חצי שעה של השראה עם חנה רדו
צילום: יח"צ
פודקאסט

חצי שעה של השראה: ערן גפן מארח את חנה רדו

השבוע מראיין גפן את מייסדת מקאן ואלי ויוזמות נוספות כגון 'מדבר תשעעשרה' ו'ספרינג וואלי'. על מחאת חצי המיליון שהייתה נקודת המפנה עבורה, ניהול, עסקים, יזמות ועוד  
כתבי אייס | (6)

השבוע בפודקאסט הפרסום, שיווק וחדשנות של ערן גפן, מתארחת חנה רדו. בשיחה עם גפן הם מדברים על איך הפכה לשר הפנים של 'מקאן' ואיך הופכים סוכנות להצלחה, איך היה להכניס מערכות מתקדמות בשנות ה-2000 כשאף אחד לא רצה, ולמה בסוף זה משתלם יותר ממה שחושבים.

רדו מספרת על עצמה שבמחאת חצי המיליון היא "הבינה שהיא לא בכיוון", ושאם היא לא עושה כלום בשביל האחר, אז למה שמישהו אחר יעשה בשביל המדינה? מהנקודה הזאת היא החליטה להקים ביחד עם שותפה את 'מקאן וואלי', סוכנות לניו-מדיה במצפה רמון. כשרק פתחו הגיעו 0 אנשים לאירוע חשיפה, אבל בדימיון שלה היא כבר ראתה 120 עובדים במשרד, מתוך כוונה ליצור שם משהו אמיתי.

 

עוד מספרת רדו על התפתחות העסק שהקימה, מאיפה הגיעה התשוקה ליזום גם את 'ספרינג-וואלי', סוכנות לשיווק דיגיטלי לעסקים קטנים, את 'מדבר תשעשרה', מיזם שירותים עסקיים מרחוק במצפה רמון ואת 'סופרסונס' - ארגון לשוויון מגדרי. רדו מספרת  בפודקאסט,  מה למדה מניהול מכל העסקים האלו שלא למדה בקבוצת מקאן, מה היא למדה מיזמות על כל הדבר הזה, ולמה צריך להכין היום את העובדים לעולם החדש, ואיך כמעט היא וגפן החליטו על הקמת מיזם במהלך השיחה.

"רדו היא יזמית אמתית" אומר ערן גפן, "שיודעת להמציא את עצמה כל פעם מחדש, בכל מיזם ובכל פעילות שהיא עושה - מחפשת ואקום, נכנסת אליו וממלאת אותו באור". 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    במילה אחת איכס (ל"ת)
    איכס 29/01/2019 08:44
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    מרגלית 28/01/2019 04:05
    הגב לתגובה זו
    "רדו מספרת על עצמה שבמחאת חצי המיליון היא "הבינה שהיא לא בכיוון", ושאם היא לא עושה כלום בשביל האחר, אז למה שמישהו אחר יעשה בשביל המדינה? מהנקודה הזאת היא החליטה" להריץ מניות.
  • 4.
    בכוח אפשר להשיג הכל 27/01/2019 23:51
    הגב לתגובה זו
    לא חוכמה להשיג דברים בכוח. דרך מקאן היא דרך פסולה, של כוח. המטרה לא מקדשת את האמצעים.
  • 3.
    אבי 27/01/2019 16:24
    הגב לתגובה זו
    בעיקר בנושא של שימוש במידע פנים, מופת ודוגמא לישראל.
  • 2.
    תמיד היה סוג של יחצן (ל"ת)
    גפן מצא את ייעודו 27/01/2019 16:11
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עכשיו הוא גם מעתיק ממירן את האורחים? (ל"ת)
    אוזניים לכותל 27/01/2019 15:39
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.