בלינק
צילום: יחסי ציבור

בלינק בדרך לחו"ל: אדוה קירש תמנכ"ל; חמץ ינהל פעילות בינ"ל

חברת הסושיאל מתחילה בצעדי התרחבות לחו"ל באמצעות Havas העולמית שרכשה את מניותיה. במקביל למינוי קירש, מתן חצרוני מונה לסמנכ"ל לקוחות בחברה
משה בנימין | (16)

כמעט שנתיים לאחר שמכרה את מניותיה לרשת הפרסום הצרפתית בינלאומית Havas, חברת הסושיאל בלינק שנוסדה על ידי שגיא חמץ עושה את צעדיה הראשונים לקראת התרחבות לחו"ל. במקביל, חמץ המייסד, מפנה את כסא המנכ"ל לטובת אדוה קירש שתכנס לתפקיד בעוד הוא ישמש כשותף מנהל ויחל לפתח את הפעילות הבינלאומית לצד ניהול האסטרטגיה והתוכן. מינוי נוסף במקביל לקירש הוא של מתן חצרוני שיחל לשמש כסמנכ"ל לקוחות בחברה.

קירש עובדת בבלינק למעלה מ-6 שנים והגיעה לחברה מחדשות 2, שם שימשה כראש דסק חדשות באינטרנט ומנהלת הסושיאל. חצרוני עובד בבלינק יותר משלוש שנים, והגיע גם הוא מחדשות 2 בה שימש ככתב ועורך. 

לדברי חמץ, "הדרך היחידה לנצח מבחינתי בשוק כל כך תחרותי וקטן היתה תמיד שהשלם יעלה על סכום חלקיו, פשוט למצוא עובדים מעולים ולתת להם לפרוח". עוד הוא מוסיף, כי "בלינק גדלה והכפילה את עצמה ב-3 השנים האחרונות ואנחנו מרחיבים את ההנהלה בנקודת זינוק נוספת כשהחברה מונה קרוב ל-50 איש ומנהלת עשרות מותגים ברשת. כניסת קבוצת Havas הבינלאומית לשותפות בחברה נושאת פרי ואנו מרחיבים בימים אלה את שירותי החברה בישראל ובמקביל, מרחיבים את פעילות המותג בלינק בשוק הבינלאומי במסגרת הקבוצה".

 

הרחבת פעילות בלינק למדינות נוספות במסגרת קבוצת Havas מיישמת למעשה את הרציונל שעמד מאחורי העסקה המעניינת בין הרשת העולמית לחברה הישראלית. הצרפתים שראו בבלינק אב טיפוס מצליח לחברת סושיאל רכשו אותה לפני כשנתיים במטרה להעתיק את מודל פעילותה לשווקים בהם היא פועלת בחו"ל. נכון לעכשיו טרם ידוע האם הרשת הבינלאומית תקים סוכנויות, ממותגות בלינק, מסביב לעולם או שתנסה להטמיע את הידע שצברה החברה, אחריה עקבו בשנתיים האחרונות, במותג הסושיאל של החברה Socialize. 

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 16.
    אחד שמכיר 23/04/2019 22:10
    הגב לתגובה זו
    זה המשרד שלו
  • 15.
    בן 17/04/2019 22:16
    הגב לתגובה זו
    שגיא יודע איפה להשקיע- באנשים. רואים את זה
  • 14.
    אביב 17/04/2019 17:24
    הגב לתגובה זו
    אני באמת חייב להבין איזה בדרך לחול? מה הם עשו בחול ? מה יש להם למכור בחול? מה הם מביאים לשולחן בחול? מה הערך שלהם בחול?
  • 13.
    אחד שיודע 17/04/2019 10:15
    הגב לתגובה זו
    שגיא חמץ ובלינק הם ההוכחה שאפשר להיות בינוניים ועדיין להצליח. משרד לא הכי מוצלח, שדופק ללקוחות הפראיירים שלו מחירים מופקעים, ומנוהל על ידי עורך עאלק בכיר לשעבר שאשכרה לא מצליח לכתוב פסקה בלי שגיאות. חצרוני עף על עצמו ברמות על, ובטח כותב פה טוקבקים לעצמו. אדוה היא היוצאת מן הכלל. נחמדה, מקצועית, יודעת את העבודה.
  • 12.
    וואו, כל הכבוד (ל"ת)
    טוקבקיסט מטעם 16/04/2019 20:27
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    דור 16/04/2019 20:24
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד לה! ומתן גם בסדר
  • 10.
    אביבית 16/04/2019 19:40
    הגב לתגובה זו
    מבריק מבריק מבריק
  • 9.
    בלינק לשעבר 16/04/2019 17:12
    הגב לתגובה זו
    מתן מחזיק שם את כל התקציבים מה היו עושים בלעדיו לא היו קיימים
  • 8.
    מכירה 16/04/2019 17:01
    הגב לתגובה זו
    מקצוען ויצירתי יכול בקלות לנהל אותם
  • 7.
    א 16/04/2019 17:00
    הגב לתגובה זו
    שניהם תותחים, מהיכרות אישית. כל הכבוד
  • 6.
    סימ 16/04/2019 16:58
    הגב לתגובה זו
    אין על בלינק
  • 5.
    דוד 16/04/2019 16:57
    הגב לתגובה זו
    לא לדעת שובע
  • 4.
    חברת הסושיאל מספר 1 בישראל! (ל"ת)
    מבסוטה 16/04/2019 16:56
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מתן הכי תותח שיש (ל"ת)
    אריאלה 16/04/2019 16:56
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אין עליכם, חברה מדהימה! (ל"ת)
    מירי!! 16/04/2019 16:56
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מזל טוב, אלופים!!! (ל"ת)
    דני 16/04/2019 16:56
    הגב לתגובה זו
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.