טור

love, hate: המותגים שחיים את הצעירים - תובנות מלונדון

יניב ויצמן, בעלי משרד הפרסום teenk המתמחה בבני נוער וצעירים מסכם עבור אייס את כנס השיווק והאסטרטגיה השנתי לבני נוער, בלונדון. "מסקרן יהיה לראות מי תהיה הגרסא הישראלית של אמזון שתכבוש את הפסגה"
יניב ויצמן | (1)

בכל שנה נפגשים בלונדון כ-1,000 איש מכל אירופה בכנס שיווק ואסטרטגיה לנוער ולצעירים. תעשייה שלמה שמנסה להבין דרך העיניים של בני הנוער מה יהיה הדבר הבא. גם אני מצטרף לחגיגה כדי לראות איך אנחנו ביחס לעולם וכל שנה חוזר עם אותה תחושה שהם יכולים ללמוד שם המון מהעשייה השיווקית והקריאייטיב בישראל. 

לקראת הכנס עורכים המארגנים מחקר בקרב אלפי צעירים אנגליים בגילאי 16-24 כדי לדרג את 100 המותגים האהובים עליהם. במחקר מוצגים לבני הנוער מאות מותגים והם מתבקשים לדרג אותם באופן הבא love ,like ,no feelings ,dislike ,hate.

הזוכה הגדולה של שנה שעברה גוגל הודחה השנה על ידי ענקית הקניות ברשת - אמזון. 92% מהצעירים אוהבים את אמזון! זה משלים ומכתיר באופן סופי את הצלחת מהפכת הקניות אונליין, שמתחוללת בקרב צעירים בשנים האחרונות ומסמן את הכיוון אליו אנחנו הולכים בכל הכוח. לא מפתיע שבקטגוריית ה״פיננסים ובנקאות״ זוכה paypal ככלי שמשרת את בני הנוער ומשלים את הזכיה של אמזון. 

לצד אמזון אפשר למצוא ענקיות טכנולוגיה אחרות שבני נוער אוהבים מאוד ובראשן יוטיוב עם 88% אחוזי אהדה וגוגל עם 87%. פייסבוק גם השנה נמצאת בירידה כשלכמעט רבע מבני הנוער פשוט ״לא אכפת״ מהרשת החברתית הגדולה בעולם. 

גם השנה התוכן היה אחד מהנושאים המרכזיים בכנס והמשפט you are not a marketer you are a publisher נאמר כמה וכמה פעמים. לכן לא מפתיע שאחד המותגים שהכי מתחזקים בשנה החולפת הוא נטפליקס עם 81% אחוזי אהדה.

 

בני הנוער הבריטיים מחפשים את עצמם, מחפשים משמעות, מחפשים לחוות, ליצור ולגלות. עוד ועוד דוברים דיברו על כך שבני נוער מוכנים לשלם הרבה יותר על חוויה מאשר על מוצר. אולי זו הסיבה ש-tripadvisor כובשת את המקום הראשון בקטגוריית הנסיעות והתיירות. 

ומה בעולמות הצריכה? לא מפתיע שחצי מהמותגים בעשירייה הראשונה הם מותגי צריכה ובעיקר חטיפים ושוקולדים כש-maltesers מוביל מעל כולם. 

ואם מדברים על טכנולוגיה ומוצרי צריכה חייבים לדבר על ההתחזקות של דומינוס פיצה שמשלבת את שניהם ומקבלת ציוני אהדה גבוהים מאוד אצל בני נוער תוך ציון המעמד של דומינוס גם כפיצה טעימה אבל גם כמתקדמת טכנולוגית. לא הרבה מאחור נמצאת אימפריית מקדונלד שמראה שלצד טרנד הבריאות והקינואה היא עדיין אחד המותגים האהובים ובני הנוער מציינים שזה בזכות הזמינות, המחיר ומהירות השירות אבל בעיקר כי הם תמיד שם כשצריכים אותם גם באמצע הלילה. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

לצד הטכנולוגיה והחדשנות מפתיע למצוא מותגים וותיקים שמוערכים על ידי בני הנוער דווקא בגלל העקביות שלהם וערכי הנוסטלגיה. ערוץ דיסני המאוד מוערך כובש את המקום הראשון בקטגוריית ה״בידור״ ומותג המשקפיים האופנתי והוותיק ray ban כובש את המקום הראשון בקטגוריית האופנה והאקססוריז ומשאיר מאחור את ענקית ההלבשה זארה, נייק, אדידס וואנס. הרשימה המרתקת הזו מצביעה על כיוונים חשובים ועל הדרך בה הולכים המותגים בניסיון להישאר רלוונטים ומעודכנים. 

אז עד כמה זה שונה מרשימה שהיינו מקבלים אם היינו שואלים את הנוער הישראלי? במידה מסוימת המגמות הן אותן מגמות: יוטיוב שולטת, נטפליקס מאיימת, דומינוס אהובה ודיסני שומרת על כוחה גם שמתבגרים. מותגי צריכה יוחלפו בגרסאות הישראליות שלהן כמו שוקולד עלית, מילקי וסופר-פארם ומותגים בינלאומיים כמו זארה, h&m ואדידס כנראה ישמרו גם אצלנו על כוחם. מסקרן יהיה לראות מי תהיה הגרסא ״הישראלית״ של אמזון שתכבוש את הפסגה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מלכת הנילוס 27/03/2017 13:32
    הגב לתגובה זו
    וואלה נעים
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.