גניבות רכב בישראל - פתח תקווה יעד מובהק של הגנבים
החברות פוינטר ואיתוראן העוסקות בסיכול, איתור והשבה של כלי רכב גנובים מסכמות של המחצית הראשונה של 2025, והנתונים לא מעודדים.
תושבי פתח תקווה נמצאים על הכוונת של חוליות גנבי הרכב לפי נתוני פוינטר.
המשרד לבטחון פנים חייב להתחיל לפעול למען כלל אזרחי המדינה, לשנות גישה ולהבין שהפשיעה הכלכלית מתדלקת טרור.
'פוינטר ו'איתוראן' מפרסמות את נתוני גניבות כלי הרכב למחצית הראשונה של 2025, והממצאים לא משמחים, בעיקר אם אתם תושבי פתח תקווה.
נתוני פוינטר
האירועים הבטחונים השפיעו גם על גנבי הרכב, ולפי חברת פוינטר ברבעון השני של 2025 נרשמה ירידה של 10% בנסיונות הגניבה וגניבת כלי רכב בישראל, בהשוואה לרבעון המקביל ב 2024. בהשוואה לרבעון הראשון של 2025 נרשמה ירידה של 5% בגניבת כלי רכב ובנסיונות הגניבה. להערכת החברה הירידה באירועים נובעת מהמצב הבטחוני ופעילות כוחות הבטחון באיזור הגבול, במקביל לפעילות כוחות הבטחון בכפרים ובערים בשטחי הרש"פ.
פתח תקווה מובילה בגניבות רכב
עם זאת, תושבי פתח תקווה ככל הנראה לא יחושו בתחושת בטחון למרות הנתונים. לפי נתוני פוינטר, סובלים תושבי פתח תקווה מגנבי הרכב באופן ש – 15% מכלל גניבות כלי הרכב בישראל מתרחשים בעירם. גידול של פי 2.5 מהרבעון המקביל ב 2024 וגידול של 36% מהרבעון הראשון של 2025. תל אביב במקום השני עם 13% מכלל נסיונות גניבת כלי הרכב בישראל ברבעון השני, ירידה של 28%, ירושלים עם 8%, נתניה ובאר שבע עם 5% וראשון לציון עם 4%.
אם בעבר גניבות כלי רכב היו אירועי לילה בעיקר כאשר יש פחות תנועה של עוברי אורח וכוחות שיטור, כיום הדבר לא כך. שעות פעילות חוליות גנבי הרכב נחלקות באופן שווה על כל שעות היממה, דבר שמעיד יותר מכל על בטחון והעדר חשש מצד גנבי הרכב.
- איתוראן וצה"ל מציגים - ניתן להילחם בתאונות הדרכים
- גידול של 11% בגניבת כלי רכב: איזו עיר מובילה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בניתוח שנות הייצור המועדפות על גנבי רכב, הרי שהבציר המועדף עליהם הוא בציר 2021 עם 18% נסיונות גניבה וגניבה של כלי רכב משנתון זה. כלי רכב שנת המודל 2022 במקום השני בהעדפות גנבי הרכב עם 16% מהנסיונות, כלי רכב משהנים 2023 ו – 2019 כל אחד עם 13%, וכלי רכב משנת 2024 מהווים 11% מהאירועים.
בפילוח סגמנטים, קרוסאוברים ורכבי שטח מהווים כ – 43% מסך האירועים, בדומה לרבעון השני בשנת 2024. כלי רכב חשמליים מהווים 4% מכלל הנסיונות, ירידה לכמחצית מהנתון בשנה שעברה. אם אתם רוכבי דו-גלגלי לא תשמחו לשמוע שאירוע הגניבה בתחום הדו-גלגלי מהווים 14% מכלל האירועים זינוק משמעותי מהנתון של שנה שעברה.
- הצי של BYD הושלם עם הכנסה לשירות של אוניה שמינית
- שברולט קולורדו ZR2 - הפיקאפ של שברולט בגרסה מופרעת
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- מה הרכב שהכי נגנב בישראל?
נתוני איתוראן
נתוני איתוראן משקפים תמונה דומה, אם כי לא זהה לחלוטין, כאשר כל חברה רואה מאגרי נתונים שונים. על פי נתוני החברה כ – 50% מכלל גניבות כלי הרכב נועדו לסחר בחלפים, והיתר למכירה ושימוש בשטחי הרש"פ. החברה פילחה את נתוני גנבי הרכב (שנתפסים), ומרביתם בני כ – 17 ולכ – 80% מהם אין רישיון נהיגה.
כאן המקום לציין כי לרוב הנהג שנתפס עם הרכב הוא החוליה האחרונה בשרשרת עסקית פלילית משומנת, אשר יש לה שותפים ישראלים יהודים וערבים, שמסייעם לרשת כולה, מאתרים את כלי הרכב ומשתפים פעולה עם חוליות הגנבים.
לפי נתוני איתוראן במחצית הראשונה של 2025 סייעה החברה במעצר של 320 חוליות חשודים בגניבות רכב.
ממדגם ארצי של 935,000 כלי רכב מצאה איתוראן כי בשל המלחמה באיראן והפעילות הענפה של כוחות צה"ל ביו"ש במחצית הראשונה של 2025 הייתה ירידה של 3% באירועי גניבות רכב לעומת התקופה המקבילה בשנת 2024. עוד מצאה החברה כי ב-12 ימי המלחמה מול איראן הייתה ירידה של 35% במס' גניבות הרכב.
לפי איתוראן כ – 60% מכלי הרכב שנגנבים באזור גוש דן עוברים לשטחי הרש"פ דרך מחסומים ופרצות בכביש 443, כשהיעד הוא רמאללה.
מעט בניגוד לנתוני פוינטר, באיתוראן מסמנים את שעות הבוקר המוקדמות מאוד, בין 05:00 ל 06:00 כשעות בהן מתבצעות מרבית גניבות כלי הרכב, כאשר הימים שלישי ורביעי הם הימים המובילים המועדפים על גנבי הרכב.
טרור כלכלי מזין ארגוני טרור
כמי שעבר 'חוויה' של גניבת רכב בצהרי יום, עליה הרחבתי כאן בביזפורטל, אני חוזר וקורא לרשויות ובעיקר למשרד לבטחון פנים והעובד בראשו לחדול מהתפיסה שגניבת רכב היא רק עניין כלכלי. מדובר בטרור לכל דבר, שכרגע הוא טרור כלכלי, אבל יכול להתהפך עלינו לטרור פח"עי. אותו 'קוף' שנוהג ברכב גנוב, מסתובב ללא חשש או מורא בערי ישראל. כרגע משלמים לו 500 שקלים או 1500 שקלים כדי להעביר רכב גנוב לשטחים. יכולים לשלם לו כפול, ולקבל פיגוע חבלני עם נשק חם. השהות של שוהה בלתי חוקי כזה, והחופשיות בה הוא מסתובב צריכה להדיר שינה מקובעי המדיניות הבטחונית במשטרה, ויש להתייחס לגנבי רכב כאל חלק מחוליות טרור. שלא תתבלבלו, הכסף אותו מרווחים גנבי הרכב מזין ארגוני טרור, ויש לגדוע את ההזנה הזו.
- 10.דודו עוזר 02/07/2025 07:32הגב לתגובה זובית משפט. חיב. להחמיר עים העונש או בררת קנס גדולה
- 9.הכל בחסות בתיי המשפט הרכרוכיים שלנו (ל"ת)אנונימיבנציון 01/07/2025 08:51הגב לתגובה זו
- 8.אנונימי 30/06/2025 20:14הגב לתגובה זוגניבות רכבים ורציחות במגזר הערבי מעוררות פחד ושינאה כלפי המגזר כולו.זה עוזר למטרות הממשלה לעורר שינאה כלפי כל הערבים ככה שלא נראה מי באמת מ אותנולכן מעדיפים שנמשיך לשלם ביטוחים מנופחים ונאשים את השכנים במקום את מי שאחראי על הביטחון שלנו
- 7.לירות בראש לגנבים לא ברגלים (ל"ת)אנונימי 30/06/2025 13:20הגב לתגובה זו
- 6.20 שנה של הפקרות עם מיצי זבל של פוליטיקאים שנבחרים על ידי חברי מרכז מושחתים ולא ישירות על ידי העם (ל"ת)שרון 30/06/2025 11:42הגב לתגובה זו
- 5.של מסוכנות... 30/06/2025 11:35הגב לתגובה זוגנבי רכב לא נעצרים!!!
- 4.אנונימי 30/06/2025 10:55הגב לתגובה זואיך ממשלות ישראל עוצמות עיניים מול הטרור והכיבוד המוסלמי שמחריב כל פינה בישראל.המוסלמים מתרבים כמו מקקים גונבים מכל הבא ליד וממשלות ישראל מתעלמות מהנושא.
- אופיר מורן 03/07/2025 11:12הגב לתגובה זובאישור וגיבוי הממשלה הארורה. מי שמקק זה אתה
- 3.בן 30/06/2025 10:42הגב לתגובה זועם כל הכבוד לטכנולוגיהמנעול הגה שומר מגניבה!
- מנסרים ותוך דקות ספורות משתלטים על המכונית. מנעול מעכב ממש דקות ספורות. (ל"ת)אפשר לנסר אותו. 07/09/2025 20:35הגב לתגובה זו
- 2.החיים 30/06/2025 10:34הגב לתגובה זוהוא לא ידע שגונבים רכביםטרור זה לחלשיםהוא עוסק בהרס המדינה אין לו זמן לשטויות
- 1.להוריד לכל גנב כזה יד תוך שבוע 0 גנבות. (ל"ת)אנונימי 30/06/2025 10:32הגב לתגובה זו
- ZZ 30/06/2025 11:10הגב לתגובה זואם אתה לא תופס את כולם לפחות את אלה שתתפוס תושיב בכלא ל10 שנים

מה הרכב שהכי נגנב בישראל?
מחקר מקיף של חברת איתוראן על בסיס נתוני 980 אלף כלי רכב מצביע על בלימה במכת הגניבות, עם ירידה של 16% בגניבות רכב ברבעון וחסכון של כ-2.5 מיליארד שקלים למשק
מחקר חדש של איתוראן Ituran Location & Control Ltd. על בסיס מדגם ארצי של כ-980 אלף כלי רכב מגלה כי ברבעון השלישי של 2025 נרשמה ירידה של כ-16% באירועי גניבת כלי רכב לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לדברי מנכ"ל החברה, ניר שרצקי, פעילות החברה יחד עם כוחות המשטרה והצבא ביהודה ושומרון הובילה למעצרן של כ-470 חוליות חשודים במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה, מהלך שהוערך כחוסך למשק הישראלי כ-2.5 מיליארד שקלים.
הרכב שנמצא בסיכון הגבוה ביותר לגניבה בישראל הוא ג’יפ או ג’יפון חדש יחסית (שנות ייצור 2021-2024) בצבע לבן ונע באזור גוש דן, שילוב שמרכז את רוב אירועי הגניבה ברבעון השלישי של 2025. מנגד, רכבים מסחריים כבדים, משאיות וכלי צמ"ה כמעט ואינם נגנבים, עם שיעור זניח של כ־3% מכלל האירועים בלבד, וגם כלי רכב ישנים יותר ופחות מבוקשים לחלקים נחשבים לבטוחים יותר. מבחינה גיאוגרפית, אזור הצפון ויהודה ושומרון רשמו את שיעור הגניבות הנמוך ביותר, 3% ו-1% בהתאמה, לעומת כמעט מחצית מהמקרים שתרחשו בגוש דן.
המחקר של איתוראן
המחקר של חברת איתוראן בנושא גניבות רכב ברבעון ה-3 של שנת 2025 מעריך שכ- 50% מכלי הרכב הגנובים נועדו לסחר בחלפים וכ-50% למכירה בשטחי הרשות הפלסטינאית ובישראל.
מהמחקר עולה עוד שברבעון השלישי של שנת 2025 בעקבות הפעילות הענפה של משטרת ישראל וכוחות צה"ל ביו"ש בתקופה זו הייתה ירידה של כ-16% באירועי גניבות רכב לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
- "מסתכלים עלינו כחברת ערך בלבד ואנחנו גם חברת צמיחה"
- מנורה נגד הרש"פ: תובעת אותה על רבע מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המדגם מראה, כי בניתוח האזורים המועדפים על הגנבים גוש דן ממשיכה להוביל את טבלת הגניבות בישראל עם 47% מכלל אירועי הגניבה, ואחריה אזור השרון עם 17%, אזור הדרום עם 9%, אזור השפלה עם 11%, ירושלים ומודיעין עם 12%, אזור הצפון עם 3% ויו"ש עם 1%.

טסט פעם בשנתיים? צעד מתבקש להורדת הבירוקרטיה
משרד התחבורה מקדם הקלה לציבור בביצוע מבחני רישוי לרכב שגילם לא עולה על שבע שנים, שתפחית את התדירות מפעם בשנה ולפעם בשנתיים במקום מדי שנה; השרה רגב: "פחות בירוקרטיה - יותר שירות לאזרח"
טסט לרכב הוא אירוע קטן בחיינו, ועם זאת הוא עולה לנו כמה מאות שקלים ועלול לגזול לנו חצי יום עבודה. כעת, משרד התחבורה בראשות השרה מירי רגב מקדם תיקון לתקנות התעבורה, שיקל על הציבור ויפחית את התדירות בביצוע מבחני רישוי לרכב עד "גיל 7" מפעם בשנה לאחת בשנתיים. התיקון יהיה עבור רכב נוסעים פרטי ולגרורים קלים עד 750 ק"ג, זאת בין היתר, בדומה לרגולציה הנהוגה במדינות האיחוד האירופי. השינוי צפוי לחסוך לציבור הנהגים בירוקרטיה, זמן וכסף, כל זאת תוך שמירה על בטיחות הרכבים ובהתאם לרמת הטכנולוגיה המתקדמת ברכבים המודרניים הכוללים מערכות בטיחות אקטיביות.
התיקון החדש לתקנות התעבורה, שגובש במשרד התחבורה לאחר עבודת מטה מקצועית ורגולטורית, יביא להקלה דרמטית על ציבור הנהגים. רכב נוסעים פרטי חדש, שנרשם לראשונה משנת 2022 ואילך, יעבור מבחן רישוי ראשון בתום שלוש שנים, ולאחר מכן אחת לשנתיים בלבד עד לשנה השביעית. מדובר בשינוי משמעותי שצפוי להפחית את כמות מבחני הרישוי שמבצעים בעלי רכב פרטי לאורך חיי הרכב, ללא פגיעה בבטיחות.
גם גרורים קלים במשקל של עד 750 ק"ג יעברו מבחן רישוי אחת לשנתיים במקום בכל שנה, בהתאם לאותם עקרונות. עוד מוצע לשנות את הגדרת "רכב מיושן" כך שתחול על רכב שחלפו 20 שנה ממועד רישומו לראשונה (במקום 19 כיום), ובכך לצמצם את מספר הרכבים שבגינם נדרש תהליך רישוי אחת לחצי שנה.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "אנחנו ממשיכים לשנות את שיטת העבודה- יותר שירות לאזרח ופחות בירוקרטיה. אנחנו מנגישים שירות, מפחיתים עלויות, מקצרים תורים והכל תוך שמירה מלאה על בטיחות. זו רגולציה חכמה שנותנת כבוד לזמן של האזרח, מפחיתה יוקר מחיה ומשפרת את השירות שמגיע לכל בעל רכב בישראל".
- אגרות הרישוי עולות: כמה תשלמו השנה על הרכב שלכם?
- אגרת רישוי לרכב שוב עולה – מה זה אומר ולמה זה קורה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן: "מדובר בצעד אסטרטגי חשוב שמובילה השרה רגב. המהלך החדש מביא לידי ביטוי איזון ראוי בין יעילות רגולטורית לבין שמירה על בטיחות כל משתמשי הדרך. משרד התחבורה בחן לעומק את הנתונים, קיים שיח עם כל הגורמים
הרלוונטיים, ומביא בשורה אמיתית לציבור. נמשיך לפעול להפחתת חסמים נוספים ונשפר את השירות לאזרח".