מורה נבוכים למיליונים שמגה שילמה לשטרית: מה מסתתר במסמך שחשפה עמליה דואק
הסערה שפרצה בעקבות מסמך התשלומים הפנימי של רשת מגה לאשת הפרסום והיח"צ רותי שטרית, אותו חשפה והפיצה כתבת חדשות 2 עמליה דואק, היא רק קצה הקרחון במה שכנראה ייחקר על ידי הנאמנים של הרשת הנמצאת בהליכי פירוק ואולי אפילו - על ידי המשטרה.
מבט ראשוני במסמך יכול לסנוור את עינו של הציבור הרחב, כשהוא צופה במיליוני השקלים המופיעים בו. עובדי מגה קוראים אותו בהשתאות ובתסכול, ובכירי ענף הפרסום עדיין המומים כשהם מנתחים את מסמך המיליונים בין השורות וכנראה שואלים את עצמם "למה לא אנחנו". נכון לרגע זה עדיין לא ברור כיצד ועבור מה שילמה מגה לשטרית ולכן שאלות רבות נותרו ללא מענה, גם לאחר בדיקה שלנו מול גרומים בכירים בענף הפרסום.
המספרים של מגה - המסמך שחשפה עמליה דואק
אז מה אומר כל סעיף?
ריטיינר: המונח המקובל בענף הפרסום (כמו גם במקצועות נוספים כגון עריכת דין) שמתאר את התשלום החודשי שמקבל המשרד בעבור השירותים שהוא מעניק ללקוח. במקרה הזה נשאלת השאלה האם הריטיינר של שטרית כלל גם עבודות סטודיו עבור חומרים שהופקו עבור רשת מגה בעיר ומועדון יו בהם טיפל משרדה של רות שטרית. בכל מקרה אומרים בענף כי ריטיינר בסך של כ-300 אלף שקל בחודש הינו ריטיינר שאינו מקובל עבור לקוחות בסדר הגודל הזה ומדובר בסכום שהוא גדול פי כמה מהמקובל בשוק.
פוסט: כאן לא ברור בעבור מה התקבלו התשלומים. בז׳רגון המקצועי ״פוסט״ הוא המינוח לבתי העריכה והאולפנים שבהם נערכות הפרסומות. במקרה הזה ככל הנראה לא מדובר בכך. בכל מקרה למשרדה של רות שטרית לא קיימות יכולות פוסט. בענף העריכו כי אולי מדובר בתשלום עבור עבודות סטודיו. אם כך הדבר - מדובר על תשלום נוסף בשיעור של 32 אלף שקל בממוצע למשרדה של שטרית.
- המבצעים נגמרו: הרשתות חזרו למחירי טרום החג; איזה מוצר עלה ב-62%?
- הצעד המסוכן של אלקטרה: תולה את יהבה במיתוג של קרפור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מדיה כולל עמלה: כאן ככל הנראה מסתתר הכסף הגדול. ואלה הסכומים שמיעטו לעסוק בהם. עמלת משרד הפרסום המסורתית הינה בשעור של 15%. בשנים האחרונות בעקבות התחרות ירדה העמלה המשולמת למשרדי הפרסום מתחת למספר זה והיא נעה לפי גורמים בענף בין 8-12% לפי מפתח שתלוי בגודל הלקוח. נשאלת השאלה מהו גובה העמלה שקיבלה שטרית בעבור סכום המדיה שמופיע במסמך. אם שיעור זה הוא 15% הרי שב -2010 שנת השיא, קיבלה שטרית עמלה של 4 מליון שקל נוספים. ובסך הכל ב-6 שנות הדוח קיבלה שיטרית כ-14 מליון שקלים כעמלה. גם אם נניח כי שטרית זכתה רק ל-8% עמלה הרי שקיבלה כ-7 מליון שקלים נוספים.
שאלה נוספת שנשאלת היא מה עם עמלות היתר? האם עמלות אלה הוחזרו לרשת מגה או שהועברו על ידי הזכיינים למשרדה של שטרית. בכל מקרה אם נניח ששטרית קיבלה 10% עמלות יתר הרי שמדובר בהכנסה נוספת של 10 מליון שקלים ב-6 השנים של הדו"ח. סעיף נוסף שלא ברור פשרו ובעבורו קיבלה שטרית כ-2 מליון שקלים נוספים נרשם בדו"ח כ״עמלות נפח״.
לא ברור מהן ״עמלות נפח״ ומדוע הן שולמו לשטרית על ידי מגה. בדרך כלל עמלות נפח, אותן עמלות יתר, הן התשלום שמשלמים אמצעי המדיה למשרדי הפרסום בעבור סך הרכישות השנתיות שלהם. לא מדובר בתשלום של הלקוח למשרד ולכן לא ברור כיצד שורה זו השתרבבה לדו"חות מגה. אם נסכם את כל הסכומים שעולים מתוך השאלות ששאלנו ייתכן והסכום שקיבלה שטרית מגיע לסך של 46 מליון שקלים ב-6 שנים.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
דבר נוסף שעשוי לשפוך אור על הפרשה הוא מה קרה במקאן שאותו שטרית מבקשת לגרור פנימה. מקאן טיפל בתקציב הרשת הגדולה ומי שחלקה בפרסום היה במרבית השנים גדול יותר - מגה (להבדיל ממגה בעיר) - מהו הריטיינר שקיבל מקאן? ואיך הוא ביחס למה שקיבלה שטרית. מי רכש את המדיה, שעל פי המספרים, מופיעה במסמך כאילו נרכשה כולה על ידי שטרית? האם מקאן ויתרו על רכש המדיה של מגה בניגוד למקובל ובניגוד למדיניות הידועה של מקאן? בכל מקרה למרות המתקפה של שטרית על מקאן המשרד לא התייחס להאשמות שלה.
- 7.YL 27/01/2016 22:55הגב לתגובה זולמה הדבר דומה אדם נותן הצעת מחיר למשל 180000 שח לעבודה.....אומר לו בעל החברה בסדר אני מקבל את הצעתך על סך 300000 שח..... מי ש היה עצמאי ועבד עם גופים גדולים בטוח מבין ויתכן וקיבל הצעה דומה
- 6.אהרון 27/01/2016 21:39הגב לתגובה זונאמני החברה יחד עם בעלי האגח חייבים לדרוש הסברים מנותן השוחד וממקבל השוחד . חייבים לעלות את המסך ויתכן מאוד שיתברר שהשר לשעבר שהיה כמעט נשיא סוחב אתו קופת שרצים לא קטנה .
- 5.משדרת המון רוע חנזירה !!!!!!!!!! (ל"ת)חיים. ק 26/01/2016 12:04הגב לתגובה זו
- 4.רו"ח מפוקח 25/01/2016 11:52הגב לתגובה זוסכומים לא סבירים הסברה היחידה היא שמגה שילמו לשיטרית בהוראת הבעלים של מגה, דירקטוריון- חותמת גומי, ולאחר מכן שיטרית שילמה כספים אלו לחברות הפרטיות של הבעלים של מגה.
- 3.קו"ח מפוקח 25/01/2016 11:52הגב לתגובה זוסכומים לא סבירים הסברה היחידה היא שמגה שילמו לשיטרית בהוראת הבעלים של מגה, דירקטוריון- חותמת גומי, ולאחר מכן שיטרית שילמה כספים אלו לחברות הפרטיות של הבעלים של מגה.
- 2.שאמת תצא לאור 25/01/2016 09:48הגב לתגובה זוגדעון סער רצה לסגור עסקים בשבת ושטרית שקיבל את השוחד ממגה יצא להגנת דודי ויסמן שרצה בהמשך פתיחתם של am pm דבר שגרם לנפילת מגה
- 1.אחד שלא שוכח 24/01/2016 18:46הגב לתגובה זומאיר שטרית דיווח על הון של 57 מליון שח. לפי הכתבה כמעט כל הכסף מקורו רק במגה. היתכן ? שוחד מתוחכם (מניע ?) או טעות באומדן של הכתבה ?http://m.globes.co.il/news/m/article.aspx?did=1000944744

התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
מגמת הירידה בכמות הצופים במהדורות החדשות ממשיכה, ואילו בפריים טיים, התאגיד מצליח סוף סוף להשיג נתונים תחרותיים
באמצע החגים, כשעסקת החטופים היתה עוד בשלבי המו"מ, סך צופי מהדורות החדשות המרכזיות עמד על כמעט מיליון צופים. בימים האחרונים, המצב חזר לקדמותו, כאשר סך הצופים עומד על כ-700 עד 750 אלף צופים. כרגיל, חדשות 12 במקום הראשון, עם 14.9% רייטינג ו-350 אלף צופים, וכרגיל, חדשות 14 התבססה במקום השני עם קצת יותר ממחצית צופי חדשות 12, רייטינג של 6.4% ו-166 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 4.9% רייטינג ו-111 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4.4% רייטניג ו-110 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.
הקרב על הפריים טיים וההתחזקות של התאגיד
כנראה שמשהו כן מצליח לעבוד בתאגיד, היות ומלבד איכות, הריאליטי הוותיק, שעלה בעונתו ה-10, ומבוסס על תכנית בריטית, הצליח סוף סוף לייצר מספרים תחרותיים עבור כאן 11. אמנם "חשיפה" עם חיים אתגר של קשת היתה בראש, עם 10.7% רייטינג ו-258 אלף צופים, אבל "בואו לאכול איתי" היה ממש אחריה, עם 9.7% ו-231 אלף צופים (כמות שלרוב מסכמת ערב שלם של שידורים בכאן11). מעבר לכך, גם "הפטריוטים" של ערוץ 14 אמנם סיימה במקום השלישי, עם 8.7% רייטינג ו-240 אלף צופים, אבל אנחנו יכולים לראות עד כמה התחרות צמודה בפריים טיים, כשההבדלים אינם מובהקים. במקום הרביעי והאחרון "כלוב הזהב" של רשת, שהיה עם 6% רייטינג ו-149 אלף צופים, שגם הם נתונים בלתי ניתנים לביטול.
רצועות חדשות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-84 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 1.7% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.1% רייטינג ו-26 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.6% ו-53 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם עודד מנשה , עם 1.3% בלבד ו-29 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" עם פז וירדן, עם 1% רייטינג ו-22 אלף צופים בלבד.
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היתה עם 3.2% ו-75 אלף צופים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 היה עם 1.7% רייטינג ו-43 אלף צופים, ואילו "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-31 אלף צופים.

התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
מגמת הירידה בכמות הצופים במהדורות החדשות ממשיכה, ואילו בפריים טיים, התאגיד מצליח סוף סוף להשיג נתונים תחרותיים
באמצע החגים, כשעסקת החטופים היתה עוד בשלבי המו"מ, סך צופי מהדורות החדשות המרכזיות עמד על כמעט מיליון צופים. בימים האחרונים, המצב חזר לקדמותו, כאשר סך הצופים עומד על כ-700 עד 750 אלף צופים. כרגיל, חדשות 12 במקום הראשון, עם 14.9% רייטינג ו-350 אלף צופים, וכרגיל, חדשות 14 התבססה במקום השני עם קצת יותר ממחצית צופי חדשות 12, רייטינג של 6.4% ו-166 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 4.9% רייטינג ו-111 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4.4% רייטניג ו-110 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.
הקרב על הפריים טיים וההתחזקות של התאגיד
כנראה שמשהו כן מצליח לעבוד בתאגיד, היות ומלבד איכות, הריאליטי הוותיק, שעלה בעונתו ה-10, ומבוסס על תכנית בריטית, הצליח סוף סוף לייצר מספרים תחרותיים עבור כאן 11. אמנם "חשיפה" עם חיים אתגר של קשת היתה בראש, עם 10.7% רייטינג ו-258 אלף צופים, אבל "בואו לאכול איתי" היה ממש אחריה, עם 9.7% ו-231 אלף צופים (כמות שלרוב מסכמת ערב שלם של שידורים בכאן11). מעבר לכך, גם "הפטריוטים" של ערוץ 14 אמנם סיימה במקום השלישי, עם 8.7% רייטינג ו-240 אלף צופים, אבל אנחנו יכולים לראות עד כמה התחרות צמודה בפריים טיים, כשההבדלים אינם מובהקים. במקום הרביעי והאחרון "כלוב הזהב" של רשת, שהיה עם 6% רייטינג ו-149 אלף צופים, שגם הם נתונים בלתי ניתנים לביטול.
רצועות חדשות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-84 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 1.7% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.1% רייטינג ו-26 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.6% ו-53 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם עודד מנשה , עם 1.3% בלבד ו-29 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" עם פז וירדן, עם 1% רייטינג ו-22 אלף צופים בלבד.
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היתה עם 3.2% ו-75 אלף צופים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 היה עם 1.7% רייטינג ו-43 אלף צופים, ואילו "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-31 אלף צופים.