וול סטריט ננעלה בעליות שערים: מניות האנרגיה והפיננסים הובילו

מדד האמפייר סטייט טיפס לרמה חיובית, בעוד מדד המחירים לצרכן עלה בחודש מארס ב-1.1%. ג'ונסון אנד ג'ונסון הכה את תחזיות השוק. בישראליות, טבע איבדה 0.56% בעוד שצורן התחזקה ב-2.69%

המדדים המובילים בוול סטריט נעלו את יום שלישי בעליות שערים, על רקע הדוחות המעודדים של ג'ונסון אנד ג'ונסון וסטייט סטריט. ובנוסף לאור נתוני המאקרו, אשר הצביעו כי סנטימנט הצרכנים התחזק בעוד צמיחת ליבת מדד המחירים לצרכן תאמה את תחזיות השוק.

עם זאת, החשש מפני הביצועים של ענקית הטכנולוגיה, אינטל, המשיך להכביד. כמו כן, התחזקות מחיר הנפט המשיכה להעיב על סנטימנט המשקיעים, עם זאת מניות סקטור האנרגיה דווקא נהנו, וביחד עם מניות סקטור הפיננסים הם משכו את המדדים מעלה.

בחזית נתוני המאקרו להיום, פורסם מדד האמפייר סטייט במקביל למדד המחירים לייצרן. מדד האמפייר סטייט לחודש אפריל, אשר מודד את פעילות הייצור באזור ניו יורק, עלה לרמה של 0.6 נקודות מרמה שלילית של (22-) נקודות בחודש שעבר. האנליסטים ציפו לשיפור מתון יותר וחשבו שהמדד יעמוד על (17-) באפריל. נציין כי קריאה מתחת ל-0 של המדד מצביעה על התכווצות של הפעילות הכלכלית, וקריאה מעל ל-0 מצביעה על צמיחה.

המדד המחירים לצרכן עלה בחודש מארס ב-1.1%, מעבר לתחזיות שציפו לעלייה של 0.6% בלבד. עם זאת, ליבת המדד עלתה ב-0.2% - בהתאם לתחזיות.

בעקבות פרסום נתוני מדד המחירים לצרכן, צנחו הסיכויים להורדת ריבית נוספת ב-0.5% לרמה של 32%, זאת מרמה של 98.08% קודם לכן, על כך מצביעים כעת החוזים העתידים על הריבית. עם זאת, הסיכויים להורדה בשיעור של 0.25% מתומחרים כעת ב-100%. ועידת השוק הפתוח של הפדרל ריזב עתידה להתקיים ב-29 לפברואר.

בהמשך לסבב הדוחות השבועי, ענקית הפארמצפטיקה, ג'ונסון אנד ג'ונסון (סימול: JNJ), דיווחה היום כי רווחיה לרבעון הראשון הכו את הערכות השוק. על פי הודעת החברה, הרווחיה זינקו כתוצאה מחיתוך אגרסיבי בסעיף ההוצאות, וזאת בכדי לאזן את הירידה ברמת מכירות תרופת האנמיה, אשר נפגעה כתוצאה מחשש בטיחותי ומתחרות קשה.

מנתונים שפורסמו היום בארה"ב עולה, כי מספר עיקולי הבתים זינק בחודש מארס ב-57% (בהשוואה למארס אשתקד) והגיע לרמה של 248 אלף בתים. משבר הדיור בארה"ב הולך ומעמיק והבתים שעוקלו צפויים להוסיף עוד לחץ ולהוריד עוד יותר את מחירי הבתים בארה"ב.

מדדים מובילים: מדד הנאסד"ק ננעל בעלייה של 0.45% לרמה של 2,286 נקודות. מדד הדאו ג'ונס חתם בעלייה של 0.49% לרמה של 12,362 נקודות.

מאקרו

שעה לפני פתיחת המסחר פורסם מדד המחירים ליצרן לחודש מארס, אשר עלה ב-1.1% לאחר עלייה של 0.6% בפברואר. ליבת המדד עלתה ב-0.2% לאחר עלייה של 0.5% בפברואר.

במקביל, פורסם מדד האמפייר סטייט של ניו יורק לחודש אפריל, אשר זינק לרמה של 0.6 נקודות לעומת (22.2-) נקודות במדד מארס.

החוזים העתידים על מחיר הנפט למסירה בחודש מאי ננעלו בעלייה של 1.8% למחיר של 113.79 דולר לחבית.. הזהב מטפס ב-3.3 דולר למחיר של 932 דולר לאונקיה.

אמריקניות במרכז

ג'ונסון אנד ג'ונסון דיווחה היום בדוחותיה הכספיים, כי הרווח למניה זינק ב-1.26 דולר, שהם 3.6 מיליארד דולר, עלייה בהשוואה לרווח של 2.57 מיליארד דולר שהם כ-88 סנט למניה אשתקד, אז החברה ספגה הוצאות מיזוג. האנליסטים העריכו כי מניית החברה תניב רווח של 1.2 דולר למניה, הערכה זו כוללת הוצאות חד פעמיות.

בזירת הפיננסים, ג'יי. פי. מורגן (סימול: JPM) ריכזה עניין לאחר שבר סטרנס (סימול: BSC) פרסמה אתמול דוחות ומסרה כי הרווח הרבעוני נפל ב-79% בגלל משבר הסאב-פריים. בחודש שעבר רכשה ג'יי. פי. מורגן את בר סטרנס, אשר כמעט ופשטה את הרגל.

חברות התעופה דלתא (סימול: DAL) ונורת'ווסט (סימול: NWA) הודיעו היום על מיזוג בהיקף של 17.7 מיליארד דולר, מה שייצור את חברת התעופה השנייה בגודלה בעולם. החברה המאוחדת עשויה להתמודד בהצלחה רבה יותר עם מחירי הדלק הגואים והסביבה התחרותית בענף התעופה.

ישראליות במרכז

טבע חו"ל (סימול: TEVA) בלטה על רקע ההסכם אליו הגיעו חברת אסטרה-זנקה וחברת ראנבאקסי, אשר יישבו סכסוך משפטי הנוגע לתרופת הנקסיום. בין אסטרה זנקה לבין טבע, מתנהל גם משפט על הפרת פטנט בהמשך להגשת בקשה ל-FDA מצד טבע, לאישור שיווק התרופה לטיפול בצרבת.

בית ההשקעות Soleil החל לסקר את מניית נייס חו"ל (סימול: NICE) בהמלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 35 דולר.

בלופניקס חו"ל (סימול: BPHX) הודיעה היום על חוזה בהיקף של מיליון דולר עם לקוח גדול ביפן. החברה מסרה כי בכוונתה להעמיק את אחיזתה בשוק היפני הצומח במהירות בתחום מודרניזציית תוכנה.

טאואר חו"ל (סימול: TSEM) מסרה כי החלה בייצור המוני של חיישני תלת-מימד של קאנסטה. החיישנים מיועדים לשוק המשחקים האינטראקטיביים ומערכות תעשייתיות ממוחשבות,וכן לשוק המוליכים למחצה לתעשיית הרכב הצפוי לזנק מ-18 מיליארד דולר ב-2006 ל-29 מיליארד דולר ב-2013.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ירושה (דאלי)ירושה (דאלי)
מדריך

העברת ירושה ישירות לנכדים - המגמה החדשה בישראל

היתרונות והחסרונות בהעברת כספים ונכסים ישירות לנכדים

עמית בר |
נושאים בכתבה ירושה צוואה


בעשור האחרון חל שינוי משמעותי, אפילו מהפך באופן שבו משפחות ישראליות מתכננות את העברת הרכוש לדורות הבאים. אם בעבר הנורמה הייתה העברה אוטומטית מהורים לילדים, כיום עולה מגמה של "דילוג דורי" - העברת נכסים ישירות מסבים וסבתות לנכדים. התופעה, שגדלה בקצב מואץ, משקפת שינויים כלכליים וחברתיים עמוקים בחברה הישראלית ומעוררת שאלות משפטיות, כלכליות ומשפחתיות מורכבות.

המסגרת החוקית: מה מותר ואיך עושים זאת נכון

חוק הירושה הישראלי מעניק חופש רחב בעריכת צוואות. בהיעדר צוואה, החוק קובע חלוקה אוטומטית בין היורשים החוקיים - בן הזוג והילדים. אולם כל אדם רשאי לערוך צוואה ולקבוע חלוקה שונה לחלוטין, כולל העברת כל הרכוש לנכדים תוך דילוג על הילדים.

כתבה קשורה: המס שלא מדברים עליו - האם מס ירושה יחזור?


ישנן ארבע דרכים חוקיות לעריכת צוואה בישראל: צוואה בפני עדים (הנפוצה ביותר), צוואה בכתב יד, צוואה בעל פה במצבי סכנה, וצוואה בפני רשות. כל אחת מהדרכים דורשת עמידה בתנאים פורמליים מחמירים. צוואה שלא נערכה כדין עלולה להיפסל, מה שיוביל לחלוקה לפי החוק ולא לפי רצון המוריש.

כאשר מעבירים נכסים לנכדים קטינים, נוצרות סוגיות מיוחדות. ההורים משמשים אפוטרופוסים טבעיים ומנהלים את הנכסים עד הגיע הקטין לבגרות. ניתן לקבוע בצוואה הוראות מיוחדות כמו מינוי נאמן חיצוני, הגבלות על שימוש בכספים, או תנאים לקבלת הירושה (כגון סיום לימודים או הגעה לגיל מסוים).

ארקיע
צילום: ארקיע

התחרות חוזרת? ארקיע משיקה את יעדי הסתיו והחורף

חברת ארקיע פרסמה את לוח הטיסות לעונת הסתיו והחורף הקרובה, עם למעלה מ-250 טיסות שבועיות ל-25 יעדים בינלאומיים

רן קידר |
נושאים בכתבה ארקיע

חברת ארקיע פרסמה את לוח הטיסות לעונת הסתיו והחורף הקרובה, עם למעלה מ־250 טיסות שבועיות ל־25 יעדים בינלאומיים. מפת היעדים כוללת מגוון רחב של ערים מובילות באירופה, יעדים במזרח הרחוק ובצפון אמריקה, וכן טיסות ליעדים חורפיים עבור חופשות סקי. העונה הקרובה משלבת בין יעדים חדשים שהושקו לאחרונה, בהם בנגקוק, ויאטנם, מינכן וליסבון, לבין יעדים ותיקים ואהובים על הקהל הישראלי. החברה מציינת כי מושם דגש על שעות טיסה נוחות, במטרה להתאים עצמה לצרכי הנוסעים. בין היתר, ארקיע תפעיל חמש טיסות שבועיות לפריז וחמש טיסות שבועיות ללונדון (סטנסטד), כולן בשעות שנחשבות לאטרקטיביות במיוחד בשוק.

עוז ברלוביץ', מנכ"ל 'ארקיע ', מסר : "אנחנו גאים להציג ללקוחותינו לוח טיסות עשיר לעונת הסתיו והחורף, הכולל שילוב של יעדים קלאסיים לצד יעדים חדשים ואטרקטיביים בדגש מיוחד על שעות טיסה נוחות והטובות ביותר. 'ארקיע' ממשיכה כל העת להתרחב ותמשיך להציע לקהל הישראלי מפת יעדים רחבה ומגוונת עם דגש על שיפור השירות בחברת התעופה הצומחת ביותר בישראל“.

לפני כחודש, הודיעה חברת התעופה ארקיע על הרחבת פעילותה במזרח הרחוק עם שני יעדים חדשים: טיסות ישירות לבירת וייטנאם האנוי, וחידוש הקו לבנגקוק שבתאילנד. שני הקווים יופעלו במטוסי Airbus A330 רחבי גוף, הכוללים שלוש מחלקות ישיבה: תיירים, תיירים פלוס ומחלקת עסקים עם מושבים שנפתחים למיטה מלאה עד לשני מטרים. הקו להאנוי, צפוי להפוך את ארקיע לחברת התעופה הישראלית היחידה עם טיסות ישירות ליעד הזה, יחל לפעול ב־5 בינואר 2026 במתכונת שבועית בימי שני, עם תוספת טיסה שבועית נוספת מתוכננת לחודש מרץ. זמן הטיסה להאנוי יעמוד על כ־11 שעות ו־35 דקות, והחזרה על כ־12 שעות ו־30 דקות. מחירי הכרטיסים יתחילו מ־699 דולר לכיוון במחלקת תיירים, ו־1,499 דולר במחלקת עסקים. הקו לבנגקוק יחודש ב־25 בנובמבר 2025, עם שתי טיסות שבועיות בימי שני ורביעי (שיעברו לימי שני ושישי החל מינואר 2026). משך הטיסה לבנגקוק יעמוד על כ־10 שעות ו־45 דקות, ובחזור כ־11 שעות ו־25 דקות. מחירי הכרטיסים יחלו מ־499 דולר לכיוון במחלקת תיירים, ו־1,499 דולר במחלקת עסקים.

בנוסף, בימים האחרונים, התבשרנו על חזרתם לפעולה של רוב החברות הבינלאומיות, וכולנו מצפים לבשורה גדולה, שתחזיר את השוק לתחרותיות שראינו בעבר, ושנחזה בירידת מחירים דרמטית וגם הרבה יותר אופציות וגמישות בטיסות. זה מגיע אחרי תקופה ארוכה של תלות כמעט מוחלטת בחברות ישראליות, ובעיקר באל על שניצלה את המצב והקפיצה את מחירי הכרטיסים בעשרות אחוזים. בקצב הזה טיסות לניו יורק ב-700 דולר, או לונדון סביב 100 דולר יכולים להיות אולי משהו שנראה כאן כבר בחורף הקרוב.

מהצד השני, לאחר סיום מבצע "עם כלביא", ענף התעופה כולו עמד בפני משבר ובאחד הדיונים בוועדת הכלכלה בכנסת דרש מנכ"ל ארקיע הכרה בחשיבות האסטרטגית של חברות התעופה הישראליות, וטען כי אם לא יועברו מענקי קיום מיידיים, החברות לא ישרדו את השנה הקרובה. "הנזקים נאמדים במיליוני דולרים. בלי תמיכה, לא תהיה כאן תעופה ישראלית ביום שאחרי. מדינה בלי תעופה לאומית היא מדינה מנותקת", הוסיף.