love, hate: המותגים שחיים את הצעירים - תובנות מלונדון
בכל שנה נפגשים בלונדון כ-1,000 איש מכל אירופה בכנס שיווק ואסטרטגיה לנוער ולצעירים. תעשייה שלמה שמנסה להבין דרך העיניים של בני הנוער מה יהיה הדבר הבא. גם אני מצטרף לחגיגה כדי לראות איך אנחנו ביחס לעולם וכל שנה חוזר עם אותה תחושה שהם יכולים ללמוד שם המון מהעשייה השיווקית והקריאייטיב בישראל.
לקראת הכנס עורכים המארגנים מחקר בקרב אלפי צעירים אנגליים בגילאי 16-24 כדי לדרג את 100 המותגים האהובים עליהם. במחקר מוצגים לבני הנוער מאות מותגים והם מתבקשים לדרג אותם באופן הבא love ,like ,no feelings ,dislike ,hate.
הזוכה הגדולה של שנה שעברה גוגל הודחה השנה על ידי ענקית הקניות ברשת - אמזון. 92% מהצעירים אוהבים את אמזון! זה משלים ומכתיר באופן סופי את הצלחת מהפכת הקניות אונליין, שמתחוללת בקרב צעירים בשנים האחרונות ומסמן את הכיוון אליו אנחנו הולכים בכל הכוח. לא מפתיע שבקטגוריית ה״פיננסים ובנקאות״ זוכה paypal ככלי שמשרת את בני הנוער ומשלים את הזכיה של אמזון.
לצד אמזון אפשר למצוא ענקיות טכנולוגיה אחרות שבני נוער אוהבים מאוד ובראשן יוטיוב עם 88% אחוזי אהדה וגוגל עם 87%. פייסבוק גם השנה נמצאת בירידה כשלכמעט רבע מבני הנוער פשוט ״לא אכפת״ מהרשת החברתית הגדולה בעולם.
גם השנה התוכן היה אחד מהנושאים המרכזיים בכנס והמשפט you are not a marketer you are a publisher נאמר כמה וכמה פעמים. לכן לא מפתיע שאחד המותגים שהכי מתחזקים בשנה החולפת הוא נטפליקס עם 81% אחוזי אהדה.
בני הנוער הבריטיים מחפשים את עצמם, מחפשים משמעות, מחפשים לחוות, ליצור ולגלות. עוד ועוד דוברים דיברו על כך שבני נוער מוכנים לשלם הרבה יותר על חוויה מאשר על מוצר. אולי זו הסיבה ש-tripadvisor כובשת את המקום הראשון בקטגוריית הנסיעות והתיירות.
ומה בעולמות הצריכה? לא מפתיע שחצי מהמותגים בעשירייה הראשונה הם מותגי צריכה ובעיקר חטיפים ושוקולדים כש-maltesers מוביל מעל כולם.
ואם מדברים על טכנולוגיה ומוצרי צריכה חייבים לדבר על ההתחזקות של דומינוס פיצה שמשלבת את שניהם ומקבלת ציוני אהדה גבוהים מאוד אצל בני נוער תוך ציון המעמד של דומינוס גם כפיצה טעימה אבל גם כמתקדמת טכנולוגית. לא הרבה מאחור נמצאת אימפריית מקדונלד שמראה שלצד טרנד הבריאות והקינואה היא עדיין אחד המותגים האהובים ובני הנוער מציינים שזה בזכות הזמינות, המחיר ומהירות השירות אבל בעיקר כי הם תמיד שם כשצריכים אותם גם באמצע הלילה.
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
לצד הטכנולוגיה והחדשנות מפתיע למצוא מותגים וותיקים שמוערכים על ידי בני הנוער דווקא בגלל העקביות שלהם וערכי הנוסטלגיה. ערוץ דיסני המאוד מוערך כובש את המקום הראשון בקטגוריית ה״בידור״ ומותג המשקפיים האופנתי והוותיק ray ban כובש את המקום הראשון בקטגוריית האופנה והאקססוריז ומשאיר מאחור את ענקית ההלבשה זארה, נייק, אדידס וואנס. הרשימה המרתקת הזו מצביעה על כיוונים חשובים ועל הדרך בה הולכים המותגים בניסיון להישאר רלוונטים ומעודכנים.
אז עד כמה זה שונה מרשימה שהיינו מקבלים אם היינו שואלים את הנוער הישראלי? במידה מסוימת המגמות הן אותן מגמות: יוטיוב שולטת, נטפליקס מאיימת, דומינוס אהובה ודיסני שומרת על כוחה גם שמתבגרים. מותגי צריכה יוחלפו בגרסאות הישראליות שלהן כמו שוקולד עלית, מילקי וסופר-פארם ומותגים בינלאומיים כמו זארה, h&m ואדידס כנראה ישמרו גם אצלנו על כוחם. מסקרן יהיה לראות מי תהיה הגרסא ״הישראלית״ של אמזון שתכבוש את הפסגה.
- 1.מלכת הנילוס 27/03/2017 13:32הגב לתגובה זווואלה נעים
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
.jpg)