הניסוי של גלידת שטראוס: אדם זר שילם עליכם, כמה יסכימו להעביר הלאה מעשה טוב?
ניסוי חברתי שנערך בימים אלה מסביב לעולם הגיע גם לישראל ובדק את מידת הנכונות של הקהל הישראלי לגלגל הלאה מעשה טוב. כמה מאיתנו, הישראלים, מוכנים לשמח אדם זר ללא מניעים סמויים. מאחורי הניסוי, שלמען האמת, הוא יותר פרסומת מאשר מהלך אובייקטיבי טהור, עומדת גלידת שטראוס, מבית יוניליוור העולמית.
מצלמות נסתרות שהוצבו באלונית יקום, מחנויות הנוחות המרכזיות על כביש החוף, צילמו את הלקוחות המזדמנים שהגיעו לקופה עם גלידה, להם נאמר כי אינם צריכים לשלם עבור המוצר משום שהקונה שלפניהם כבר שילם עבורו משום שרצה לשמח אותו. לאחר מכן, הוצע להם לעשות את אותה מחווה למי שיבוא אחריהם וכך להמשיך ולהעביר את השמחה הלאה.
התוצאה המפתיעה של הקמפיין שמאחוריו עומדת סוכנות האינטראקטיב Great Group קבעה ש-94% מהקונים שילמו בשמחה עבור הבא אחריהם. 6% בלבד בחרו לקחת את השלגון וללכת ולא להעביר השמחה לאחר.
כאמור, הצילומים בישראל הם חלק מניסוי מתגלגל בעולם בשם שרשרת השמחה שעושה חברת יוניליוור, מיצרניות הגלידות הגדולה בעולם. לשם השוואה, בברזיל 97% הסכימו לשלם עבור הקונה הבא אחריהם, בטורקיה ובאיטליה רק 87%. המדינה היחידה בה כל המשתתפים הסכימו להעביר את השמחה הינה אוסטרליה - 100% מהאוסטרלים שנקלעו לניסוי הסכימו לשתף פעולה ושילמו עבור הבא אחריהם.
- 12.ירון 20/11/2013 15:36הגב לתגובה זומה הם עשו שם? הציבו מצלמה? חובבני!
- 11.הב הב קופיקו 20/11/2013 14:24הגב לתגובה זומממנת ניסויים בבעלי חיים! לא לקנות מהם כלום!!!
- 10.שטויות 20/11/2013 11:41הגב לתגובה זוהסכום אותו סכום לא?
- 9.ירון 20/11/2013 10:44הגב לתגובה זוhttp://www.youtube.com/watch?v=lHS-NLEZ7wE
- 8.זה רעיון של סטארבאקס לא? (ל"ת)19/11/2013 21:23הגב לתגובה זו
- 7.הזיה 19/11/2013 20:50הגב לתגובה זואיך לוקחים מהלך מעולה של סטארבאקס, מעתיקים ועוד בביצוע כל כך בינוני ??? הנה המהלך המקורי http://www.starbucks.com/promo/come-together
- 6.פשוט וחכם (ל"ת)אביטל 19/11/2013 20:34הגב לתגובה זו
- 5.אחלה רעיון!!! (ל"ת)מישהו שמבין 19/11/2013 17:44הגב לתגובה זו
- 4.כל הכבוד! (ל"ת)מישהו שמבין 19/11/2013 17:44הגב לתגובה זו
- 3.האיש ההגיוני 19/11/2013 17:12הגב לתגובה זורק בגלל זה אני אקנה להבא גלידות שטראוס. עד מתי תהיו בחלומות ובקייסים מבוימים לקאן?
- 2.אחלה רעיון - ביצוע תחת (ל"ת)גרייט שייפ 19/11/2013 16:54הגב לתגובה זו
- 1.אסף 19/11/2013 16:54הגב לתגובה זוהבחור עם הגיטרה הורס הכול. למה צריך אותו? הופך את זה ממהלך חכם למביך

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.