המנצח הגדול של קאן: 2 גראנד פרי וזהב ב-PR ודיירקט ל"דרכים מטופשות למות"
לאחר פרסום הזוכים ב-4 קטגוריות: אפקטיביות, דיירקט, פרומו ו-PR עולה כי תעשיית הפרסום ושופטי פסטיבל קאן לא עמדו בקסמו של הקמפיין האוסטרלי "דרכים מטופשות למות" מאת מקאן מלבורן.
הקמפיין שנוצר למען הגברת המודעות לבטיחות בקרב נוסעי רכבת המטרו באוסטרליה בחר בגישה הומוריסטית, קלילה ומאוירת המלווה בשיר קליט כדי לציין את כל הדרכים המטופשות בהן ניתן לעבור לעולם שכולו טוב. נכון לעכשיו הקמפיין זכה בגראנד פרי בקטגוריות ה-PR והדיירקט בנוסף לזכיות בזהב בקטגוריות אלו.
בהסברים למהלך מציינים במקאן מלבורן כי הקמפיין נועד בעיקר לשכבת הגילאים בין 13-25 שמעורבת יותר מהשאר בתאונות קטלניות בסביבת המטרו. אותה אוכלוסייה צעירה היא גם זו שמפגינה אדישות, לעיתים אפילו טבעית, לתשדירי שירות ציבוריים, מה שחייב פעילות בגישה שונה מהרגיל.
השיר שנכתב לטובת המהלך Dumb Ways to Die הוקלט והועלה ל-itunes ובמקביל צולם לו קליפ חביב שהועלה ליוטיוב. הלהקה שחתומה על השיר נקראת Tangerine Kitty ולמעשה אינה קיימת במציאות. בתוך שבוע הקליפ הגיע ל-20 מיליון צפיות ביוטיוב וסוקר על ידי כמעט כל גוף תקשורת באוסטרלי. לאחר כחודש הסרטון הפך לסנסציה כלל עולמית ואף שולב בסיכום השנתי של גוגל 2012 Zeitgeist.
התוצאות: 3 חודשים לאחר תחילת הקמפיין נרשמה ירידה של 21% בתאונות קטלניות הקשורות ברכבת התחתית בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. זאת, כאשר היעד שהוגדר על ידי הלקוח עמד על 10%. סקר שנערך בקרב קהל היעד גילה כי 39% ציינו שיפעלו בשיקול דעת ובזהירות בסביבת הרכבת התחתית.
המודעות לקמפיין בקרב קהל היעד המרכזי עמדה על 46% לאחר חודש בלבד, כאשר היעד המקורי עמד על 25% לאחר שנה. הסרטון עומד כעת על כ-50 מיליון צפיות ביטיוב וכן נהנה מהיקפי אינטראקציה ואיינגג'מנט מרשימים של 450 אלף לייקים ו-11 אלף איש שציינו דווקא ההפך.
המהלך Dumb Ways to Die הפך לתשדיר הציבורי הכי משותף בהיסטוריית ענף הפרסום (כמובן שהטיימינג שיחק לטובתו) עם 3 מיליון שיתופים בפייסבוק וכ-2000 פוסטים בבלוגים שונים. השיר כיכב ב-itunes ב-28 מדינות ועדיין זוכה להשמעות רדיו מסביב לעולם. עוד הם מציינים כי כיום, כ-160 ימים לאחר השקת הקמפיין הוא זוכה ל-2,500 שיתופים מדי יום בפייסבוק ובאינסטגרם כשהחשיפה (החינמית - Earned media) במדיה היא שוות ערך ל-60 מיליון דולר.
- 2.כרמלית 18/06/2013 18:19הגב לתגובה זולמות כמו טמבל! www.youtube.com/watch?v=ZQvae7xmLgQ
- O-0 19/06/2013 12:50הגב לתגובה זואיפה מוצאים עלות להקלקה?
- 1.מה עם דינת ונאווה מיהושע? ברכץ ישלם? (ל"ת)עמוק בפנים 18/06/2013 17:30הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
