משה ראובני, זיו קורן, ניב חורש ואודי פרידן
צילום: ראובן קפוצ'ינסקי
פרסום ראשון

קיצוצים בראובני פרידן: המשרד מפטר 10% מכח האדם

המשרד נפרד מ-8 עובדים, חלקם ממחלקת הקריאייטיב. ראובני פרידן: "נפרדנו ממספר עובדים ממחלקות שונות ואנחנו כרגע בחיפוש אחר מחליפים"
משה בנימין | (15)
נושאים בכתבה ראובני פרידן

קיצוצים במשרד הפרסום ראובני פרידן. לאייס נודע כי לאחרונה משרד הפרסום פיטר 8 אנשים, המהווים 10% מכוח האדם שלו, לרבות ממחלקת הקריאייטיב.  

המשרד בבעלותם של משה ראובני, אודי פרידן ו-IPG העולמית, ובניהולם של ניב חורש וזיו קורן, המנכ"לים המשותפים, לא איבד לאחרונה תקציב גדול ומשמעותי שיכול לשמש כטריגר טבעי למהלך שכזה, למעט המעבר של תקציב מי עדן לגיתם לפני כחודש שממילא עבד בווליום נמוך.

לפני כחודשיים יצא למכרז תקציב הפרסום של מכללת עמק יזרעאל לאחר 4 שנים בהן טופל בראובני פרידן, אך גם הוא אינו נחשב לבעל משקל על כף המאזניים מבחינת המשרד. במקביל, המשרד מתמודד בימים אלו על אחד התקציבים הנחשקים בשוק הישראלי - מפעל הפיס שעוד שבוע יקיים את שלב המצגות.

ממשרד הפרסום נמסר בתגובה: "ראובני פרידן הוא משרד הפרסום הגדול הצומח בישראל כבר חמש שנים ברציפות. גייסנו בשנים אלה עשרות לקוחות חדשים וצמחנו בהיקפים בלמעלה מ-50%. לאחרונה נפרדנו ממספר עובדים ממחלקות שונות ואנחנו כרגע בחיפוש אחר מחליפים, תוך שימת דגש על הרחבה של המחלקות הדיגיטליות שלנו". 

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    עם גוגל ופייסבוק אין עוד צורך במשרדי פרסום. מיותרים כמו כל מתווכים (ל"ת)
    פרסום 16/07/2017 17:03
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    עידן 11/07/2017 23:26
    הגב לתגובה זו
    לא יודעים לעשות שם תוכן או דיגיטל. מביך
  • 7.
    אחרי שנפרדנו מחברה טובים , קולטים חברה מצויינים.בהצלחה לכולם.משרד מספר 1 (ל"ת)
    דוד 11/07/2017 22:06
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    לדעתי המספר האמיתי יותר גבוה (ל"ת)
    מנשה 11/07/2017 10:35
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    העיקר שפרידן יושב מדושן כהרגלו. (ל"ת)
    אוד 11/07/2017 08:41
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    נועם 10/07/2017 22:21
    הגב לתגובה זו
    מה יהיה על כל הפרסומות בכיכובו של קמושביץ?
  • לקמושביץ יש טחורים-רד לעם!! (ל"ת)
    דנה 11/07/2017 08:40
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מבין בדיגיטל 10/07/2017 18:36
    הגב לתגובה זו
    הוט אכן עבודה יפה ומרשימה ו... וזהו. כלום שום כלום. שום סירטון ראוי שום סגנון שום קריאייטיב- סתם להעביר את הזמן.
  • 2.
    חבל על פיטורים של כל אחד, אבל הקריאיטיב שם באמת תחת (ל"ת)
    אדם 10/07/2017 14:20
    הגב לתגובה זו
  • שיפנו לגאון הקריאייטיב: ניקו וואו מטינק (ל"ת)
    עובד טינק 24/06/2018 13:34
    הגב לתגובה זו
  • רינת 10/07/2017 15:02
    הגב לתגובה זו
    כי באיזה משרד אחר יש קריאטיב יותר טובים?.....
  • גדעון 11/07/2017 22:38
    בנק טפחות, קסטרו,עוף טוב,הוט שברולט AIG,,,,,
  • את כל הרשימה? כי היא ארוכה מאד (ל"ת)
    דני 10/07/2017 17:26
  • יוו 10/07/2017 16:55
    מה הם יודעים לעשות חוץ ממערכונים להוט?
  • 1.
    שכחתם קרדיט לצלם.... (ל"ת)
    מה שחשוב באמת.. 10/07/2017 13:22
    הגב לתגובה זו
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח

מבחינת מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות כאן11 ורשת ממשיכות להיחלש, קשת וערוץ 14 מובילות; בפריים טיים המתכון המנצח אכן ניצח והריאליטי-מוזיקה-אירוויזיון היה בראש

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר בסטטוס קוו, למרות שחדשות 13 נחלשו שוב, אחרי תקופה שבה הראו התאוששות מסוימת. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.5% רייטינג ו-353 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-197 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 4.3% רייטינג ו-106 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 2.7% רייטינג בלבד ו-69 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התוכן המקורי היחידי שעלה בפריים טיים היה "זהו זה" של כאן11, אבל מבלי להיכנס להשוואות לגבי הגירסה העדכנית של התכנית המיתולוגית, היא היתה במקום האחרון, בפער רב, עם 3.6% רייטינג ו-79 אלף צופים בלבד. במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 15.6% רייטינג ו-406 אלף צופים. אחרי מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8%, אך יחסית מעט צופים (181 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 224 אלף צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 7.9%, ליתר דיוק. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.3% ו-80 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השלישי, עם 1.7% רייטינג ו-31 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השני עם 2.3% רייטינג ו-67 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 3.5% ו-73 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 2% ו-44 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.4% ו-25 אלף צופים. 

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-209 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-127 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.5% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד. 

לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.7% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 5.3% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5% ו-145 אלף צופים.