המנצח הגדול של קאן: 2 גראנד פרי וזהב ב-PR ודיירקט ל"דרכים מטופשות למות"
לאחר פרסום הזוכים ב-4 קטגוריות: אפקטיביות, דיירקט, פרומו ו-PR עולה כי תעשיית הפרסום ושופטי פסטיבל קאן לא עמדו בקסמו של הקמפיין האוסטרלי "דרכים מטופשות למות" מאת מקאן מלבורן.
הקמפיין שנוצר למען הגברת המודעות לבטיחות בקרב נוסעי רכבת המטרו באוסטרליה בחר בגישה הומוריסטית, קלילה ומאוירת המלווה בשיר קליט כדי לציין את כל הדרכים המטופשות בהן ניתן לעבור לעולם שכולו טוב. נכון לעכשיו הקמפיין זכה בגראנד פרי בקטגוריות ה-PR והדיירקט בנוסף לזכיות בזהב בקטגוריות אלו.
בהסברים למהלך מציינים במקאן מלבורן כי הקמפיין נועד בעיקר לשכבת הגילאים בין 13-25 שמעורבת יותר מהשאר בתאונות קטלניות בסביבת המטרו. אותה אוכלוסייה צעירה היא גם זו שמפגינה אדישות, לעיתים אפילו טבעית, לתשדירי שירות ציבוריים, מה שחייב פעילות בגישה שונה מהרגיל.
השיר שנכתב לטובת המהלך Dumb Ways to Die הוקלט והועלה ל-itunes ובמקביל צולם לו קליפ חביב שהועלה ליוטיוב. הלהקה שחתומה על השיר נקראת Tangerine Kitty ולמעשה אינה קיימת במציאות. בתוך שבוע הקליפ הגיע ל-20 מיליון צפיות ביוטיוב וסוקר על ידי כמעט כל גוף תקשורת באוסטרלי. לאחר כחודש הסרטון הפך לסנסציה כלל עולמית ואף שולב בסיכום השנתי של גוגל 2012 Zeitgeist.
התוצאות: 3 חודשים לאחר תחילת הקמפיין נרשמה ירידה של 21% בתאונות קטלניות הקשורות ברכבת התחתית בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. זאת, כאשר היעד שהוגדר על ידי הלקוח עמד על 10%. סקר שנערך בקרב קהל היעד גילה כי 39% ציינו שיפעלו בשיקול דעת ובזהירות בסביבת הרכבת התחתית.
המודעות לקמפיין בקרב קהל היעד המרכזי עמדה על 46% לאחר חודש בלבד, כאשר היעד המקורי עמד על 25% לאחר שנה. הסרטון עומד כעת על כ-50 מיליון צפיות ביטיוב וכן נהנה מהיקפי אינטראקציה ואיינגג'מנט מרשימים של 450 אלף לייקים ו-11 אלף איש שציינו דווקא ההפך.
המהלך Dumb Ways to Die הפך לתשדיר הציבורי הכי משותף בהיסטוריית ענף הפרסום (כמובן שהטיימינג שיחק לטובתו) עם 3 מיליון שיתופים בפייסבוק וכ-2000 פוסטים בבלוגים שונים. השיר כיכב ב-itunes ב-28 מדינות ועדיין זוכה להשמעות רדיו מסביב לעולם. עוד הם מציינים כי כיום, כ-160 ימים לאחר השקת הקמפיין הוא זוכה ל-2,500 שיתופים מדי יום בפייסבוק ובאינסטגרם כשהחשיפה (החינמית - Earned media) במדיה היא שוות ערך ל-60 מיליון דולר.
- 2.כרמלית 18/06/2013 18:19הגב לתגובה זולמות כמו טמבל! www.youtube.com/watch?v=ZQvae7xmLgQ
- O-0 19/06/2013 12:50הגב לתגובה זואיפה מוצאים עלות להקלקה?
- 1.מה עם דינת ונאווה מיהושע? ברכץ ישלם? (ל"ת)עמוק בפנים 18/06/2013 17:30הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
