
טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- אייר חיפה מרחיבה פעילות עם יעד אטרקטיבי לקראת עונת הסקי חל מ-79 דולר לכיוון
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.
דלתא איירליינס, השנייה בגודלה בארה"ב, ממשיכה בגישה זהירה ומפעילה טיסות רק לניו יורק - שלוש טיסות שבועיות שמתמלאות עד אפס מקום. אמריקן איירליינס, השלישית בגודלה והחברה שהייתה פעילה מאוד בישראל לפני המשבר, עדיין שומרת על שתיקה. היא כנראה מחכה לראות התייצבות במצב הביטחוני, אבל היא יכולה להפתיע בכל רגע.
המזרח והמערב נפגשים בנתב"ג
בעוד האמריקאיות מתלבטות ובוחנות את השטח, חברות התעופה מהמפרץ הפרסי דווקא מגבירות נוכחות בצורה דרמטית. אתיחאד איירווייז מאבו דאבי, שהמשיכה לטוס לישראל גם בתקופות הקשות והמסוכנות ביותר של הלחימה, מכריזה על הגברה חסרת תקדים: מדצמבר היא תפעיל חמש טיסות יומיות לתל אביב - תדירות גדולה שתהפוך אותה לאחת החברות הדומיננטיות והחשובות ביותר בשוק הישראלי.
- 38% מבני הנוער אומרים שה-AI מבין אותם יותר טוב מהמשפחה והחברים
- 3.6 מליארד אירו: ישראל מוכרת את ״חץ 3״ לגרמנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- החשד: העלמת הכנסות משיפוצים ובנייה בסכום של כ-1.5 מיליון שקל
המהלך האסטרטגי של אתיחאד אינו מקרי כלל. בהיעדר הטיסות מטורקיה, שהיוותה בעבר גשר מרכזי וזול למזרח הרחוק, החברה מאבו דאבי ממצבת את עצמה כחלופה האסטרטגית המועדפת. הקישוריות המצוינת שלה ליעדים באסיה, אוסטרליה, הודו ואפריקה הופכת אותה לבחירה טבעית עבור ישראלים רבים שמחפשים דרך נוחה ומהירה להגיע למזרח.
והחברות האירופאיות? KLM ההולנדית עם הקו הוותיק מאמסטרדם, סוויס השוויצרית עם החיבור מציריך, SAS הסקנדינבית שמפעילה טיסות מקופנהגן ומשטוקהולם, איבריה הספרדית עם הקו ממדריד, לופטהנזה הגרמנית שחוזרת מפרנקפורט ומינכן, אייר פראנס מפריז, אוסטריאן ווינה, יורווינגס הגרמנית הזולה - כולן הכריזו על חזרה מהירה, וחלקן אף הקדימו את המועד המתוכנן המקורי ברגע שהבינו שהמצב מתייצב.
אייר קנדה מצטרפת עם חידוש הקו הישיר מטורונטו - קו אסטרטגי שמחבר את ישראל לא רק לקנדה אלא לכל צפון אמריקה דרך הרשת הענפה של החברה. היא מתכננת להתחיל בשלוש טיסות שבועיות ולהגביר בהתאם לביקוש, שכבר עכשיו נראה מבטיח מאוד.
עם זאת, חלק מהחברות החשובות ביותר עדיין מחכות בצד. ריינאייר, ענקית הלואו-קוסט האירית שהייתה אחת הפופולריות ביותר בקרב ישראלים, מעורבת בסכסוך מר עם רשות שדות התעופה על זמני הנחיתה וההמראה (סלוטים) ודחתה את חזרתה עד להסדרת העניין. איזיג'ט הבריטית, מתחרתה הגדולה של ריינאייר, עדיין מתלבטת ובוחנת את המצב.
טורקיש איירליינס - מתי היא תחזור?
אבל הכאב האמיתי והמשמעותי ביותר עבור הצרכן הישראלי הוא היעדרה של טורקיש איירליינס. החברה הטורקית הענקית, שהייתה הרביעית בגודלה בנתב"ג לפני המלחמה עם עשרות טיסות יומיות לאיסטנבול, לא צפויה לחזור בזמן הקרוב בגלל המתיחות הדיפלומטית החריפה בין המדינות. המשמעות: הגשר החשוב והזול לאסיה ולאפריקה דרך איסטנבול נשאר חסום לישראלים, וההערכה היא שגם בתחילת 2026 המצב לא ישתנה, אם כי, ככל שהמצב בעזה יתייצב הסיכוי לחזרה לנורמליות מול הטורקים עולה.
גם אמירייטס מדובאי, אחת החברות היוקרתיות והאיכותיות בעולם, ITA האיטלקית (יורשתה של אליטליה), ווירג'ין אטלנטיק הבריטית החדשנית - כולן עדיין לא הודיעו על מועד חזרה. כל חברה שמתעכבת מפסידה נתח שוק פוטנציאלי בתקופה קריטית של בנייה מחדש של השוק ולכן נראה שככל שיעברו הימים ויהיה שקט, הסיכוי לשמוע על חברות שיחזרו, עולה.
מומחי תעופה ותיירות מדברים על תופעה מעניינת שצפויה להתרחש בחודשים הקרובים: "ביקוש נקמני" - בדיוק כמו שקרה אחרי הקורונה. ישראלים שנמנעו מטיסות לחו"ל במשך חודשים ארוכים בגלל המצב הביטחוני והמחירים הגבוהים צפויים לפרוץ החוצה בהמוניהם. החברות שיחזרו ראשונות ויציעו מחירים אטרקטיביים ושירות טוב עשויות לקצור את הפירות הגדולים ביותר של הגל הזה.
מניית אל על, שזינקה בצורה דרמטית במהלך המלחמה כשנהנתה ממעמד כמעט מונופוליסטי והעלתה מחירים ללא מעצור, איבדה כ-16% מערכה מתחילת אוקטובר. המשקיעים מבינים שעידן הרווחים הקלים והשמנים נגמר והתחרות האמיתית והקשה חוזרת. החברות הישראליות יצטרכו להתאמץ הרבה יותר כדי לשמור על נתח השוק שצברו בתקופת החירום, והצרכן הישראלי הוא המרוויח הגדול.
עונת החורף בנתב"ג נפתחת באווירה שונה לחלוטין מזו ששררה רק לפני חודשיים. התחרות מתחדשת בעוצמה שלא נראתה כאן שנים, המחירים יורדים בעשרות אחוזים, והישראלים יכולים לתכנן חופשות בחו"ל בלי לשבור את חשבון הבנק.
- 11.אלעל לוקחת על מזוודה עד 23 קילו 110$ עד 150 $ לכוון אחד חוץ מעלות של הכרטיס טיסה (ל"ת)אנונימי 22/10/2025 01:14הגב לתגובה זו
- 10.מוישיק 21/10/2025 22:03הגב לתגובה זועדיף שהטורקים לא יגיעו לפחות עוד שנה ..
- 9.יהונתן 16/10/2025 18:39הגב לתגובה זוהפעילה טיסות זולות לברצלונה עד למלחמה
- 8.יהודי עם כבוד ותבונה מעדיף לחצות את הים על אונית מסע העיקר לא לפרנס את הנאלחים הטורקים (ל"ת)רק לא טורקיש 16/10/2025 12:50הגב לתגובה זו
- אנונימי 16/10/2025 21:06הגב לתגובה זואה שכחתי ממשלת הימין בראש הנוכל האופורטוניסט אין כבוד רק כסף בראש
- צודק (ל"ת)אנונימי 16/10/2025 18:17הגב לתגובה זו
- 7.לפני שמתחשבנים עם אל על צריך להתחשבן עם הטורקיות (ל"ת)אמיר 16/10/2025 12:21הגב לתגובה זו
- 6.אני לא טס אלעל עד למשבר הבא. בעל השליטה עשה הון על דם החיילים (ל"ת)אנונימי 16/10/2025 09:45הגב לתגובה זו
- 5.אנונימי 16/10/2025 08:55הגב לתגובה זולא לתת לטורקיה שקל פרנסה עוכרי ישראל הם והמנהיג הנבזה שלהם איך התהפך עלינו ברגע תומך האחים המוסלמים.
- 4.דש 16/10/2025 05:30הגב לתגובה זוהייתי רוצה שלא ישכחו ולא יסלחו לעושקות חסרות הבושה מישראל
- 3.ישראלי 16/10/2025 04:17הגב לתגובה זוהייתי מצפה שניתן לטורקים להזיע לפני שיקבלו אישור לנחות כאן .
- 2.אנונימי 15/10/2025 20:27הגב לתגובה זואל תשכחו מהר מה הם עשו לנו
- 1.אנונימי 15/10/2025 20:17הגב לתגובה זו60 חברות זה קצת יותר מחצי שרחוק מאוד מלספק את הצרכים של הישראלים גם כשאין תיירים
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותיד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס
מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR
מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.
יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט
2005 - ההתחלה הצנועה
שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.
2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת
הדס מינקה ברנד"החברה הישראלית צועקת ואסור לנו לפספס את הרגע"
הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, חידדה את הקשר בין חברה ולכלכלה אחרי ה-10/7, וקראה למגזר העסקי להצטרף לנשיאה באתגרים העצומים שעומדים בפיתחה של ישראל
תא"ל במיל' הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, עלתה לבמה בוועידה הכלכלית עם מסר אחד מרכזי: הקשר בין כלכלה לחברה הפך בלתי ניתן להפרדה מאז אירועי השבעה באוקטובר, והעשור הקרוב יהיה עידן של אתגרים עצומים לצד הזדמנויות חדשות לבניית מערכת חברתית חזקה וכוללת יותר.
היא פתחה את דבריה בתודה למגזר העסקי, למגזר הציבורי ולכל הארגונים שנרתמו אחרי מתקפת הטרור. "אין ארגון בישראל שלא התייצב בדרך כלשהי, אם דרך מעורבות חברתית, אם דרך המילואימניקים שלכם, אם דרך התמיכה בעובדים שלכם במה שהם עברו. כל מי שיושב כאן לקח חלק אמיתי במאמץ האזרחי שעבר על המדינה".
אבל לצד התודה, היא ביקשה להבהיר כי הימים הקרובים יהיו רק תחילת הדרך. "המסע שלנו רק מתחיל, אני רוצה לקחת אתכם איתי, להבין מה מחכה לנו ומה מאפיין את העשור הקרוב בחברה הישראלית".
מינקה ברנד הזהירה מפני אובדן הזדמנות היסטורית: "אנחנו בנקודת מפנה. עכשיו צריך להבין מה מחכה לנו בעשור הקרוב. החברה הישראלית מתמודדת עם פערים מבניים שהחריפו בשנים האחרונות. אחד המרכזיים שבהם הוא הזדקנות האוכלוסייה. עשרים וחמש שנות חיים נוספו לאנושות. העולם עדיין לא מותאם לזה.
- האיחוד האירופי בין קריסה סופית להתעוררות
- הכלכלה האמריקאית ממשיכה לצמוח לצד ריסון באינפלציה – מה זה אומר על הריבית?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"גם ישראל זקוקה להתאמות מקיפות במערכות השירותים החברתיים, הבריאותיים והתעסוקתיים כדי לתת מענה אמיתי לדור המתבגר. במדינה יש עדיין שירותים רחבים שפועלים במודל ישן שאינו מתאים למציאות החדשה".
