המחאה הבאה: תנובה צריכה להתחיל להתכונן למשבר חדש?
המחאה החברתית הבאה בפתח. בוא האביב בתוספת קיצוצי תקציב משפחתיים כתוצאה מהמחאה הקודמת, ואי לכך פחות טיסות לחו"ל, מעידים כי ניצני המחאה חוזרים.
ברקע כבר רוחות מלחמה. ראש עיריית תל אביב מודיע מעל עמודים ראשיים ב'ידיעות אחרונות' כי דפני ליף וחבריה החצופים לא יחזרו לשדרות (רוטשילד כמובן. לשדרות העיר אני מניח שהוא מוכן), התאגדויות בפייסבוק והזמנות להפגנות ענק כבר זורמות ומכאן ועד להפנינג הקיץ הקרוב - הדרך קצרה.
אז מה עושות החברות המותקפות בנדון? כיצד נערכת תנובה מחדש? האם הבנקים מבינים שהפעם זה עלול להגיע אליהם? כל חברה המבקשת להתכונן לבאות, צריכה לשרטט לעצמה תסריטי משבר בהם השפעת המחאה החברתית - פגיעה ישירה במותג על ידי ראשי המחאה ופגיעה עקיפה במותג דרך פחות קניות.
תיק לניהול משברים נהוג בפירמות גדולות כדוגמת יצרניות משקה (תסריטי עכבר בבקבוק), חברות תעופה (תסריטי חטיפה, נפילת מטוס, ייקור תעריפי דלק משמעותיים וכיו"ב), אך נושאים חברתיים לא נתפסו כשייכים לאשכולות המשבר.
קיץ 2011 לימד אחרת.
הפירמות המותקפות צריכות להכין לעצמן תרחישי משבר ובעיקר תרחישי תגובה. לא התקפה, לא התחנפות, אלא שדרים מתואמים, מתוקצבים של אמינות, של דאגה אמיתית לצרכן (ולא, לא על ידי פרסום בעיתונות); שדרים של מענה אחיד ומתואם לכל התקפה המכילים את ההתקפה ולא יוצאים כנגדה. כדי שלא נשאר ברמה התיאורטית, קחו לדוגמא מתקפה חוזרת על המובן מאליו - "תנובה את שטראוס בע"מ".
ראשית, על דרך השלילה, מה לא לעשות...
אל תתקפו את המתקיפים, אל תשתהו בתגובה, אל תספקו הנחות ענק פר מוצר מותקף (זה מייצר אנטגוניזם מוגבר כמו פלסטר במקום טיפול שורש, כמו גם עלול לפגוע במיצוב המותג לטווח הארוך) וכמובן - אל תתעלמו.
מה כן לעשות?
הגיבו במהירות, טלו אחריות ושדרו מסרי הרגעה. תהיו יצירתיים; לדוגמא, חלקו קוטג' בשדרה על ידי עובדי תנובה עצמם ולא דיילי חברת קד"מ; חלקו קוטג' לחיילי מילואים; ארגנו ביקורי הנהלה ספונטניים אישיים בשדרה.
עדכנו בכל חלקיק פתרון. כל מענה שלכם מפוצץ בלון התנגדות של מחאה (ומפוצץ בלון עיתונאי).
המחאה החברתית הבאה כבר בפתח. כמו המחאה הקודמת היא עשויה להתרומם בעזרת התקשורת ועשויה להיקבר בידי אותה תקשורת. חברות שייצרו עניין והתנגדות - ילבו וייצרו סיפור עיתונאי. חברות שיזרמו עם התקשורת ועם ראשי המחאה באמצעות עדכון והעברת מסרים בתדירות קבועה וגבוהה יחסית - יסייעו לדעיכתה ובעיקר יסיטו מעצמן את האש.
בהצלחה ולהתראות בשדרות...
ד"ר שמוליק צרפתי הוא מנכ"ל ובעלי חברת What?! לקידום מכירות וייעוץ שיווקי
- 2.ק.ש 14/05/2012 16:08הגב לתגובה זואכן כל חברה חייבת להכין את עצמה גם לימי סגריר.
- 1.אורלי 05/05/2012 07:04הגב לתגובה זומדויק. הבעיה שתכנון אסטרטגי נראה נכון לכולם בתחומים כמו שיווק, כספים, אבל לא בניהול משברים

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.