
ג'אקו 8 PHEV - מחמם את התחרות בסגמנט שבעה מושבים
בשבוע הבא תשיק כלמוביל את הג'אקו 8 PHEV - פלאג אין הייבריד.
הג'אקו 8 PHEV חולק פלטפורמה עם הטיגו 9 של פריסבי.
פרשנות שלנו למחיר ולתחרות המתפתחת - הטיגו 9 תומחר גבוה מדי, הג'אקו 8 עשוי להיות זול ממנו.
אין רגע דל אצל קונצרן צ'רי על שלל מותגיו, וספציפית מותגי ג'אקו ואומודה. ג'אקו, מותג שאף אחד לא הכיר בישראל לפני שנה, עם דגם יחיד עד לאחרונה כבש בסערה את ליבם של הצרכנים הישראלים והג'אקו 7 הפך לרכב הנמכר ביותר בישראל. אליו הצטרף לאחרונה הג'אקו 5 שטרם הצליח לשכפל את ההצלחה של אחיו הגדול, ובשבוע הבא יושק בישראל הג'אקו 8 הגדול שבהינתן שמחירו יהיה מעל 200,000 ₪ לא אמור לשכפל את הצלחת הג'אקו 7.
בשבוע שעבר הציגו ג'אקו ואומודה מגוון דגמים חדשים לכ – 3000 נציגים מ – 80 מדינות, ואחד הדגמים המעניינים שהוצגו הוא הג'אקו 8, קרוסאובר 7 מקומות גדול שכאמור יושק בישראל בשבוע הבא.
מגבלות רגולטוריות מנעו מאיתנו לנהוג בג'אקו 8 על כבישים ציבוריים, אבל טעימה קטנה במסלול סגור בהחלט התאפשרה, ונתנה הצצה קטנה למה שצפוי להיות מתחרה מעניין בשוק המקומי.
צ'רי כיצרנית משתמשת בפלטפורמות ומכלולי הנעה זהים למגוון גדמים של מותגים שונים, כשהיא מאפשרת למותג עצמו לעצב את המרכב, תא הנוסעים ועוד, בהתאם לרוח של כל מותג בפני עצמו. כך הג'אקו 7 הוא אח תאום לצ'רי טיגו 7 והם חולקים מכלולים ורכיבים. הג'אקו 8 הוא אח תאום לצ'רי טיגו 9 שעל תחילת שיווקו הודיעה פריסבי לפני כעשרה ימים. לג'אקו אין כרגע מקביל לטיגו 8.
- ג'נסיס G90 החדשה - החל מ 850,000 ש"ח
- כלמוביל מאגפת את פריסבי - משיקה ג'אקו 8 ב 230 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הג'אקו 8 הוא רכב גדול יחסית עם אורך של 4.82 מטר, רוחב של 1.93 מ', גובה 1.71מ' ובסיס גלגלים של 2.82 מטר, מה שמכניס אותו ישר לסגמנט של D-Suv.
עיצוב חיצוני ופנימי
הג'אקו 8 שונה בגישה העיצובית מהג'אקו 7. בעוד שלשניהם גריל גדול עם פסי כרום אנכיים, (אותם הקהל המקומי מאוד אוהב) הג'אקו 8 מעוצב עם קווים זורמים והוא בולבוסי משהו בהשוואה לקווים הישרים של אחיו הצעיר הג'אקו 7.
פנים הרכב מודרני, נאה ומזמין לשהות. מושב הנהג החשמלי עם שפע כוונונים לרבות תמיכה לירכיים עבור נהגים גבוהים. דשבורד נאה עם שלוש 'קומות' העשויות מחומרים שונים ובצבעים שונים. לוח מחוונים ''12.3 ומולטימדיה בגודל זהה במרכז הדשבורד. מתחת למסך הראשי שלושה פתחי מיזוג מרכזיים, וכמובן עוד שני פתחי מיזוג בצדדים. בקונסולה בין הנהג לנוסע נמצא משטח טעינה ומתחתיו תא גדול פתוח לחפצים, ולטעמי פחות שימושי. עוד נמצאים בקונסולה מתגים שונים כמו בורר מצבי נהיגה, גלגלת לעוצמת מערכת השמע ועוד. מוט ההילוכים נמצא מאחורי ההגה בצד ימין.
- נחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח
- צ'רי טיגו 4 - קרוסאובר היברידי חסכוני במחיר הגיוני
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- נחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח
שורת המושבים השניה מרווחת ונעימה לשהות כאשר משענת המושב ניתנת להטיה לטובת ישיבה 'שוכבת' יותר או זקופה יותר. שני מושבים בשורה השלישית מאפשרים ישיבה סבירה לילדים ומתבגרים, ויש לנוסעים יותר מרווח מהמוכר לנו מהטיגו 8 הודות לבסיס גלגלים גדול משמעותית (2.82 לג'אקו 8 מול 2.71 לטיגו 8, ושוב נציין כי הם לא מתחרים. התחרות לג'אקו 8 היא מהטיגו 9) .
מנוע וסוללה
לג'אקו 8 הנעת פלאג אין הייבריד העושה שימוש במכלולי ההנעה המוכרים – מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר, ושלושה מנועים חשמליים. ההספק הכולל 530 כ"ס והמומנט המשולב 66 קג"מ. ההנעה כפולה AWD.
לג'אקו 8 סוללה בקיבולת 34Kwh המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של כ 140 ק"מ. טעינה איטית AC בהספק של עד 6.6Kw (המשמעות היא שבית ישראלי ממוצע הטעינה תהיה בהספק של כ 3.3Kw בלבד) או טעינה מהירה DC בהספק של עד 70Kw.
נהיגה קצרה מאוד, לא מייצגת ולא מאפשרת באמת לחוות את הרכב, על מסלול סלאלום קצר עם הג'אקו 8 היציג רכב חזק מאוד (לא מפתיע) עם היגוי טוב, אבל גם משקל משמעותי, לצד אחיזת כביש טובה. הדגם בו נהגנו צוייד במתלים אדפטיביים, כאשר הועמדו לרשותינו שתי מכוניות, אחד שכוונה לרמה הרכה ביותר של המתלים, והשניה לרמה הקשיחה ביותר. מודה שהיה לי קשה מאוד לראות הבדלים במסלול הקצר שעמד לרשותנו. צריך יהיה לראות האם המתלים האלו יגיעו לשוק הישראלי, ואם כן מה באמת ההבדלים.
הג'אקו 8 פלאג אין הייבריד יושק בישראל בשבוע הבא. ויהיה מסקרן לראות מה יהיה המחיר בו כלמוביל ישווקו את הרכב, בעיקר לאור השקת הטיגו 9 במחיר של 245.0 אש"ח.
פרשנות שלנו לסביבת התחרות
פריסבי השיקו את הטיגו 9 במחיר של 245.0 אש"ח. מאחר ובהיררכיית המותגים של היצרנית, ג'אקו ממוצב מעל צ'רי, ולכן לכאורה המחיר של הג'אקו 8 היה צריך להיות בגיזרת המחיר של 255.0-260.0 אש"ח, ומעליו האומודה 9 החולקת אותה פלטפורמה, שהיתה כבר עולה 275.0 אש"ח וצפונה, דבר שהיה מביא את שלושת הדגמים להישאר 'על הנייר' או באולם התצוגה של שתי היבואניות.
להערכתנו המחיר של הטיגו 9 שהיה אמור להיות הסמן הימני לשלושת הדגמים גבוה מדי, והרכב היה צריך להיות משווק במחיר נמוך משמעותית – 220.0 אש"ח עד 230.0 אש"ח. המחיר לג'אקו 8 כפי שראינו אותו צריך להיות בגזרת המחיר של 230.0 אש"ח עד 240.0 אש"ח. זאת תוך שהוא שומר על פער סביר מהגא'קו 7 היקר ביותר שעולה 203.0 אש"ח, ומשאיר את סביבת המחיר הגבוהה יותר של 250.0 – 260.0 אש"ח לאומודה 9. ולכן הניחוש שלנו הוא שכלמוביל יפתיעו וישווקו את הג'אקו 8 במחיר נמוך מזה של הטיגו 9, ויאלצו את פריסבי לבצע חישוב מסלול מחדש.
- 3.רק סוחר בשוק 28/10/2025 07:10הגב לתגובה זואם היתם אתר וואלה אוטו וכו ניחא. אז הכתב משוחד בטיסות. אבל אתם מתיימרים להתחרות בדמארקר וגלובס שלא לדבר על הכלכליסט.הכתבים שלהם לא מעזים לעלות על מטוס ושלכם מרגיש כמו חלטורה שבאה כדי לקבל הטבות. זה יפגע בכם בסוף ברמת הרייטינג אני מצפה ממכם ליותר
- 2.שפטר. 27/10/2025 16:22הגב לתגובה זומאז שהכתב התחיל לחוות דעת ולסקור רכביםבאתרים שונים כולל באתר שלו.הוא חדל להיות אוביקטיבי ותמיד מצדד בצדקת יבואני הרכב בישראל.כך גם התגובות של הכתב יואב פולס לגבי כתבות שנכתבו באתרי אינטרנט או שודרו בערוץ כאן 11לגבי התנהלות יבואני הרכב בישראל.
- אז למה אף יבואן לא נכנס לכלא ובשוק ההון כל יום מישהו אחר (ל"ת)אנונימי 28/10/2025 15:35הגב לתגובה זו
- אנונימי 27/10/2025 16:33הגב לתגובה זועבד של נסיעות חוץ לארץ.
- 1.אנונימי 27/10/2025 10:34הגב לתגובה זו1. אם מגבלות רגולטוריות מנעו מהכותב לנסוע בכביש ציבורי למה הוא נסע לסין2. האם נסיעתו מומנה על ידי יבואן רכב3. למה בעצם עיתונאי אם זו ההגדרה נוסע לסין כדי לסקור רכב שיגיע לישראל עוד שבוע4. למה עיתונאי שמקבל מיבואני הרכב הטבות כותב על הריווחיות שלהם
טויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרןנחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח
על פי דיווחי 'יוניון מוטורס' יבואנית דגמי טויוטה למשרד החבורה, נרשמה הקורולה ההיברידית אשר תיובא מיפן במחיר של 159,990 ש"ח.
בשלב זה רמת גימור יחידה - לימיטד, עם עשר כריות אוויר ומערכת בטיחות TSS 3.0
מאגר נתוני משרד התחבורה טומן בחובו הרבה מידע מעניין. מידע כזה נרשם אתמול על ידי יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל. הטויוטה קורולה, אחת המכוניות הנמכרות ביותר בישראל מאז ומעולם, נעדרת מהשוק המקומי מזה כמעט שנתיים, עקב החרם הטורקי על ייצוא סחורות לישראל. יוניון מוטורס שכבר הודיעה רשמית על כוונתה לשווק בישראל את הטויוטה הקורולה ההיברידית ממפעלי טויוטה ביפן, רשמה אתמול את הקורולה 'היפנית' ששיווקה יחל בשבועות הקרובים.
הקורולה 'היפנית' תגיע לישראל עם תקינה צפון אמריקאית חלף הקורולה 'הטורקית' בתקינה האירופאית.
מהנתונים שנרשמו במשרד התחבורה עולה כי הקורולה 'היפנית' תגיע עם מערכת בטיחות מקיפה TSS 3.0 ( Toyota Safety Sense ), 10 כריות אוויר, אורות גבוהים אוטומטיים, בלימה אוטומטית ועוד וציון אבזור בטיחות 6.
למיטב הבנתנו הקורולה ההיברידית תגיע בשלב זה ברמת אבזור יחידה - לימיטד, כלומר בניגוד לקורולה הטורקית ששווקה בשלוש רמות גימור, כשהבסיסית ביותר SUN יועדה לציי רכב, הקורולה החדשה תגיעה מאובזרת ללקוחות פרטיים וציי רכב. עם זאת, בהחלט תיתכן בהמשך גירסה משונמכת לציי רכב. בנוסף, הדגם העדכני משלב גם יכולות עדכוני OTA המאפשר עדכוני גירסה ושדרוגי תוכנה ללא צורך להגעה למרכז שירות.
- הקורולה חוזרת לשוק - ממפעלי טויוטה ביפן
- דלק רכב משלימה עסקה, כלמוביל מתרחבת לחו"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הקורולה 'היפנית' תצוייד במנוע 1.8 ליטר והנעה היברידית, מהדור האחרון של טויוטה, כפי שראינו בטויוטה קורולה קרוס ובטויוטה CHR (שגם היא נעדרת מהשוק עקב החרם הטורקי).
המחיר - 159,990 ש"ח
מפעל לייצור מכוניות קרדיט: גרוקהבעיה של תעשיית הרכב הגרמנית: מנהלים המבינים במכניקה, ולא בדיגיטל
בשנים האחרונות, במהלך ביקורי באירועים של תעשיית הרכב, שאלתי מנהלים בכירים בתעשיית הרכב הגרמנית, כיצד הם מתקדמים בדיגיטליזציה של התעשייה (דיגטליזציה קשורה כיום לכל רכיב במכונית מהנעה ועד מערכות אינפוטיינמנט ונהיגה אוטונומית). השאלות הגיעו על רקע הכישלונות המתמשכים של קבוצת פולקסווגן, קבוצת הרכב הגדולה בעולם, ביישום יכולות דיגיטליות למרות השקעות של מיליארדי יורו והתברברות של יצרניות וקבוצות טיר 1 גרמניות בתחום.
לפני יותר משנתיים, באירוע בווינה שאלתי את תומאס שמאל, חברת הנהלת קבוצת פולקסווגן אחראי למו״פ, מדוע Cariad, חטיבת הדיגיטל של הקבוצה, אינה מנוהלת ע״י מקצוען בדיגיטל, אלא ע״י מהנדס מכאני. אין לזה חשיבות, אמר שמאל, מאחר שמדובר ב ״עבודת צוות״, ואין חשיבות יתרה למי שעומד בראש הצוות.
כעבור חודשיים פוטרה ההנהלה הבכירה של Cariad, במקומה מונתה הנהלה חדש, שבראשה הוצב, כצפוי, מהנדס מכאני.
הסבר רחב יותר לתופעה קיבלתי בקריאת הספר Kaput The end of the German Miracle שכתב וולפנג מנשאו (Münchau), עיתונאי גרמני.
הספר אינו מתייחס לתעשיית הרכב בלבד, אם כי על תמונת השער מצוירת מכונית דמוית חיפושית המעלה עשן שחור מתא המנוע, אלא הוא מתייחס לכלל הכלכלה, החברה והפוליטיקה הגרמניות, התקועות בעבר.
- צריכים משכנתא ומעדיפים לא לצאת מהבית? בבנק לאומי אפשר לסגור הכול מרחוק
- האם זכרתם לדווח? פלטפורמה חדשה תאפשר דיווח מקוון על עזיבת העבודה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנשאו מסביר שמאז מלחמה העולם השנייה ניהלה גרמניה כלכלה ניאו מרכנטליסטית, שמטרתה העיקרית הייתה יצירת עודף במאזן התשלומים תוך מתן דגש לנקודות החוזקה של הכלכלה והתעלמות מהעתיד. בתקופה של לפני מלחמת העולם השנייה חוסל המדע בגרמניה, כאשר לאחר עליית הנאצים לשלטון, מדענים דגולים ברחו, או חוסלו, ומי שנותרו היו מהנדסים מכאנים (ראש וראשון להם פרדיננד פורשה, שאינו מוזכר בספר), שפיתחו וייצרו את כלי המלחמה, הטיס, השיט והתחבורה הגרמניים עבור הוואהרמאכט במלחמת העולם השנייה. אולם מדענים שהיו יכולים להביא לפריצות דרך מדעיות שהשפעתן מעבר להנדסה מכאנית לא נותרו בנמצא.
