אפל
אפל

אפל תנתח נתוני משתמשים לאימון AI

בעזרת שיטה שמשווה מידע סינתטי עם דוגמאות מהודעות אמיתיות במכשיר, תוך שמירה על פרטיות המשתמשים, אפל מנסה לשפר את יכולות ה-AI ולצמצם את הפערים מהמתחרות

אדיר בן עמי | (1)


אפל Apple 0.13%  הודיעה כי תחל לנתח נתונים על מכשירי הלקוחות במטרה לשפר את פלטפורמת הבינה המלאכותית שלה, מהלך שנועד לסייע לחברה לסגור את הפער מול מתחרותיה בתחום הבינה המלאכותית. כיום, אפל מאמנת בדרך כלל מודלים של בינה מלאכותית באמצעות נתונים סינתטיים — מידע שנועד לחקות קלטים מהעולם האמיתי ללא פרטים אישיים. אולם מידע סינתטי זה אינו תמיד מייצג נתוני לקוחות אמיתיים, מה שמקשה על מערכות הבינה המלאכותית שלה לפעול כראוי.


הגישה החדשה תטפל בבעיה זו תוך הבטחה שנתוני המשתמש יישארו במכשירי הלקוחות ולא ישמשו ישירות לאימון מודלים של בינה מלאכותית. הרעיון הוא לסייע לאפל לסגור את הפער מול מתחרים כמו OpenAI ואלפאבית, שיש להם פחות מגבלות פרטיות.


הטכנולוגיה תפעל כך: היא לוקחת את הנתונים הסינתטיים שאפל יצרה ומשווה אותם לדגימה אחרונה של הודעות דואר אלקטרוני של המשתמש באפליקציית הדואר האלקטרוני של האייפון, האייפד והמק. באמצעות שימוש בהודעות דואר אלקטרוני אמיתיות לבדיקת הקלטים המזויפים, אפל יכולה אז לקבוע אילו פריטים בתוך מאגר הנתונים הסינתטיים שלה תואמים ביותר להודעות מהעולם האמיתי. תובנות אלה יסייעו לחברה לשפר תכונות הקשורות לטקסט בפלטפורמת Apple Intelligence, כגון סיכומים בהתראות, היכולת לסנתז מחשבות בכלי הכתיבה שלה, וסיכומים של הודעות משתמש.


"בעת יצירת נתונים סינתטיים, המטרה שלנו היא ליצור משפטים או הודעות דואר אלקטרוני סינתטיים שדומים מספיק בנושא או בסגנון לדבר האמיתי כדי לעזור לשפר את המודלים שלנו לסיכום, אך מבלי שאפל תאסוף הודעות דואר אלקטרוני מהמכשיר," כתבה החברה בפוסט בבלוג המכונות הלומדות שלה ביום שני.


מודלי שפה גדולים הם הטכנולוגיה בליבה של בינה מלאכותית מודרנית, והם מפעילים את התכונות ב-Apple Intelligence, שהחברה השיקה בשנה שעברה. בנוסף לשימוש בנתונים סינתטיים, אפל אימנה את המודלים שלה עם מידע שרכשה ברישיון מצדדים שלישיים או מצאה על ידי סריקת האינטרנט הפתוח. ההסתמכות על נתונים סינתטיים הייתה בעלת מכשולים, כאשר כלי החברה מציגים רעיונות באופן שגוי בהתראות ואינם מסוגלים לספק סיכומים מדויקים של טקסט במקרים מסוימים.


החברה תשיק את המערכת החדשה בגרסת בטא עתידית של iOS ו-iPadOS 18.5 ו-macOS 15.5. בטא שנייה של אותן גרסאות עתידיות סופקה למפתחים מוקדם יותר ביום שני. יצרנית האייפון אמרה גם שהיא מביאה דרכים ממוקדות פרטיות לשיפור המודלים המשמשים להפעלת תכונות Apple Intelligence אחרות, כמו Image Playground, Image Wand, Memories Creation ו-Visual Intelligence.



פרטיות דיפרנציאלית 

כבר עכשיו, החברה הסתמכה על טכנולוגיה הנקראת פרטיות דיפרנציאלית כדי לעזור לשפר את תכונת Genmoji שלה, המאפשרת למשתמשים ליצור אימוג'י מותאם אישית. היא משתמשת במערכת זו כדי "לזהות בקשות פופולריות ודפוסי בקשות, תוך מתן ערבות מתמטית שבקשות ייחודיות או נדירות אינן מתגלות," אמרה החברה בפוסט.

קיראו עוד ב"BizTech"


הרעיון הוא לעקוב אחר אופן תגובת המודל במצבים שבהם משתמשים רבים ביקשו את אותה בקשה ושיפור התוצאות במקרים אלה. התכונות הן רק עבור משתמשים שנרשמו לאנליטיקה של המכשיר ויכולות שיפור המוצר. אפשרויות אלה מנוהלות בכרטיסיית פרטיות ואבטחה בתוך אפליקציית ההגדרות במכשירי החברה.


"בהתבסס על שנים רבות של ניסיון בשימוש בטכניקות כמו פרטיות דיפרנציאלית, וכן טכניקות חדשות כמו יצירת נתונים סינתטיים, אנו מסוגלים לשפר את תכונות Apple Intelligence תוך הגנה על פרטיות המשתמש עבור משתמשים שנרשמו לתוכנית האנליטיקה של המכשיר," אמרה החברה.


צוות הבינה המלאכותית של אפל נמצא בסערה במשך מספר חודשים, כאשר בבלומברג דווח לאחרונהעל מאבקי הארגון, בעיות מנהיגות, עיכובים במוצר ושינויים בהנהלה. במרץ, אפל שינתה חלק מההנהלה של קבוצת הבינה המלאכותית שלה, הסירה את האחריות על סירי מהמנהל ג'ון ג'יאננדריאה והעבירה את קבוצת העוזרת הקולית ליוצר Vision Pro מייק רוקוול ולמנהל התוכנה קרייג פדריגי. החברה מתכננת להכריז על שדרוגי Apple Intelligence ביוני אך לא תיישם את השדרוגים המצופים עבור סירי עד השנה הבאה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    טים יתנצל בפני הלקוחות לא משתמשים במידע אישי רק פייסבוק וטוויטר וWhatsApp. (ל"ת)
    ליטאי 16/04/2025 00:51
    הגב לתגובה זו
ארמיס מייסדים
צילום: ארמיס

אקזיט ענק בסייבר - ארמיס תימכר ב-7 מיליארד דולר

דיווח בבלומברג: ServiceNow תרכוש את ארמיס ב-7 מיליארד דולר

רן קידר |
נושאים בכתבה ארמיס

דיווח בבלומברג: ServiceNow תרכוש את ארמיס ב-7 מיליארד דולר. ארמיס, חברת סייבר ישראלית-אמריקאית שנוסדה ב-2015 על ידי יוצאי יחידת 8200 ומבוססת בסן פרנסיסקו, מתמחה בניטור וניהול התקנים מחוברים ללא התקנת סוכנים. הפלטפורמה שלה מזהה אלפי התקנים "עיוורים" ברשתות ארגוניות, כולל IoT, ציוד רפואי, מערכות תעשייתיות OT ותשתיות קריטיות, ומספקת נראות מלאה לסיכונים. הטכנולוגיה מזהה יותר נקודות תורפה מכלים מסורתיים ומשרתת מעל 40% מחברות Fortune 100, כולל 7 מתוך Fortune 10, וכן ארגונים בבנקאות, תעשייה כבדה, תעופה וביטחון.

לאחרונה גייסה ארמיס 435 מיליון דולר בהובלת גולדמן סאקס ו-CapitalG, לפי שווי של 6.1 מיליארד דולר – עלייה משמעותית משווי 4.5 מיליארד דולר שהיה לפני כחצי שנה. ההכנסות החוזרות השנתיות (ARR) חצו את רף 300 מיליון דולר, צמיחה של למעלה מ-50% משנה קודם, עם אלפי לקוחות גלובליים. בשנתיים האחרונות ביצעה שלוש רכישות בתחומי ענן, AI ואבטחת OT, שתרמו מיליוני דולרים נוספים להכנסות. החברה מתכננת להגיע למיליארד דולר ARR תוך שלוש שנים, כשההצהרה היתה שהחברה נערכת להנפקה בעוד שנה-שנה וחצי.

אלא ש-ServiceNow טרפה את הקלפים. ההצעה שלה כנראה היתה "טובה מדי", הצעה שאי אפשר להגיד לה לא. משקיעים כמו Insight Partners (שרכשה ב-2020 תמורת 1.1 מיליארד דולר) ו-CapitalG שהיו בסבבים מוקדמים ירוויחו פי 6-7 על ההשקעה, 

כך או אחרת, השילוב של מערכות ארמיס עם ServiceNow, שפלטפורמת ה-ITSM שלה משרתת 85% מחברות Fortune 500, יאפשר ניטור התקנים משולב שמפחית עלויות תפעול ב-25-30% ויחזק חשיפה לשוק IoT שיגיע ל-15 מיליארד התקנים עד 2026. העסקה מבטאת טרנד רחב: 60% מעסקאות הסייבר מאז 2023 כוללות אינטגרציה לפלטפורמות ענק כמו Microsoft, Salesforce ו-Oracle, מקצרת זמן שילוב מ-12 ל-6 חודשים ומגדילה הכנסות משותפות ב-35%. לתעשייה הישראלית, זהו אקזיט נוסף אחרי שוויז נמכרה למיקרוסופט ב-32 מיליארד דולר וסייברארק לפאלו אלטו ב-25 מיליארד דולר. 



עובדי Dux, צילום: מעין רחימהעובדי Dux, צילום: מעין רחימה

Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר

החברה פיתחה מערכת המתמודדת עם אתגר מהירות התקיפות של ימינו, על ידי זיהוי וניתוח של חולשות שתוקף יכול לנצל בפועל, ופותרת אותן לפני שתקיפה יוצאת לפועל: "הבנו שאפשר לנצל את זה שיש היום מכונות שיכולות לחשוב כמו בן אדם ולתת פיתרון שונה ממה שהיה עד היום" 


הדס ברטל |

Dux, חברת סייבר ישראלית שפיתחה פלטפורמה מבוססת אייג'נטים לניהול איומים, ופותרת בדיוק את אתגר זה, נחשפת היום עם גיוס סיד בהיקף של 9 מ' דולר, בהובלת Redpoint, TLV Partners וMaple Capital ובהשתתפות של אנג׳לים מחברות מובילות בתעשייה, ביניהן CrowdStrike, Okta, ו-Armis. לפי החברה, היא מביאה לעולם הגנת הסייבר יכולת שוברת שוויון לניהול איומים המבוסס על אייג'נטים.

החברה נוסדה על ידי אור לטוביץ, עמית ניר, ונדב גבע, כולם בוגרי תוכנית תלפיות של צה"ל. במהלך שירותם, הובילו פרויקטים משמעותיים ורחבי היקף של סייבר התקפי והגנתי ויוזמות AI שונות עבור משרד ראש הממשלה ויחידת 8200. עבור פועלם, זכו בפרסי בטחון ישראל ופרס רוה״מ, כאשר הפרויקטים שהובילו מוטמעים כיום כמערכות תפעוליות שנמצאות בשימוש ברמה הלאומית. Dux הוקמה כדי לסייע לצוותי האבטחה בארגונים להבין מה תוקפים יכולים לנצל נגדם בעולם האמיתי ולא פחות חשוב, מה לא ניתן לניצול ובעיקר מבזבז לצוותים זמן יקר, ולתקן את החולשה עוד לפני שהיא נוצלה.

גיוס הסיד המשמעותי יסייע לחברה להרחיב את צוות המחקר והפיתוח שלה בתל אביב, להגדיל את פעילות ה-go-to-market שלה בארצות הברית, ולהאיץ את היכולות מבוססות האייג׳נטים של הפלטפורמה שפיתחה בתחומים של ניתוח ניצול חולשות, טיוב כלי ההגנה הקיימים בארגון, וניהול איומים באופן שוטף.

תקיפות סייבר-ריגול שבוצעה על ידי סוכן AI

כבר הרבה זמן שארגונים מתקשים עם הגדילה המשמעותית בכמות הנכסים, הסורקים השונים, והחולשות, הרבה מעבר למה שצוותי האבטחה יכולים בפועל לנטר. האלמנט המאתגר ביותר כיום, שהשתנה דרמטית בשנים האחרונות, הוא המהירות שבה תקיפות סייבר יוצאות לפועל באמצעות AI. לפי דוח של Mandiant, תוך שנתיים, הזמן הממוצע לניצול חולשה על ידי תוקף צנח מ-32 יום ל-5 ימים בלבד. בנוסף, מוקדם יותר השנה Anthropic תיעדה את תקיפת הסייבר-ריגול הראשונה בעולם שבוצעה לגמרי על ידי סוכני AI, לא רק בשלב התכנון וההכוונה, אלא גם בשלב ביצוע התקיפה, באופן אוטונומי.

"התקיפות האלו לא מחכות לתהליכי תיקון תקופתיים של צוותים שונים בארגון", אמר אור לטוביץ, שותף מייסד ומנכ"ל Dux. "צוותי האבטחה צריכים כלים לניתוח מה שבאמת בר ניצול במערכות החברה, לצד יכולות פרקטיות להפחית את האיום בצורה אפקטיבית, ובמהירות תגובה שהתקיפות המודרניות דורשות".