ראובני פרידן יפסיק לטפל בתקציב הפרסום של קרולינה למקה
כמעט חצי שנה לאחר הפרידה מקסטרו שהחליטה להעביר את תקציב הפרסום לאדלר חומסקי, במשרד הפרסום ראובני פרידן יוזמים את גל ההדף המשני עם ההחלטה להפסיק לטפל בתקציב הפרסום של מותג המשקפיים קרולינה למקה.
כזכור, לפני כשנה השלימה קסטרו את רכישת מלוא המניות של קבוצת הודיס שכוללת את קרולינה למקה, אורבניקה, הודיס ואקססורייז לפי שווי של 350 מיליון שקל. קסטרו רכשה 26.4% מקבוצת הודיס תמורת 75 מיליון שקל במזומן, והקצאה של 266.5 אלף מניות של קסטרו. הפרידה מקסטרו בדצמבר 2018, לאחר 30 שנה בהן טיפל המשרד בתקציב התקבלה באכזבה גלויה של מנהלי ובעלי המשרד. עם הפרידה מקרולינה למקה ינותק לחלוטין הקשר בין המשרד למותגי הקבוצה.
במייל שהוציא לעובדי המשרד, בו גם שיתף אותם בכך שהתאשפז באיכילוב לפני ערב החג, כתב זיו קורן, שותף ומנהל הקריאייטיב הראשי של המשרד: "התמסרתי לרופאים (שנדמה היה שלוקחים את עבודתם הרבה פחות ברצינות מאיתנו) ואפשרתי להם ולאלוהים אחרים לעשות בי שפטים, להרדים כאבים, להאיר חדרים, לחטט בפצעים ולהעלים זכרונות על אהבות נכזבות ואחת אופנתית במיוחד שזרקה אותי בדרך הכי פחות אלגנטית שיש.
"כשפגו החומרים ושבתי לחיים הצטערתי מעט שלא ראיתי אורות גדולים ולא גיליתי עולמות חדשים. אבל גם הררה קטנה היא לפעמים מתנה. העולם לא מפסיק להשתנות. תוביל את השינוי.
"התייעצתי עם שותפיי במשרד ומיד אחרי צאתנו ממצרים, הלכתי לחברים בקרולינה למקה להוביל את השינוי. הלכתי בשקט. בלי מטחי טילים ובלי מטחי זיקוקים. בלי תרועות מלחמה ובלי שמץ של חגיגה - הודיתי להם על כל השנים היפות והודעתי להם על רצוננו לסיים את הקשר. בשיא. בפיק. פרידה ממרומי פסגת האוורסט של המותגים בישראל.
"עשינו 7 שנים מופלאות יחד, 7 שנים שגם יוסף לא היה יכול לחלום עליהן - שינינו לחלוטין את תחום המשקפיים בישראל (אולי גם תחומים אחרים. אולי גם במקומות רחוקים). היינו השותפים הבכירים להפיכת מותג בחיתוליו למותג על-חלל, מותג שמציל היום במעט את הדוחות הכספיים של קטסרו. יצרנו אינספור קמפיינים אייקונים. זכינו בפרס האפי פלטינום, האוסקר של האוסקרים, על בניית מותג לאורך שנים. קיימנו שנה אחר שנה את הבטחת המותג שלנו: ראובני פרידן - הכי אפקטיביים. היינו גאים בהצלחתו (לעיתים באופן מוגזם כהורים מביכים). בהתאם גם השקענו את נשמתנו, כשרוננו וכל כולנו בבייבי שלנו. שמחנו בשיאים שהגיע אליהם, בהצלחה העסקית הפנומנלית של בעליו, ביציאה לחו"ל, באקזיט. זה באמת עושה לנו טוב לראות מותג ממריא דרך דמעה שקופה. בכל מעבר בנמל תעופה הלב התמלא גאווה. אותו לב שאמר עכשיו להיפרד".
בשונה ממותג האופנה קסטרו שסיים את 2018 עם הפסד של 59 מיליון שקל, לעומת רווחים בשנים עברו, מותג המשקפיים קרולינה למקה היה נקודת האור עם רווח נקי של 16 מיליון שקלים. ברבעון השני של 2019 צפוי המותג להשיק את פעילותו בארה"ב ובמסגרת זו גם יוציא לפועל את ההתקשרות עם המגה-סלב קים קרדשיאן שכזכור בספטמבר 2018 חתמה על חוזה ייצוג לשנתיים, שבמסגרתו הפכה לשותפה בפעילות קרולינה למקה בארה"ב בנתח של 10% מכל פעילות בארה"ב.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- 6.אלוהים, איזה ציטוט טרחני (ל"ת)עודד 26/05/2019 18:03הגב לתגובה זו
- 5.אסי 07/05/2019 12:01הגב לתגובה זומשרד כמו ראובני אומרים ''העולם לא מפסיק להשתנות. תוביל את השינוי'' תקשיבו חמודים אתם המשרד הכי תקוע בשנות ה 70 -80 התוצרים שלכם מביכים ומטרחנים ואם הם זכירים זה בגלל ששמתם מיליונים במדיה , אין הרבה משרדים שאפשר לומר עליהם שבמו ידם הם הרגו את התחום כמוכם ..
- 4.נועם 07/05/2019 10:46הגב לתגובה זוזיו למה אתה חושב שקסטרו סיימו את 2018 בהפסד?
- זה מה שכתוב בדוחות הכספיים שלהם (ל"ת)ג 12/05/2019 16:41הגב לתגובה זו
- 3.בודהה 07/05/2019 10:26הגב לתגובה זובשביל מה כל המליצות והקשקושים על הארה והתעצמות? פשוט תכתוב שסיימנו בכבוד וזהו
- 2.יש מחיר ללכלך בעיר על קסטרו (ל"ת)גבי 07/05/2019 09:50הגב לתגובה זו
- 1.גילי 06/05/2019 22:40הגב לתגובה זוראובני עוזבים אותם בזמן. אחרי הצעד המכוער של קסטרו ורגע לפני שקרולינה מתחילים לרדת. בנו מותג מדהים וידעו מתי להיפרד. קצת כבוד לעולם הפרסום שרודף אחרי לקוחות גם במחיר של השפלה. אדלר, באומן, מקאן - תלמדו.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.