TGI למגזר החרדי: סטטוס-קוו בעיתונות היומית; 'קול ברמה' עוקפת את 'קול חי'

'יתד נאמן' ו'המודיע' רשמו נתונים דומים השנה ביחס לשנה שלפני כן. רשתות המקומונים קורסות. ומה קורה ל'קול חי' שאיבדה 30% חשיפה בשנתיים?
אלכסנדר כץ | (5)

סקר TGI לשנה החולפת חושף שינויים בהאזנה לתחנות הרדיו החרדיות האזוריות הפועלות במסגרת הרשות השנייה, לצד שינויים בהרגלי הקריאה בעיתונים היומיים ובעיתוני סוף השבוע.

מאגר המידע TGI חרדי מהווה יוזמה של אגוד חברות הפרסום ביחד עם משרדי הפרסום של המגזר לקידום ענף השיווק והפרסום המגזרי במטרה לספק כלי עבודה מקצועיים ומתקדמים גם לפלח זה. המאגר מבוסס על חתך מיוחד של סקר TGI הבוגרים הכללי בתוספת התאמות ומידע ייעודי הרלוונטי לצורך אפיון וניתוח פרופיל והתנהגות המגזר.

* כך נראה ה-TGI החרדי בשנה שעברה

העיתון היומי החזק ביותר ממשיך להיות 'יתד נאמן' המזוהה עם הזרם הליטאי. החשיפה שלו בתקופה שבין יולי 2011 ליוני 2012 עמדה על 43.5%, התחזקות קלה ביחס לשנה שלפני כן אז החשיפה עמדה על 43%, ועדיין נמוך מהחשיפה ביולי 2009-יולי 2010 - עם 44.5%.

'המודיע' המזוהה עם קהילת גור התחזק במקצת - מ-19.2% ביולי 2010-יוני 2011, ל-19.5% בשנה האחרונה. אבל העיתון עדיין מנסה לחזור לנתון שהיה לו בין קיץ 2009 לקיץ של 2010 נתון של 23.8% בתקופה המקבילה אשתקד.

'המבשר', עיתון כללי המשויך לזרם החסידי, שהפצתו החלה לפני כ-3 שנים כתוצאה מהתפלגות מ'המודיע', רשם ירידה חדה מ-14.2% ביולי 2009-יוני 2010, ל-11.3% בשנה החולפת.

עיתוני סוף השבוע

'יתד נאמן' הליטאי, שקיבל בתקופת המדידה של יולי 2009-יוני 2010 חשיפה של 21.1%, ובשנה שלאחר מכן ירד ל-20%, כבש כעת את הפסגה עם 22.7%, התחזקות של 13% בשנה. 'המשפחה' שאינו מזוהה עם אף זרם, רשם חשיפה של 22.3%, ואיבד את הבכורה ל'יתד', לאחר שבתקופה של יולי-2010-יוני 2011 החשיפה עמדה על 23.2%, ובשנה שלפני כן היא הייתה 24.4%.

'המודיע' ממשיך להיחלש: ב-2009-2010 קיבל 22.5%, ב-2010-2011 רשם 19.3%, ובשנה החולפת - 18.6%; השבועון 'בקהילה' שאינו מזוהה עם אף זרם, ירד קלות מ-13.3% ל-12.2% בשנה האחרונה; 'המבשר' התחזק מ-9.6% ל-10.2%; 'שעה טובה' נטול הזיהוי ממשיך במגמת הקריסה: ב-2009-2010 קיבל 6.6%, ב-2010-2011 רשם 4.8%, ובשנה החולפת - רק 3%; ו'יום ליום' המזוהה עם ש"ס שומר על הפורמה עם 6%.

בקרב רשתות המקומונים, 'קו עיתונות דתית' פותחת פער מ'מרכז העניינים', אבל שתיהן מאבדות קוראים רבים. 'קו עיתונות דתית' המשיכה במגמת הירידה - מ-36.3% בתקופה שבין קיץ 2009 לקיץ 2010, ל-34.1% בשנה שלאחר מכן, ל-28.4% בשנה החולפת. ואילו 'מרכז העניינים - לציבור החרדי' שהתחזקה ב-20% מ-28.3% בקיץ 2009-2010 ל-34% ב-2010-2011, כמעט והתרסקה כשרשמה בשנה החולפת חשיפה של 25.9% בלבד, ירידה של 24%. עולה השאלה לאיפה נעלמו 20% מקוראי המקומונים בתוך שנה?

קיץ לוהט ברדיו

אחת הסוגיות המעניינות בתקשורת החרדית, היא הרדיו. מדובר בתחום שהולך ופורח בשנים האחרונות עם פתיחתם של עוד ועוד תחנות רדיו אזוריות. כעת המאבק על המגזר החרדי, מתמקד בין קול חי הוותיקה לקול ברמה הצעירה, עם ניצחון לצעירים.

על פי הנתונים לשנה החולפת, עולה כי קול ברמה שברה את השובר שוויון מהשנה שעברה, ופתחה פער על פי קול חי. החשיפה לקול ברמה בתקופה שבין יולי 2011 ליוני 2012 עמדה על 23.1% מול 22.2% בשנה שלפני כן, ו-20.6% שתקופה שבין יולי 2009 ליוני 2010.

מאידך, קול חי רשמה ירידה משמעותית בחשיפה לשידוריה, בתוך שנתיים. בשנה החולפת החשיפה עמדה על 19.6% מול 22.4% בשנה שלפני כן, ו-27.5% בתקופה שבין קיץ 2009 לקיץ 2010, ירידה של 30% בשנתיים.

הערת המערכת

סקר TGI למגזר החרדי, מתפרס על פני שנה. בניגוד לסקר TGI לעיתונים הכלליים ולתחנות הרדיו, שכלל בשנים האחרונות בין 2,500 ל-5,000 נשאלים, ומתייחס לפרקי זמן של 6 חודשים (ינואר-יוני, ויולי-דצמבר), TGI חרדי סוקר כ-500 נשאלים, ולכן פרק הזמן אליו הוא מתייחס הוא שנתי (ינואר-דצמבר, יולי-יוני שנה שלאחר מכן).

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אליף 07/08/2012 15:15
    הגב לתגובה זו
    כלומר - החרדים לא מאזינים בכלל לתופעה הנקראת "רשת מורשת"? וממשיכים להאזין "בארון" לגל"צ ולתחנות מקומיות? לאאאאא.... בשביל זה הרסו את רשת א'??
  • 4.
    דוד 07/08/2012 15:04
    הגב לתגובה זו
    אכן יש טעויות באתר. לא מתאים לאתר מכובד
  • 3.
    יתד חזק מאד ולא מצליחים לשבור אותו (ל"ת)
    קרב רב 07/08/2012 14:00
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    דניאל 07/08/2012 12:58
    הגב לתגובה זו
    בעיתונות: יתד נאמן במקום הראשון באמצע השבוע ולראשונה גם בסוף השבוע
  • 1.
    נתי 07/08/2012 12:56
    הגב לתגובה זו
    הנתון על משפחה הוא פשוט שקרי. משפחה רשם עליה בשיעור של ארבעה אחוזים בהשוואה לשנה שעברה. מישהו כאן הטעה את האתר. זה לא מכבד אתכם
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.