רכב גנוב מוסתר בשטח. קרדיט איתוראןרכב גנוב מוסתר בשטח. קרדיט איתוראן

גניבות רכב בישראל - פתח תקווה יעד מובהק של הגנבים

החברות פוינטר ואיתוראן העוסקות בסיכול, איתור והשבה של כלי רכב גנובים מסכמות של המחצית הראשונה של 2025, והנתונים לא מעודדים. 

תושבי פתח תקווה נמצאים על הכוונת של חוליות גנבי הרכב לפי נתוני פוינטר.

המשרד לבטחון פנים חייב להתחיל לפעול למען כלל אזרחי המדינה, לשנות גישה ולהבין שהפשיעה הכלכלית מתדלקת טרור. 

יואב פולס | (12)

'פוינטר ו'איתוראן' מפרסמות את נתוני גניבות כלי הרכב למחצית הראשונה של 2025, והממצאים לא משמחים, בעיקר אם אתם תושבי פתח תקווה.

נתוני פוינטר

האירועים הבטחונים השפיעו גם על גנבי הרכב, ולפי חברת פוינטר ברבעון השני של 2025 נרשמה ירידה של 10% בנסיונות הגניבה וגניבת כלי רכב בישראל, בהשוואה לרבעון המקביל ב 2024. בהשוואה לרבעון הראשון של 2025 נרשמה ירידה של 5% בגניבת כלי רכב ובנסיונות הגניבה. להערכת החברה הירידה באירועים נובעת מהמצב הבטחוני ופעילות כוחות הבטחון באיזור הגבול, במקביל לפעילות כוחות הבטחון בכפרים ובערים בשטחי הרש"פ.

פתח תקווה מובילה בגניבות רכב

עם זאת, תושבי פתח תקווה ככל הנראה לא יחושו בתחושת בטחון למרות הנתונים. לפי נתוני פוינטר, סובלים תושבי פתח תקווה מגנבי הרכב באופן ש – 15% מכלל גניבות כלי הרכב בישראל מתרחשים בעירם. גידול של פי 2.5 מהרבעון המקביל ב 2024 וגידול של 36% מהרבעון הראשון של 2025. תל אביב במקום השני עם 13% מכלל נסיונות גניבת כלי הרכב בישראל ברבעון השני, ירידה של 28%, ירושלים עם 8%, נתניה ובאר שבע עם 5% וראשון לציון עם 4%.

אם בעבר גניבות כלי רכב היו אירועי לילה בעיקר כאשר יש פחות תנועה של עוברי אורח וכוחות שיטור, כיום הדבר לא כך. שעות פעילות חוליות גנבי הרכב נחלקות באופן שווה על כל שעות היממה, דבר שמעיד יותר מכל על בטחון והעדר חשש מצד גנבי הרכב.

בניתוח שנות הייצור המועדפות על גנבי רכב, הרי שהבציר המועדף עליהם הוא בציר 2021 עם 18% נסיונות גניבה וגניבה של כלי רכב משנתון זה. כלי רכב שנת המודל 2022 במקום השני בהעדפות גנבי הרכב עם 16% מהנסיונות, כלי רכב משהנים 2023 ו – 2019 כל אחד עם 13%, וכלי רכב משנת 2024 מהווים 11% מהאירועים.


טויוטה לנדקרוזר. גם הגנבים רוצים לנדקרוזר מהדגם החדש. קרדיט איתוראן


בפילוח סגמנטים, קרוסאוברים ורכבי שטח מהווים כ – 43% מסך האירועים, בדומה לרבעון השני בשנת 2024. כלי רכב חשמליים מהווים 4% מכלל הנסיונות, ירידה לכמחצית מהנתון בשנה שעברה. אם אתם רוכבי דו-גלגלי לא תשמחו לשמוע שאירוע הגניבה בתחום הדו-גלגלי מהווים 14% מכלל האירועים זינוק משמעותי מהנתון של שנה שעברה.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

נתוני איתוראן

נתוני איתוראן משקפים תמונה דומה, אם כי לא זהה לחלוטין, כאשר כל חברה רואה מאגרי נתונים שונים. על פי נתוני החברה כ – 50% מכלל גניבות כלי הרכב נועדו לסחר בחלפים, והיתר למכירה ושימוש בשטחי הרש"פ. החברה פילחה את נתוני גנבי הרכב (שנתפסים), ומרביתם בני כ – 17 ולכ – 80% מהם אין רישיון נהיגה.

כאן המקום לציין כי לרוב הנהג שנתפס עם הרכב הוא החוליה האחרונה בשרשרת עסקית פלילית משומנת, אשר יש לה שותפים ישראלים יהודים וערבים, שמסייעם לרשת כולה, מאתרים את כלי הרכב ומשתפים פעולה עם חוליות הגנבים.

לפי נתוני איתוראן במחצית הראשונה של 2025 סייעה החברה במעצר של 320 חוליות חשודים בגניבות רכב.

ממדגם ארצי של 935,000 כלי רכב מצאה איתוראן כי בשל המלחמה באיראן והפעילות הענפה של כוחות צה"ל ביו"ש במחצית הראשונה של 2025 הייתה ירידה של 3% באירועי גניבות רכב לעומת התקופה המקבילה בשנת 2024. עוד מצאה החברה כי ב-12 ימי המלחמה מול איראן הייתה ירידה של 35% במס' גניבות הרכב.

לפי איתוראן כ – 60% מכלי הרכב שנגנבים באזור גוש דן עוברים לשטחי הרש"פ דרך מחסומים ופרצות בכביש 443, כשהיעד הוא רמאללה.

מעט בניגוד לנתוני פוינטר, באיתוראן מסמנים את שעות הבוקר המוקדמות מאוד, בין 05:00 ל 06:00 כשעות בהן מתבצעות מרבית גניבות כלי הרכב, כאשר הימים שלישי ורביעי הם הימים המובילים המועדפים על גנבי הרכב.

טרור כלכלי מזין ארגוני טרור

כמי שעבר 'חוויה' של גניבת רכב בצהרי יום, עליה הרחבתי כאן בביזפורטל, אני חוזר וקורא לרשויות ובעיקר למשרד לבטחון פנים והעובד בראשו לחדול מהתפיסה שגניבת רכב היא רק עניין כלכלי. מדובר בטרור לכל דבר, שכרגע הוא טרור כלכלי, אבל יכול להתהפך עלינו לטרור פח"עי. אותו 'קוף' שנוהג ברכב גנוב, מסתובב ללא חשש או מורא בערי ישראל. כרגע משלמים לו 500 שקלים או 1500 שקלים כדי להעביר רכב גנוב לשטחים. יכולים לשלם לו כפול, ולקבל פיגוע חבלני עם נשק חם. השהות של שוהה בלתי חוקי כזה, והחופשיות בה הוא מסתובב צריכה להדיר שינה מקובעי המדיניות הבטחונית במשטרה, ויש להתייחס לגנבי רכב כאל חלק מחוליות טרור. שלא תתבלבלו, הכסף אותו מרווחים גנבי הרכב מזין ארגוני טרור, ויש לגדוע את ההזנה הזו.


תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    דודו עוזר 02/07/2025 07:32
    הגב לתגובה זו
    בית משפט. חיב. להחמיר עים העונש או בררת קנס גדולה
  • 9.
    הכל בחסות בתיי המשפט הרכרוכיים שלנו (ל"ת)
    אנונימיבנציון 01/07/2025 08:51
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    אנונימי 30/06/2025 20:14
    הגב לתגובה זו
    גניבות רכבים ורציחות במגזר הערבי מעוררות פחד ושינאה כלפי המגזר כולו.זה עוזר למטרות הממשלה לעורר שינאה כלפי כל הערבים ככה שלא נראה מי באמת מ אותנולכן מעדיפים שנמשיך לשלם ביטוחים מנופחים ונאשים את השכנים במקום את מי שאחראי על הביטחון שלנו
  • 7.
    לירות בראש לגנבים לא ברגלים (ל"ת)
    אנונימי 30/06/2025 13:20
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    20 שנה של הפקרות עם מיצי זבל של פוליטיקאים שנבחרים על ידי חברי מרכז מושחתים ולא ישירות על ידי העם (ל"ת)
    שרון 30/06/2025 11:42
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    של מסוכנות... 30/06/2025 11:35
    הגב לתגובה זו
    גנבי רכב לא נעצרים!!!
  • 4.
    אנונימי 30/06/2025 10:55
    הגב לתגובה זו
    איך ממשלות ישראל עוצמות עיניים מול הטרור והכיבוד המוסלמי שמחריב כל פינה בישראל.המוסלמים מתרבים כמו מקקים גונבים מכל הבא ליד וממשלות ישראל מתעלמות מהנושא.
  • אופיר מורן 03/07/2025 11:12
    הגב לתגובה זו
    באישור וגיבוי הממשלה הארורה. מי שמקק זה אתה
  • 3.
    בן 30/06/2025 10:42
    הגב לתגובה זו
    עם כל הכבוד לטכנולוגיהמנעול הגה שומר מגניבה!
  • 2.
    החיים 30/06/2025 10:34
    הגב לתגובה זו
    הוא לא ידע שגונבים רכביםטרור זה לחלשיםהוא עוסק בהרס המדינה אין לו זמן לשטויות
  • 1.
    להוריד לכל גנב כזה יד תוך שבוע 0 גנבות. (ל"ת)
    אנונימי 30/06/2025 10:32
    הגב לתגובה זו
  • ZZ 30/06/2025 11:10
    הגב לתגובה זו
    אם אתה לא תופס את כולם לפחות את אלה שתתפוס תושיב בכלא ל10 שנים
יונדאי טוסון LONG היברידי. צילום יואב פולסיונדאי טוסון LONG היברידי. צילום יואב פולס

גדול יותר, חזק יותר - יונדאי טוסון LONG היברידי

הטוסון של יונדאי מקבל גירסה ארוכה יותר, ולראשונה בייבוא רשמי גם הנעה היברידית. התוצאה רכב גדול, מרווח וחסכוני. 

אהבנו: מרווח פנימי, חסכון בדלק, נוחות נסיעה, מרווח גחון, הנעה כפולה

פחות אהבנו: מחיר, העיצוב יכולה היה לעשות עוד שני צעדים קדימה

ציון מסכם: 4.3 במדד פולס

יואב פולס |

שבועות קצרים לאחר שכלמוביל הודיעה על תחילת השיווק של היונדאי טוסון LONG הייבריד, הרכב המגודל נוחת במשרדי ביזפורטל למבחן.

 

תעודת חובה        
קטגוריה            קרוסאובר – C-SUV
מימדים (מטר)        אורך 4.64 /רוחב 1.865 /גובה 1.685 /בסיס גלגלים 2.755
מספר מושבים        חמישה
הנעה                טורבו בנזין היברידי, כפולה
הספק ומומנט        משולב 230 כ"ס / 37.4 קג"מ
צריכת דלק ותקן        14.9 ק"מ לליטר, יצרן
בטיחות                ציון איבזור בטיחות 7. חמישה כוכבים EuroNcap (לגירסה הרגילה)
מחיר                החל מ 200.0 אש"ח ועד 249.0 אש"ח

 

על העיצוב החיצוני של הטוסון אין באמת הרבה מה להרחיב, מדובר במכונית שנמכרת באלפי יחידות מדי שנה. ולמרות זאת, כשמסתכלים עליה מזוית כלשהי, או ממש מהצד, משהו נראה 'אחר'. נראה טוסון על סטרואידים, אבל אם לא יודעים שזו הגירסה הארוכה, מאוד קשה לשים את האצבע על ההבדלים.  אז כן, הוא גם ארוך יותר אבל גם גבוה יותר, ומרווח הגחון שלו נראה מוכן לשטח.

העיצוב הפנימי הוא כמקובל ביונדאי בשנים האחרונות עם שני מסכי ''12.3 – אחד כלוח מחוונים לנהג, והשני מולטימדיה עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. בורר ההילוכים נמצא מאחורי ההגה בצד ימין כמו בהרבה מדגמי יונדאי החדשים, ובנוסף מצויידת הטוסון ההיברידית גם במנופים לארבעה מצבי רגנרציה בין 0 למצת שהוא כמעט נהיגה בדוושה אחת. משהתפנתה הקונסולה בין הנהג לנוסע בהעדר ידית הילוכים הרכיבו ביונדאי קונסולה צפה, בדומה לזו שבאיוניק 5, לרבות משטח הטענה אלחוטי לסלולרי. עוד ראוי מאוד לציון הוא פאנל מתגים פיזיים למיזוג. לא עוד חיפוש בתפריטים אלא ממש פאנל שממתין לפקודתכם בכל רגע נתון.

המושבים הקדמיים חשמליים כמובן, ונוחים מאוד לטעמי. כשעוברים למושב האחורי מבינים את הסיפור כולו. המרווח מאחור מצוין, הודות לגידול של 7.5 ס"מ בבסיס הגלגלים. משענת המושב ניתנת להטיה לנוחות מירבית. תא המטען גדול עם נפח הטענה של 610 ליטר מכובדים.


תחבורה עתידנית בישראל, נוצר באמצעות ChatGPT ע״י מנדי הניגתחבורה עתידנית בישראל, נוצר באמצעות ChatGPT ע״י מנדי הניג
ראיון מיוחד

איך נגיע לעבודה ב-2040? שיחה עם מומחים מהאקדמיה

על תחבורה אוטונומית, על המקלות בגלגלים בדרך לרובוטקסי בישראל, על הפוליטיקה בתחבורה, על  "קווי הספגטי" - פרופ' טל רביב וד"ר עלית אופנהיים מאונ' ת"א בשיחה על העתיד

מנדי הניג |

ביום חם של אוגוסט ב-2040, קצת אחרי שמונה בבוקר, תושבת בת-ים קמה לעבודה. היא מזמינה באפליקציה שירות שאטל אוטונומי קטן שעובר כל עשר דקות ברחוב שלה. אין נהג, אין רעש, אין צורך בחניה ליד התחנה. השאטל מגיע ואוסף אותה, יחד עם עוד שני נוסעים. ברקע, הטלפון החכם מסנכרן לה את המשך המסלול, תחנת רכבת קלה, הליכה של כמה דקות ברגל, והגעה חלקה למשרד בתל אביב. הזמן הכולל: 11 דקות. העלות: אפסית.

כמה זה מופרך? זה בכלל אפשרי? כשמדברים על העתיד של התחבורה בישראל, קשה להפריד בין הצורה בה אנחנו מנסים לדמיין את עורקי התחבורה שבהן יסעו הדורות הבאים יחד עם הניסיון האישי של כל אחד מאיתנו על הכביש. קשה לדמיין עתיד של יצורים אוטונומיים שנושאים אותנו למקום חפצנו כשכיום אנחנו דופקים את הראש בהגה או חוטפים צעקות מהנהג המתוסכל שתקוע איתנו בכביש הרותח.

ישראל נמצאת כיום בנקודת מפנה מבחינה תחבורתית: מצד אחד, מגה-פרויקטים של מטרו ורכבת קלה נבנים באיטיות ומבקשים לרשת את כל איזור המרכז; אבל מהצד השני, יש תסכול ציבורי הולך וגובר, פקקים בלתי נגמרים, השקעות ממשלתיות שמתפזרות לכל עבר, בנוסף לטכנולוגיות חדשות שלא תמיד מתיישבות עם המציאות המקומית. רשת של מטרו אמיתית תהיה פה אולי מתישהו, אבל סנכרון מושלם בין כל הגופים התחבורתיים, שיאפשר לנו לשים את המפתחות על השידה בבית - זה חלום שנראה ששייך יותר לנכדים שלנו מאשר לנו.

כדי להבין מה באמת מחכה לנו בעשורים הקרובים - לא רק על הנייר, אלא גם בנתיב התחבורה של החיים עצמם - שוחחנו עם שניים מהקולות הבולטים במחקר התחבורה החכמה בישראל: פרופ’ טל רביב, חבר סגל בכיר בבי"ס להנדסת תעשייה ומערכות נבונות ומומחה לאופטימיזציה של מערכות תחבורה, וד"ר עלית אופנהיים, מהנדסת אווירונאוטיקה, חוקרת הנדסת אנוש ותחבורה חכמה. עלית מנהלת את מכון שלמה שמלצר לתחבורה חכמה באוניברסיטת תל אביב וטל חבר הנהלת המכון.


         פרופ' טל רביב, אונ' ת"א (אונ' ת"א)