אבי בן טל. ynet
צילום: יח"צ

בגלל היחסים המורכבים עם מוזס: מנכ"ל ynet אבי בן טל פורש

סערה בידיעות - אבל בלי הפתעה: בן טל עוזב לאחר 28 שנה ולאחר שמינויו למנכ"ל הקבוצה לא יצא לפועל. הוא לא היה שבע רצון מפרשת נתניהו-מוזס - לצד חילוקי דעות עם המו"ל
אלכסנדר כץ | (4)

אחד הוותיקים והבכירים בקבוצת ידיעות אחרונות עוזב את תפקידו, על רקע היחסים המורכבים עם המו"ל. מנכ"ל ynet אבי בן טל הודיע לאחרונה על התפטרותו מהקבוצה, בתום 28 שנה, מהן 13 שנה בתפקידו הנוכחי.

 

העזיבה של בן טל היא מרעישה, אבל לא מפתיעה: כבר לפני שנתיים אמור היה להתמנות למנכ"ל של כל הקבוצה, אולם בשלב מסוים חל קצר עם נוני מוזס, המינוי לא יצא את הפועל ובן טל נשאר מנכ"ל האתר.

 

במייל ששלח לעובדי הקבוצה היום, כתב בן טל: "אני סוגר היום פרק ארוך, משמעותי ונפלא בחיי. אני עובד בקבוצת ידיעות אחרונות כמעט מאז שהשתחררתי מהצבא. אני מבקש להודות למו"ל, נוני מוזס, על שנים ארוכות של עבודה משותפת, ולאחל לכולכם שתמשיכו להצעיד את ynet ואת הקבוצה לשיאים חדשים".

 

בן טל גם לא היה שבע רצון בשנתיים האחרונות לאחר שנחשפו תמלילי השיחות בין מוזס לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהגיעו אתמול לשיא עם הפרסום ב'המקור' של הקלטות מפגישות שנתניהו ומוזס קיימו, ובהם עולה כי הם ניסו להגיע להסכם להצרת פעילותו של ישראל היום תמורת סיקור פחות ארסי מצד ידיעות. בין היתר נשמע מוזס אומר כי הוא מנסה לשלוט בעיתונאים שלו, למרות שקשה לקבוע לטאלנטים שלו על מה לכתוב.

השיחות בין נתניהו למוזס 

כזכור, עומד כעת מוזס בפני כתב אישום על הצעת שוחד, ואילו לגבי נתניהו היועץ המשפטי לממשלה אמור להכריע האם השימועים שהתקיימו לאחרונה, מחזקים את טענתו של נתניהו, או שהם לא ישפיעו, וראש הממשלה יעמוד אף הוא לדין.

גורמים המכירים את הפרטים מספרים כי היחסים המורכבים הפכו בחודשים האחרונים לסכסוך עמוק יותר בין בן טל למוזס, שלא אפשרו את המשך עבודתו של בן טל בקבוצה. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

בן טל הפך בעשור האחרון אולי לאיש החזק בקבוצה, כמי שמנהל את זרוע הדיגיטל והזרוע הטכנולוגית של ידיעות אחרונות. על פי הערכות, הדיגיטל הוא כנראה הכי הזרוע הרווחית היחידה בקבוצה. כשדובר על כך שהוא יתמנה למנכ"ל הקבוצה, הכין בן טל תכנית עבודה במסגרתה יוסט הדגש מפעילות הפרינט ההפסדים לפעילות הדיגיטל, מה שיוביל לפיטורי עובדים רבים. ואולם מוזס לא קיבל את התכנית, וכאמור – בן טל לא מונה בסופו של דבר למנכ"ל.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    חיים 03/11/2019 14:07
    הגב לתגובה זו
    את אבי בן טל מעניין רק אבי בן טל. הוא עובד בבן טל, משקר עבור בן טל, מגדיל חדרו מגדול מאד לענק עבור בן טל. לא שבע רצון מההחלטה?????? מה הקשר שלו לזה בכלל???
  • 3.
    אלי 29/10/2019 11:17
    הגב לתגובה זו
    עדיף להקטין את הקבוצה בצורה משמעותית בכדי שלא תקרוס
  • 2.
    בקרוב גל עזיבות גדול ... (ל"ת)
    הספינה שוקעת - !!! 28/10/2019 15:26
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    העכברים מתחילים לנטוש את הגיגית הטובעת (ל"ת)
    אח שלו 27/10/2019 17:08
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.