פאודה
צילום: אוהד רומנו

פאודה מפגיזה: כמעט 15% ב-yes לפרק סיום העונה

19 הפקות ישראליות של החברה יעלו השנה לאוויר. המנכ"ל אילון מבקר את המדינה שאינה מעודדת יצירה מקורית, למרות ההכנסות שהניבו לה
אלכסנדר כץ | (1)
נושאים בכתבה yes YES דוקו פאודה

חברת הלוויין yes חושפת באופן יוצא דופן - אבל כבר פעם שנייה העונה - את נתוני הצפייה של הסדרה פאודה, שאמש (יום א') הסתיימה העונה השנייה שלה. קובי גל-רדאי, סמנכ"ל התוכן yes, אמר במהלך מסיבת עיתונאים להצגת הפקות המקור שלה ל-2018, כי הרייטינג של תכנית הדגל שלהם עמד על 14.7% מבין כלל בתי האב המחוברים K-yes, עם חשיפה גבוהה יותר מחלק מתכניות הריאליטי בערוצי השידור שהפך אותה לאחד המשדרים הנצפים ביותר בפריים-טיים בטלוויזיה - כך לדברי החברה. רייטינג פרק הפתיחה של העונה עמד על 12%.

יש להתייחס לנתון זה בזהירות. מדובר כאמור על נתון בקרב לקוחות yes בלבד, משום שהסדרה אינה משודרת מחוץ לגבולות החברה. על פי דוחות החברה לרבעון השלישי של 2017 (דוחות 2017 טרם פורסמו, א"כ), מספר לקוחות yes עומד על 597 אלף בתי אב. בחישוב של כמעט 15% רייטינג מבין כלל בתי האב, המספר מצביע על כ-90 אלף בתי אב שצפו בפרק הסיום. ואולם, בניגוד לנתונים של הוועדה הישראלית למדרוג שבוחן גם את מספר הפרטים (אנשים בודדים) הצופים בתכנית כזו או אחרת, ומודד צפייה רק ככזו שהיא מעל 3 דקות, בנתונים של yes אי אפשר לדעת כמה בפועל צופים בתכניות, וגם שדילוג בין ערוצים עשוי להיכלל כצפייה. 

באירוע היום חשפה החברה 19 הפקות ישראליות חדשות, בהן 9 הפקות מקור חדשות - סדרות דרמה קומדיות ודוקו-ריאליטי, 4 הפקות מקור תיעודיות חדשות שמיועדות לשידור ב-yes דוקו וכן 6 עונות ממשיכות לסדרות שכבר שודרו. 

מנכ"ל yes, רון אילון, קבע במהלך האירוע כי ישראל הפכה להיות TV start-up nation, וחשף כי הסכום שהכניסה תעשיית הטלוויזיה המקומית בשנים האחרונות ממכירת הפקות ישראליות וזכויות לפורמטים המבוססים על תוכן מקורי, עמד כ-400 מיליון שקל. לדבריו, "משרדי הממשלה אינם עושים די כדי לתמוך במימון הפקות המקור, באופן שימשיך את תנופת התעשייה בשוק המקומי והעולמי. במקום לאפשר הטבת מס כפי שניתנה לטבע, כיל וצ'ק פוינט, הממשלה מקפידה לגבות אחוז שנתי קבוע רק מהכנסותיהם של 2 גופי השידור הרב-ערוצי היחידים בישראל, yes ו-HOT המשקיעים סכומי עתק בהפקות מקור. לפיכך", קרא אילון למשרד האוצר ומשרד התקשורת "להעניק לחברות הטבת מס משמעותית, בשיטת גבייה שתחול על כל החברות בשוק. דרך הפעולה הזה, לא רק שתיתן עוד אוויר לתעשייה המקומית, אלא תניע לעוד ועוד שיתופי פעולה בינ"ל להצלחות ולגאוות". בלי ההתערבות הזו, אומר אילון, "יקטנו הסיכויים שלישראל תהיה בקרוב עוד "פאודה" להתגאות בה".

תום יער (צילום: אלכסנדר כץ)

בין הסדרות שיעלו במהלך 2018 ונחשפו באירוע: הדרמה הקומית-מוזיקלית 'המנצח' בכיכובם של ליאור אשכנזי, דבל'ה גליקמן, שי אביבי, שירה האס ועוד, אודות מוזיקאי מפורסם שעוזב קריירה מפוארת בחו"ל כדי לנצח על חבורת הזמר של מתנ"ס מקומי; הדרמה הקומית 'על הספקטרום' שבמרכזה דמויות של צעירים על הספקטרום האוטיסטי החולקים דירה משותפת; הסדרה 'הנוכלות' עם כוכבות 'אחד העם 1' האחיות מירי ותקווה (אילן פלד ויעל פוליאקוב); הקומדיה 'מייקל' על משפחה ביזארית המבוססת על מופע הקאלט המצליח; 'תום יער עושה בגרות' ועוד. עונות חדשות צפויות לפאודה, ל'תאג"ד', 'כבודו', 'השוטר הטוב', 'רון' ול'האחיות המוצלחות שלי'. 

ערוץ yes דוקו חשף גם כמה מהפרויקטים שישדר, בהם סדרת דוקו שמלווה פוליטיקאים ישראלים בהם ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן ושר האוצר משה כחלון. קטע מהסדרה ששודר במסיבת העיתונאים, מראה כיצד מדיח כחלון את אבי גבאי מתפקיד מנהל הקמפיין כ-50 ימים לפני הבחירות, לאחר שהמפלגה קורסת בסקרים. את גבאי החליף ליאור חורב, וכחלון אומר שיעשה כל מה שחורב יאמר לו, כולל ללכת להפגין מול בנק הפועלים. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    נתי 20/03/2018 12:13
    הגב לתגובה זו
    סדרה מס 1
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.