קמפיין הבחירות של אסף זמיר
צילום: יח"צ

קמפיין החוצות המסתורי בת"א - יריית הפתיחה של אסף זמיר

הקמפיין של זמיר מנוהל על ידי רמי יהודיחה שמשמש גם כאסטרטג הראשי. מחר צפוי להתפרסם חלקו השני של קמפיין הטיזר
משה בנימין | (3)

פחות מ-3 חודשים לפני הבחירות המוניציפליות שייערכו ב-30 באוקטובר, יריית הפתיחה בקמפיין של אסף זמיר לראשות עיריית תל אביב כבר נשמעה. לאייס נודע כי קמפיין החוצות המסתורי שרץ בשבוע האחרון בכל רחבי העיר עם הטיזר "הגיע הזמן", שייך לזמיר שצפוי לפרסם מחר את חלקו השני.

יחד עם הבחירות לראשות עיריית ירושלים, שכבר הספיקו לייצר סערה תקשורתית, הבחירות לראשות עיריית תל אביב צפויות לרכז את מלוא תשומת הלב ברמה המוניציפלית ובהתאם גם לספק קרבות מעניינים בגזרה התקשורתית-קריאייטיבית. מחר, כאמור, יפורסם חלקו השני של הקמפיין עם ה"תשובה" - "אסף זמיר לראשות עיריית תל אביב". הקמפיין עלה בכל רחבי תל אביב יפו, בעיקר על גבי מתקני הרחוב של חברת JCDecaux.

בשונה מערי פריפריה, בבחירות בתל אביב, מעצם אופייה, משתתפים משרדי הפרסום הגדולים בישראל. הכוורת של זמיר כוללת את רמי יהודיחה, בעלי ומנכ"ל משרד הפרסום LEAD Ogilvy שמלווה אותו מאז מערכת הבחירות הראשונה שלו ב-2008. יהודיחה (שהיה בכוורת של ביבי בבחירות האחרונות לכנסת) ישמש כמנהל הקמפיין והאסטרטג הראשי, יחד עם משרד הפרסום שיטפל בכל פעילות הקריאייטיב. תחת יהודיחה, בגזרת הסושיאל של זמיר מטפל נמרוד פרידברג בעליו של פיד מדיה ולצידו יועץ האסטרטגיה יוני להב ובתפקיד הדוברת הדר אלוני לשעבר הדוברת של יאיר לפיד

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    דיזנגוף 08/08/2018 08:30
    הגב לתגובה זו
    זמיר לקח מנהלי קמפיין יקרים מאוד. מאיפה הכסף? הוא לא ערך סקר לפני שהחליט לרוץ? בסקרים האחרונים שפורסמו הוא מגרד את 5% . לא חבל?!
  • מאיה 08/08/2018 13:08
    הגב לתגובה זו
    מאשתו
  • 1.
    שאפו על הטיזר 07/08/2018 17:10
    הגב לתגובה זו
    כמה בסיסי וחסר מעוף. נו טוב, זה כולם כבר יודעים שהוא רץ בחסות חולדאי.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.