דו"חות חילן: גידול של 81% ברווח ל-15 מיליון שקל

קבוצת חילן פרסמה תוצאות חזקות לרבעון השני לאחר האיחוד עם נס
גיא בן סימון | (5)
נושאים בכתבה חילן

קבוצת חילן -0.82% , המתמחה בתחום פתרונות תוכנה למשאבי אנוש, מדווחת הבוקר על תוצאות מעורבות. לצד המשך השיפור ברווחיות של נס, חלה ירידה ברווחיות התפעולית של שירותי השכר והנוכחות. פעילות של נס ברבעון השני מציגה שיפור מרשים ברווחיות התפעולית שהגיעה לכמעט 4%. המניה נותחה בשבוע שעבר בפינתנו 'מניה בשבוע'.

הרווחיות התפעולית של מגזר שירותי השכר והנוכחות ירדה מכ-31.7% בתקופה המקבילה אשתקד לכ-29.2% במחצית הראשונה של 2015. לפי דברי החברה מדובר בירידה זמנית לצורך עלייה שנובעת בעיקרה מהוצאות פיתוח של פיתרונות ייחודיים בתחום הפנסיוני. מגזר שירותי השכר מאופיין ברווחיות תפעולית משמעותית יותר גבוהה משאר מגזרי הפעילות של חילן ומהווה כ-64% מסך הרווח התפעולי במחצית הראשונה של 2015. 

על רקע איחוד באופן מלא של תוצאות נס מתחילת השנה, פרסמה החברה נתוני פרופורמה השוואתיים. יודגש כי פעילות נס בתקופה המקבילה אשתקד כוללת השפעה חד פעמית של קיטון בהוצאות, בגין שינויים מבניים ותפעוליים בסך של 5.4 מיליון שקל. תוצאות הפרופורמה משקפות עלייה של 10.4% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי בפרופורמה ברבעון צמח ב-14.4% בהשוואה לתקופות המקבילות אשתקד.

כולל איחוד נס - הכנסות החברה ברבעון השני הסתכמו ב-292.4 מיליון שקל - זינוק של 222% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. העלייה מיוחסת בעיקרה לאיחוד לראשונה של נס באופן מלא. בשורה התחתונה הרווח הנקי של חילן ברבעון השני זינק ב-81% ל-15 מיליון שקל.

חילן מפתחת פתרונות במשך למעלה מארבעה עשורים עבור תחומי השכר, משאבי אנוש, נוכחות ופנסיה. לחברה בסיס לקוחות מעל 1,800 חברות וארגונים ולמעלה מ-800 אלף מועסקים בכלל מגזרי המשק.

במהלך הרבעון השני פרעה החברה את יתרת האג"ח במחזור בהיקף של כ-20 מיליון שקל.

מתחילת השנה קטן החוב הפיננסי נטו של החברה בכ-15 מיליון שקל והוא  מסתכם כיום בפחות מ-100 מיליון שקל.

מניית חילן מאבדת 2% לאחר הדו"חות, וזאת מרמת שיא כל הזמנים ולאחר שרשמה ראלי של 46% תוך חודשים בלבד.

אבי באום, מנכ"ל חילן: "אנו שבעי רצון מתוצאות הרבעון השני והמחצית הראשונה של שנת 2015. אנו ממשיכים להציג צמיחה בכל מגזרי הפעילות שלנו. מגזר תשתיות מחשוב צמח בשיעור חד של כ- 40% ורשם שיפור בכל הפרמטרים שנבע מהשלמה מוצלחת של המיזוג של ווי אנקור, התייעלות ומיקוד עסקי. מגזר שיווק מוצרי תוכנה מציג אף הוא צמיחה בהכנסות כאשר הרווח התפעולי בנטרול פחת והפחתות לתקופה גדל בכ- 2 מיליון ש"ח ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. תוצאות המגזר מושפעות מהפחתות עודפי עלות מואצות שמקורן בעסקת נס ואינן בעלות אופי כלכלי. נמשכת מגמת השיפור בתוצאותיה של נס ותרומתה לתוצאות חילן ניכרת בדוחות לרבעון ולתקופה".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    צימר 26/11/2015 10:19
    הגב לתגובה זו
    אם שמתם לב בכתבה חילן עלתה 46% בחודשים אחרונים. אחרי פרסום כנראה תתקן למטה
  • 4.
    מישהוא 18/08/2015 17:17
    הגב לתגובה זו
    מלם-תים מוכרת יותר ומרויחה לא פחות. שווי שוק - שליש מחילן !!! מושקע. לא ממליץ. תבדקו ותחליטו לבד !!
  • 3.
    שירי 18/08/2015 13:18
    הגב לתגובה זו
    רווח של 81 אחוז ..תנו לה עד סוף היום סוגרת בירוק חזק
  • 2.
    נכון, אבל הגיעה ל מחיר מוגזם. יקרה בטירוף (ל"ת)
    ישראלי 18/08/2015 11:58
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יוסי לשם 18/08/2015 10:22
    הגב לתגובה זו
    המיזוג הביא לפוטנציאל עצום.
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 1.02%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה -0.59%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.