הניסוי של גלידת שטראוס: אדם זר שילם עליכם, כמה יסכימו להעביר הלאה מעשה טוב?
ניסוי חברתי שנערך בימים אלה מסביב לעולם הגיע גם לישראל ובדק את מידת הנכונות של הקהל הישראלי לגלגל הלאה מעשה טוב. כמה מאיתנו, הישראלים, מוכנים לשמח אדם זר ללא מניעים סמויים. מאחורי הניסוי, שלמען האמת, הוא יותר פרסומת מאשר מהלך אובייקטיבי טהור, עומדת גלידת שטראוס, מבית יוניליוור העולמית.
מצלמות נסתרות שהוצבו באלונית יקום, מחנויות הנוחות המרכזיות על כביש החוף, צילמו את הלקוחות המזדמנים שהגיעו לקופה עם גלידה, להם נאמר כי אינם צריכים לשלם עבור המוצר משום שהקונה שלפניהם כבר שילם עבורו משום שרצה לשמח אותו. לאחר מכן, הוצע להם לעשות את אותה מחווה למי שיבוא אחריהם וכך להמשיך ולהעביר את השמחה הלאה.
התוצאה המפתיעה של הקמפיין שמאחוריו עומדת סוכנות האינטראקטיב Great Group קבעה ש-94% מהקונים שילמו בשמחה עבור הבא אחריהם. 6% בלבד בחרו לקחת את השלגון וללכת ולא להעביר השמחה לאחר.
כאמור, הצילומים בישראל הם חלק מניסוי מתגלגל בעולם בשם שרשרת השמחה שעושה חברת יוניליוור, מיצרניות הגלידות הגדולה בעולם. לשם השוואה, בברזיל 97% הסכימו לשלם עבור הקונה הבא אחריהם, בטורקיה ובאיטליה רק 87%. המדינה היחידה בה כל המשתתפים הסכימו להעביר את השמחה הינה אוסטרליה - 100% מהאוסטרלים שנקלעו לניסוי הסכימו לשתף פעולה ושילמו עבור הבא אחריהם.
- 12.ירון 20/11/2013 15:36הגב לתגובה זומה הם עשו שם? הציבו מצלמה? חובבני!
- 11.הב הב קופיקו 20/11/2013 14:24הגב לתגובה זומממנת ניסויים בבעלי חיים! לא לקנות מהם כלום!!!
- 10.שטויות 20/11/2013 11:41הגב לתגובה זוהסכום אותו סכום לא?
- 9.ירון 20/11/2013 10:44הגב לתגובה זוhttp://www.youtube.com/watch?v=lHS-NLEZ7wE
- 8.זה רעיון של סטארבאקס לא? (ל"ת)19/11/2013 21:23הגב לתגובה זו
- 7.הזיה 19/11/2013 20:50הגב לתגובה זואיך לוקחים מהלך מעולה של סטארבאקס, מעתיקים ועוד בביצוע כל כך בינוני ??? הנה המהלך המקורי http://www.starbucks.com/promo/come-together
- 6.פשוט וחכם (ל"ת)אביטל 19/11/2013 20:34הגב לתגובה זו
- 5.אחלה רעיון!!! (ל"ת)מישהו שמבין 19/11/2013 17:44הגב לתגובה זו
- 4.כל הכבוד! (ל"ת)מישהו שמבין 19/11/2013 17:44הגב לתגובה זו
- 3.האיש ההגיוני 19/11/2013 17:12הגב לתגובה זורק בגלל זה אני אקנה להבא גלידות שטראוס. עד מתי תהיו בחלומות ובקייסים מבוימים לקאן?
- 2.אחלה רעיון - ביצוע תחת (ל"ת)גרייט שייפ 19/11/2013 16:54הגב לתגובה זו
- 1.אסף 19/11/2013 16:54הגב לתגובה זוהבחור עם הגיטרה הורס הכול. למה צריך אותו? הופך את זה ממהלך חכם למביך
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
