כתב קול ישראל לשעבר דורון שפר ייעץ למועצה לשימור אתרים
המועצה לשימור אתרי מורשת שכרה את שירותיו של יועץ התקשורת דורון שפר - כך נודע לאייס. הגיוס נובע מהרצון לסיוע במאמצים להגברת המודעות הציבורית והתמיכה בשימור אתרי מורשת בישראל, ובראשם מבנה טרמינל הנוסעים ההיסטורי בנמל יפו, שבטעות נקרא בית המכס.
מבנה הטרמינל קלט מאות אלפי עולים בתקופת העלייה החמישית בשנות ה-30 של המאה הקודמת, והוקם בנקודה ששימשה לאורך כל הדורות נקודת הנחיתה ושער הכניסה לארץ-ישראל. אף שהמבנה עוגן לשימור הוא ניצב בפני סכנת הריסה.
שפר שימש במשך שנים ככתב רשת ב' של קול ישראל בצפון, ועם פירוקה של רשות השידור, עזב את העיתונות לטובת ייעוץ תקשורתי ועריכת תוכן. הוא אומר כי יגייס את ניסיונו הרב כאיש תקשורת במאבקים ציבוריים למען ערכי שימור הסביבה והנכסים התרבותיים וההיסטוריים של מדינת ישראל.
למועצה יש בנוסף דובר אין-האוס – איש יחסי הציבור הוותיק יורם דורי. שפר הוא חיזוק בתחום התקשורתי למועצה לשימור אתרים.
מנהלת מחוז תל אביב במועצה לשימור אתרי מורשת בישראל תמר טוכלר מסרה כי "דורון מביא עמו הבנה והכרה מעמיקות של מאבקים חברתיים, תרבותיים וסביבתיים וכבר הוכיח לא אחת את מסירותו למען ערכי שימור ושיקום נכסי תרבות ומורשת. אנו גאים לצרפו לפעילותנו ומשוכנעים כי יחדיו נקדם רבות את המודעות הציבורית למען נכסים אלה".
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
