משחטת רכב
צילום: פוינטר

נכנסתי לסטטיסטיקה של גניבות הרכב בישראל

בסוף מסתבר שלא ניתן להימנע מכך, כולנו ניכנס לסטטיסטיקת גניבות כלי הרכב בישראל, ענף רווחי המגלגל עשרות מיליארדי שקלים
יואב פולס | (34)
נושאים בכתבה גניבת רכב

ביום העצמאות האחרון נגנב רכבי הפרטי, יונדאי איוניק 5 בצהרי יום, ללא כל מורא או פחד, מאמצע שכונה נורמטיבית ברמת השרון. גניבת הרכב נעשתה באמצעות פריצה טכנולוגית למערכות הרכב מבחוץ, קידוד 'כאילו מפתח' והושבת 'קוף' במושב הנהג שינהג את הרכב לשטחים. אותו נהג חשוב לציין לטובת ההמשך היה פלסטיני תושב השטחים, ללא אישורי שהיה בישראל, כלומר שב"ח (שוהה בלתי חוקי).

הפעלת הרכב הקפיצה התראה בחברת 'איתוראן' שהפעילה את משטרת ישראל, וכך בעודו נוהג ברכב לכיוון שטחי יהודה ושומרון לא ידע אותו פלסטיני כי המשטרה ואיתוראן בעקבותיו. בהמשך הנסיעה נעצר הרכב, והנהג נשלף דרך החלון על ידי נציגי אכיפת החוק.

דקות לאחר מכן כבר הייתי ליד הרכב שהיה כבר בידי משטרת ישראל. גם נכנסתי לסטטיסטיקת גניבות הרכב, וגם לזו של מציאת הרכב ותפיסתו.

גניבות רכב מישראל לשטחים זה ענף עסקי המניב רווחים לכנופיות הגנבים וגורם נזקים בגובה מיליארדי שקלים למשק.

את ענף גניבות כלי הרכב מניעים שלושה מרכיבים עיקריים:

1. סחר בחלקי חילוף – לרוב נהוג לחשוב שסחר בחלקי חילוף מזין את הדרישה לחלקי חילוף זולים בישראל, אולם התמונה יותר מורכבת. כיום עם בעיות השילוח הימי מהמזרח, נוצר מחזור בחלקי חילוף הן בישראל והן בשטחי הרשות הפלסטינית. החלקים מתעכבים, אבל הלקוחות דורשים תיקון באותם לוחות זמנים כבעבר, והדרך היחידה לספק את אותם חלקי חילוף היא באמצעות גניבה ופירוק. כאמור, חלקי החילוף מזינים גם את המוסכים בישראל וגם את המוסכים ברש"פ.

2. שימוש עצמי – חלק מכלי הרכב נגנבים לצרכי שימוש עצמי בשטחים, בין אם מדובר בכלי רכב חשמליים בהם ניתן לעשות שימוש כמקור אנרגיה יציב היכן שאין חיבורי חשמל, והם כלי רכב 'רגילים' לשימוש יומיומי או לשימושי ראווה. הדוגמא הטובה ביותר היא הסוזוקי ג'ימני – רכב שטח קטן עם יכולות שטח גדולות. הג'ימני הפך להיות אחד מכלי הרכב הגניבים ביותר בישראל בתקופה האחרונה, וברשתות החברתיות נפוצו סרטונים בהם נראו לא מעט צעירים פלסטינאים מתגאים בג'ימני 'שלהם' שכמובן נגנב מישראל. גם בשוק המשפחתיות קורולה, מאזדה ואחרות מככבות ברשימת המבוקשות לצרכי שימוש עצמי, ונמכרות בשוק הפלסטיני במחירים של 10-20 אלף שקל.

3. טכנולוגיה – מרבית הקוראים בוודאי צפו בסרטים בהם נראה פורץ עם מסיכה נשען על רכב בנונשלנטיות, שולף בהחבא מברג, פורץ את הרכב, מתיישב בכסא הנהג, מחפש חוטים על מנת להניע את הרכב, ואז נוסע לדרכו עם הרכב הגנוב. תשכחו מזה. זה טוב להוליווד. כלי הרכב היום עם פונקציות של כניסה והנעה ללא מפתח, או עם שלט רחוק, נפרצים בשניות באמצעים טכנולוגיים, ללא שריטה. בין אם מדמים למחשב הרכב שיש מפתח וניתן להניע ובין אם באים עם ציוד מוכן מראש ומתחברים לשקע הדיאגנוסטיקה או ישירות למחשב הרכב. טכנולוגיית פריצה זו מדמה לרכב שההנעה היא 'חוקית' והרכב זמין לנסיעה. כל שנשאר לעשות זה להושיב נהג, לפעמים צעיר בן 13-15 שאין לו כמובן רישיון נהיגה, ולשלם לו 2,000 שקל עבור נהיגה של 20 דקות.

מדי שנה נגנבים אלפי כלי רכב, והתופעה במגמת עליה. בשנת 2023 חלה עליה משמעותית בגניבת כלי הרכב, כאשר אחרי ה-7.10 נעצרה התופעה לחלוטין, והתחדשה במלוא עצמתה לקראת סוף נובמבר. כיום, מתחילת השנה התופעה ממשיכה ומתעצמת, וההערכות הן שבשנת 2024 ייגנבו בין 22,000 ל-25,000 כלי רכב.

מבלי להתייחס לדגם כזה או אחר, כלי הרכב שנגנבים לטובת חלקי חילוף, יהיו כמובן אלו שמככבים בראש טבלאות המכירות, ויכול כל אחד מהקוראים להסתכל על עשרת כלי הרכב הנמכרים בישראל השנה, בשנה שעברה ובזו שלפניה, ולהבין בדיוק אילו דגמים יככבו ברשימת כלי הרכב המבוקשים על ידי הגנבים.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

אחת הבעיות שמונעות מיגור התופעה, ומתסכלות מאוד את העוסקים בתפיסה ומניעה היא בתחום הענישה. גנב רכב שנתפס מובא בפני שופט, מודה באשמה, ויכול להיות משוחרר באותו הרגע חזרה לביתו עד שיהיה משפט. גם כשיתקיים משפט, מסיבות שונות הענישה המוטלת על גנבי רכב אינה מרתיעה, והיא נעה בין עונשי 'על תנאי' לבין מאסר לא ממש ממושך, ואז חזרה לענף הפשיעה.

הבעיה הכי חמורה שאני רואה בתופעת גניבות הרכב, ובחוסר המאמץ הלאומי למגר אותה היא הקשר הישיר בין פשיעה כלכלית לפשיעה פחע"ית. טרור כלכלי הופך בוודאות לטרור חבלני. הטרור הכלכלי מזין בכסף והמשאבים את הטרור החבלני, ומי שסבור כי אותו גנב רכב ישאר תמיד בענף גניבת כלי הרכב עושה לעצמו חיים קלים, שלא לומר טומן את הראש באדמה.

אותו גנב רכב שהובטחו לו 2,000 שקל כדי לגנוב רכב, יכול להגיע עם קלאצ'ניקוב בתמורה ל-20,000 שקל והבטחה שידאגו למשפחה שלו, וזה עוד לפני הקייטנה הנקראת מאסר בישראל.

גניבת כלי הרכב היא ענף שמזין טרור, והטרור הזה מופנה אלינו חזרה.

טוב יעשו המחוקקים אם יתחילו לטפל הן בעונשי מינימום לכל העוסקים בענף גניבת כלי הרכב, הן בהקצאת משאבים למשטרה לטפל בתופעה, ורצוי שגם שופטי ישראל יתחילו להתייחס לאירוע ככזה שמזין טרור לכל דבר ועניין.

עד שזה יקרה יש לי עבורכם שתי המלצות,

1. התקנת מערכת איתור מחברה בעלת מערך מבצעי – גם אם הביטוח לא דורש, תשקלו בחיוב להתחבר לאחת מחברות האיתור להן יש מערך מבצעי אקטיבי ולא רק איתור לראות איפה הרכב נמצא.

2. הוספה של מיגון פיזי – לצערי היום יש משמעות גם למיגון פיזי כזה או אחר. בשוק החופשי יש הרבה פתרונות מיגון פיסיים, מנעולי הגה, מנעולי דוושות וכד', שגם אם לא ימנעו את האפשרות לגנוב את הרכב היקר ללבכם, הם עשויים לגרום לגנב לדלג על הרכב ולעבור לרכב הסמוך, בו העבודה שלו תהיה קלה יותר.

תגובות לכתבה(34):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 23.
    אזרח 03/06/2024 11:35
    הגב לתגובה זו
    חלאס לעבוד על האזרח שגם ככה בהישרדות
  • 22.
    אלון 01/06/2024 22:40
    הגב לתגובה זו
    לגנבי הרכב.אסור לרחם על המנוולים שפוגעים בחוסן שלנו.
  • 21.
    הפתרון הוא עונש מאסר מינימלי של 10 שנים על גניבת רכב (ל"ת)
    ללא שיקול דעת לשופט 01/06/2024 14:38
    הגב לתגובה זו
  • 20.
    רון 30/05/2024 17:13
    הגב לתגובה זו
    אך מאחר והייה רכב הילוכים ולא אוטומט פשוט הילד לא ידע לנהוג בו ועזבמאת הרכבנאחר כמה מאות מטרים. מסקנה אם יש לך רכב הילוכים אתה יותר מוגן מגניבה.
  • גיל 31/05/2024 09:12
    הגב לתגובה זו
    אם זה לא היה עצוב, זה היה מצחיק.
  • 19.
    איפה שר הפח המשתמט, שר הטיקטוק? (ל"ת)
    נכהצ 30/05/2024 16:19
    הגב לתגובה זו
  • ליאור 21/08/2024 16:11
    הגב לתגובה זו
    מצחיק ומאוד לא רציני להפיל את האשמה הזו על בן גביר שעושה הרבה יותר מכל אלו שלפניו במלחמה בפשיעה על כל ענפיה. ובינינו, אם היו הדברים תלויים רק בו הוא היה אוסר את כל מי שקשור לגנבי רכב לשנים ארוכות. הבעיה היא בתי המשפט שמשחררים אותם בלי הפסקה. דלת מסתובבת. על הראש שלנו.
  • מריה 02/06/2024 09:24
    הגב לתגובה זו
    בטחון פנים בעזרת השם...
  • 18.
    יש משילות עם הבן זביר (ל"ת)
    30/05/2024 15:54
    הגב לתגובה זו
  • הכיוון במשילות נגד העברייניםחיובי אחרי שנים של הידרדרות (ל"ת)
    מסטיק 21/08/2024 16:11
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    חיים 30/05/2024 15:21
    הגב לתגובה זו
    הכול כדי להעלות את תעריפי הביטוח לשמים . הקרטל שלהם פורח והרגולטור מאונן .
  • עובד חברת ליסינג 03/06/2024 11:30
    הגב לתגובה זו
    אתה מוזמן להוציא נתונים על פי בקשת חופש המידע ממשטרת ישראל רק באזור המרכז נגנב 12 אלף רכבים בשנה ,כמו כן אתה מוזמן לבוא למחסום קלקיליה או לעמוד 300 מטר לפני תחנת פז על 443 או בצומת ברוכין בין 4 ל 7 בבוקר אין כאן קונספירציות ,יש מציאות עגומה .
  • 16.
    שוקי מהשוק 30/05/2024 14:39
    הגב לתגובה זו
    קודם כל לשופטים שיתחילו לתת קנסות כספיים לנהג הגונב כך שיבינון דרך הכיס והמשפחה שיהיו רעבים ואז יתחילו לחנך את השאר שזה לא משתלם לגנוב . אם הוא לא הצליח לגנוב בטוח המזמין לא ישלם לו על הגניבה . למדינה זה יעלה יותר זול . דבר נוסף למה אין חובה לחברות הביטוח דרך המפקח על שוק ההון לעדכן נתונים יומיים לשרת מחירי ביטוח לפי מאפייני הרכב משהו דומה להשוואת מחירים של הסופר לא יכול להיות כאלה פערי מחירים בין החברות . דבר שגוזל זמן מהצרכנים ובלבולי מוח מול כל נציג .כנראה לרשות ההון נוח הדבר יש הזרמה של כספים ובעלי החברות ביטוח יכולים לחגוג . חייבים לשנות את השיטה והגישה קודם כל האזרח ואחרי זה בעל ההון שירויחו אבל לא בחזירות .
  • 15.
    החיים 30/05/2024 13:54
    הגב לתגובה זו
    את הרווח הגדול לא עושים הגנבים ותפישתם חסרת משמעות מי שמרוויח בגדול זה כנופיות הפשע ומוסכם בארץ שסוחרים בחלקי רכב גנובים תטפל כמו שצריך בסחר ולא יהיה לגנבים תמריץ לגנוב אבל כרגיל כמה קל להלחם בגנבים ולא בארגטני הפשע הלא חוקיים/חוקיים הנמיעים את המסחר
  • 14.
    נדב 30/05/2024 13:12
    הגב לתגובה זו
    שכחת לציין שקיימת אופציה שהשב״ב והמשטרה לא מטפלים בגנבי רכב כי זה הדיל בינהם: תביאו מידע על פח״ע ובתמורה תגנבו ותרצחו אחד את השני כאוות נפשכם.
  • 13.
    ברוך בברוך גדול 30/05/2024 13:07
    הגב לתגובה זו
    ממשלת החורבן לא מסוגלת לשום דבר . השתוללות חברות הביטוח חורגת מכול הקווים האדומים .
  • 12.
    ירון 30/05/2024 13:03
    הגב לתגובה זו
    תודות לביבי 15 שנה הפשע רק עולה כולל משפחות הבדאויים והפרוטקשיין. היידי ביבי העם יתעסק בקשיי היום יום והוא ושאר הפוליטיקאים וחברי המרכז ימשיכו לגנוב
  • 11.
    חהודי 30/05/2024 12:59
    הגב לתגובה זו
    כמו בסינגפור
  • אוהב את הזולת 30/05/2024 14:58
    הגב לתגובה זו
    נכון
  • 10.
    המדינה היצרנים היבואנים כולם מרויחים מהגנבה חוץ מהאזרח (ל"ת)
    טוני המרוקאי 30/05/2024 12:56
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    אבי 30/05/2024 12:44
    הגב לתגובה זו
    פחות גניב, יותר זול
  • 8.
    אנונימי 30/05/2024 12:18
    הגב לתגובה זו
    מרוויחים: מדינת ישראל- כול קניית רכב מכניסה לאוצר המדינה הון רבחברות הביטוח- הפרמיות מתייקרות אוטומטית להבטחת איזון ביטוחי מוסכים- אספקה שוטפת של חלקי חילוף " אורגינאלים" שנמכרים לצרכן במחירי יבואןחברות אבטחה ומתקינים אזעקות- דרישה קטגורית של חברות הביטוחמי מפסיד?עמך ישראל שמשלם
  • גילי 30/05/2024 13:58
    הגב לתגובה זו
    כי היא מקבלת יותר מע"מ.
  • 7.
    pilpeli 30/05/2024 12:10
    הגב לתגובה זו
    כל מי שנגנב לו רכב - ירכוש ברוב מקרים רכב חדש יותר וכמובן כך יש דחיפה "מלמטה" של שוק המשומשות ובסופו של דבר נדחפות יותר מכוניות חדשות לשוק - משמע יותר מס על יבוא המכוניות נכנס למדינה.
  • גילי 30/05/2024 13:58
    הגב לתגובה זו
    כי היא מקבלת יותר מע"מ.
  • 6.
    20 שנות מאסר לסוחר ברכבים גנובים. (ל"ת)
    חי 30/05/2024 12:04
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    עובדים עלינו 30/05/2024 12:03
    הגב לתגובה זו
    חברות הביטוח ממציאות תירוצים לקרוע את הלקוחות שלהם בנצלם שאין ממשלה ואין פיקוח והמונופולים והברדק חוגגים .
  • מוחמד 30/05/2024 12:49
    הגב לתגובה זו
    אינתא מתכפן לגדר תיל שאיני ויאח שלי פתחנו לפני יומיים כדי להכנס חופשי חופשי איליכם א-יל יאהוד? ליד איל-באבא איל פתוח מגיע ישראלי שמקבל כסף טוב כדי לקחת אותי איל חניה ליד איל-בית שלך ושמה אני לוקח ממך איל סיארה. מקווה שאינא רואה את זה כיחסי שכנות טובים בינינו - אתה קונה אני נוסע. שוקרן.
  • 4.
    באמת 30/05/2024 12:00
    הגב לתגובה זו
    ככה הממשלה מעבירה כספים לרשות, מבלי להעביר לה כספים... שום מילה על זה בכתבה שלך
  • 3.
    העורב 30/05/2024 11:52
    הגב לתגובה זו
    המחבלים היו מסתדרים מצויין גם בלי רכבים גנובים והיו מוצאים מקור הכנסה לא חוקי אחר כדי לממן את פעילותם (סמים, זנות, גנבות אחרות).מה שצריך להטריד אותך זה מה שקורה לרוב אלה שגונבים להם את הרכב ולא מה שקרה לך ששפר מזלך. איפה עגמת הנפש, החפצים שהלכו לאיבוד ביחד עם הרכב, הנחת היעדר תביעות, קניית רכב חדש ועוד ועוד.ומה שצריך להטריד אותך עוד יותר זה המחיר שכולנו משלמים על הביטוח רק משום שבן גביר עסוק בצילומים.
  • 2.
    מכת מדינה (ל"ת)
    דן 30/05/2024 11:51
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ישראל 30/05/2024 11:36
    הגב לתגובה זו
    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
  • חחי 01/06/2024 15:46
    הגב לתגובה זו
    מחכה חודשיים שיגיע התור לטפל בתקלה במוסך המהולל...נמאס לי מהרכב הזה
  • לא נגנבות אבל ביטוח מטורף משלמים (ל"ת)
    ששון מנתניה 30/05/2024 16:15
    הגב לתגובה זו
מונית
צילום: ביזפורטל

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?

כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מונית אובר

משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.     

שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.

המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.

בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית. 


אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות

מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?

כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.

כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?

30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.

מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?

ג'אקו 5 חשמלי. צילום יואב פולסג'אקו 5 חשמלי. צילום יואב פולס

ג'אקו 5 חשמלי - חבילת עיצוב, הנעה ושימושיות

הג'אקו 5 ינסה לעשות לסגמנט הג'יפונים הקטנים את מה שעשה אחיו הגדול הג'אקו 7 לסגמנט הקרוסאוברים המשפחתיים. יחד עם הג'אקו 8, וכשהוא מצויד בהנעה חשמלית, היברידית או בנזין הוא משלים קשת דגמים באולמות ג'אקו שיתאימו לכל צורך. 

אהבנו - עיצוב, מרווח, נוחות

פחות אהבנו - מערכות בטיחות אקטיביות אגרסיביות מדי, לחימת הגה מורגשת

ציון מסכם 4.3 בסולם פולס

יואב פולס |
נושאים בכתבה כלמוביל ג'אקו 5

אחרי ההצלחה המרשימה והמפתיעה משהו של הג'אקו 7, נחת בארץ הג'אקו 5 (ובזמן הזה גם  הג'אקו 8 שככל הנראה נהנה מלעלה מ 2000 הזמנות) שמנסה לשחזר את ההצלחה של אחיו הגדול במעט. הוא עושה זאת באמצעות שימוש באותם כלים – עיצוב, טכנולוגיה, תא נוסעים מפנק ומאובזר ומחיר שמנסה להיות יותר נגיש. אנחנו כאן עם גירסת החשמל ( יש גם היברידי ובנזין) מנסים לתהות על קנקנו המעוצב.

תעודת חובה        
קטגוריה        קרוסאובר B+ Suv
מימדים (מטר)        אורך 4.38 /רוחב 1.86 /גובה 1.65 /בסיס גלגלים 2.62
מספר מושבים        חמישה
הנעה            חשמלית, קדמית
הספק ומומנט         211 כ"ס / 29.4 קג"מ
סוללה וטעינה        59.8Kwh. טעינה איטית AC עד 11Kw, טעינה מהירה DC עד 130Kw
טווח ותקן        402 ק"מ
בטיחות        ציון אבזור בטיחות 7
מחיר         151.0 אש"ח לפרימיום / 160.0 אש"ח ללקשרי


 עיצוב חיצוני ופנימי

אם נתעלם לרגע מהחזית של הג'אקו 5, נדרש מבט שני ושלישי על מנת להבין אם לפנינו ג'אקו 5 או ג'אקו 7. החזית מעט שונה, והיא ככל הנראה החזית העדכנית של דגמי ג'אקו. היא אטומה, יחידות תאורה מלבניות משולבות לד בצידי המרכב וביניהם יחידה פלסטית לרוחב כל הרכב עם כיתוב JAECOO גדול במרכזה. הסתכלתי בתמונות של דגם הבנזין של הג'אקו 5 שמקבל את אותו גריל אנכי גדול, ואני מתבייש לומר שהגריל האנכי, הגדול והמוגזם בכל קנה מידה נראה יותר מרשים מאשר החזית האטומה. מאחור תמונת מראה לחזית, שוב יחידות תאורה מלבניות וכיתוב JAECOO גדול ובולט במרכז.

אם תראו תמונה צידית לאדם אקראי ברחוב, הדבר הראשון שהוא יאמר על הרכב זה שמדובר בלנדרובר, וביתר דיוק בריינג' רובר קטן. עד כדי כך ההשפעה של שיתוף הפעולה עם המותג הבריטי גדולה. 

פנים הרכב כמעט נטול מתגים. לנהג צג לוח מחוונים הגודל ''8.8, הגה דו קטום החלקו התחתון, עם מתגי שליטה על המדיה ובקרת השיוט, מסך מולטימדיה בגודל ''13.2 ( קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי) ממנו מפעילים את כל מערכות הרכב לרבות המיזוג.