ניר שטרן סלקום
צילום: אלכסנדר כץ

סלקום הפסידה 35 מיליון שקל - אבל שירות ה-TV ממשיך לצמוח

רשמה הפסד של 35 מיליון ב-Q2 בשל עלייה בהוצאות המימון, גידול ביחס ל-Q1 של השנה וקיטון קל ביחס ל-Q2 של 2018. מספר לקוחות סלקום TV גדל ב-12K ל-239K
אלכסנדר כץ | (2)

מספר לקוחות סלקום TV ברבעון השני של 2019 עומד על 239 אלף, עלייה של 12 אלף ביחס לרבעון הראשון של השנה, אז מספרם היה 227K – כך עולה מדוחות חברת סלקום המתפרסמים הבוקר (יום ה'). ביחס לרבעון המקביל אשתקד, מספר לקוחות החברה זינק ב-44 אלף.   מהדוחות עולה כי החברה רשמה הפסד של כ-35 מיליון שקל, עלייה ביחס לרבעון הראשון של השנה – עם כ-16 מיליון, אבל ירידה קלה ביחס לרבעון השני של 2018 – אז הפסידה 37 מיליון שקלים. ההפסד הגדול ברבעון נובע מהוצאות מימון של כ-52 מיליון שקלים שהושפעו לרעה מהמדד הגבוה ברבעון הראשון של השנה.

בסך הכל הפסידה החברה מעל 50 מיליון שקלים מאז תחילת השנה. לפחות יכולים בחברה להתנחם משיפור ברווח התפעולי שהסתכם בכ-6 מיליון שקל לעומת הפסד של 5 מיליון שקל ברבעון השני של 2018.   הכנסותיה של סלקום הסתכמו בכ-920 מיליון שקל, ירידה של כ-0.8% לעומת ה-927 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, כאשר ההכנסות משירותים הסתכמו ב-695 מיליון שקל בהשוואה ל-694 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 0.1%.   מצבת מנויי הסלולר של החברה גדלה בכ-45 אלף במהלך הרבעון השני ועמדה על כ-2.7 מיליון בסוף הרבעון השני של 2019. יש לציין כי בתום הרבעון הראשון של שנת 2019 מחקה החברה כ-153 אלף מנויים ממצבת המנויים שלה, עקב שינוי שיטת ספירת מצבת מנויי הסלולר של החברה.   שיעור הנטישה בקרב מנויי הסלולר ברבעון השני של שנת 2019 הסתכם ב-11.3% בהשוואה ל-12.6% ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר (ARPU) הסתכמה ברבעון השני של 2019 ב-51.9 שקל, בהשוואה ל-51.8 שקל ברבעון המקביל אשתקד.   מנכ"ל קבוצת סלקום ניר שטרן מסר כי "הדוח הכספי לרבעון השני משקף מספר נתונים מעודדים, בהם יציבות בהכנסות זה מספר רבעונים ברציפות; גידול ב- Adjusted EBITDAלעומת רבעון קודם ומקביל; תזרים מזומנים פנוי חזק שעמד בחציון הראשון על 101 מיליון שקלים. עם זאת, עלויות המימון שגדלו כתוצאה מהמדד הגבוה ברבעון הכבידו על החברה גם ברבעון זה והביאו אותנו לסכם את הרבעון בהפסד".   ב-26 באוגוסט תפרסם בזק את דוחותיה, בין היתר את דוחות חברת yes. יום לאחר מכן יפורסמו דוחות פרטנר. יהיה מעניין לראות מה עשו 2 החברות הללו בתחום הטלוויזיה. ככל הנראה פרטנר תמשיך לגדול מבחינת מספר בתי האב המנויים לשירות הטלוויזיה, למעשה שירות ה-OTT ׁ(העברת השידור באמצעות אינטרנט - כגון פרטנר TV וסלקום TV) תמשיך לצמוח.     

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    דירה = קורת גג 27/08/2019 10:46
    הגב לתגובה זו
    דירה = קורת גג
  • 1.
    מוכרים פורטים בחינם - בדרך לקריסה (ל"ת)
    הרצל 16/08/2019 08:40
    הגב לתגובה זו