים היחסי - מדד שמשווה את רמת האמון לתקופת הבסיס של מרץ 2011 עד פברואר 2012 - הגיע ל-69 נקודות. זהו נתון נמוך מאוד לעומת הממוצע במדינות OECD, ומצביע על כך שתחושת האמון של הציבור הישראלי בכלכלה נמצאת ברמות נמוכות גם בסטנדרטים בינלאומיים.
- מדד אמון הצרכנים דורך במקום ושומר על פסימיות, בייחוד סביב רכישות גדולות
- מדד אמון הצרכנים: הישראלים פסימיים, הערבים הישראלים פסימיים יותר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המדד מציג תנודתיות חדה מאז 2020, עם נפילות בעקבות מגפת הקורונה, התאוששות חלקית ב-2021, ירידות עקב התחדשות גלי תחלואה, ומשבר נוסף שהגיע עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל באוקטובר 2023. באותם החודשים, נפל מדד אמון הצרכנים לרמות של 29%- בנובמבר 2023, ומאז הוא נע סביב 25%- עד 30%-. העלייה באפריל 2025 היא למעשה החודש השני ברציפות שבו נרשמת התאוששות קלה, אך הציבור עדיין פסימי, בייחוד בכל הנוגע לכלכלה הלאומית.
הנתונים של אפריל מאותתים על התחלה של שיפור מתון בתחושות הציבור - בעיקר בנוגע למצב האישי, אך לא בכל הנוגע לתחושת הביטחון בכלכלה של ישראל כולה. לפי המומחים, הדרך לאופטימיות עדיין רחוקה, בייחוד כשהצרכנים עדיין נמנעים מביצוע רכישות גדולות ומביעים חוסר אמון ביכולת של הכלכלה להתאושש במהרה.
- 1.ארז 12/05/2025 23:01הגב לתגובה זויש להתקין לנתניהו הכושל קוצב לב משודרג כדי לקדם את המדינה.
ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון
מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?
המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.
מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום
מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.
מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?
ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.
בין מקבלי המענק נמצאים:
- מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
- מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
- זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
- חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
- ניצולי שואה
- משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה
- דרך החתחתים להכרה בנכות מהמוסד לביטוח לאומי
- אחרי שקיבל מיליון: חשמלאי שנפל יפוצה בכ-130 אלף ש'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

משרד התחבורה במתווה חדש ומשופר לגיוס נהגי אוטובוס
משרד התחבורה משיק מתווה חדש לעידוד הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, המצטרף לשורה של צעדים לשיפור תנאי העבודה של הנהגים, מעמדם וביטחונם; השרה רגב: "המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח"
משרד התחבורה, באמצעות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית פרסם מתווה חדש לסיוע במימון הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, כחלק ממדיניות כוללת שמובילה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, לחיזוק מעמדם של נהגי התחבורה הציבורית בישראל. המתווה נועד לעודד גיוס נהגים חדשים לענף ולהבטיח את השתלבותם בעבודה בפועל, במטרה לתת מענה למחסור החמור בנהגי אוטובוס ולתמוך בהרחבת ושיפור השירות לנוסעים.
במסגרת היוזמה, יוענקו לחברות האוטובוסים תמריצים כספיים עבור הכשרה והעסקה של נהגים חדשים, הכוללים מענקי הכשרה ומענקי התמדה. משרד התחבורה פועל בשנים האחרונות לחיזוק מעמד הנהגים, לשיפור תנאי העבודה שלהם ולשמירה על ביטחונם האישי, על רקע התגברות מקרי האלימות כלפיהם. בין הצעדים שבוצעו: התקנת מחיצות מגן בכל האוטובוסים החדשים, הצבת מצלמות ולחצני מצוקה המחוברים ישירות לחברות התחבורה ולמשטרה, והובלת קמפיין תקשורתי נרחב להעלאת המודעות לחשיבותו של הנהג ולתרומתו למערכת התחבורה הציבורית.
בתקופת כהונתה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, הועלה שכר הנהגים ב-11%, נקבעה תקופת הכשרה בתשלום, והוקמו עשרות תחנות ריענון ומנוחה לנהגים ברחבי הארץ. עד כה הוקמו למעלה מ-65 תחנות ריענון, ועד סוף השנה צפויות לקום כ-40 תחנות נוספות. במשרד התחבורה מציינים כי המאמצים הללו נשאו פרי: בשנתיים האחרונות הצטרפו לענף התחבורה הציבורית כ-7,000 נהגים חדשים - עלייה של כ-13% לעומת שנים קודמות.
נציגי משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית מנהלים דיאלוג מתמיד עם ארגוני הנהגים ומפעילי התחבורה הציבורית, במטרה להמשיך ולפתח פתרונות מותאמים לשיפור תנאי העבודה, ההכשרה והביטחון של הנהגים.
- טסט פעם בשנתיים? צעד מתבקש להורדת הבירוקרטיה
- מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "לצד השקעה חסרת תקדים בהקמת מערכות הסעת המונים מתקדמות ובהטמעת טכנולוגיות חדשניות, מערך האוטובוסים הוא עדיין נדבך מרכזי וחיוני במערך פתרונות התחבורה הציבורית, המאפשר מתן שירות רחב ומסועף לכל יישוב בישראל. נהגי האוטובוסים הם הלב הפועם של המערכת , ובשנים האחרונות שמנו דגש מיוחד על שיפור תנאיהם וביטחונם, מהתקנת מחיצות מגן ועד העלאת שכר. המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח. החזון שלנו אומר בפשטות: אם הנהגים מרוצים ובטוחים - גם הנוסעים יהיו מרוצים ובטוחים".