גיי די ואנס
צילום: אתר הסנאט

ביקור סגן נשיא ארה"ב: חסימות הכבישים יתרחבו לתל אביב ולירושלים, שיבושים גם בדרך לנתב"ג

ביקורו של סגן נשיא ארצות הברית, ג’יי. די. ואנס, שהחל אתמול יגיע מחר לסיומו ויביא עמו שורה של חסימות תנועה ושיבושים משמעותיים במרכז הארץ ובבירה - הנה כל מה שאתם צריכים לדעת

מנדי הניג | (2)

ביקורו של סגן נשיא ארצות הברית, ג’יי. די. ואנס, שהחל אתמול (שלישי), יגיע מחר לסיומו - ויביא עמו שורה של חסימות תנועה ושיבושים משמעותיים במרכז הארץ ובבירה. במשטרה וברשות שדות התעופה נערכים למבצע אבטחה נרחב תחת השם "מגן כחול 7", שיכלול פריסת מאות שוטרים, לוחמי מג״ב ומתנדבים, לצד פיקוח מתוגבר במוקדים המרכזיים.

שיבושי תנועה וצירים סגורים באזור נתב"ג

צפויים מחר (חמישי) עומסים חריגים בצירים המובילים אל ומנתב"ג, בין השעות 10:00 ל-14:30. רשות שדות התעופה ממליצה לנוסעים להגיע לנמל לפחות ארבע שעות לפני מועד ההמראה, ולבחור בנסיעה באמצעות רכבת ישראל במקום רכב פרטי.

בשל סידורי האבטחה, ייסגרו חלק מהכבישים הסובבים את נתב"ג, ומערך המוניות וההסעות לנמל ולחניונים הסמוכים לא יהיה פעיל בין 11:00 ל-14:30. בנוסף, כל הטיסות הבינלאומיות שתוכננו להמריא מטרמינל 1 החל מהשעה 13:30 יועברו להמראה מטרמינל 3. הנוסעים מתבקשים לעקוב אחר הודעות רש"ת וחברות התעופה לצורך עדכונים בזמן אמת.

חסימות בתל אביב: רחובות מרכזיים ייסגרו

בתל אביב תיכנסנה לתוקף חסימות נרחבות בין השעות 10:00 ל-14:00. הרחובות שייסגרו כוללים את רחוב קפלן (מאבן גבירול ועד יגאל אלון), דרך מנחם בגין (מז’בוטינסקי ועד החשמונאים), רחוב לסקוב, הֶפטמן, לאונרדו דה וינצ'י, דובנוב, דניאל פריש ושאול המלך - כולם בחלקם או במלואם. גם רחוב ויצמן ייסגר מדרום לרחוב ברקוביץ’, והעליות למחלף השלום מאיילון צפון ומאיילון דרום ייחסמו לתנועה.

במוקדים הנזכרים יוצבו שוטרי תנועה והכוונה, ויופעלו מרכזי שליטה מתוגברים כדי לאפשר פיקוח הדוק לאורך הביקור. הציבור מתבקש להימנע מהגעה לאזורי החסימה ולהשתמש בדרכים חלופיות ככל שניתן.

בירושלים צפויות חסימות לסירוגין ברחובות עזה, רמב"ן, הנשיא, אגרון, ז’בוטינסקי, דוד המלך, שדרות בן צבי ורבין, וכן באזור קריית הממשלה ואיזור העיר העתיקה. לפי הודעת המשטרה, היום לא צפויות חסימות רחבות, אך מחר ייתכנו עיכובים ושינויים תכופים, והציבור מתבקש לעקוב אחר העדכונים.

הביקור של ואנס בישראל מתקיים בצל סדרת פגישות מדיניות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ ישראל כץ ובכירים נוספים. לפי דיווחים אמריקאיים וישראליים, מטרת הביקור היא לעקוב אחר יישום היוזמה האמריקאית להסדרה ברצועת עזה ולחזק את התיאום הביטחוני בין וושינגטון וירושלים.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

מבצע “מגן כחול 7”, שאותו מובילה משטרת ישראל, מתמקד באבטחת המשלחת האמריקאית תוך שמירה על רציפות תנועה מרבית. המשטרה הבהירה כי במהלך הביקור חל איסור מוחלט על הפעלת רחפנים או כלי טיס במרחב האווירי של תל אביב וירושלים.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אנונימי 22/10/2025 18:11
    הגב לתגובה זו
    כאשר תקראו את תגובה המשטרה תוך שמירה על רציפות תנועה מרבית עולה גיחוך רחב על פרצופי סוגרים את איזור ירושלים סוגרים את מרכז תא ואפילו את הרחפן אסור להטיס. בקיצור שבו בבית לא לקטר ואת הביקור הבא בבקשה תקיימו בוושינגטון.
  • 1.
    ירחמיאל 22/10/2025 17:36
    הגב לתגובה זו
    במקום לחסום ולהטריף מאות אלפי אזרחים ברצוני להזכיר לחכמי ציון שיש הליקופטרים שנועדו להטיס אחמים מעל לכול הבלגנים . יעיל יותר מהיר יותר והרבה יותר זול .
דאצ'יה ביגסטר היברידי. צילום יואב פולסדאצ'יה ביגסטר היברידי. צילום יואב פולס

דאצ'יה ביגסטר - הכי גדול של דאצ'יה

הביגסטר של דאצ'יה הוא האח הגדול של הדאסטר, וחולק עימו את אותו DNA מחוספס שאנחנו כל כך אוהבים. הוא גם משווק עם גירסאות 4X4 עם תיבת הילוכים, או היברידיות אמיתיות אבל עם הנעה קדמית בלבד.

אהבנו: עיצוב, מרווח גחון, צריכת דלק בהיברידי, גירסאות 4X4 ידניות

פחות אהבנו: אבזור, אבזור בטיחות, ציוני EuroNcap, מחיר 

ציון מסכם 4.1 בסולם פולס

יואב פולס |
נושאים בכתבה דאצ'יה ביגסטר

דגם הביגסטר ( BIGSTER ) של דאצ'יה הוא הדגם הבכיר ביותר של יצרנית ה Low Cost לכאורה. ה'לכאורה' הוא מפני שבאירופה דגמי דאצ'יה פופולריים מאוד, על אף שאינם מושלמים. לדעת הלקוח האירופאי הם מספקים את התמורה הטובה ביותר לכספו. כלומר מיצוב החברה לא פוגע בביצועי המכירות, אולי אפילו תורם.

את הד'אציה דאסטר אנחנו מכירים כבר שנים, ולמען האמת גם אוהבים מאוד, בעיקר בגירסאות ה 4X4 הידניות.

ביולי האחרון השיקה פריסבי יבואנית דגמי דאצ'יה לישראל את הביגסטר, האח הגדול של הדאסטר, החולק עימו את אותו DNA של היצרנית.


תעודת חובה        
קטגוריה            קרוסאובר – C-SUV , שטח קל
מימדים (מטר)        אורך 4.57 /רוחב 1.813 /גובה 1.705 /בסיס גלגלים 2.702
מספר מושבים            חמישה
הנעה ותיבת הילוכים         1.2 ליטר היברידי קל / ידני 4X4. 1.8 ליטר היברידי, קדמית 2X4
הספק ומומנט                130 כ"ס ו 23.5 קג"מ ב 1.2 ליטר. 155 כ"ס בהיברידי 1.8 ליטר
נפח מיכל דלק (ליטר)        55 ליטר ב 1.2 / 50 ליטר ב 1.8
צריכת דלק (משולב) ותקן        16.7 ק"מ לליטר ב 1.2 / 21.7 ק"מ לליטר ב 1.8 ליטר. תקן יצרן
בטיחות                            ציון איבזור בטיחות 3 באקספרשן, 4 באקספרשן פלוס, 5 בג'רני . שלושה כוכבים EuroNcap
מחיר                170.0 אש"ח / 175.0 אש"ח / 185.0 אש"ח


                       

עיצוב חיצוני ופנימי

הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר.

BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. 

מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5