בזכות מהלך השמות ו-FUZE: מנכ"ל קוקה קולה טל רבן - איש השיווק של יולי
מנכ"ל קוקה-קולה ישראל טל רבן נבחר לאיש השיווק של חודש יולי על ידי איגוד השיווק הישראלי בזכות 2 מהלכים מוצלחים של החברה: המהלך השיווקי של השקת FUZE tea בישראל וקמפיין השמות של קוקה-קולה.
כזכור, החדרת FUZE tea לשוק הישראלי היא התוצאה של פירוק השותפות בין נסטלה וקוקה קולה. נסטלה נשאר עם שם המותג נסטי בעוד שקוקה קולה המשיכה הלאה עם המתכון הסודי אך נאלצה לבחור למותג שם חדש. האתגר השיווקי של קוקה קולה ישראל היה להלחם על נתח השוק בזמן שהמותג הקודם (או לפחות בשמו) ממשיך לפעול בזירת המשקאות. קמפיין FUZE tea שיצא לדרך תחת השם same same new name הצליח בתוך מספר חודשים ליצור שינוי מהותי בשוק התה הקר, להפוך את פיוז טי למותג המוביל בשוק ולהגדיל את היקף המכירות של הקטגוריה ברמה של עשרות אחוזים.
קמפיין "השמות" של קוקה-קולה בו הופיעו עשרות שמות פרטיים על גבי המוצרים של 3 מותגי משפחת קוקה-קולה יצר התעניינות גדולה בציבור. המהלך (שהושק גם בעולם על ידי המותג הבינלאומי) הוביל לחשיפה מרשימה ברשת, בתקשורת ולמעורבות צרכנית יוצאת דופן, שהיא זאת שיצרה את העוצמה המרשימה של המהלך כולו. כך למשל, זוהו במהלך הקמפיין מעל 85 אלף שיחות ברחבי הרשת - נתון מרשים במיוחד למהלך שיווקי.
SAME SAME
תחנות נוספות בקמפיין השמות של קוקה- קולה כללו שידור שמותיהם של הצרכנים הישראלים בטיימס סקוור בניו יורק, ובמקביל הצגת השמות, לראשונה בישראל על שלטי חוצות דיגיטליים מתחלפים בצמתים מרכזיים, באמצעות
לדברי טל רבן: "אני חש גאווה רבה על כך שהמהלכים השיווקיים שנקטנו בהם ושהאחראים להצלחתם הינם כלל עובדי החברה וביחוד אגפי השיווק והתפעול אכן יצרו פריצות דרך מרגשות והצלחה עסקית".
מנימוקי השופטים: "איגוד השיווק הישראלי מודע למורכבות השיווקית אשר נדרשה במהלכים אלה. מדובר בפעילות מעוררת השראה אשר הובילה, בסופו של דבר, ליצירת 2 מהלכים בולטים במיוחד בנוף השיווק הישראלי של 2013".
- 5.יוסי 17/08/2013 13:29הגב לתגובה זוכישראלי גאה וכיהודי שורשי מפריע לי שקוקה קולה שאמורה לשדר לכולם לא עשתה מספיק שעורי בית להבין שהאוכלוסיה כאן מעורבת ומגוונת - יהודים . ערבים. וכ'ו ורק התמקדה בשמות ישראלים יהודים מובהקים. חבל חד אבל גם לא מאוחר מאידך. בהצלחה
- 4.כנראה שזו הערכה שם לסמנכ"ל השיווק..... (ל"ת)עינת 24/07/2013 15:12הגב לתגובה זו
- 3.מסכים עם 2 (ל"ת)דני 23/07/2013 13:23הגב לתגובה זו
- 2.מסכים לגמרי עם תגובה 1. (ל"ת)אורן צעירי 23/07/2013 12:24הגב לתגובה זו
- 1.בקר אויר 23/07/2013 11:33הגב לתגובה זוסליחה?כבודו של המנכ"ל במקומו ויש לו בטח חלק לא מבוטל בהצלחה.אבל תואר איש השיווק כשמו כן הוא,מגיע בראש וראשונה למנהל/סמנכ"ל השיווק.האם את שני המהלכים הזוכים לא הוביל סמנכ"ל השיווק?והאם התואר לא מגיע קודם כל לאלון זמיר?
- אם היה כישלון היינו יודעים את שמו/שמה (ל"ת)חלוקה צודקת 23/07/2013 16:34הגב לתגובה זו

השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 עם נוכחות רצינית של 204 אלף צופים, שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, שבה צפו 302 אלף איש; חדשות 13 עם 145 אלף צופים ואילו המהדורה המרכזית של כאן 11 נמצאת באופן עקבי על 50 עד 60 צופים וסוגרת את הרשימה עם נתונים חלשים
כמו תמיד, רייטינג מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ואמש עמדה על 12.9% רייטינג עם 302 אלף צופים, אבל לאחרונה, המגמה היא שבמקום שסך כל המהדורות המתחרות יעמוד על חצי מכמות הצופים של חדשות 12, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עולה לבדה לכ-66% מכמות הצופים, עם 204 אלף צופים ו-6.7% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 6.6% אבל 145 אלף צופים. מעניין מה היו התוצאות לו היו משנים את שיטת הרייטינג.
עם זאת, סיפור מרכזי לא פחות הוא הסיפור של מהדורת החדשות המרכזית של כאן 11, ולמרות מגישים איכותיים, טלי מורנו וטל ברמן, היא מדשדשת ומציגה תוצאות חלשות מאד, כשאמש כמות הצופים היתה 58 אלף איש בלבד, עם 2.4% רייטינג.
בפריים טיים, איך לא, הלהיט של רשת, "האח הגדול" מנצח את כולם, עם רייטינג של 16.2% ו-408 אלף צופים, ואחריו "מאסטר שף" היציבה, עם 13.4% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים חוזרת ומזנקת, לאחר תקופה של ירידה, ועומדת על 7.4% רייטינג ו-223 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", זכתה ל-1.3% רייטינג בלבד, עם 26 אלף צופים בסך הכל. השידור הציבורי בבעיית רייטינג קשה.
בוקר, אמצע היום ולייט נייט
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-91 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.9% רייטינג ו-36 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.7% ו-77 אלף צופים, אחריו במקום השני המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.9% בלבד ו-43 אלף צופים ואחריהן מאחור נמצא "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.