רשות השידור הפגנה
צילום: אלכסנדר כץ

430 עובדי רשות השידור ייקלטו בתאגיד הציבורי; החינוכית תישאר כפופה לבנט?

עובדי הרשות ונציגי ההסתדרות, התאגיד ומשרדי התקשורת והאוצר הגיעו להבנות לגבי מספר הפורשים שיעברו לתאגיד. במקביל, החינוכית צפויה לצאת מהתאגיד ולהישאר במשרד החינוך, נטולת תכניות אקטואליה וממוקדת בתכנים חינוכיים
אלכסנדר כץ | (6)

הישג חלקי לעובדי רשות השידור, לאחר שהצליחו לשנות את הרף התחתון שנקבע בחוק השידור הציבורי, ולהגדיל את מספר העובדים שיפרשו מהרשות וייקלטו בתאגיד השידור הציבורי. במסגרת הבנות בין נציגי העובדים, ההסתדרות, תאגיד השידור הציבורי, משרד האוצר ומשרד התקשורת, עולה כי בתאגיד החדש ייקלטו 430 עובדים מהרשות, 51% מכלל העובדים בתאגיד העתידי שיכלול 853 עובדים.

 

העובדים יפוטרו מהרשות בתנאים מועדפים כפי שקורה עם שאר הפורשים במסגרת התכנית לפרישה מרצון, ואולם הם ייקלטו בתנאים שונים בתאגיד, בלי הוותק ודרגת השכר שצברו לאורך השנים ברשות השידור.

 

בחודשים האחרונים עזבו את הרשות כ-400 איש, ונותרו בה בסביבות 1,100 עובדים. כאמור, מתוכם יועסקו 400 איש בתאגיד החדש, מה שאומר שלשוק ייפלטו כ-700 עובדים.

 

בתוך כך, שר החינוך נפתלי בנט לא רוצה לוותר כל כך מהר על גוף שידור שנמצא כעת תחת אחריותו, והוא פועל להוצאת הטלוויזיה החינוכית מחוק השידור הציבורי, כדי שתמשיך לשמש כיחידת סמך במשרד החינוך. החינוכית אמורה הייתה להיכלל בתוך תאגיד השידור, כערוץ ילדים ממלכתי, ולמעשה כערוץ שלישי בנוסף לערוץ 1 ולערוץ בערבית.

 

 

בנט יוזם כי החינוכית תשדר אך ורק תכניות בעלי ערכים לימודיים, מה שאומר שיופסקו שידוריהן של ערב חדש הוותיקה ששידורה החל במלחמת לבנון הראשונה ב-1982, ותכנית האקטואליה היומית סדר יום. כדי להביא לידי כך, יש להכניס שינוי בחוק השידור הציבורי, ולהוציא את החינוכית ממנו.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    בעל ההיגיון 01/03/2016 18:09
    הגב לתגובה זו
    איך יכול להיות ש 430 הזוכים המאושרים (שבטח קרובים מאוד לצלחת הרשות הישנה והטובה) יזכו גם בתנאים מצוינים של פרישה מרצון וגם בהמשך החגיגה, בעוד שחבריהם נזרקים לחלל ריק.
  • 5.
    איפה אלדד קובלנץ 01/03/2016 17:38
    הגב לתגובה זו
    אחרת מה ההיגיון ש 430 עובדים יקבלו את הבונוס של החיים שלהם - גם עבודה, גם פיצויים מוגדלים. הרצחת וגם ירשת ? למה מגיע לאותם 430 פיצויים מוגדלים ? אין כל ספק ש 430 הם מהקרובים לצלחת. ונקבל רשות השידור הישנה בשינוי אדרת. עם 430 איש שזכו בבונוס של החיים שלהם.
  • 4.
    היגיון. קובלנץ איפה 01/03/2016 17:21
    הגב לתגובה זו
    אז מה ההיגיון ? 400 הזוכים המאושרים יקבלו פיצויים מוגדלים מאוד וגם ימשיכו לעבוד במקום עבודתם בשינוי אדרת ? מה עשינו בזה ? 400 קיבלו פרס פרישה + עבודה מובטחת לעומת כל האחרים שאמנם קיבלו פיצויים אבל נבעטו לשוק לחפש את החברים שלהם... יש כאן סירחון ששמור למקורבי הרשות שהביאו אותה למצבה הנוכחי. הנבחרים - מקורבי הצלחת יזכו להטבה של פיצויים מוגדלים כולל מקום שמור בתאגיד החדש. איזה יופי.
  • 3.
    oferdesade 01/03/2016 08:08
    הגב לתגובה זו
    בואו נעשה חשבון: 2 עריצי טלוויזיה (בונגיד), 6 ערוצי רדיו. סה"כ 7. 200 איש לערוץ. 9 איש על כל שעת שידור (כולל פטיפונים באוטומט בקול המוזיקה באמצע הלילה שמתקזז עם תאורנים במשחקי כדורגל). בSTTV אנחנו 3.
  • 2.
    מבפנים 29/02/2016 21:07
    הגב לתגובה זו
    לא יקלוט אף אחד כי הוא לא יקום. אחרי שיהרגו את רשות השידור כמורשתם של ארדן השחצן לפיד הקברן והפודלים שלהם לא יעשו דבר רק יגררו רגליים. כל ההסכמים האלה אינם שווים את הנייר שנכתבו. כך היה גם גורלם של הסכמי הרפורמה ברשות. נזרקו לפח מיד עם חתימתם בגבוי אבי ליכט מהיועץ המשפטי לממשלה
  • 1.
    נקדי 29/02/2016 18:47
    הגב לתגובה זו
    כסף רב נשפך,על פיצוי לעובדים,הפוליטיקאים מחוברים חזק , האומנים ללא עבודה לפחות עוד שנתיים שלוש+, ואולי בכלל לא יקום התאגיד החדש..... אבל למי אכפת ? מי משלם ? מי זוכר ? ,
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״