רכב

ג'נרל מוטורס תייצר חצי מיליון מכוניות חשמליות בשנה עד 2017

עליית מחירי הדלק משפיעה גם על האמריקנים - ג'נרל מוטורס מעוניינת לקחת את התואר של היצרנית הירוקה בעולם מטויוטה
לירן סהר |

האם ג'נרל מוטורס תוותר על מנועי הענק המזהמים ותעבור להנעה ירוקה? החברה מתכננת לייצר עד לחצי מיליון מכוניות המונעות בחשמל עד שנת 2017 ולקחת את התואר של יצרנית הרכב הירוקה בעולם מטויוטה. בהתחשב בכך שהחברה ייצרה בשנה החולפת 9 מיליון כלי רכב, מדובר ב-5.5% מכלל תוצרתה.

הקונצרן האמריקני מתכנן לייצר מכוניות היברידיות נטענות חשמלית (Plug In) ומכוניות חשמליות כמו השברולט ספארק EV הצפויה לצאת לשווקים בקיץ הבא. נזכיר כי החברה השיקה ב-2010 את השברולט וולט ההיברידית הנטענת שלא זכתה להצלחה יתירה. נציין שקדילאק מתכננת גרסה משלה לרכב שתצא לשוק בסוף 2013.

עד כה מכר הקונצרן בארצות הברית יותר מ-50 אלף מכוניות בעלות טכנולוגיה חשמלית. מארי בארה, ראש מחלקת הפיתוח הגלובאלית של הקונצרן אמרה כי החברה תתמקד בעיקר בייצור מכוניות חשמליות נטענות, אך אינה שוללת את המשך פיתוחן של מכוניות היברידיות ומכוניות תא דלק מימניות.

"השברולט ספארק EV תשתמש בטכנולוגיה של ניסאן ליף החשמלית ותהיה מכונית גלואבאלית של החברה", מסרה בארה. "השיווק יחל בארצות הברית ובקוריאה ואחר כך יתרחב למדינות נוספות."

ובינתיים, מתחרתה מבית פורד מעריכה שמכוניות היברידיות נטענות ורכבים חשמליים יהוו כ-25% מהמכירות עד שנת 2020. היצרנית האמריקנית השנייה בגודלה השיקה בשנה החולפת את הפוקוס EV החשמלית ואת ה-C-Max ההיברידית הנטענת, ומתכוונת להשקיע 135 מיליון דולר בפיתוח הדור הבא של רכבים חשמליים בעלי מנועים חשמליים עם טווח נסיעה כפול בשנה הקרובה.

נשיא ארצות הברית בארק אובמה, תומך נלהב בטכנולוגיה החשמלית, הציב מטרה של מיליון כלי רכב חשמליים בארצות הברית עד שנת 2015. אולם האנליסטים מעריכים שמחירן היקר של המכוניות החשמליות, יחד עם טווח הנסיעה המוגבל והמחסור בעמדות טעינה יובילו לרכישות מועטות בלבד שיגיעו ל-200 אלף יחידות, או ל-5% מכלל הרכבים במדינה בעוד 8 שנים.

כתבות מעניינות נוספות:

זירת המיני לוהטת: סיאט משיקה את ה-Mii - מהמכוניות הזולות בישראל

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.