ג'אקו 8 פלאג אין הייבריד. צילום יואב פולסג'אקו 8 PHEV - מחמם את התחרות בסגמנט שבעה מושבים
בשבוע הבא תשיק כלמוביל את הג'אקו 8 PHEV - פלאג אין הייבריד.
הג'אקו 8 PHEV חולק פלטפורמה עם הטיגו 9 של פריסבי.
פרשנות שלנו למחיר ולתחרות המתפתחת - הטיגו 9 תומחר גבוה מדי, הג'אקו 8 עשוי להיות זול ממנו.
אין רגע דל אצל קונצרן צ'רי על שלל מותגיו, וספציפית מותגי ג'אקו ואומודה. ג'אקו, מותג שאף אחד לא הכיר בישראל לפני שנה, עם דגם יחיד עד לאחרונה כבש בסערה את ליבם של הצרכנים הישראלים והג'אקו 7 הפך לרכב הנמכר ביותר בישראל. אליו הצטרף לאחרונה הג'אקו 5 שטרם הצליח לשכפל את ההצלחה של אחיו הגדול, ובשבוע הבא יושק בישראל הג'אקו 8 הגדול שבהינתן שמחירו יהיה מעל 200,000 ₪ לא אמור לשכפל את הצלחת הג'אקו 7.
בשבוע שעבר הציגו ג'אקו ואומודה מגוון דגמים חדשים לכ – 3000 נציגים מ – 80 מדינות, ואחד הדגמים המעניינים שהוצגו הוא הג'אקו 8, קרוסאובר 7 מקומות גדול שכאמור יושק בישראל בשבוע הבא.
מגבלות רגולטוריות מנעו מאיתנו לנהוג בג'אקו 8 על כבישים ציבוריים, אבל טעימה קטנה במסלול סגור בהחלט התאפשרה, ונתנה הצצה קטנה למה שצפוי להיות מתחרה מעניין בשוק המקומי.
צ'רי כיצרנית משתמשת בפלטפורמות ומכלולי הנעה זהים למגוון גדמים של מותגים שונים, כשהיא מאפשרת למותג עצמו לעצב את המרכב, תא הנוסעים ועוד, בהתאם לרוח של כל מותג בפני עצמו. כך הג'אקו 7 הוא אח תאום לצ'רי טיגו 7 והם חולקים מכלולים ורכיבים. הג'אקו 8 הוא אח תאום לצ'רי טיגו 9 שעל תחילת שיווקו הודיעה פריסבי לפני כעשרה ימים. לג'אקו אין כרגע מקביל לטיגו 8.
- יונדאי אלנטרה N ידנית - משפחתית ספורטיבית מענגת
- קבוצת כלמוביל משיקה פעילות ליסינג משמעותית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הג'אקו 8 הוא רכב גדול יחסית עם אורך של 4.82 מטר, רוחב של 1.93 מ', גובה 1.71מ' ובסיס גלגלים של 2.82 מטר, מה שמכניס אותו ישר לסגמנט של D-Suv.
עיצוב חיצוני ופנימי
הג'אקו 8 שונה בגישה העיצובית מהג'אקו 7. בעוד שלשניהם גריל גדול עם פסי כרום אנכיים, (אותם הקהל המקומי מאוד אוהב) הג'אקו 8 מעוצב עם קווים זורמים והוא בולבוסי משהו בהשוואה לקווים הישרים של אחיו הצעיר הג'אקו 7.
פנים הרכב מודרני, נאה ומזמין לשהות. מושב הנהג החשמלי עם שפע כוונונים לרבות תמיכה לירכיים עבור נהגים גבוהים. דשבורד נאה עם שלוש 'קומות' העשויות מחומרים שונים ובצבעים שונים. לוח מחוונים ''12.3 ומולטימדיה בגודל זהה במרכז הדשבורד. מתחת למסך הראשי שלושה פתחי מיזוג מרכזיים, וכמובן עוד שני פתחי מיזוג בצדדים. בקונסולה בין הנהג לנוסע נמצא משטח טעינה ומתחתיו תא גדול פתוח לחפצים, ולטעמי פחות שימושי. עוד נמצאים בקונסולה מתגים שונים כמו בורר מצבי נהיגה, גלגלת לעוצמת מערכת השמע ועוד. מוט ההילוכים נמצא מאחורי ההגה בצד ימין.
- טויוטה בשיא מכירות, למרות חולשה בסין ויפן - כמה רכבים מוכרת ענקית הרכב?
- רנו 5 E-Tech - חשמלית קומפקטית ויקרה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
שורת המושבים השניה מרווחת ונעימה לשהות כאשר משענת המושב ניתנת להטיה לטובת ישיבה 'שוכבת' יותר או זקופה יותר. שני מושבים בשורה השלישית מאפשרים ישיבה סבירה לילדים ומתבגרים, ויש לנוסעים יותר מרווח מהמוכר לנו מהטיגו 8 הודות לבסיס גלגלים גדול משמעותית (2.82 לג'אקו 8 מול 2.71 לטיגו 8, ושוב נציין כי הם לא מתחרים. התחרות לג'אקו 8 היא מהטיגו 9) .
מנוע וסוללה
לג'אקו 8 הנעת פלאג אין הייבריד העושה שימוש במכלולי ההנעה המוכרים – מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר, ושלושה מנועים חשמליים. ההספק הכולל 530 כ"ס והמומנט המשולב 66 קג"מ. ההנעה כפולה AWD.
לג'אקו 8 סוללה בקיבולת 34Kwh המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של כ 140 ק"מ. טעינה איטית AC בהספק של עד 6.6Kw (המשמעות היא שבית ישראלי ממוצע הטעינה תהיה בהספק של כ 3.3Kw בלבד) או טעינה מהירה DC בהספק של עד 70Kw.
נהיגה קצרה מאוד, לא מייצגת ולא מאפשרת באמת לחוות את הרכב, על מסלול סלאלום קצר עם הג'אקו 8 היציג רכב חזק מאוד (לא מפתיע) עם היגוי טוב, אבל גם משקל משמעותי, לצד אחיזת כביש טובה. הדגם בו נהגנו צוייד במתלים אדפטיביים, כאשר הועמדו לרשותינו שתי מכוניות, אחד שכוונה לרמה הרכה ביותר של המתלים, והשניה לרמה הקשיחה ביותר. מודה שהיה לי קשה מאוד לראות הבדלים במסלול הקצר שעמד לרשותנו. צריך יהיה לראות האם המתלים האלו יגיעו לשוק הישראלי, ואם כן מה באמת ההבדלים.
הג'אקו 8 פלאג אין הייבריד יושק בישראל בשבוע הבא. ויהיה מסקרן לראות מה יהיה המחיר בו כלמוביל ישווקו את הרכב, בעיקר לאור השקת הטיגו 9 במחיר של 245.0 אש"ח.
פרשנות שלנו לסביבת התחרות
פריסבי השיקו את הטיגו 9 במחיר של 245.0 אש"ח. מאחר ובהיררכיית המותגים של היצרנית, ג'אקו ממוצב מעל צ'רי, ולכן לכאורה המחיר של הג'אקו 8 היה צריך להיות בגיזרת המחיר של 255.0-260.0 אש"ח, ומעליו האומודה 9 החולקת אותה פלטפורמה, שהיתה כבר עולה 275.0 אש"ח וצפונה, דבר שהיה מביא את שלושת הדגמים להישאר 'על הנייר' או באולם התצוגה של שתי היבואניות.
להערכתנו המחיר של הטיגו 9 שהיה אמור להיות הסמן הימני לשלושת הדגמים גבוה מדי, והרכב היה צריך להיות משווק במחיר נמוך משמעותית – 220.0 אש"ח עד 230.0 אש"ח. המחיר לג'אקו 8 כפי שראינו אותו צריך להיות בגזרת המחיר של 230.0 אש"ח עד 240.0 אש"ח. זאת תוך שהוא שומר על פער סביר מהגא'קו 7 היקר ביותר שעולה 203.0 אש"ח, ומשאיר את סביבת המחיר הגבוהה יותר של 250.0 – 260.0 אש"ח לאומודה 9. ולכן הניחוש שלנו הוא שכלמוביל יפתיעו וישווקו את הג'אקו 8 במחיר נמוך מזה של הטיגו 9, ויאלצו את פריסבי לבצע חישוב מסלול מחדש.
- 1.אנונימי 27/10/2025 10:34הגב לתגובה זו1. אם מגבלות רגולטוריות מנעו מהכותב לנסוע בכביש ציבורי למה הוא נסע לסין2. האם נסיעתו מומנה על ידי יבואן רכב3. למה בעצם עיתונאי אם זו ההגדרה נוסע לסין כדי לסקור רכב שיגיע לישראל עוד שבוע4. למה עיתונאי שמקבל מיבואני הרכב הטבות כותב על הריווחיות שלהם
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
