קמפיין HOT שלום מיכאלשווילי נועה קיריל
צילום: מסך

HOT שומרת על שמה בישראל – אבל עוברת מיתוג מחדש

לאחר שהחליטה לא להצטרף למהלך שינוי שמם של כל חברות הבנות של אלטיס על שמה, יוצאת HOT במיתוג מחדש שיכלול שינוי לוגו, סמלי ערוצים וקמפיין עם כוכביה
אלכסנדר כץ | (4)
חודשים לאחר ההחלטה לדחות את שינוי שמה לשם החברה האם, ב-HOT הישראלית יוצאים במיתוג חדש בהשראת המותג הבינ"ל של החברה האם אלטיס, אבל שומרים על השם הוותיק של החברה בישראל. הקבוצה חושפת היום מותג חדש תחת המסר "קבוצה אחת, מותג אחד" ולאחר 12 שנות פעילות תחת המותג המוכר, במהלכן הפכה לחלק מקבוצת התקשורת הצרפתית-בינ"ל אלטיס של פטריק דרהי (המחזיק גם ב-HOT), תטמיע הקבוצה שפה מיתוגית המכנסת את כל חברות הקבוצה תחת מותג יחיד משותף. למותג עוצב לוגו חדש, המתבסס על ערכים וחזון משותפים לכל החברות. בשעה זו חשפו בכירי החברה את הלוגו והשפה החדשים של החברה, במפגש עם עובדיה. מאחורי המיתוג מחדש והלוגו עומדת חברת playground.    במסגרת שינוי המותג, משנה החברה את פניהם של כלל ערוצי החברה שימותגו תחת לוגו אחד משתנה עם אפיון מיוחד לכל ערוץ. זו גם הסיבה שביממה האחרונה כל הלוגואים של ערוצי HOT המקוריים, הוסתרו ויזואלית על ידי וילון – מה שעורר תהיות ברשתות החברתיות. הווילון עשוי להיות מוסר בשעות הקרובות. בנוסף, כל מותגי הבת של קבוצת HOT, כולל HOT mobile,  HOTעסקים,HOT NET ו-HOT 017 יקבלו גם הם מותג עדכני המדבר את השפה החדשה.   הלוגו מוסתר. המהלך השיווקי של HOT בחברה אומרים כי הלוגו החדש של HOT פועל תחת עקרון התנועה: הלוגו פתוח ואין בו גבולות או רקע על מנת לשקף את האסטרטגיה של הקבוצה לחדש כל הזמן. הצבעים הדומיננטיים הם שחור לבן, בשפה נקייה. הלוגו ממחיש את החדשנות של הקבוצה ואת המעבר למותג אחד מרכזי. במרכזו של הלוגו הישן היה מעיין מסך טלוויזיה (באמצעות האות O), ואילו באסטרטגיה החדשה של החברה אין התמקדות רק בטלוויזיה, אלא בשלל אפיקים, שאחד מהם הוא טלוויזיה. 
הלוגו הישן של HOT לרגל המהלך תעלה החברה קמפיין בהשתתפות 30 כוכבים ויוצרים שלקחו חלק בהפקות המקור של HOT לאורך השנים, בהם שלישיית מה קשור, 'השבאבניקים', נועה קירל, חן אמסלם, מאיה ורטהיימר, בת חן סבג, עדן פינס, גאיה גור אריה, עומר חזן, ירון ברלד ועוד.  והנה אחד מסרטוני הפרסומת שילוו את המהלך בחברה גם החליטו להרחיב את הצעות התוכן ושירות נטפליקס יוצע בשבועות הקרובים בכל הממירים המתקדמים של החברה, לרבות בממירי Fiber Box וMini Fiber. עלות השירות בהתאם למדיניות המחירים של נטפליקס. חבילת ערוצי הסרטים מושקת מחדש ותכלול מגוון רחב וחדש יותר של סרטים באפיקים 16-19 בשלט. שירות ה-VOD של HOT יעודכן ויכלול הרחבה של שעות התוכן. בחודש מאי 2017 הודיעה HOT על החלטתה לשנות את שמה לאלטיס, כולל מיתוג מחדש, וזאת כחלק מהחלטת אלטיס להעביר את כל החברות שבבעלותה למותג אחיד. המהלך תוכנן להסתיים ברבעון השני של 2018. בישראל נאלצו לקבל את ההנחתה הזאת בכניעה, אבל בחוסר שביעות רצון. זו גם הייתה תקופה בה עוצמתו של המותג HOT התחזק, לאחר שבחברה ביצעו שיפורים במערך שירות הלקוחות, זרוע שספגה ביקורת קשה לאורך השנים בהתנהלותה מול הלקוחות. שינוי בשם המותג, דווקא כשהוא מתחזק והחברה לא מתבססת רק על שירותי טלוויזיה, הוביל בסופו של דבר להחלטה כי יש לשמר את השם HOT, ובחודשים האחרונים התקבלה החלטה כזו.   טל גרנות גולדשטיין, מנכ"לית HOT, מסרה כי "אחרי 3 שנים של צמיחה מתמשכת וכניסה לתחומי פעילות חדשים, אנו משיקים מותג חדש המהווה שלב נוסף בהתבססות של הקבוצה כקבוצת התקשורת הצומחת בישראל. HOT היא מותג מוביל המוכר בכל בית בישראל והיא חלק מקבוצת התקשורת הבינ"ל אלטיס. לקחנו את הטוב מ-2 העולמות: העוצמה הגלובלית של Altice לצד המעמד המרכזי שיש ל-HOT בתרבות הישראלית ויצרנו מותג עם נראות חדשה".    סמנכ"ל השיווק של HOT, נדב חנין, הוסיף: "אנו בשיאו של מהלך אסטרטגי חשוב. HOT נפרדת לשלום מ'הבועה האדומה' ועוברת לשפה חדשה המבטאת את הבינלאומיות והחדשנות של HOT, תוך שמירה על שם המותג ועם עיצוב אחיד המתכתב עם השפה של אלטיס".   

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    יון 20/09/2018 01:40
    הגב לתגובה זו
    בכל מקרה טפלו קודם בשירות הזוועתי שלכם
  • 3.
    ירון 05/09/2018 08:01
    הגב לתגובה זו
    כמנוי שלכם - איזה דלות בסרטים, איזה דלות בסרטים ללא חיוב ב VOD , פשוט במחיר שאני משלם על טריפל חסר היגיון - מי משתמש היום בקו נייח אני יכול לעבור לסלקום או פרטנר ליהנות מנטפליקס עם מבחר סרטים כמעט אין סופי בעלות כללית הרבה יותר זולה ממכם , מי רואה היום את שאר הערוצים
  • 2.
    קישקוש. מה עם איכות שרות, תמחור הוגן והרחבת שידור 4K ? (ל"ת)
    oudi535 04/09/2018 16:38
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לוגו שמווגו - שישנו התנהלות !! (ל"ת)
    רוני 04/09/2018 08:42
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקו"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקו

האם תוכן מקורי ואיכותי יכול לכבוש את הפריים טיים?

בערב שיגרתי יחסית, כמות הצופים הכללית במהדורות המרכזיות ירדה, אך מגמת התחרות בין 12 ל-14 הולכת ומתחזקת, למעט ירידה כלשהי במהדורה המרכזית; לעומת זאת, ערוץ 13 הולך ויורד בכמויות הצופים 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

במדינה תזזיתית כמו זו שאנחנו חיים בה, המהדורות המרכזיות של החדשות הם תמיד עיקר העניין, ובכל זאת, ישנם ימים שבהם החדשות משתלטות על הכל וישנה שיגרה, שבה המספרים מתיישרים ואחוזי הצפייה פחות או יותר יציבים. זה גם מה שקרה אתמול, כלומר, שיגרה יחסית, והן כמות הצופים במהדורות עמדה 725 אלף צופים, כבימים "רגילים", והן המגמה של התחזקות ערוץ 14 התמתנה והיחסים בין כמות הצופים חזרו להיות כפי שהיו מספר שבועות אחורה. 

מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 13.3% רייטינג ו-334 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 6.9% רייטינג ו-177 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5.6% רייטינג ו-123 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן1, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 91 אלף צופים ו-4% רייטינג.

פריים טיים ועוד

ללא ריאליטי חזק ברצועת הפריים טיים, הדרמה המקורית של רועי עידן, "נוטוק" השתלטה על הרצועה ועמדה על 11.9% רייטינג ו-299 אלף צופים. "הפטריוטים" ממשיכה להתחזק ועמדה על 9.1% רייטינג ו-280 אלף צופים, ואילו אחריה היתה "ווארט" של ערוץ 13, שגם הוא עמד על נתונים לא רעים, עם 8.6% רייטינג ו-192 אלף צופים. כאן11 בחרו לפצל את הרצועה, והחלק הראשון, "בואו לאכול איתי" עמד על 5.9% רייטינג ו-122 אלף צופים, בעוד שאחריו, "זהו זה" הורידה את כמות הצופים ועמדה על 4.3% רייטינג בלבד עם 86 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-108 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.7% רייטינג ו-62 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.8% רייטינג ו-41 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך ערוץ 14 מתחיל להוביל באופן קבוע, עם "על הבוקר" עם נוי בר, שהיה בראש עם 2.4% רייטינג ו-54 אלף צופים. אחריו היה משדר הבוקר של קשת, עם עדי זריפי, שעמד על רייטינג של 2.2% ו-44 אלף צופים בלבד, ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.