הסתיים המכרז לשירותי דור רביעי: הכנסות המדינה 250 מיליון שקל
ועדת המכרזים המשותפת למשרדי האוצר והתקשורת, שבראשה עמד מנכ"ל משרד התקשורת, אבי ברגר, הכריזה אמש על הזוכים במכרז להם יוקצו תדרים לאספקת שירותים בדור הרביעי:
הוט מובייל רצועת תדר אחת במחיר של 6.9 מיליון שקל למגה-הרץ
גולן טלקום רצועת תדר במחיר של 6.8 מיליון שקל למגה-הרץ
פרטנר רצועת תדר במחיר 6.7 מיליון שקל למגה-הרץ
מרתון 018 רצועת תדר במחיר של 6.6 מיליון שקל למגה-הרץ
סלקום רצועת תדר במחיר של 6.5 מיליון שקל למגה-הרץ
פלאפון שלוש רצועות תדר במחיר של 6.4 מיליון שקל למגה-הרץ
התדרים יאפשרו למפעילי הסלולר לספק לצרכן שירותים בקצב מהיר יותר, ויאפשרו לצרכן ליהנות משימושים באפליקציות מתקדמות.
אבי ברגר, יו"ר הוועדה: "שירותי הדור הרביעי יאפשרו אספקת שירותים ויישומים מתקדמים בקצבי גלישה גבוהים הרשת החדשה תצעיד את ישראל קדימה תוך אספקת שירותים חדשניים. אנו מצפים מהחברות לעשות שימוש מהיר בתדרים לטובת האזרחים".
כיוון שקיים מצאי מוגבל ומצומצם של תדרים הרלבנטיים למתן שירותי דור הרביעי. כדי להתגבר על הבעיה ולאפשר קיומן של 3 תשתיות רדיו בדור הרביעי בשוק, עם לכל הפחות 5 ספקי שירות על גביהן, משרד התקשורת יאפשר לחברות שיתוף תשתיות במתכונת של שיתוף תדרים.
תוצאות המכרז מבטיחות קיומן של 3 רשתות רדיו סלולאריות לכל הפחות בשוק, כשלכל אחת רוחב פס המאפשר מתן שירותי דור רביעי. זאת לצד שמירה על קיומו של גורם תחרותי, והבטחה של אפשרות שיתוף תשתיות הרדיו ביחס לכל הגורמים הזוכים במכרז.
מחיר המינימום לכל רצועת תדרים בת 5 מה"ץ עמד על 10 מיליון שקל. ונקבע כי תוכנית הנדסית תוגש למשרד על ידי הזוכים, תוך 4 חודשים מזמן הזכייה במכרז. במקביל, יכריע המשרד בשאלת אישור הסכמי השיתוף שהונחו על שולחנו. לאחר שתאושר התוכנית, יעניק המשרד רישיון מתוקן או רישיון חדש לזוכה, ויוקצו לו תדרים בהתאם לזכייתו במכרז.
הוועדה צופה כי במהלך 2015 החברות הזוכות תוכלנה לספק שירותי דור רביעי ללקוחותיהן. הזוכות נדרשות להקים פרישה זהה של הרשת בפריפריה ובמרכז הארץ.
בתוך שנה מעת קבלת הרישיון, הזוכה יצטרך להתחיל לספק שירותי דור רביעי, באמצעות התדרים שיוקצו לו. במידה ולא יעמוד בתנאי זה, התדרים יוחזרו למדינה ללא החזר כספי.
מפעיל חדש או קטן, יוכל להמיר עד 50% מסכום הזכייה בתדרים, בהתחייבות להגדלת נתח השוק שלו בעד 5% (1% נתח שוק = 10% הנחה). מנגנון מסוג זה הוכיח את עצמו במכרז התדרים לדור השלישי.
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
המשרד קבע כי השקעות ברשת המשותפת בדור הרביעי, עשויות להיחשב כחלופה למימוש התחייבויות המפעילים אשר זכו במכרז שערך המשרד בשנת 2010. על מנת שיחשבו חליפיות - על המפעילים לזכות בתדרים המתאימים לדור הרביעי ולהשקיע בדור הרביעי בהתאם לקבוע בתיקון הרישיון.
תנאי הכיסוי ואיכות השירות בדור הרביעי:
בתום שלב א' (18 חודשים) - כיסוי של 30% דרישות מינימום.
בתום שלב ב' (36 חודשים) - כיסוי של 65% דרישות מינימום.
בתום שלב ג' (48 חודשים) - כיסוי של 100% דרישות מינימום.
החל מהשנה השנייה יחס פריסה של 1:1 בין מרכז לפריפריה.
כמו כן, נדרש כיסוי מלא בכבישי הארץ ובנתיבי רכבת.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳