טל רבן
צילום: יח"צ
TV

בזכות מהלך השמות ו-FUZE: מנכ"ל קוקה קולה טל רבן - איש השיווק של יולי

עם 85 אלפי שיחות ברשת על מהלך השמות, והחדרת FUZE tea לשוק הישראלי טל רבן זוכה בתואר החודשי: "פריצות דרך מרגשות והצלחה עסקית"
משה בנימין | (6)

מנכ"ל קוקה-קולה ישראל טל רבן נבחר לאיש השיווק של חודש יולי על ידי איגוד השיווק הישראלי בזכות 2 מהלכים מוצלחים של החברה: המהלך השיווקי של השקת FUZE tea בישראל וקמפיין השמות של קוקה-קולה.

כזכור, החדרת FUZE tea לשוק הישראלי היא התוצאה של פירוק השותפות בין נסטלה וקוקה קולה. נסטלה נשאר עם שם המותג נסטי בעוד שקוקה קולה המשיכה הלאה עם המתכון הסודי אך נאלצה לבחור למותג שם חדש. האתגר השיווקי של קוקה קולה ישראל היה להלחם על נתח השוק בזמן שהמותג הקודם (או לפחות בשמו) ממשיך לפעול בזירת המשקאות. קמפיין FUZE tea שיצא לדרך תחת השם same same new name הצליח בתוך מספר חודשים ליצור שינוי מהותי בשוק התה הקר, להפוך את פיוז טי למותג המוביל בשוק ולהגדיל את היקף המכירות של הקטגוריה ברמה של עשרות אחוזים.

קמפיין "השמות" של קוקה-קולה בו הופיעו עשרות שמות פרטיים על גבי המוצרים של 3 מותגי משפחת קוקה-קולה יצר התעניינות גדולה בציבור. המהלך (שהושק גם בעולם על ידי המותג הבינלאומי) הוביל לחשיפה מרשימה ברשת, בתקשורת ולמעורבות צרכנית יוצאת דופן, שהיא זאת שיצרה את העוצמה המרשימה של המהלך כולו. כך למשל, זוהו במהלך הקמפיין מעל 85 אלף שיחות ברחבי הרשת - נתון מרשים במיוחד למהלך שיווקי.

SAME SAME

תחנות נוספות בקמפיין השמות של קוקה- קולה כללו שידור שמותיהם של הצרכנים הישראלים בטיימס סקוור בניו יורק, ובמקביל הצגת השמות, לראשונה בישראל על שלטי חוצות דיגיטליים מתחלפים בצמתים מרכזיים, באמצעות אפליקציה ייעודית שנבנתה לצורך העניין והזמינה את הצרכנים לצרף את שמם ולראות אותו מופיע על הגשר במסלול נסיעתם כשהם קרבים אליו.

לדברי טל רבן: "אני חש גאווה רבה על כך שהמהלכים השיווקיים שנקטנו בהם ושהאחראים להצלחתם הינם כלל עובדי החברה וביחוד אגפי השיווק והתפעול אכן יצרו פריצות דרך מרגשות והצלחה עסקית".

מנימוקי השופטים: "איגוד השיווק הישראלי מודע למורכבות השיווקית אשר נדרשה במהלכים אלה. מדובר בפעילות מעוררת השראה אשר הובילה, בסופו של דבר, ליצירת 2 מהלכים בולטים במיוחד בנוף השיווק הישראלי של 2013".

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    יוסי 17/08/2013 13:29
    הגב לתגובה זו
    כישראלי גאה וכיהודי שורשי מפריע לי שקוקה קולה שאמורה לשדר לכולם לא עשתה מספיק שעורי בית להבין שהאוכלוסיה כאן מעורבת ומגוונת - יהודים . ערבים. וכ'ו ורק התמקדה בשמות ישראלים יהודים מובהקים. חבל חד אבל גם לא מאוחר מאידך. בהצלחה
  • 4.
    כנראה שזו הערכה שם לסמנכ"ל השיווק..... (ל"ת)
    עינת 24/07/2013 15:12
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מסכים עם 2 (ל"ת)
    דני 23/07/2013 13:23
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מסכים לגמרי עם תגובה 1. (ל"ת)
    אורן צעירי 23/07/2013 12:24
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בקר אויר 23/07/2013 11:33
    הגב לתגובה זו
    סליחה?כבודו של המנכ"ל במקומו ויש לו בטח חלק לא מבוטל בהצלחה.אבל תואר איש השיווק כשמו כן הוא,מגיע בראש וראשונה למנהל/סמנכ"ל השיווק.האם את שני המהלכים הזוכים לא הוביל סמנכ"ל השיווק?והאם התואר לא מגיע קודם כל לאלון זמיר?
  • אם היה כישלון היינו יודעים את שמו/שמה (ל"ת)
    חלוקה צודקת 23/07/2013 16:34
    הגב לתגובה זו
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשת

משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק

לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד. 


לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.