נמרוד הראל
צילום: דור לב

חברת התוכן החדשה של אמן החושים נמרוד הראל

הראל וירון ישינסקי פתחו חברת תוכן ופורמטים בשם GameChanger שאמורה להוזיל משמעותית את צילומי האולפן כפי שאנחנו מכירים עד כה
אלכסנדר כץ | (7)

אמן החושים נמרוד הראל יחד עם ירון ישינסקי הקימו חברה שמשלבת תוכן, פורמטים וטכנולוגיה, במטרתה להוזיל באופן משמעותי הפקה ועריכת תכניות הטלוויזיה. החברה ששמה GameChanger  תעשה זאת באמצעות שימוש בטכנולוגיית Computer-generated Imagery (CGI) – ולמעשה תמונות שנוצרות על ידי מחשב, יצירת דמויות ואפקטם ממוחשבים.

 

בחברה אומרים כי הדבר הכי יקר בצילום תכנית פריים אולפנית זה האולפן עצמו, התפאורה, התאורה והצלמים. החברה מתמחה ביצירת אולפן ב-CGI בשילוב טכניקות מתחום המנטליזם. במצב כזה הצופה מאמין שהתכנית מצולמת באולפן גדול ויקר, אך בפועל היא לא. השניים פיתחו מערכת שמייצרת את הווידאו של המצלמות באולפן הגדול באופן אוטומטי לגמרי, כאשר העריכה היא אוטומטית לחלוטין ללא שימוש במסך ירוק.

 

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    מפרגן! 11/11/2019 15:46
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה!
  • 5.
    טכנולוגיה מיושנת. (ל"ת)
    גאון 10/11/2019 09:35
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אמן וירטואלי 09/11/2019 14:33
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה
  • זה ממש לא מה שהם עושים. (ל"ת)
    אחד שיודע 14/11/2019 14:47
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    נשמע טוב! (ל"ת)
    נינג׳ה 08/11/2019 17:47
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אני 08/11/2019 09:29
    הגב לתגובה זו
    נו באמת...
  • 1.
    יוסי ממו 08/11/2019 07:08
    הגב לתגובה זו
    כול אמן יכול לפתח את העוצמות הידע והרעיונות שלו למקומות אחרים מה שנימרוד עושה כעת .יישר כוח בהצלחה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.