ברנד רוכשת כ-20% ממניות לודן בתמורה לכ-36.8 מיליון שקל
במסגרת העסקה רכשה ברנד כ-2.3 מיליון מניות לודן, במחיר של 15.95 שקל למניה, מידי בנק ההשקעות ווליו בייס וקבוצת משקיעים נוספים; בוחנת המשך הגדלת החזקותיה בלודן
קבוצת ברנד ברנד 0.3% , העוסקת בתכנון והקמת מערכות חשמל ובקרה, תשתיות מתכת ומתקני אנרגיה, רכשה בעסקה מחוץ לבורסה 20.01% ממניותיה של לודן לודן 0.07% חברה להנדסה בע"מ, בתמורה לסך כולל של כ-36.8 מיליון שקל במזומן. בעסקה רכשה ברנד כ-2.3 מיליון מניות לודן, במחיר של 15.95 שקל למניה, מידי בנק ההשקעות ווליו בייס וקבוצת משקיעים המחזיקים בלודן.
לודן מציעה פתרונות בתחומי ההנדסה, התוכנה, בקרת תהליך, טכנולוגיות סביבה, אנרגיה ועוד. החברה, שמעסיקה כ-1,200 עובדים (גלובלית), נסחרת בבורסת תל אביב לפי שווי של כ-160 מיליון שקל, ולפי מחיר של כ-14 שקל למניה. מחזור המכירות של לודן הסתכם בשנת 2022 בכ-576 מיליון שקל, והחברה הרוויחה כ-27.7 מיליון שקל (רווח נקי מיוחס לבעלי המניות).
בברנד מדגישים כי רכישת המניות בלודן הינה מהלך אסטרטגי שלהערכתה יסייע לקבוצה לבסס אפיקי צמיחה חדשים בארץ ובחו"ל. העסקה מומנה ממקורותיה העצמיים של ברנד, אולם בכוונת החברה לממן חלק מעלות העסקה באמצעות מימון בנקאי. יצוין כי ברנד בוחנת אפשרות לרכישת מניות נוספות של לודן והיא תוסיף ותעדכן בעניין.
נכון לטרם פתיחת המסחר הבוקר, מניית ברנד עלתה ב-15% מתחילת השנה למחיר של 2.6 שקל ושווי שוק של 134.1 מיליון שקל. מניית לודן ירדה ב-8% בשנה האחרונה למחיר של 13.9 שקל ושווי שוק של 160.2 מיליון שקל.
- ברנד: "2025 היא שנת השינוי, ב-2026 נראה את הפירות"
- ברנד: הפסד של 6 מיליון שקל למרות גידול פי 3 בהכנסות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לירן גלעדי, יו"ר קבוצת ברנד ומבעלי השליטה: "קבוצת ברנד שמחה לדווח על עסקה משמעותית ואסטרטגית נוספת, לרכישת נתח משמעותי ממניות לודן חברה להנדסה. העסקה נעשית כחלק משורה של מהלכים שמקדמת ברנד בשנה וחצי האחרונות, במטרה לצמוח במהירות בעולם התשתיות והאנרגיה המתחדשת. לודן, בהובלתו של המנכ"ל הוותיק והמנוסה ארנון אהרון, הינה חברה מצטיינת ומובילה בתחומה. אנו סבורים כי שיתוף הפעולה עם קבוצת ברנד ייצור יתרונות רבים ויסייע לשתי החברות להיפתח לתחומים נוספים ומשיקים, להגדיל את פעילותן ולגוון את לקוחותיהן בארץ ובעולם. ברנד תמשיך בקידום מהלכים אסטרטגיים במטרה להפוך לקבוצת תשתיות חזקה ומשמעותית".
ארנון אהרון, מנכ"ל ומבעלי לודן: "אני מברך על הצטרפות ברנד כבעלת מניות משמעותית בלודן. השוק התעשייתי פתוח ומצפה לשילוב של תיכנון/ביצוע ואחריות כוללת. אני בטוח כי הניסיון הרב ששתי הקבוצות מביאות עמן יתרום למיצוי הסינרגיות וציפיות השוק ויגביר את פוטנציאל הצמיחה של שתי הקבוצות בארץ ובעולם".

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳