גניבות רכב בישראל - פתח תקווה יעד מובהק של הגנבים
החברות פוינטר ואיתוראן העוסקות בסיכול, איתור והשבה של כלי רכב גנובים מסכמות של המחצית הראשונה של 2025, והנתונים לא מעודדים.
תושבי פתח תקווה נמצאים על הכוונת של חוליות גנבי הרכב לפי נתוני פוינטר.
המשרד לבטחון פנים חייב להתחיל לפעול למען כלל אזרחי המדינה, לשנות גישה ולהבין שהפשיעה הכלכלית מתדלקת טרור.
'פוינטר ו'איתוראן' מפרסמות את נתוני גניבות כלי הרכב למחצית הראשונה של 2025, והממצאים לא משמחים, בעיקר אם אתם תושבי פתח תקווה.
נתוני פוינטר
האירועים הבטחונים השפיעו גם על גנבי הרכב, ולפי חברת פוינטר ברבעון השני של 2025 נרשמה ירידה של 10% בנסיונות הגניבה וגניבת כלי רכב בישראל, בהשוואה לרבעון המקביל ב 2024. בהשוואה לרבעון הראשון של 2025 נרשמה ירידה של 5% בגניבת כלי רכב ובנסיונות הגניבה. להערכת החברה הירידה באירועים נובעת מהמצב הבטחוני ופעילות כוחות הבטחון באיזור הגבול, במקביל לפעילות כוחות הבטחון בכפרים ובערים בשטחי הרש"פ.
פתח תקווה מובילה בגניבות רכב
עם זאת, תושבי פתח תקווה ככל הנראה לא יחושו בתחושת בטחון למרות הנתונים. לפי נתוני פוינטר, סובלים תושבי פתח תקווה מגנבי הרכב באופן ש – 15% מכלל גניבות כלי הרכב בישראל מתרחשים בעירם. גידול של פי 2.5 מהרבעון המקביל ב 2024 וגידול של 36% מהרבעון הראשון של 2025. תל אביב במקום השני עם 13% מכלל נסיונות גניבת כלי הרכב בישראל ברבעון השני, ירידה של 28%, ירושלים עם 8%, נתניה ובאר שבע עם 5% וראשון לציון עם 4%.
אם בעבר גניבות כלי רכב היו אירועי לילה בעיקר כאשר יש פחות תנועה של עוברי אורח וכוחות שיטור, כיום הדבר לא כך. שעות פעילות חוליות גנבי הרכב נחלקות באופן שווה על כל שעות היממה, דבר שמעיד יותר מכל על בטחון והעדר חשש מצד גנבי הרכב.
- איתוראן וצה"ל מציגים - ניתן להילחם בתאונות הדרכים
- גידול של 11% בגניבת כלי רכב: איזו עיר מובילה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בניתוח שנות הייצור המועדפות על גנבי רכב, הרי שהבציר המועדף עליהם הוא בציר 2021 עם 18% נסיונות גניבה וגניבה של כלי רכב משנתון זה. כלי רכב שנת המודל 2022 במקום השני בהעדפות גנבי הרכב עם 16% מהנסיונות, כלי רכב משהנים 2023 ו – 2019 כל אחד עם 13%, וכלי רכב משנת 2024 מהווים 11% מהאירועים.
בפילוח סגמנטים, קרוסאוברים ורכבי שטח מהווים כ – 43% מסך האירועים, בדומה לרבעון השני בשנת 2024. כלי רכב חשמליים מהווים 4% מכלל הנסיונות, ירידה לכמחצית מהנתון בשנה שעברה. אם אתם רוכבי דו-גלגלי לא תשמחו לשמוע שאירוע הגניבה בתחום הדו-גלגלי מהווים 14% מכלל האירועים זינוק משמעותי מהנתון של שנה שעברה.
- משרד התחבורה מקדם תשתית לשוק רחפנים מסחרי
- רווח ראשון לשיאומי ברכב החשמלי - אבל מה עם המניה?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- נחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח
נתוני איתוראן
נתוני איתוראן משקפים תמונה דומה, אם כי לא זהה לחלוטין, כאשר כל חברה רואה מאגרי נתונים שונים. על פי נתוני החברה כ – 50% מכלל גניבות כלי הרכב נועדו לסחר בחלפים, והיתר למכירה ושימוש בשטחי הרש"פ. החברה פילחה את נתוני גנבי הרכב (שנתפסים), ומרביתם בני כ – 17 ולכ – 80% מהם אין רישיון נהיגה.
כאן המקום לציין כי לרוב הנהג שנתפס עם הרכב הוא החוליה האחרונה בשרשרת עסקית פלילית משומנת, אשר יש לה שותפים ישראלים יהודים וערבים, שמסייעם לרשת כולה, מאתרים את כלי הרכב ומשתפים פעולה עם חוליות הגנבים.
לפי נתוני איתוראן במחצית הראשונה של 2025 סייעה החברה במעצר של 320 חוליות חשודים בגניבות רכב.
ממדגם ארצי של 935,000 כלי רכב מצאה איתוראן כי בשל המלחמה באיראן והפעילות הענפה של כוחות צה"ל ביו"ש במחצית הראשונה של 2025 הייתה ירידה של 3% באירועי גניבות רכב לעומת התקופה המקבילה בשנת 2024. עוד מצאה החברה כי ב-12 ימי המלחמה מול איראן הייתה ירידה של 35% במס' גניבות הרכב.
לפי איתוראן כ – 60% מכלי הרכב שנגנבים באזור גוש דן עוברים לשטחי הרש"פ דרך מחסומים ופרצות בכביש 443, כשהיעד הוא רמאללה.
מעט בניגוד לנתוני פוינטר, באיתוראן מסמנים את שעות הבוקר המוקדמות מאוד, בין 05:00 ל 06:00 כשעות בהן מתבצעות מרבית גניבות כלי הרכב, כאשר הימים שלישי ורביעי הם הימים המובילים המועדפים על גנבי הרכב.
טרור כלכלי מזין ארגוני טרור
כמי שעבר 'חוויה' של גניבת רכב בצהרי יום, עליה הרחבתי כאן בביזפורטל, אני חוזר וקורא לרשויות ובעיקר למשרד לבטחון פנים והעובד בראשו לחדול מהתפיסה שגניבת רכב היא רק עניין כלכלי. מדובר בטרור לכל דבר, שכרגע הוא טרור כלכלי, אבל יכול להתהפך עלינו לטרור פח"עי. אותו 'קוף' שנוהג ברכב גנוב, מסתובב ללא חשש או מורא בערי ישראל. כרגע משלמים לו 500 שקלים או 1500 שקלים כדי להעביר רכב גנוב לשטחים. יכולים לשלם לו כפול, ולקבל פיגוע חבלני עם נשק חם. השהות של שוהה בלתי חוקי כזה, והחופשיות בה הוא מסתובב צריכה להדיר שינה מקובעי המדיניות הבטחונית במשטרה, ויש להתייחס לגנבי רכב כאל חלק מחוליות טרור. שלא תתבלבלו, הכסף אותו מרווחים גנבי הרכב מזין ארגוני טרור, ויש לגדוע את ההזנה הזו.
- 10.דודו עוזר 02/07/2025 07:32הגב לתגובה זובית משפט. חיב. להחמיר עים העונש או בררת קנס גדולה
- 9.הכל בחסות בתיי המשפט הרכרוכיים שלנו (ל"ת)אנונימיבנציון 01/07/2025 08:51הגב לתגובה זו
- 8.אנונימי 30/06/2025 20:14הגב לתגובה זוגניבות רכבים ורציחות במגזר הערבי מעוררות פחד ושינאה כלפי המגזר כולו.זה עוזר למטרות הממשלה לעורר שינאה כלפי כל הערבים ככה שלא נראה מי באמת מ אותנולכן מעדיפים שנמשיך לשלם ביטוחים מנופחים ונאשים את השכנים במקום את מי שאחראי על הביטחון שלנו
- 7.לירות בראש לגנבים לא ברגלים (ל"ת)אנונימי 30/06/2025 13:20הגב לתגובה זו
- 6.20 שנה של הפקרות עם מיצי זבל של פוליטיקאים שנבחרים על ידי חברי מרכז מושחתים ולא ישירות על ידי העם (ל"ת)שרון 30/06/2025 11:42הגב לתגובה זו
- 5.של מסוכנות... 30/06/2025 11:35הגב לתגובה זוגנבי רכב לא נעצרים!!!
- 4.אנונימי 30/06/2025 10:55הגב לתגובה זואיך ממשלות ישראל עוצמות עיניים מול הטרור והכיבוד המוסלמי שמחריב כל פינה בישראל.המוסלמים מתרבים כמו מקקים גונבים מכל הבא ליד וממשלות ישראל מתעלמות מהנושא.
- אופיר מורן 03/07/2025 11:12הגב לתגובה זובאישור וגיבוי הממשלה הארורה. מי שמקק זה אתה
- 3.בן 30/06/2025 10:42הגב לתגובה זועם כל הכבוד לטכנולוגיהמנעול הגה שומר מגניבה!
- מנסרים ותוך דקות ספורות משתלטים על המכונית. מנעול מעכב ממש דקות ספורות. (ל"ת)אפשר לנסר אותו. 07/09/2025 20:35הגב לתגובה זו
- 2.החיים 30/06/2025 10:34הגב לתגובה זוהוא לא ידע שגונבים רכביםטרור זה לחלשיםהוא עוסק בהרס המדינה אין לו זמן לשטויות
- 1.להוריד לכל גנב כזה יד תוך שבוע 0 גנבות. (ל"ת)אנונימי 30/06/2025 10:32הגב לתגובה זו
- ZZ 30/06/2025 11:10הגב לתגובה זואם אתה לא תופס את כולם לפחות את אלה שתתפוס תושיב בכלא ל10 שנים
טויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרןנחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח
על פי דיווחי 'יוניון מוטורס' יבואנית דגמי טויוטה למשרד החבורה, נרשמה הקורולה ההיברידית אשר תיובא מיפן במחיר של 159,990 ש"ח.
בשלב זה רמת גימור יחידה - לימיטד, עם עשר כריות אוויר ומערכת בטיחות TSS 3.0
מאגר נתוני משרד התחבורה טומן בחובו הרבה מידע מעניין. מידע כזה נרשם אתמול על ידי יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל. הטויוטה קורולה, אחת המכוניות הנמכרות ביותר בישראל מאז ומעולם, נעדרת מהשוק המקומי מזה כמעט שנתיים, עקב החרם הטורקי על ייצוא סחורות לישראל. יוניון מוטורס שכבר הודיעה רשמית על כוונתה לשווק בישראל את הטויוטה הקורולה ההיברידית ממפעלי טויוטה ביפן, רשמה אתמול את הקורולה 'היפנית' ששיווקה יחל בשבועות הקרובים.
הקורולה 'היפנית' תגיע לישראל עם תקינה צפון אמריקאית חלף הקורולה 'הטורקית' בתקינה האירופאית.
מהנתונים שנרשמו במשרד התחבורה עולה כי הקורולה 'היפנית' תגיע עם מערכת בטיחות מקיפה TSS 3.0 ( Toyota Safety Sense ), 10 כריות אוויר, אורות גבוהים אוטומטיים, בלימה אוטומטית ועוד וציון אבזור בטיחות 6.
למיטב הבנתנו הקורולה ההיברידית תגיע בשלב זה ברמת אבזור יחידה - לימיטד, כלומר בניגוד לקורולה הטורקית ששווקה בשלוש רמות גימור, כשהבסיסית ביותר SUN יועדה לציי רכב, הקורולה החדשה תגיעה מאובזרת ללקוחות פרטיים וציי רכב. עם זאת, בהחלט תיתכן בהמשך גירסה משונמכת לציי רכב. בנוסף, הדגם העדכני משלב גם יכולות עדכוני OTA המאפשר עדכוני גירסה ושדרוגי תוכנה ללא צורך להגעה למרכז שירות.
- הקורולה חוזרת לשוק - ממפעלי טויוטה ביפן
- דלק רכב משלימה עסקה, כלמוביל מתרחבת לחו"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הקורולה 'היפנית' תצוייד במנוע 1.8 ליטר והנעה היברידית, מהדור האחרון של טויוטה, כפי שראינו בטויוטה קורולה קרוס ובטויוטה CHR (שגם היא נעדרת מהשוק עקב החרם הטורקי).
המחיר - 159,990 ש"ח
דרור בין מנכל רשות החדשנות קרדיט: חנה טייב.משרד התחבורה מקדם תשתית לשוק רחפנים מסחרי
ישראל עוברת לשלב חדש במיזם הרחפנים הלאומי, כהכנה להפעלת שירותים מסחריים מבוססי רחפנים, ומתקדם מניסויים טכנולוגיים לבחינה מעשית של הפעלת רחפנים רציפה לשימושים מסחריים וציבוריים
לאחר חמש שנות פעילות אינטנסיבית שכללו אלפי טיסות, בדיקות בטיחות, בניית תשתית רגולטורית ופיתוח מערכות ניהול מרחב אווירי מתקדמות, משרד התחבורה מכריז על שלב חדש ומשמעותי במיזם הרחפנים הלאומי. לראשונה, הניסוי אינו מסתפק בבחינת יכולות טיסה ותקשורת, אלא בוחן את האופן שבו עתיד לפעול שוק רחפנים אמיתי: חיבור מפעילים, תיאום רציף, תפעול יומיומי, יצירת תהליכי עבודה והבנה מעשית של הסביבה הנדרשת להפיכת שירותים אוויריים למסחריים.
המיזם הלאומי לרחפנים ייכנס בקרוב לשלב חדש העובר מהדגמות נקודתיות לדימוי הפעלה אמיתית רציפה בשטח. במערכת הבריאות ייבחנו תרחישים שיאפשרו בעתיד יצירת פעילות אווירית סדירה, כגון העברת מנות דם מהדסה עין כרם להרצוג בירושלים מעל עומסי התנועה, או קבלת משלוחים בבית החולים זיו בצפת במסגרת תמיכה רפואית מתקדמת בפריפריה. זאת, במטרה לבדוק כיצד ניתן לבנות נתיבי שינוע רפואיים יציבים, מהירים ושוויוניים.
במרחב המוניציפלי ייפתח מערך ניסויים רחב שיבחן תהליכי עבודה חדשניים. בין היתר, ביישוב רהט ייבחנו יכולות לזיהוי מפגעים בזמן אמת, בירוחם יופעלו סיורי ביטחון מהאוויר שיספקו תמונת שטח רחבה, בכפר סבא תיבחן תגובה מהירה לדיווחים המגיעים למוקד העירוני, ברעננה יופעל פיקוח עירוני מרחפנים, ובאזור השרון תופעל מערכת שתאתר רחפנים לא מורשים. בפארק הירקון ייבחן מודל עתידי של משלוחי מזון אווירים בשיתוף פעולה עם רשת המסעדות בנדיקט.
אלה ורבים נוספים יהוו ניסויי שטח המייצרים סימולציה מלאה של שירות עתידי, שבהמשך יוצע גם לציבור הרחב. בתחום הלוגיסטיקה, יתחילו ניסויים שידמו הפעלה מסחרית. משלוחה ובנדיקט יתנסו במסלולי משלוחים קבועים, רשת רמי לוי תבחן שילוב רחפנים בשרשרת האספקה הקמעונאית, ובחופי ישראל ייבחן מודל להעברת ציוד לאסדות גז ולאוניות כחלופה לכלים מאוישים יקרים ומורכבים.
- מנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"
- משרד התחבורה במתווה חדש ומשופר לגיוס נהגי אוטובוס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מטרת הניסויים תהיה לימוד מעמיק של הפוטנציאל להפחתת עלויות ולשיפור המהירות והיעילות. במקביל תיבחן התשתית הטכנולוגית שבליבת המיזם. הרחפנים יתמודדו עם הפרעות תקשורת ו-GPS, עם תנאי מזג אוויר משתנים ועם דרישות בטיחות גבוהות, לרבות טיסה באזורי תעופה פעילים. מערכות בינה מלאכותית יספקו יכולות כמו זיהוי חריגות, ניתוח מצבים בזמן אמת וזיהוי כלי טיס שאינם משתפים פעולה. תהליכים אלה יאפשרו להבין כיצד הטכנולוגיות יוטמעו בעתיד בשירותים מסודרים.
