מליסרון נהנית מפתיחת המשק: שיפור ב-NOI וב-FFO לעומת הרבעון הקודם
חברת הנדל"ן המניב מליסרון -0.69% מתחילה לחייך לאחר הקורונה. פתיחת הכלכלה והקניונים מחדש מתחילה לתת את אותותיה. ה-NOI המיוחס לחלק הבעלים ברבעון הראשון של 2021 הסתכם ב-189 מיליון שקל, בהשוואה ל-125 מיליון שקל ברבעון הקודם, ובהשוואה ל-286 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ב-NOI, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, נבעה בעיקר מהקלות בדמי שכירות שהעניקה החברה לשוכרים בהיקף של 94 מיליון שקל בגלל הקורונה, בעוד שברבעון המקביל אשתקד לא העניקה החברה הקלות לשוכרים, וכן מהשלמת מכירת קניון מלכת שבא באילת בחודש ספטמבר 2020.
ה-NOI השנתי המותאם (כולל הכנסות מחוזים שנחתמו וטרם הניבו באופן שנתי מלא), עומד על כ-1.2 מיליארד שקל בשנה.
ה-FFO הריאלי ברבעון הראשון של השנה הסתכם ב-121 מיליון שקל, בהשוואה ל-64 מיליון שקל ברבעון הקודם, ובהשוואה ל-195 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ב-FFO, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, נבעה בעיקר מהשינוי האמור בהיקף ההקלות שניתנו לשוכרים, בקיזוז חלקי עם החיסכון בהוצאות המימון כתוצאה מחובות שהחברה מחזרה בריבית נמוכה יותר ומקיטון בהוצאות המיסים השוטפים.
מליסרון מסיימת את הרבעון הראשון של שנת 2021 עם רווח נקי המיוחס לבעלי המניות בסך של 143 מיליון שקל, בהשוואה להפסד בסך של 86 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. חלק לא קטן מהרווח הושפע לחיוב כתוצאה משערוכי נדל"ן להשקעה בסך של 65 מיליון שקל כתוצאה מתיקון האומדנים למתן הקלות עתידיות לשוכרים, בעוד שברבעון המקביל אשתקד הכירה החברה בירידת שווי נדל"ן להשקעה בסך של 311 מיליון שקל.
ממועד סיום הסגר השלישי, ב-21 בפברואר 2021 ועד לסוף רבעון ראשון 2021, נרשמה עלייה חדה של כ-26% בפדיונות קניוני מליסרון, לעומת הפדיונות ברבעון הראשון של שנת 2019 (בהתאמה למספר ימי העבודה בין התקופות וללא פדיונות בתי הקולנוע שנותרו סגורים), עם למעלה מ-6 מיליון מבקרים בקניונים. המגמה החיובית בפדיונות נמשכת גם עד למועד פרסום הדוחות. במסגרת העלייה המשמעותית בפדיונות, בלטו תחומי האופנה וההנעלה עם גידול של 36% לצד גידול של 62% בתחום עיצוב הבית. על פי החברה, המגמות החיוביות הללו נמשכו גם בחודש אפריל.
- מליסרון - ה-FFO בקצב שנתי של 1.2 מיליארד שקל
- מליסרון: "לא תהיה ברירה אלא להוציא מאות אלפים לחל"ת"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יו"ר מליסרון, ליאורה עופר: "התוצאות הכספיות של הרבעון הראשון של השנה מעידות על ההתמודדות המוצלחת של החברה עם האתגרים של תקופת הקורונה. במקביל, ממשיכה החברה לפעול לבניית אסטרטגיה עסקית לשנים הבאות הנשענת על שימור ופיתוח עסקי הליבה שלה לצד פיתוח מנועי צמיחה חדשים ונוספים בעולמות הנדל"ן המניב. מטרת מהלכים אלה להביא ליצירת ערך ללקוחותינו ולשוכרים בנכסי החברה, וכן להשבחתה וצמיחתה של החברה בטווח הארוך".
אופיר שריד, מנכ"ל מליסרון: "עם הסרת הסגר ב-21 בפברואר ופתיחת הקניונים, ראינו חזרה מאסיבית של ציבור הלקוחות המצביע ברגליים ומגיע בהמוניו לקניוני החברה. בחודש מרץ 2021, נרשמה בקניוני החברה עלייה דרמטית בשיעור של 26% בפדיונות השוכרים, בדגש על גידול בענפי האופנה ועיצוב הבית, המשקפים פדיונות שיא ביחס לשנים האחרונות, כאשר בחודש זה פקדו את קניוני החברה למעלה מ-6 מיליון מבקרים. אנו מעריכים כי החברה תחזור להציג תוצאות מצויינות עם המשך פתיחתו המלאה של המשק ותמשיך להעניק לציבור לקוחותיה חווית קנייה מלאה ומהנה אשר תמשיך להיות מותאמת ומעודכנת בהתאם לצרכים ולטעמים המשתנים. במקביל, אנו פועלים לגיוון מקורות ההכנסה של מליסרון, ולהבטחת צמיחתה העתידית של החברה, באמצעות יישום תכנית אסטרטגית עליה שוקדת החברה במהלך החודשים האחרונים. בעניין זה החלה החברה בתכנון מתקן אשר ישמש כחוות שרתים (Data Center) על קרקע שבבעלותנו".
בחברה מדווחים כי למרות תקופת המשבר המורכבת והסגרים מהם סבל המשק, נשמרה מצבת השוכרים בנכסי החברה ושיעורי התפוסה אף עלו, תוך עלייה בדמי השכירות הריאליים הן במסחר והן במשרדים דבר המעיד על עוצמתם של נכסיה. החברה אף מדווחת על עלייה קלה בשיעור התפוסה בתחום המסחר לכ-98.6%, לעומת כ-98% בסוף שנת 2020, וזאת ללא עזיבת שוכרים כתוצאה ממשבר הקורונה. במהלך הרבעון חתמה החברה על כ-110 חוזים חדשים וחידושי אופציות בתחום המסחר עם עלייה ממוצעת של דמי שכירות ריאליים של כ-5%.
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
בתחום המשרדים הציגה החברה עלייה קלה בשיעור התפוסה לכ-94.7%, לעומת כ-94.5% בסוף שנת 2020, לצד עלייה ממוצעת של כ-1.5% בדמי השכירות הריאליים בגין חוזים חדשים וחידושי אופציות.
תוצאות נוספות
לחברה יתרת מזומנים ומסגרות אשראי בהיקף של כ-1.9 מיליארד שקל, זאת לפני קבלת תמורת הנפקת אג"ח שבוצעה בחודש שעבר בהיקף של 664 מיליון שקל. בנוסף, בבעלות החברה נכסים לא משועבדים בהיקף של כ-6.3 מיליארד שקל.
שיעור המינוף (LTV) של החברה ירד ברבעון הראשון של השנה לכ-47.5%, לעומת כ-47.9% בסוף שנת 2020, והושפע לחיוב בעיקר מהעלייה בשווי נדל"ן להשקעה.
עד סוף שנת 2022 צפויה החברה לפרוע חוב הנושא ריבית אפקטיבית משוקללת העומדת על כ-2.79%, לעומת יכולת גיוס חוב כיום בעלות נמוכה משמעותית. כתוצאה מכך, צפויה החברה להכיר בחיסכון שנתי בהוצאות ריבית בסכום כולל הנאמד בכ-70 מיליון שקל במהלך השנתיים הקרובות, בהתבסס על התשואה לפדיון כיום של אג"ח מליסרון במח"מ ארוך.
במהלך השנתיים הקרובות צפויה החברה להשלים פיתוח 4 פרויקטים שיניבו לחברה NOI שנתי של כ-50 מיליון שקל (חלק החברה, בתפוסה מלאה). כמו כן, ממשיכה החברה בפיתוח פרויקט הדגל, מגדל Landmark בשרונה ת"א, בשטח של כ-144 אלף מ"ר משרדים בתוספת 116 יחידות דיור, הצפוי בתפוסה מלאה להניב לחברה NOI שנתי של כ-95 מיליון שקל (חלק החברה 50%) כאשר סיום בניית חלקו הראשון צפוי בסוף שנת 2023.
- 1.שמחה 18/05/2021 13:45הגב לתגובה זולפני שנים רבות באתי לטפל במחשב של ליאורה בביתה עם נהג מונית.היא הזמינה אותי ואותו לארוחת בוקר שעשתה...בעלים של בנק המזרחי.לא שכחתי

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳