16:59 ראש ממשלת יפן: מתחייב לפעול בתקיפות מול צפון קוריאה

16:59 כסף קטן - מחזור המסחר בת"א הסתכם היום ב-478 מיליון שקל בלבד.

15:49 חברון: נעצרה נערה פלסטינית שהצהירה על כוונתה לבצע פיגוע >>

15:07 תתכוננו לחושך ביציאה מהעבודה - תוך מספר ימים עוברים לשעון חורף >>

12:43 סוריה: הקואליציה כבשה מידי דאע"ש מאגר נפט מהגדולים במדינה

11:39 בזק תקנס ב-11 מיליון שקלים לאחר שהפרה את הוראות השוק הסיטונאי >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

מחירי הדירות לאן? הנה התחזית של הכלכלן הראשי באקסלנס לשנה הקרובה

שינוי כיוון או המשך מגמה. יניב חברון נדרש לשאלה עם פתיחת השנה העברית החדשה, ויש גם סקר רחב
 |  38
תשע"ז
Share
עם פתיחת השנה העברית החדשה, אנחנו ממשיכים סדרת הכתבות מחירי הדירות לאן? בתחילת השבוע פרסמנו את התחזיות של פעילי הנדל"ן, לאחר מכן הצגנו את התחזית של בית ההשקעות פסגות למחירי הדירות השנה, וכעת אנחנו מביאים את ההתייחסות של  יניב חברון, הכלכלן הראשי באקסלנס.


"אחד הדברים המצחיקים/עצובים של התקופה האחרונה אלו הם הקולות שנשמעו אודות הרגיעה המסתמנת בשוק הדיור המקומי בעקבות 'ההתמתנות' בעליית מחירי הדיור (לפי הלמ"ס) מרמה של 8% ב-12 החודשים שהסתיימו באפריל לשיעור עלייה של 6% ב-12 החודשים שהסתיימו ביוני. זה כל מה שקיבלנו אחרי עלייה של 111% במחירי הדיור מאז שנת 2007!!! ואם לא היינו מספיק ברורים, אז המצב הוא שמחירי הדיור ממשיכים לעלות!!!"

"הבעיה היותר גדולה היא שזה עומד להמשיך למרות הקולות וההבטחה להצפת דירות במסגרת תכניות מחיר למשתכן, ריכוז סמכויות במטה הדיור הלאומי והבטחה לשיתופי פעולה בין עיריות, האוצר וועדות שונות, בשורה התחתונה התחלות הבנייה מתחילת השנה ירדו מרמה של 50 אלף לרמה של 47 אלף בלבד. בנוסף נרשמה ירידה משמעותית יותר בכמות יחידות הדיור שבנייתן הסתיימה (עומדת כיום על רמה שנתית של 41 אלף יחידות, לעומת כ-48 אלף יחידות לפני כשנה).
"בשורה התחתונה, ממוצע התחלות הבניה ב-5 השנים האחרונות עמד על 47 אלף התחלות בניה וגם היום הוא עומד על 47 אלף התחלות בניה. בינתיים נראה כי הניסיונות להוציא משקיעים משוק הדיור, לא באמת מצליחים להביא בשורה למחירים. גם מיסוי דירה שלילית כבר לא בטוח שיעבור במתכונת הנוכחית. נוסיף לזה את הקונה החדש 'קרנות ריט למגורים' שרק יוסיף ביקושים לשוק ונראה שהסיכוי לירידת מחירים ניחשתם נכון"."במטה הדיור כבר הצהירו בעבר על מחסור של 150 אלף יחידות דיור בישראל, ואם נוסיף לזה עשרות אלפי דירות שעוברות למלונאות במתכונת Airbnb, התגברות בקצבי העלייה מחו"ל בעקבות התחזקות האנטישמיות בעולם, וריבית שתישאר נמוכה עוד הרבה מאוד זמן נראה כי ירידת מחירים בשלב זה רחוקה מלהתרחש".
 
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

38 תגובות ב-23 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
23 יניב 14/10/2016 18:47 לא הבנתי ,אז מה אומר יניב המחירים יעלו?ירדו?
לתת סקירה גם אני יודע....
22 לא חשבו על זה 06/10/2016 19:14 ככל שהעלו את גובה המשכנתה כך עלו מחירי הדיור (ל"ת)
21 אלי 06/10/2016 19:12 מי יכול לשלם את המחירים המטורפים האלה
מתאבדים כלכלית בגלל משכנתאות והלוואות תוך סיכון עצום מסיבות של איבוד מקור הכנסה או מחלה חו"ח שמשמעותן איבוד הדירה והמשך תשלום עודף המשכנתה. המדד משכורות לדירה הגיע לערכים מהגבוהים בעולם אם לא בראש הרשימה, אין נורה אדומה יותר מהמדד הזה.
20 אני קולט פה לחץ.... 06/10/2016 18:32 לא סתם לחץ....לחץ לפני הירידה הגדולה....
קונים יקרים,מי שיחכה ירוויח. הריבית עלתה בחצי אחוז עד אחוז. כיום במחירים הנוכחיים זוהי התייקרות של כ 60 עד 120 אלף שח על כל הלוואה של מיליון שקלים למשך 25 שנה. השוק צריך לתקן מטה..תמתינו ותראו שאני צודק...באחריות.
19 אריאל סעדון 06/10/2016 17:15 מחירי הדיור והגיור
הכל עיניין של כמה רוצים לשנות אם נושא כל כך חשוב כמו הגיור השתנה למרות המונפול הדתי אז הדיור שנוגע לכל אחד וודאי יפתר רק צריך להרגיע את הקבלנים הגזלנים האלו שקנו את השלטון בכל מפלגות הפרימריז
18 אחג שיודע 06/10/2016 13:02 13% טוענים שהמחירים יעלו בצורה חדה... יש דבר כזה?
אפשר חקבל את זה ביותר ממיפולטיבי?
17 כחלון תלך עד הסוף 05/10/2016 23:55 ביבי ולפיד יתרפדו מס מדירה שלישית
רוב מוחלט של הציבור בעד המס ורק קומץ של עסקנים מנסים לטרפד ורק אותם שומעים.
משה - חיפה 07/10/2016 18:07 בדיוק הפוך, הרוב נגד המס ההזוי הזה
אין לי 3 דירות ואני חושב שזה רק יעלה את מחירי השכירות. זה לא יגדיל את ההיצע אפילו לא בדירה אחת לשוק. במקום לבנות ולהגדיל היצע הוא מתנגח עם אנשים שחסכו כל חייהם כדי להבטיח את קיומם בזקנה.
16 רק מס מגירה שלישית 05/10/2016 22:34 והרדת מס משוק ההון ישחרר
עשרות אלפי דירות לזוגות צעירים יחזיר הון לבורסה מחו"ל עש לייצוב השווקים.
15 רק מס מגירה שלישית 05/10/2016 22:34 והרדת מס משוק ההון ישחרר
עשרות אלפי דירות לזוגות צעירים יחזיר הון לבורסה מחו"ל עש לייצוב השווקים.
14 מיקרוסקופ 05/10/2016 15:33 הופלס
ניתוח נכון אבל חסר חשיבות כי לא מציע שום פתרון . האשם הראשי , המדינה והאוצר . האחראים שאשמים , ראש הממשלה ושר האוצר . הפתרון הפשוט מונח על שולחנם מזמן והם מכירים אותו ובכוונה לא נוקטים בו ולמה ? כי האוצר והמדינה מספסרים הן באדמות המדינה והן בהליכים הביורוקרטיים המתישים , ומשניהם שואבת המדינה ןהאוצר שלא בצדק מיליארדים על חשבון עם ישראל תוך הגברת המצוקה של חסרי הדיור !!! ומעל הכל , הפתרון פשוט ובידי המדינה בלי שאף אחד יכול להפריע 1. הצפת השוק בקרקעות המדינה במחירים זולים למטרות בנייה זולה לדיור . 2. הפשטת ההליכים הביורוקרטים מבית היוצר של האוצר והמדינה וקיצור הזמן מהפנייה לרישיון ועד גזירת הסרט בדירה הגמורה ל 3 שנים כמו באירופה ולא 10 שנים כמו בישראל כיום . 3. הוצאת מכרזים לחברות קבלניות בחוץ לארץ שיבואו לבנות בישראל ויתחרו בקבלנים תוצרת הארץ שמעכבים , בדיוק כמו שעושים כל פעם להורדת מחירי מוצרים גבוהים איפה שיש מונופול . הבנת את זה ברוך / ביבי/כחלון ???????? שיעיפו את שניכם לכל הרוחות בבחירות הבאות , זוג נוכלים סטייל דונלד טראמפ !!!
דב 05/10/2016 22:05 14-מיקרוסקופ
ניתוח נהדר ונכון: ספשרות המדינה. והפתרון פשוט - כמו שהצעת. הבעיה היא היומרות המופרעות של כחלון=כישלון. אם הוא היה מגיע עם בשורה, ביב לא היה מתנגד. רק שהבחור הגיע לרמות גבוהות מאד מעל יכולתו. יש לי בעיה. אם תלמד את קלינטון, תבין שטראמפ לעומתה הוא הגאון מוילנה. רשימת התכונות המופרעות המוכחות שלה היא כה ארוכה, שזה ממש נורא, שאנשים עדיין לא הפנימו עם מי חלילה יש לנו עסק. אם אנתח אותן, אין לי ספק כי דבריי לא יפורסמו, ואני מעוניין בפרסום כדי לשבח ולחזק אותך. לולא המשפט האחרון היית מושלם.
13 אור סיטי 05/10/2016 14:32 בכמה ירד השוק השנה
דרגו בכמה אחוז מחירי הבתים ירדו:1.בין 5ל102.בין 10 ל203.מעל 20
לא נביא 05/10/2016 14:37 נדמה לפי הלחץ..3
מקווה שפחות אבל זהו לא לוקח סיכון עד שכולם ירגעו..
לא נביא 05/10/2016 14:37 נדמה לפי הלחץ..3
מקווה שפחות אבל זהו לא לוקח סיכון עד שכולם ירגעו..
12 בסוף כלם טועים 05/10/2016 14:29 תביאו את התחזית שהם נתנו בשנה שעברה ונדע מה שווה התחזית (ל"ת)
11 אין בעולם מספר כזה 05/10/2016 14:29 קניית דירת 2 חד' בתל אביב 300 משכורות ממוצעות
תל אביב רחוקה מלהחשב יהלום, חוץ מכמה מקומות תל אביב היא ג'יפה אחת גדולה. אם לישראלים ירד האסימון שאפשר לגור במקומות שפויים אחרים בעולם השווי האמיתי הנמוך יתגלה במילים אחרות תל אביב אינה מנהטן.
10 אדם 05/10/2016 14:23 מבקש תשובות מה"מומחים" לטיעונים!
.א.ריבית משכנתאות קבועה ל25 שנה היא כ 5%, ואילו התשואה על דירה באזור המרכז היא כ 2-3%! כלומר, עלות המימון גבוהה מהתשואה! למה שמשקיע יקנה דירה בתנאים אלה? ב.נדרשות מעל 200 משכורות חציוניות לקנית דירה חציונית. מה הרציונל לקנות דירה במחירי חלל כאשר קיימות אופציות עדיפות? ג. אין מחסור בדירות , לא עלו מיליון עולים ב8 השנים האחרונות והביקוש ברובו ספקולטיבי ונובע מהעדר אפיק השקעה סולידי. מבקש לקבל נימוק רציונלי עם עובדות שמסביר "המחסור"! ד.מה הבדל בין הבועות הנדל"ן שהתפוצצו (יפן,ספרד, אירלנד,ארצות הברית וסינגפור לבועה בישראל? ה.איך לדעת המומחים חוב של כ500 מיליארד ש"ח מתוחזק על ידי שכר חציוני של 6700 ש"ח?
רם 05/10/2016 15:10 תשובות
א. בונים על עליית ערך הדירה ולא רק על תשואה. ב. ראה תשובה א ג. יש מחסור ממשי לא בנו מספיק בעשור האחרון. ד. בארץ יש מחסור ממשי בדירות זה ההבדל. ה. ריבית נמוכה
כל בלון סופו... 06/10/2016 09:53 תשובות לרם
א. ומה יקרה עם אותן הדירות של הספקולנטים ביום שבו כבר לא תהיה עליית ערך, או שחס וחלילה (ששש אבל אסור להגיד את זה) ירידת ערך. ב. ראה תשובה א. ג. שטויות במיץ, תפתח כל גרף אפשרי של התחלות בנייה ב 15 שנים האחרונות ותראה שבממוצע בונים כאן 40000 דירות בשנה, גם בתקופות עליית יהודים מהתפוצות לא הייתה עליית מחירים של פי 2.5 כמו היום, מה שאומר שזאת א הסיבה לעליית המחירים. הדבר היחידי שהשתנה ב 2008 זה הריבית, וכמו שכולנו כבר יודעים היא במגמת עלייה כבר מעל שנה בכל הבנקים בישראל וזה בלי קשר לריבית בארה"ב, עכשיו קח את כל מה שאמרתי לך ותוסיף לזה את העובדה שכל הבנקים הגדולים בארץ מוכרים משכנתאות (מישהו אמר "להיפטר מסיכונים") לפנסיות שלי ושלך ותבין שאתה בסה"כ מדבר הרבה שטויות (אבל בצורה מסוגננת יפה יש להגיד). ד. ראה תשובה ג. ה. כמו שכבר פרטתי ב-ג, לא לעוד הרבה זמן.
eli 05/10/2016 22:27 התשובה לשאלה ה:
הנתון של החציון מטעה מכיוון שבסיס החישוב השתנה. אם לפני 10 שנים רק 60% מכח העבודה היה בתוך שוק התעסוקה, המצב היום הוא ש70% מכח העבודה עובד. כלומר - השכר נשאר אותו דבר אבל יש יותר כסף בכיס לכל משפחה.. וזה לפני העובדה שהשכר נטו עלה בגלל הורדת המיסים.
9 מעשה בתרנגולת 05/10/2016 14:06 נביאי הנדלן בלחץ מטורף ,התחלות מעטות
רגולציות,פוליטיקאים,מחסור בדירות...אם הכל ורוד מה הלחץ המשוגע שפוקד את כל המערכת בכל מדייה שהיא לעידוד הנדלן,הרי מימלא מדובר פה בתרנגולת מטילה זהב..אלאמאי שכולם כבר הבינו שזהו ניגמרו הביצים וצריך להיפתר בעדינות מהתרנגולת,רק שאם מישהו ישים לב כולם ירוצו להיפתר מהם וכבר מחירם יהיה נמוך..
8 ניתוח ירוד 05/10/2016 13:57 אין קשר בין העבר לעתיד,המחירים יירדו בו באופן טבעי (ל"ת)
7 מה האלטרנטיבה ??טבע? 05/10/2016 13:22 אני קונה דירה להשקעה , נתראה בעוד 5 שנים. (ל"ת)
מיקי 08/10/2016 09:52 גם אני
לטווח ארוך יעלה. דירה להשקעה זה לא בורסה זה לטווח ארוך. כחלון כבר לא יהיה בשטח כשזה יניב פירות. והמס שלו יש דרכים חוקיות לעקוף. ולאלו שאין עדיין כדאי. מי באמת הרוויח בשוק ההון? חוץ מקופת גמל או קרן השתלמות. אני לא. מאחרים גם שמעתי פעם כך ופעם כך. מי הרוויח מנדלן? רבים. לכן גם כעסנו על כחלון. הוא עשוי לפגוע ברווח לטווח קצר ולא נותן אלטרנטיבה. וזה נכון. אגב כן יש מצב שלא יצליח דירה זה לא פלאפון. דירה זה לטווח ארוך ואפילו ארוך מאד.
6 ישראלה 05/10/2016 12:51 כאין אלטרנטיבה
זוהי ההשקעה המועדפת, ומי שעל הגדר שישאר שם, תהנה
בהצלחה!! 05/10/2016 14:00 מי שמשקיע היום שלא יחפש אשמים מחר
לכל דבר יש סוף,אך מי שמרגיש צורך להסתכן הדבר עלול לעבוד לשני הכיוונים..והכיוון עכשיו הוא דרומה..
5 ימי פומפיי האחרונים 05/10/2016 12:37 במשך 8 השנים האחרונות כשמחירי הדיור עלו לא ראינו אפילו
פעם אחת סקרים כפי שאנו רואים בימים האחרונים. מי שחי את שוק הנדל"ן יודע שהעליות מיצו את עצמם והשוק לפני היפוך ולכן מנסים לטמטם את האנשים עם כל מיני סקרים מופרכים שבהם מנסים לשכנע את האנשים שמה שהיה הוא שיהיה אז...שלא יעבדו עליכם.
4 יצחקי 05/10/2016 12:22 הממשלה ו הבנקים מונעים ירידת מחירים בגלל שמירת שלמות הב
הבנקים מי פני נפילת מחירים כפי שיתרחש בארצות הברית.
דב 05/10/2016 22:07 4-יצחקי
הבנקים הם נוראים, וראוים לכל גנאי בעושק שלהם. אך דווקא כאן אין להם אינטרס ולא כשל מדיניות. זה הכל ספסרות הממשלה.
אדם 05/10/2016 14:26 באף מקום בעולם לא הצליחו לשלוט בעליות ולא בירידות!
היו מעל 50 בועות נדל"ן ,באף מקום לא הצליחו האינטרסנטים לשלוט על העליות וגם לא על הירידות!! זה תמיד הסתיים בפיצוץ!!!
משתגע מטמבלים 05/10/2016 12:56 הבנקים לא יכולים למנוע ירידת מחירים
ואם אתה לא מבין את זה מצבך בכי רע.
3 לי 05/10/2016 12:20 בדיוק קראתי מאמר בגוגל בשם דירה להשקעה וחוש עסקי
מה השתנה שהמחיר ישתנה?
2 אני 05/10/2016 12:09 כולם ללא יוצא מן הכלל אומרים שמחירי הדירות
ימשיכו לעלות ורק המגיב הראשון חושב שיירדו.טוב תמשיך לחשוב שירדו ולחכות ונראה מה יהיה בעוד שנה.
רונן 05/10/2016 17:43 מחירי הדירות
זה מזכיר לי אדם שהיה ממלא דלק במכוניתו ב 50 ש״ח לשבוע וכל פעם שעלה מחיר הדלק הוא המשיך למלא ב 50 ש״ח וביה נוסע שבוע עד שבפעם האחרונה שמילא ב50 ש״ח מסע יום אחד ואז המכונית נעצרה אותו דבר עם מחירי הדירות שלא ירדו ולא יעזור לנערי האוצר ולכחלון המחירים לא ירדו והמשקיעים לא ימכרו אתם יכולים לקפוץ לנו
כלכלן 05/10/2016 12:18 בכדי שהמחירים ימשיכו לעלות צריך שיהיה כח קנייה מתאים
כשריבית המשכנתאות עולה כח הקנייה יורד ולכן המחירים לא יכולים לעלות יותר.
מאיר עיניים 05/10/2016 12:22 במקום לטקבק תדרשו מכחלון לשחרר חסמים ולבנות (ל"ת)
1 יושב על הגדר 05/10/2016 11:52 בליץ הכתבות בימים האחרונים
שמנסה לשכנע את האנשים שהמחירים ימשיכו לעלות זה הסימן לירידת המחירים שבפתח.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש