הטבות מס גם למתקיני מערכת MOVON
משרד התחבורה הודיע כי יכיר במערכת מובון (Movon) כמערכת בטיחות מתקדמת לטובת החזרים כספיים. ההטבות שמעניק משרד התחבורה תקפות הן לרכב פרטי (עד 3.5 טון) והן לרכב מסחרי, ומגיעות עד לכ-2000 שקלים – זאת בנוסף להטבות בתעריפי ביטוח החובה (20%) הניתנות לבעלי כלי רכב המצוידים במערכות אלו. הטבות אלו תהיינה תקפות גם לכלי רכב משומשים, בדמות הנחה בתשלום אגרת הרכב השנתית.
מערכת מובון הגיעה ארצה לפני מספר חודשים, ביבוא א.ד.י מערכות. בתחילה כללה המערכת התרעה על סטייה מנתיב, התרעה על סכנת התנגשות קדמית – כולל מערכת לניטור המרחק מהרכב שמלפנים – ומצלמת דרך, פונקציה שאין במובילאיי. החל מהחודש (יולי) החלה מובון להציע מערכת מתקדמת יותר – מובון טופ – הכוללת גם התרעה על פגיעה בהולכי רגל, ואף תזכורת למניעת שכחת ילדים ברכב. יחד עם זאת, גם המערכת החדשה של מובון לא יודעת לזהות תמרורי מהירות ואפשרות שליטה על אורות הדרך הגבוהים – שני יישומים המקנים נקודות זכות במדד של משרד התחבורה וכן נמצאים במערכות של מובילאיי, בעוד ששני היישומים היחודיים של מובון (המצלמה והתזכורת למניעת שכחת הילדים) לא מזכים בניקוד.
ואם כבר מדברים על זיכויים, מערכת מובון טופ מוסיפה לדירוג הבטיחותי של הרכב 5 נקודות (מתוך 10) בציון אבזור הבטיחות של משרד התחבורה. יחד עם זאת, 5 הנקודות האלו מקנות לאותו הרכב גם דירוג בטיחות 5, מתוך 8. המשמעות של דירוג 5 באה לידי ביטוי בהחזר מס בגובה 1850 שקלים – ובהתחשב בכך שמובון טופ עולה 2700 שקלים, הרי שתוספת של מערכת כזו תעלה לצרכן 850 שקלים.
אינוויז - חיישנים למשאיות דיימלר (אינוויז)אינוויז תספק חיישנים למשאיות דיימלר
דיימלר טראק וטורק רובוטיקס בחרו באינוויז כשותף LiDAR לייצור סדרתי של משאיות אוטונומיות ברמה 4
חברת "אינוויז" (Innoviz Technologies 0.38% ), ספקית של פלטפורמות חיישני LiDAR מתקדמים ותוכנות משלימות, הודיעה שאיימלר טראק, אחת מיצרניות כלי הרכב המסחריים המובילות בעולם, וטורק רובוטיקס, חברת בת של דיימלר טראק, בחרו באינוויז כשותף LiDAR לייצור סדרתי של משאיות סמי-טריילר אוטונומיות ברמה 4.
אינוויז תספק את חיישני InnovizTwo - לטווחים קצרים עד בינוניים שלה לדיימלר טראק וטורק רובוטיקס עבור תוכנית הרכב המסחרי האוטונומי שלה. כחלק ממאמץ פיתוח משותף, החברות ישתפו פעולה כדי לקדם את החיישנים עבור יישומים שונים של המשאיות המסחריות.
דיימלר טראק וטורק רובוטיקס מתכננות לשלב את טכנולוגיית ה-LiDAR של אינוויז במשאית המטען האוטונומית Freightliner Cascadia בשילוב עם הנהג הווירטואלי של טורק כאחת ממספר טכנולוגיות חיישנים מרכזיות המאפשרות אוטונומיה ברמה 4. השותפות ממקמת את טכנולוגיית אינוויז כמרכיב קריטי באסטרטגיה של דאיימלר טראק להבאת משאיות אוטונומיות לשוק. עם פריסת המשאיות החדשות בכבישים המהירים ובצירים המרחביים, הטכנולוגיה תסייע למפעילי צי רכב לשפר את היעילות התפעולית ולהגביר את בטיחות הדרכים.
"שותפות זו עם דיימלר טראק וטורק רובוטיקס משקפת את האמון שיש לדאיימלר בטכנולוגיה שלנו והמוכנות שלנו לשוק האוטונומי," אומר עומר כילף, מייסד ומנכ"ל אינוויז. "תעשיית המשאיות דורשת חיישני LiDAR שיכולים לפעול בצורה אמינה בתנאים קשים וכבדים, ולספק את הדיוק והטווח הנדרש לפעולה אוטונומית בטוחה. חיישני InnovizTwo שלנו הוכיחו עמידה בדרישות קשיחות אלו, ואנו נרגשים להביא את הטכנולוגיה המהפכנית הזו לשוק."
- אינוויז שרפה 18 מ' דולר ברבעון - בקופה נשארו 13 מ' דולר
- ספליט הפוך בדרך? אינוויז לא עומדת בדרישות הנאסד"ק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"בחירת שותף LiDAR הנכון היא יסודית לאסטרטגיית המשאיות האוטונומיות שלנו," אמר ראקש אניג׳ה, העומד בראש הפיתוח התאגידי בדאיימלר טראק. "המוניטין המוכח של אינוויז בחיישני LiDAR העומדים בסטנדרטים של תעשיית הרכב הופך אותם לשותף אידיאלי בדרך שלנו לייצור סדרתי. ההחלטה הזו מקרבת אותנו לפיתוח משאיות אוטונומיות שיעצבו מחדש את תעשיית הלוגיסטיקה."
