love, hate: המותגים שחיים את הצעירים - תובנות מלונדון
בכל שנה נפגשים בלונדון כ-1,000 איש מכל אירופה בכנס שיווק ואסטרטגיה לנוער ולצעירים. תעשייה שלמה שמנסה להבין דרך העיניים של בני הנוער מה יהיה הדבר הבא. גם אני מצטרף לחגיגה כדי לראות איך אנחנו ביחס לעולם וכל שנה חוזר עם אותה תחושה שהם יכולים ללמוד שם המון מהעשייה השיווקית והקריאייטיב בישראל.
לקראת הכנס עורכים המארגנים מחקר בקרב אלפי צעירים אנגליים בגילאי 16-24 כדי לדרג את 100 המותגים האהובים עליהם. במחקר מוצגים לבני הנוער מאות מותגים והם מתבקשים לדרג אותם באופן הבא love ,like ,no feelings ,dislike ,hate.
הזוכה הגדולה של שנה שעברה גוגל הודחה השנה על ידי ענקית הקניות ברשת - אמזון. 92% מהצעירים אוהבים את אמזון! זה משלים ומכתיר באופן סופי את הצלחת מהפכת הקניות אונליין, שמתחוללת בקרב צעירים בשנים האחרונות ומסמן את הכיוון אליו אנחנו הולכים בכל הכוח. לא מפתיע שבקטגוריית ה״פיננסים ובנקאות״ זוכה paypal ככלי שמשרת את בני הנוער ומשלים את הזכיה של אמזון.
לצד אמזון אפשר למצוא ענקיות טכנולוגיה אחרות שבני נוער אוהבים מאוד ובראשן יוטיוב עם 88% אחוזי אהדה וגוגל עם 87%. פייסבוק גם השנה נמצאת בירידה כשלכמעט רבע מבני הנוער פשוט ״לא אכפת״ מהרשת החברתית הגדולה בעולם.
גם השנה התוכן היה אחד מהנושאים המרכזיים בכנס והמשפט you are not a marketer you are a publisher נאמר כמה וכמה פעמים. לכן לא מפתיע שאחד המותגים שהכי מתחזקים בשנה החולפת הוא נטפליקס עם 81% אחוזי אהדה.
בני הנוער הבריטיים מחפשים את עצמם, מחפשים משמעות, מחפשים לחוות, ליצור ולגלות. עוד ועוד דוברים דיברו על כך שבני נוער מוכנים לשלם הרבה יותר על חוויה מאשר על מוצר. אולי זו הסיבה ש-tripadvisor כובשת את המקום הראשון בקטגוריית הנסיעות והתיירות.
ומה בעולמות הצריכה? לא מפתיע שחצי מהמותגים בעשירייה הראשונה הם מותגי צריכה ובעיקר חטיפים ושוקולדים כש-maltesers מוביל מעל כולם.
ואם מדברים על טכנולוגיה ומוצרי צריכה חייבים לדבר על ההתחזקות של דומינוס פיצה שמשלבת את שניהם ומקבלת ציוני אהדה גבוהים מאוד אצל בני נוער תוך ציון המעמד של דומינוס גם כפיצה טעימה אבל גם כמתקדמת טכנולוגית. לא הרבה מאחור נמצאת אימפריית מקדונלד שמראה שלצד טרנד הבריאות והקינואה היא עדיין אחד המותגים האהובים ובני הנוער מציינים שזה בזכות הזמינות, המחיר ומהירות השירות אבל בעיקר כי הם תמיד שם כשצריכים אותם גם באמצע הלילה.
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- דני אבדיה ומי עדן בקמפיין חדש: טסים לפגוש את הכוכב
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
לצד הטכנולוגיה והחדשנות מפתיע למצוא מותגים וותיקים שמוערכים על ידי בני הנוער דווקא בגלל העקביות שלהם וערכי הנוסטלגיה. ערוץ דיסני המאוד מוערך כובש את המקום הראשון בקטגוריית ה״בידור״ ומותג המשקפיים האופנתי והוותיק ray ban כובש את המקום הראשון בקטגוריית האופנה והאקססוריז ומשאיר מאחור את ענקית ההלבשה זארה, נייק, אדידס וואנס. הרשימה המרתקת הזו מצביעה על כיוונים חשובים ועל הדרך בה הולכים המותגים בניסיון להישאר רלוונטים ומעודכנים.
אז עד כמה זה שונה מרשימה שהיינו מקבלים אם היינו שואלים את הנוער הישראלי? במידה מסוימת המגמות הן אותן מגמות: יוטיוב שולטת, נטפליקס מאיימת, דומינוס אהובה ודיסני שומרת על כוחה גם שמתבגרים. מותגי צריכה יוחלפו בגרסאות הישראליות שלהן כמו שוקולד עלית, מילקי וסופר-פארם ומותגים בינלאומיים כמו זארה, h&m ואדידס כנראה ישמרו גם אצלנו על כוחם. מסקרן יהיה לראות מי תהיה הגרסא ״הישראלית״ של אמזון שתכבוש את הפסגה.
- 1.מלכת הנילוס 27/03/2017 13:32הגב לתגובה זווואלה נעים
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.
