רבע מההשקעה פי 4 ברווחים! המשקיעים מעדיפים נדלן מסחרי מניב בישראל.
שוק הנדל"ן המסחרי פורח כתוצאה מהקפאון המתמשך בשוק הנדל"ן למגורים.
לאחרונה נשמעים קולות חדשים בעולם שוק ההון המציעים חלופות השקעה חדשות למשקיעים הוותיקים ולמשקיעים החדשים שמגיעים לשולחן כשהם מחזיקים בסכום כסף קטן יחסית. אם בעבר הורגלנו לשמוע על השקעות בנדל"ן למגורים, כלומר קניה של דירה והשכרה שלה, מצבו של שוק הנדל"ן בו אנו חיים גורם לכך שהכדאיות והרווחיות של השקעות אלו הולכות ויורדות.
ניתן לזקוף את המעבר בין השקעת נדל"ן למגורים לנדל"ן עסקי בדמות משרדים קטנים במספר גורמים: ,תשואה גבוהה יותר ,הון עצמי נמוך, מחיר למשתכן, מס דירה שלישית, רגולציה על קבוצות רכישה למגורים, והנחיות ממשלה נוספות גרמו לשוק הנדל"ן למגורים להתקרר ,מה שגרר את המשקיעים בנדל"ן לתחום מעניין וצומח בצורת השקעה במשרד כנכס מניב.
למשקיע החדש שמגיע עם הון להשקעה שאינו מספיק לקניית דירה אך לא מעוניין לסכן את הונו ורוצה להחזיק משהו ביד עומדות כיום אופציות חלופייות שנולדו מתוך הגדילה בביקוש של יזמים, עו"ד, רו"ח וחברות קטנות אחרות שמעוניינים בהשכרה של משרד קטן או מס' קטן של משרדים ואין להם צורך או יכולות לשכור מתחם משרדים גדול. הגידול המהיר באוכלוסיה ביחס למ"ר בישראל, התייקרות שטחים, יוקר מחיה, צורך גדל של חברות הייטק בשטחי משרדים, קידום פתרונות של תחבורה ציבורית ועוד הפכו את שוק המשרדים לגורם עולה בהשקעת נדל"ן בישראל.
על מנת לסבר את האוזן, ההבדל ביחס בסכום ההשקעה בין נדל"ן חדש למגורים לבין השקעה במשרד חדש הינו פי 4 במחיר, אם נוסיף לזה גם את ההבדל בתשואה למ"ר שעומד על בין אחד וחצי עד לפי שתיים נבין שמדובר בהשקעה כדאית במיוחד שמאפשרת השקעה נמוכה ותשואה גבוהה ביחס אליה.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אחת החברות שזיהו את הצורך בחללים עבודה משותפים ומשרדים קטנים היא WeWork שמציעה עמדת עבודה או משרד פרטי שכוללים בין השאר חיבור לאינטרנט אלחוטי, עמדת קפה ושתייה קלה, חדר ישיבות, שירות ניקיון והדפסות. ובנקודה זו נכנסו לשוק המשרדים הקטנים בבעלות פרטית דוגמאת TOP SIV בקריית מטלון המתפתחת ושמושכת אליה יזמים וחברות רבות בפתח תקווה, פרויקט של חברת הנדל"ן MSN עם הזדמנות לרכוש משרד בהשקעה של (הון עצמי)125 אלף שקלים בלבד ועליית ערך בקצב ממוצע של 4-5% לשנה ותשואה צפויה שבין 8-10 אחוז שנתי.
צילום: יח"צמה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי
בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה
בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.
שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה
הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.
לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.
גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.
- חברת A2Z והסטארט-אפ Pluro מציעים את הפתרון המלא להנגשת אתרים - איתור, תיקון וניטור במערכת אחת
- השילוש הקדוש של הצמיחה הדיגיטלית: נוכחות, נראות ואינטליגנציה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון
במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.
