TV

הניסוי של גלידת שטראוס: אדם זר שילם עליכם, כמה יסכימו להעביר הלאה מעשה טוב?

אנחנו ציניים וחשדנים או דווקא להיפך, יכולים לגלגל הלאה מעשה טוב לאדם שאיננו מכירים? האם המשתתפים הישראלים עברו את קו ה-50%?
משה בנימין | (12)

ניסוי חברתי שנערך בימים אלה מסביב לעולם הגיע גם לישראל ובדק את מידת הנכונות של הקהל הישראלי לגלגל הלאה מעשה טוב. כמה מאיתנו, הישראלים, מוכנים לשמח אדם זר ללא מניעים סמויים. מאחורי הניסוי, שלמען האמת, הוא יותר פרסומת מאשר מהלך אובייקטיבי טהור, עומדת גלידת שטראוס, מבית יוניליוור העולמית.

מצלמות נסתרות שהוצבו באלונית יקום, מחנויות הנוחות המרכזיות על כביש החוף, צילמו את הלקוחות המזדמנים שהגיעו לקופה עם גלידה, להם נאמר כי אינם צריכים לשלם עבור המוצר משום שהקונה שלפניהם כבר שילם עבורו משום שרצה לשמח אותו. לאחר מכן, הוצע להם לעשות את אותה מחווה למי שיבוא אחריהם וכך להמשיך ולהעביר את השמחה הלאה.

התוצאה המפתיעה של הקמפיין שמאחוריו עומדת סוכנות האינטראקטיב Great Group קבעה ש-94% מהקונים שילמו בשמחה עבור הבא אחריהם. 6% בלבד בחרו לקחת את השלגון וללכת ולא להעביר השמחה לאחר.

כאמור, הצילומים בישראל הם חלק מניסוי מתגלגל בעולם בשם שרשרת השמחה שעושה חברת יוניליוור, מיצרניות הגלידות הגדולה בעולם. לשם השוואה, בברזיל 97% הסכימו לשלם עבור הקונה הבא אחריהם, בטורקיה ובאיטליה רק 87%. המדינה היחידה בה כל המשתתפים הסכימו להעביר את השמחה הינה אוסטרליה - 100% מהאוסטרלים שנקלעו לניסוי הסכימו לשתף פעולה ושילמו עבור הבא אחריהם.

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    ירון 20/11/2013 15:36
    הגב לתגובה זו
    מה הם עשו שם? הציבו מצלמה? חובבני!
  • 11.
    הב הב קופיקו 20/11/2013 14:24
    הגב לתגובה זו
    מממנת ניסויים בבעלי חיים! לא לקנות מהם כלום!!!
  • 10.
    שטויות 20/11/2013 11:41
    הגב לתגובה זו
    הסכום אותו סכום לא?
  • 9.
    ירון 20/11/2013 10:44
    הגב לתגובה זו
    http://www.youtube.com/watch?v=lHS-NLEZ7wE
  • 8.
    זה רעיון של סטארבאקס לא? (ל"ת)
    19/11/2013 21:23
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    הזיה 19/11/2013 20:50
    הגב לתגובה זו
    איך לוקחים מהלך מעולה של סטארבאקס, מעתיקים ועוד בביצוע כל כך בינוני ??? הנה המהלך המקורי http://www.starbucks.com/promo/come-together
  • 6.
    פשוט וחכם (ל"ת)
    אביטל 19/11/2013 20:34
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אחלה רעיון!!! (ל"ת)
    מישהו שמבין 19/11/2013 17:44
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    כל הכבוד! (ל"ת)
    מישהו שמבין 19/11/2013 17:44
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    האיש ההגיוני 19/11/2013 17:12
    הגב לתגובה זו
    רק בגלל זה אני אקנה להבא גלידות שטראוס. עד מתי תהיו בחלומות ובקייסים מבוימים לקאן?
  • 2.
    אחלה רעיון - ביצוע תחת (ל"ת)
    גרייט שייפ 19/11/2013 16:54
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אסף 19/11/2013 16:54
    הגב לתגובה זו
    הבחור עם הגיטרה הורס הכול. למה צריך אותו? הופך את זה ממהלך חכם למביך
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.