פאודה
צילום: אוהד רומנו

פאודה מפגיזה: כמעט 15% ב-yes לפרק סיום העונה

19 הפקות ישראליות של החברה יעלו השנה לאוויר. המנכ"ל אילון מבקר את המדינה שאינה מעודדת יצירה מקורית, למרות ההכנסות שהניבו לה
אלכסנדר כץ | (1)
נושאים בכתבה yes YES דוקו פאודה

חברת הלוויין yes חושפת באופן יוצא דופן - אבל כבר פעם שנייה העונה - את נתוני הצפייה של הסדרה פאודה, שאמש (יום א') הסתיימה העונה השנייה שלה. קובי גל-רדאי, סמנכ"ל התוכן yes, אמר במהלך מסיבת עיתונאים להצגת הפקות המקור שלה ל-2018, כי הרייטינג של תכנית הדגל שלהם עמד על 14.7% מבין כלל בתי האב המחוברים K-yes, עם חשיפה גבוהה יותר מחלק מתכניות הריאליטי בערוצי השידור שהפך אותה לאחד המשדרים הנצפים ביותר בפריים-טיים בטלוויזיה - כך לדברי החברה. רייטינג פרק הפתיחה של העונה עמד על 12%.

יש להתייחס לנתון זה בזהירות. מדובר כאמור על נתון בקרב לקוחות yes בלבד, משום שהסדרה אינה משודרת מחוץ לגבולות החברה. על פי דוחות החברה לרבעון השלישי של 2017 (דוחות 2017 טרם פורסמו, א"כ), מספר לקוחות yes עומד על 597 אלף בתי אב. בחישוב של כמעט 15% רייטינג מבין כלל בתי האב, המספר מצביע על כ-90 אלף בתי אב שצפו בפרק הסיום. ואולם, בניגוד לנתונים של הוועדה הישראלית למדרוג שבוחן גם את מספר הפרטים (אנשים בודדים) הצופים בתכנית כזו או אחרת, ומודד צפייה רק ככזו שהיא מעל 3 דקות, בנתונים של yes אי אפשר לדעת כמה בפועל צופים בתכניות, וגם שדילוג בין ערוצים עשוי להיכלל כצפייה. 

באירוע היום חשפה החברה 19 הפקות ישראליות חדשות, בהן 9 הפקות מקור חדשות - סדרות דרמה קומדיות ודוקו-ריאליטי, 4 הפקות מקור תיעודיות חדשות שמיועדות לשידור ב-yes דוקו וכן 6 עונות ממשיכות לסדרות שכבר שודרו. 

מנכ"ל yes, רון אילון, קבע במהלך האירוע כי ישראל הפכה להיות TV start-up nation, וחשף כי הסכום שהכניסה תעשיית הטלוויזיה המקומית בשנים האחרונות ממכירת הפקות ישראליות וזכויות לפורמטים המבוססים על תוכן מקורי, עמד כ-400 מיליון שקל. לדבריו, "משרדי הממשלה אינם עושים די כדי לתמוך במימון הפקות המקור, באופן שימשיך את תנופת התעשייה בשוק המקומי והעולמי. במקום לאפשר הטבת מס כפי שניתנה לטבע, כיל וצ'ק פוינט, הממשלה מקפידה לגבות אחוז שנתי קבוע רק מהכנסותיהם של 2 גופי השידור הרב-ערוצי היחידים בישראל, yes ו-HOT המשקיעים סכומי עתק בהפקות מקור. לפיכך", קרא אילון למשרד האוצר ומשרד התקשורת "להעניק לחברות הטבת מס משמעותית, בשיטת גבייה שתחול על כל החברות בשוק. דרך הפעולה הזה, לא רק שתיתן עוד אוויר לתעשייה המקומית, אלא תניע לעוד ועוד שיתופי פעולה בינ"ל להצלחות ולגאוות". בלי ההתערבות הזו, אומר אילון, "יקטנו הסיכויים שלישראל תהיה בקרוב עוד "פאודה" להתגאות בה".

תום יער (צילום: אלכסנדר כץ)

בין הסדרות שיעלו במהלך 2018 ונחשפו באירוע: הדרמה הקומית-מוזיקלית 'המנצח' בכיכובם של ליאור אשכנזי, דבל'ה גליקמן, שי אביבי, שירה האס ועוד, אודות מוזיקאי מפורסם שעוזב קריירה מפוארת בחו"ל כדי לנצח על חבורת הזמר של מתנ"ס מקומי; הדרמה הקומית 'על הספקטרום' שבמרכזה דמויות של צעירים על הספקטרום האוטיסטי החולקים דירה משותפת; הסדרה 'הנוכלות' עם כוכבות 'אחד העם 1' האחיות מירי ותקווה (אילן פלד ויעל פוליאקוב); הקומדיה 'מייקל' על משפחה ביזארית המבוססת על מופע הקאלט המצליח; 'תום יער עושה בגרות' ועוד. עונות חדשות צפויות לפאודה, ל'תאג"ד', 'כבודו', 'השוטר הטוב', 'רון' ול'האחיות המוצלחות שלי'. 

ערוץ yes דוקו חשף גם כמה מהפרויקטים שישדר, בהם סדרת דוקו שמלווה פוליטיקאים ישראלים בהם ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן ושר האוצר משה כחלון. קטע מהסדרה ששודר במסיבת העיתונאים, מראה כיצד מדיח כחלון את אבי גבאי מתפקיד מנהל הקמפיין כ-50 ימים לפני הבחירות, לאחר שהמפלגה קורסת בסקרים. את גבאי החליף ליאור חורב, וכחלון אומר שיעשה כל מה שחורב יאמר לו, כולל ללכת להפגין מול בנק הפועלים. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    נתי 20/03/2018 12:13
    הגב לתגובה זו
    סדרה מס 1
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״