דוחות

בנק המזרחי: 2.6 מיליארד ש' בהכנסות, התשואה להון - 17.3%

משה לארי, מנכ"ל הבנק: "המשך ההתאוששות בפעילות המשק, עם הדעיכה בגל הרביעי של הקורונה, תרמו גם הם לתוצאות הבנק"
תומר אמן | (5)
נושאים בכתבה מזרחי טפחות

בנק מזרחי טפחות -0.69%  מדווח על תוצאות הרבעון השלישי. ההכנסות של 2.6 מיליארד ברבעון לעומת 1.9 מיליארד ברבעון המקביל. ההכנסות בגין הפרשה להפסדי אשראי הסתכמו בכ-36 מיליון שקל. הרווח הנקי עמד על כ-845 מיליון שקל, בהשוואה ל-506 מיליון שקל ברבעון המקביל.

ההכנסות ממימון ללא בנק אגוד עמדו על סך של כ-1.8 מיליארד ברבעון השלישי, בהשוואה ל-1.5 מיליארד ברבעון המקביל. הכנסות המימון מפעילות שוטפת, גם ללא בנק אגוד, עמדו על סך של כ-1.5 מיליארד שקל, בהשוואה ל-1.3 מיליארד ברבעון המקביל. גם האינפלציה תרמה לרווחיות הבנק כאשר עליית מדד המחיר לצרכן בתשעת החודשים הראשונים של השנה עמדה על 2.2%, לעומת ירידה של 0.6% בתקופה המקבילה. 

האשראי לציבור הסתכם בכ-259.7 מיליארד שקל, גידול של 14.2 מיליארד בהשוואה לסוף השנה שעברה, קצב גידול של כ-7.8% במובנים שנתיים. התשואה להון עמדה על סך של כ-17.3%

בתחום המשכנתאות העמיד הבנק סכום בגובה של כ-28 מיליארד שקל עבור משכנתאות לדיור לעומת 19.5 מיליארד בתקופה המקבילה. היקף מחזור ההלוואות עמד על סך של כ-5.5 מיליארד שקל, בהשוואה לתקופה המקבילה אז עמד הסכום על סך של כ-4 מיליון שקל. סך הכל פיקדונות הציבור עמדו על סך של כ-303 מיליארד שקל, לעומת 276 מיליארד ברבעון המקביל. יחס היעילות עמד על כ-51.2% ברבעון השלישי. הבנק יחלק דיבידנד של כ-752.7 מיליון שקל, המהווים 30% מרווחי הבנק בתשעת החודשים הראשוני. 

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    רוחי הבנקים בלתי סבירים מרביתם מפערי הריבית שוד הלקוחות (ל"ת)
    נכון 15/11/2021 14:44
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    חשבון קשה 15/11/2021 13:21
    הגב לתגובה זו
    הלווים הם יצטרכו לבצע כמה תספורות והפרשות לחובות אבודים.
  • 1.
    מוטי קבלו 15/11/2021 11:49
    הגב לתגובה זו
    הבנקים עושים קופה ענקית וזה.. רק ההתחלה לפני שהיריבית תעלה ותשלח רבע מלוקחי המשכנתא לפשוט את הרגל
  • כלכלן 15/11/2021 15:23
    הגב לתגובה זו
    מי שהבין את המגמה בשנת 2008 ולקח הלוואות לפי פריים, עשה מכת חייו. המגמה לא הולכת להשתנות ב 10 שנים הבאות. כל נביאי זעם אוכלים אותה בגדול, במקום לחבר 2 ועד 2 ולהבין שיש תהליכים שכדאי לנצל אותם...
  • הריבית לא תעלה עוד הרבה מאד שנים (ל"ת)
    מוטי 15/11/2021 13:05
    הגב לתגובה זו
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳