אלי טביב בית"ר ירושלים
צילום: באדיבות רמי כהן שמאלי - אתר ישראל ספורט
פרסום ראשון

הבעלים של בית"ר הגיש תביעה בארה"ב נגד ערוץ הספורט

אחרי שרואיין ללא ידיעתו ע"י משה פרימו לרדיו של הערוץ, הגיש טביב תביעה שמוערכת בכמיליון ד' - דווקא בארה"ב. למרות התביעה, התקיימה לאחרונה פגישה בין טביב למנכ"ל ערוץ הספורט תומר תורג'מן
אלכסנדר כץ | (6)

בעליה של קבוצת בית"ר ירושלים אלי טביב הגיש תביעת ענק נגד ערוץ הספורט, בבית משפט בארה"ב - כך נודע לאייס. גם פגישה שהתקיימה לפני מספר שבועות בין טביב למנכ"ל ערוץ הספורט תומר תורג'מן, לא הובילה בסופו של דבר להסרת התביעה. 

היחסים בין טביב לבין ערוץ הספורט מתוחים מזה תקופה ארוכה. ואולם הטריגר לתביעה זו הגיע לאחר שמשה פרימו העלה בחודש אפריל האחרון את טביב לשידור בתכנית הרדיו האינטרנטית של ערוץ הספורט '5 באוויר', במסגרת הפינה "שיחה בהפתעה", ולא הודיע לו כי הוא מוקלט ומשודר בשידור חי  .

 

כאן התפתחה שיחה בת 3.5 דקות בה מסביר טביב לפרימו על המאמן המיועד לשנה הבאה, מספר על התכניות להביא שחקנים, וגם מביע את דעתו הלא מאד חיובית על כתב ערוץ הספורט מוטי פשכצקי, בלי שהוא כאמור יודע שהוא מוקלט ולמעשה משודר חי. בהמשך התחיל להבין טביב את התרגיל שפרימו עשה לו, ואמר: "זה דבר הכי שפל שיכול להיות שמקליטים בן אדם, מתקשרים ושואלים אותו שאלה. תגיד מההתחלה שאתה מקליט אותי, והייתי אומר 'ביי'".

 

בעקבות כך החליט טביב "להתנקם" והגיש תביעה - שלדברי גורמים עומדת על כמיליון דולר (כמעט 4 מיליון שקלים) בארה"ב, ממנה מנהל הוא מנהל שלל עסקיו - בעיקר בתחום הנדל"ן. נודע כי פרימו אף ענה על תצהיר בנושא.

הבחירה בתביעה מחוץ לגבולות ישראל מעניינת: השידור הספציפי היה באתר האינטרנט של ערוץ הספורט, שנקלט גם בארה"ב – מה שמאפשר לטביב להגיש תביעה במדינה זו. הדבר מזכיר מאד ההתרעה לפני תביעה שהגיש המיליארדר שלדון אדלסון נגד חברת החדשות של ערוץ 10, מה שהוביל להתנצלות 'חדשות 10' - שחששה ממשפט ארוך ויקר שהיה מתנהל בארה"ב. תביעה מחוץ לגבולות ישראל עשויה לעלות כסף רב לנתבע, למשל שכירת שירותיו של משרד עו"ד מקומי בנוסף לייעוץ המשפטי הישראלי, כמו גם אפשרות להטיס עדים לדיונים.

דוגמא נוספת למערכת היחסים המתוחה בין הצדדים התקבלה בחודש יולי האחרון, כאשר דובר בית"ר אושרי דודאי החליט להוציא מקבוצת הוואטסאפ של הקבוצה את אנשי ערוץ הספורט - ככל הנראה בהוראתו של טביב. בין המנותקים: מוטי פשכצקי המסקר את הקבוצה, הפרשנים יונתן הללי ופרימו, ו-3 נוספים - רועי זריהן, תומר לוי ואורי דגון.

לאחרונה כאמור התקיימה פגישה בין טביב לבין תורג'מן. תוכן הפגישה לא ברור במיוחד. לצד גרסה הטוענת כי הייתה זו אמורה להיות "פגישת סולחה", גורמים אחרים טוענים כי נדונו בה נושאים אחרים והיא לא עסקה בתביעה עצמה. בכל מקרה, התוצאה ברורה: התביעה עדיין שרירה וקיימת.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

דובר בית"ר ירושלים אושרי דודאי אמר לאייס: "אין לי מושג איפה זה עומד". מנכ"ל בית"ר ירושלים משה דמאיו הפנה לבעלי הקבוצה אלי טביב. טביב לא הגיב לפניות אייס. מערוץ הספורט טרם התקבלה תגובה.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    מצויין - הלוואי ויעיפו את פרימו לכל הרוחות - זה לא עיתונאי (ל"ת)
    אדי 22/09/2016 11:25
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אני 22/09/2016 11:02
    הגב לתגובה זו
    נהנה ללכלך על בית"ר ואוהדיה, בית"ר צריכה פשוט להפסיק לשתף איתו פעולה, לא לדווח לו כלום, לאסור על כניסתו לבית וגן ולטדי. נמאס ממנו, חלאה
  • 4.
    אני 22/09/2016 10:59
    הגב לתגובה זו
    די מנאס מפרימו עם ההמצאות שלו, והטמטום שלו. ליצן זו מחמאה
  • 3.
    אני 22/09/2016 10:58
    הגב לתגובה זו
    די מנאס מפרימו עם ההמצאות שלו, והטמטום שלו. ליצן זו מחמאה
  • 2.
    כל הכבוד לטביב (ל"ת)
    רוני 22/09/2016 01:06
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    תירוש 21/09/2016 22:31
    הגב לתגובה זו
    אינני מאוהדי ביתר ירושלים או אלי טביב אבל אני מסיר את הכובע בפניו על הרעיון לתבוע דווקא מעבר לים כדי לגרום לפרימו האדיוט וכל הערוץ לרדת על ארבע בפניו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.