המכרז הצפוי להפעלת רדיו קול חי מעניין את המגזר החרדי
הגורמים המקצועיים ברשות השנייה עובדים בימים אלה על הכנת המכרז החדש להפעלת תחנת רדיו חרדית בתדרים 92FM ו-93FM, בהם פועלת כעת רדיו קול חי. על פי הערכות, המכרז יפורסם בשבועות הקרובים.
קבוצת רדיו 'קול חי משדרים באמונה בע"מ' זכתה במכרז של הרשות השנייה ב-2003 וב-1 בינואר 2004 החלה לשדר תחת השם רדיו קול חי. המכרז הוא לפרק זמן של 16 שנה, אולם מדי 4 שנים צריך לאשררו מחדש. פרק הזמן הכללי יסתיים כאמור בסוף 2019.
במשך תקופה ארוכה הייתה קול חי יחידה בשדה המדיה החרדי, עד שהוחלט ברשות השנייה להפעיל תחנה חרדית נוספת – קול ברמה. תחנה זו החלה לשדר ב-2009, ובמהירות עקפה את קול ברמה בסקרי החשיפה של TGI. ואולם לפני 4 שנים חל מהפך שני, וקול חי כבשה את הפסגה, ולפני חצי שנה אף פתחה פער עצום על מתחרתה הצעירה. בסקר TGI האחרון הפער בין 2 התחנות הצטמצם עד ל-0.4% בלבד, ואולם יש לציין כי קול חי החלה להפעיל בשנה האחרונה ערוץ מוזיקה בתדר השני שבבעלותה "קול חי מיוזיק" שעל פי סקר TGI זכה לחשיפה נאה של מעל ל-3%.
את התחנה הקימה חברת קרדן ישראל שבשליטתו של יוסף גרינפלד. לפני 3 שנים רכש אבי בר 40% מהתחנה, ולפני כשנה רכש איש העסקים יצחק מירישווילי את מלוא הבעלות על התחנה. מירישווילי הוא גם הבעלים של ערוץ 20.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכרז המסתמן מעניין גורמים בשוק התקשורת, ועל פי מידע שישנו בידי אייס, ישנן לפחות 4 קבוצות שמעוניינות בו, בהן המפעילה הנוכחית של קול חי, קבוצה הכוללת את אנשי קול ברמה יחד עם קבוצת אנשי עסקים בראשותו של מאיר גל (המו"ל לשעבר של בחדרי חרדים) וגם קבוצת קו עיתונות - מקבוצות התקשורת הגדולות במגזר החרדי שמפעילה בין היתר 7 עיתונים מקומיים ברחבי הארץ, מגזין כלכלי שבועי 'ביזנס', מגזין שבועי 'כל ישראל' ואתר אינטרנט חדשותי 'כל הזמן'. מו"ל הקבוצה ויו"ר הדירקטוריון הוא אריאל קוניק, שעמד בראש הקבוצה שזכתה בהפעלת רדיו קול ברמה ב-2009 ואף היה מנכ"ל התחנה בשנתיים הראשונות לפעילותה, עד שמכר את חלקו לבעלים הנוכחיים של התחנה..
מקול חי נמסר בתגובה: "'קול חי' המפעיל בסייעתא דשמיא את שתי תחנות הרדיו המובילות במגזר החרדי - 'קול חי' הוותיק הזוכה ל-4.8% אחוזי האזנה ו'קול חי מיוזיק', תחנת מויקה חדשה שצמחה תוך שנה וחצי ל-3.4% אחוזי האזנה (לפי סקר ה-TGI האחרון), מתכוונת להתמודד במכרז שייצא בקרוב, כפי שכבר הודיעו בעלי התחנה. בעז"ה נמשיך לשדר עוד שנים רבות תכניות מגוונות, שיעורי תורה, מוזיקה ושמחה לעם ישראל".
- 5.האם אין עידכון בגלל הבחירות ? (ל"ת)שם יצחק לוי 21/01/2020 18:26הגב לתגובה זו
- 4.מה יצאה עם המכרז? (ל"ת)צוקר 07/01/2020 12:20הגב לתגובה זו
- גם אני מאוד רוצה לדעת מה קורה עם המכרז? (ל"ת)אפרים כהן 21/01/2020 18:22הגב לתגובה זו
- 3.עמירם 08/08/2019 19:47הגב לתגובה זוסוף הסיפור
- 2.צחי 08/08/2019 17:12הגב לתגובה זולפי נתונים פנימיים מנחם טוקר יחד עם בעלי עסקים המקורבים לאלי ישי מתכוונים לכאורה לרכוש את רדיו קול חי .
- 1.חוץ מטוקר אין שם למי להאזין (ל"ת)מאזין 08/08/2019 16:07הגב לתגובה זו
- מה עם צמד החקיינים? (ל"ת)אבל.... 08/08/2019 16:58הגב לתגובה זו

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.