אפל תנתח נתוני משתמשים לאימון AI
בעזרת שיטה שמשווה מידע סינתטי עם דוגמאות מהודעות אמיתיות במכשיר, תוך שמירה על פרטיות המשתמשים, אפל מנסה לשפר את יכולות ה-AI ולצמצם את הפערים מהמתחרות
אפל Apple 0.53% הודיעה כי תחל לנתח נתונים על מכשירי הלקוחות במטרה לשפר את פלטפורמת הבינה המלאכותית שלה, מהלך שנועד לסייע לחברה לסגור את הפער מול מתחרותיה בתחום הבינה המלאכותית. כיום, אפל מאמנת בדרך כלל מודלים של בינה מלאכותית באמצעות נתונים סינתטיים — מידע שנועד לחקות קלטים מהעולם האמיתי ללא פרטים אישיים. אולם מידע סינתטי זה אינו תמיד מייצג נתוני לקוחות אמיתיים, מה שמקשה על מערכות הבינה המלאכותית שלה לפעול כראוי.
הגישה החדשה תטפל בבעיה זו תוך הבטחה שנתוני המשתמש יישארו במכשירי הלקוחות ולא ישמשו ישירות לאימון מודלים של בינה מלאכותית. הרעיון הוא לסייע לאפל לסגור את הפער מול מתחרים כמו OpenAI ואלפאבית, שיש להם פחות מגבלות פרטיות.
הטכנולוגיה תפעל כך: היא לוקחת את הנתונים הסינתטיים שאפל יצרה ומשווה אותם לדגימה אחרונה של הודעות דואר אלקטרוני של המשתמש באפליקציית הדואר האלקטרוני של האייפון, האייפד והמק. באמצעות שימוש בהודעות דואר אלקטרוני אמיתיות לבדיקת הקלטים המזויפים, אפל יכולה אז לקבוע אילו פריטים בתוך מאגר הנתונים הסינתטיים שלה תואמים ביותר להודעות מהעולם האמיתי. תובנות אלה יסייעו לחברה לשפר תכונות הקשורות לטקסט בפלטפורמת Apple Intelligence, כגון סיכומים בהתראות, היכולת לסנתז מחשבות בכלי הכתיבה שלה, וסיכומים של הודעות משתמש.
"בעת יצירת נתונים סינתטיים, המטרה שלנו היא ליצור משפטים או הודעות דואר אלקטרוני סינתטיים שדומים מספיק בנושא או בסגנון לדבר האמיתי כדי לעזור לשפר את המודלים שלנו לסיכום, אך מבלי שאפל תאסוף הודעות דואר אלקטרוני מהמכשיר," כתבה החברה בפוסט בבלוג המכונות הלומדות שלה ביום שני.
- הענקית ששינתה את חיי כולנו יוצאת להנפקה ומה קרה היום לפני 10 שנים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מודלי שפה גדולים הם הטכנולוגיה בליבה של בינה מלאכותית מודרנית, והם מפעילים את התכונות ב-Apple Intelligence, שהחברה השיקה בשנה שעברה. בנוסף לשימוש בנתונים סינתטיים, אפל אימנה את המודלים שלה עם מידע שרכשה ברישיון מצדדים שלישיים או מצאה על ידי סריקת האינטרנט הפתוח. ההסתמכות על נתונים סינתטיים הייתה בעלת מכשולים, כאשר כלי החברה מציגים רעיונות באופן שגוי בהתראות ואינם מסוגלים לספק סיכומים מדויקים של טקסט במקרים מסוימים.
החברה תשיק את המערכת החדשה בגרסת בטא עתידית של iOS ו-iPadOS 18.5 ו-macOS 15.5. בטא שנייה של אותן גרסאות עתידיות סופקה למפתחים מוקדם יותר ביום שני. יצרנית האייפון אמרה גם שהיא מביאה דרכים ממוקדות פרטיות לשיפור המודלים המשמשים להפעלת תכונות Apple Intelligence אחרות, כמו Image Playground, Image Wand, Memories Creation ו-Visual Intelligence.
פרטיות דיפרנציאלית
כבר עכשיו, החברה הסתמכה על טכנולוגיה הנקראת פרטיות דיפרנציאלית כדי לעזור לשפר את תכונת Genmoji שלה, המאפשרת למשתמשים ליצור אימוג'י מותאם אישית. היא משתמשת במערכת זו כדי "לזהות בקשות פופולריות ודפוסי בקשות, תוך מתן ערבות מתמטית שבקשות ייחודיות או נדירות אינן מתגלות," אמרה החברה בפוסט.
- אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
הרעיון הוא לעקוב אחר אופן תגובת המודל במצבים שבהם משתמשים רבים ביקשו את אותה בקשה ושיפור התוצאות במקרים אלה. התכונות הן רק עבור משתמשים שנרשמו לאנליטיקה של המכשיר ויכולות שיפור המוצר. אפשרויות אלה מנוהלות בכרטיסיית פרטיות ואבטחה בתוך אפליקציית ההגדרות במכשירי החברה.
"בהתבסס על שנים רבות של ניסיון בשימוש בטכניקות כמו פרטיות דיפרנציאלית, וכן טכניקות חדשות כמו יצירת נתונים סינתטיים, אנו מסוגלים לשפר את תכונות Apple Intelligence תוך הגנה על פרטיות המשתמש עבור משתמשים שנרשמו לתוכנית האנליטיקה של המכשיר," אמרה החברה.
צוות הבינה המלאכותית של אפל נמצא בסערה במשך מספר חודשים, כאשר בבלומברג דווח לאחרונהעל מאבקי הארגון, בעיות מנהיגות, עיכובים במוצר ושינויים בהנהלה. במרץ, אפל שינתה חלק מההנהלה של קבוצת הבינה המלאכותית שלה, הסירה את האחריות על סירי מהמנהל ג'ון ג'יאננדריאה והעבירה את קבוצת העוזרת הקולית ליוצר Vision Pro מייק רוקוול ולמנהל התוכנה קרייג פדריגי. החברה מתכננת להכריז על שדרוגי Apple Intelligence ביוני אך לא תיישם את השדרוגים המצופים עבור סירי עד השנה הבאה.
- 1.טים יתנצל בפני הלקוחות לא משתמשים במידע אישי רק פייסבוק וטוויטר וWhatsApp. (ל"ת)ליטאי 16/04/2025 00:51הגב לתגובה זו
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
